Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Sinawali ja sinawali-drillit

Filippiiniläiset ja Indonesialaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

Sinawali ja sinawali-drillit

#1

Viesti AriJ »

MODE: siirretty täältä, kommentti koskee tätä videota.

Näköjään Ninjutsuakin (aikakohta 1:24 ja muutama sekka eteenpäin) :ninja: Just tota ainakin opetettiin silloin 80-luvulla eräälläkin Porvoon "ninjutsuleirillä".... 8)
______________________
S_L
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 659
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Tampere

#2

Viesti S_L »

Yamazu kirjoitti: Näköjään Ninjutsuakin (aikakohta 1:24 ja muutama sekka eteenpäin) :ninja: Just tota ainakin opetettiin silloin 80-luvulla eräälläkin Porvoon "ninjutsuleirillä".... 8)
Siniwali-drilli? Tiesin kyllä sen oievan tyypillinen escrimassa, mutta että ninjutsussakin :D

On muuten aika korkealla sijalla ylityöstettyjen juttujen listalla kamppailulajeissa
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#3

Viesti AriJ »

S_L kirjoitti: Siniwali-drilli? Tiesin kyllä sen oievan tyypillinen escrimassa, mutta että ninjutsussakin :D
Niinpä - kyllä sitä itsekin silloin kovasti kummastelin :shock: Hyvä drilli jne. mutta paikkansa kaikella, ainakin selitysten kera....
______________________
Miklu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 2126
Lauteille: Tammikuu 2005

#4

Viesti Miklu »

Yamazu kirjoitti:
S_L kirjoitti:Siniwali-drilli? Tiesin kyllä sen oievan tyypillinen escrimassa, mutta että ninjutsussakin :D
Niinpä - kyllä sitä itsekin silloin kovasti kummastelin :shock: Hyvä drilli jne. mutta paikkansa kaikella, ainakin selitysten kera....
No mikä oli selitys? :D

Sinänsä sinawali on hyvä Kali-drilli loputtominen variaatioineen jalkatyöskentelyineen etc. Karseinta mitä minä oon nähäny on heaveni veivattuna paikaltaan muijen ku nyyppein toimesta...
Bruce Lee elää!
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#5

Viesti AriJ »

Miklu kirjoitti: No mikä oli selitys?
Sellaista ei ollut tarjolla... :( Kuten ei myöskään jonkin karatetyylin katan opettamisesta myös Ninjutsuna... Mutta!!!! Lopussa istuttiin jykevästi Seizassa ja väänneltiin sormia Mudriin Stephen K. Hayesin kirjan kuvien mukaan :D

Kun löysin tänä vuonna sattumalta ko. porukan videoita netistä, niin tuosta seminaarista jolla olin puuttui vain savukoneet ja diskojumputus, sillä kyseessä taisi olla joku showporukka (oman saittinsa mukaan) :(

PS. tosin eihän se ole se joka myy, vaan se joka ostaa (itse en toiste ostanut, enkä edes tuolta kerralta halunnut koko rahani väärtiä vaan poistuin puolivälissä)
______________________
Miklu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 2126
Lauteille: Tammikuu 2005

#6

Viesti Miklu »

I feel sorry for you :?
Bruce Lee elää!
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

#7

Viesti mronkain »

S_L kirjoitti:
Yamazu kirjoitti:Näköjään Ninjutsuakin (aikakohta 1:24 ja muutama sekka eteenpäin) :ninja: Just tota ainakin opetettiin silloin 80-luvulla eräälläkin Porvoon "ninjutsuleirillä".... 8)
Siniwali-drilli? Tiesin kyllä sen oievan tyypillinen escrimassa, mutta että ninjutsussakin :D

On muuten aika korkealla sijalla ylityöstettyjen juttujen listalla kamppailulajeissa
Tämä on se klassinen ninjaleiri, missä opettajana oli saksalainen hemmo, joka oli mm. arnista treenannut, mistä johtuen ehkä leirillä tehtiin kaikenlaisia kummia harjoituksia, mm. sinawalia.

- Marko
Kuvake
carenza
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 481
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

#8

Viesti carenza »

S_L kirjoitti:
Yamazu kirjoitti:Näköjään Ninjutsuakin (aikakohta 1:24 ja muutama sekka eteenpäin) :ninja: Just tota ainakin opetettiin silloin 80-luvulla eräälläkin Porvoon "ninjutsuleirillä".... 8)
Siniwali-drilli? Tiesin kyllä sen oievan tyypillinen escrimassa, mutta että ninjutsussakin :D

On muuten aika korkealla sijalla ylityöstettyjen juttujen listalla kamppailulajeissa
Jup, tuo että otetaan täysin irrallaan curriculumista olevaa mukaan ei kerro semin tasosta hyvää.

Ylityöstettyjen? Saisiko tuohon lisäselvennystä?
Risto Hietala

"I fell down to inside of my car and they thought that I had collapsed but I was just reaching my Nunchakus and now I was ready to fight against those seven thugs" -Sifu Fong
S_L
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 659
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Tampere

#9

Viesti S_L »

mronkain kirjoitti: Tämä on se klassinen ninjaleiri, missä opettajana oli saksalainen hemmo, joka oli mm. arnista treenannut, mistä johtuen ehkä leirillä tehtiin kaikenlaisia kummia harjoituksia, mm. sinawalia.
Juu, tämän toki arvasin.
carenza kirjoitti: Ylityöstettyjen? Saisiko tuohon lisäselvennystä?
Noh, mielestäni tuon drillin antamaan hyötyyn nähden sitä treenataan aika paljon. Toisin sanoen vaikkakin variaatioita on hemmetisti (itsekkin osaan aika joukon kaikkine variaatioineen) se on aika rajattu drilli.

Ymmärrän kyllä miksi sitä treenataan paljon. Onhan se mukavaa hakata kepakoita yhteen ja tuntee tekevänsä ja päänuppikin saa monimutkaisemmissa seteissä käyttöä. Ja se näyttää hyvältä.

Eipä silti kyllä siniwalissakin on oma opetuksensa ja olen niitä itsekkin opettanut. Omasta mielestäni ne ovat vaan niitä opettele-unohda-juttuja.

EDIT
Niin en minä tiedä miten te WHK:ssa niitä treenaatte. Eroja taitaa olla niin tavoissa kuin tavoitteissakin eri lajeissa.
Miklu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 2126
Lauteille: Tammikuu 2005

#10

Viesti Miklu »

Huomasitte varmaan moniko countti se siinä pätkässä oli...? ;) Lieneekö kuitenkaan tuttu?

S_L saako udella minkäs lajiloisen yhteydessä olet sinawalia opettanut?

Minusta tuntuu, että sinawalista voisi kirjoittaa kirjan (ja että minä olen ihan alkusivuilla menossa mutta silti r0x0r!). Olisi varmaan oman keskustelunsa paikka kokonaan jos osallistujia olisi tarpeeksi.
Bruce Lee elää!
S_L
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 659
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Tampere

#11

Viesti S_L »

Miklu kirjoitti: Huomasitte varmaan moniko countti se siinä pätkässä oli...? ;) Lieneekö kuitenkaan tuttu?
En laskenut (video perhana ei anna hidastusta). Eikä ollut tuttu. Puhuin siniwalista yleisesti omasta kokemuspiiristäni.
Miklu kirjoitti: S_L saako udella minkäs lajiloisen yhteydessä olet sinawalia opettanut?
Lajiloinen oli biffi. Meillä tehdään monesti treenin aluksi joku koordinaatioharjoitus ja muutaman kerran omalla vetovuorollani (joita onneksi on kiitettävän vähän) olen näitä opettanut. Koska kuten sanoin on niissäkin oma opetuksensa.
Miklu kirjoitti: Minusta tuntuu, että sinawalista voisi kirjoittaa kirjan (ja että minä olen ihan alkusivuilla menossa mutta silti r0x0r!). Olisi varmaan oman keskustelunsa paikka kokonaan jos osallistujia olisi tarpeeksi.
Eipä taida meitä montaa tosiaan olla...
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#12

Viesti Mika »

Ai niin, piti vielä kysyä, koska en ainakaan muista (tai sitten olen vain wanha :oops: ) siitä puhutun: mites teillä noi vyöarvot menevät?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
carenza
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 481
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

#13

Viesti carenza »

S_L kirjoitti:
Miklu kirjoitti:Huomasitte varmaan moniko countti se siinä pätkässä oli...? ;) Lieneekö kuitenkaan tuttu?
En laskenut (video perhana ei anna hidastusta). Eikä ollut tuttu. Puhuin siniwalista yleisesti omasta kokemuspiiristäni.
Miklu kirjoitti: S_L saako udella minkäs lajiloisen yhteydessä olet sinawalia opettanut?
Lajiloinen oli biffi. Meillä tehdään monesti treenin aluksi joku koordinaatioharjoitus ja muutaman kerran omalla vetovuorollani (joita onneksi on kiitettävän vähän) olen näitä opettanut. Koska kuten sanoin on niissäkin oma opetuksensa.
Miklu kirjoitti: Minusta tuntuu, että sinawalista voisi kirjoittaa kirjan (ja että minä olen ihan alkusivuilla menossa mutta silti r0x0r!). Olisi varmaan oman keskustelunsa paikka kokonaan jos osallistujia olisi tarpeeksi.
Eipä taida meitä montaa tosiaan olla...
S-L: 14 count on tuon sinawalin 'nimi'

Dobrin ainakin piti sifu Risterin kirjoittamasta artikkelista koskien sinawalia http://www.whk.fi/articles/kali-double-" onclick="window.open(this.href);return false; ... ining.html kun kerran mailailikin tuosta artikkelin 'ilmestyttyä' ;)

Mika: Punainen, sininen, vihreä, ruskea, kultainen ja musta. Eli osassa clipsiä oli 'herkkuja' mustan vyön kokeesta. Juup, olkaa hyvä vaan :)
Risto Hietala

"I fell down to inside of my car and they thought that I had collapsed but I was just reaching my Nunchakus and now I was ready to fight against those seven thugs" -Sifu Fong
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

#14

Viesti mronkain »

Sinawalista: tuo "perussinawali", eli yläoikealta keskelle, keskeltä alas oikealla ja sama vasemmalle, ylävasemmalta keskelle, keskeltä alavasemmalle, mukaan jalkatyö ja vartalon liike, on oikeasti yksi yleiskäyttöisimmistä ja hyödyllisimmistä drilleistä, mitä itsellä on tullut vastaan. Eilen viimeksi tuli treenattua sitä (tällä kertaa veitsillä) ja en ikinä lakkaa ihmettelemästä sen monipuolisuutta. Sen lisäksi että on monikäyttöinen, se opettaa todella paljon perusasioista, käsien ja vartalon liikkeestä, jalkatyöstä ja kulmauksesta, kaikesta siitä mikä filippiiniläisissä lajeissa on oleellista. Tietysti jos vain tahkoaa sitä ilman "bunkaita" ei ehkä koskaan ymmärrä miten hieno drilli se on.

- Marko
Ikuinen Oppilas
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 128
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Oulu

#15

Viesti Ikuinen Oppilas »

mronkain kirjoitti: Sinawalista: tuo "perussinawali", eli yläoikealta keskelle, keskeltä alas oikealla ja sama vasemmalle, ylävasemmalta keskelle, keskeltä alavasemmalle, mukaan jalkatyö ja vartalon liike, on oikeasti yksi yleiskäyttöisimmistä ja hyödyllisimmistä drilleistä, mitä itsellä on tullut vastaan. Eilen viimeksi tuli treenattua sitä (tällä kertaa veitsillä) ja en ikinä lakkaa ihmettelemästä sen monipuolisuutta. Sen lisäksi että on monikäyttöinen, se opettaa todella paljon perusasioista, käsien ja vartalon liikkeestä, jalkatyöstä ja kulmauksesta, kaikesta siitä mikä filippiiniläisissä lajeissa on oleellista. Tietysti jos vain tahkoaa sitä ilman "bunkaita" ei ehkä koskaan ymmärrä miten hieno drilli se on.

- Marko
Näinhän se homma menee, ja kun mennään vielä pitemmälle (aseettomaan kamppailuun), niin sinawalista on jopa vieläkin enemmän apua 4-raaja liikkumisen ja koordinaation muodossa.
Yksinkertaista=>suoraviivaista=>tehokasta = toimivaa
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 24 kurkkijaa