Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Vanha syntymäkunta

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Muuttaisitko takaisin syntymäkuntaasi?

Asun vieläkin/jälleen
58
37%
Kyllä, kaipaan kovasti
14
9%
Ei väliä, miksikäs ei
41
26%
Ei ikipäivänä
42
27%
Pahempaa, mitä?
1
1%
 
Ääniä yhteensä: 156

kaik
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1904
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Vanha syntymäkunta

#1

Viesti kaik »

Eli kysymys kuuluu, muuttaisitko vanhaan syntymäkuntaasi ja millaisia ajatuksia alkukoti herättää. Gallup lähinnä niille jotka ovat jo muuttaneet vanhempien luota muualle.

Itse ainakin tällä hetkellä ajattelen etten enää ikipäivänä muuttaisi takaisin asumaan Kalajoelle. Onhan se kiva paikka käydä ja vanhemmatkin nyt asuu vielä siellä. Mutta itsellä ei ole mitään aikomusta palata kotikonnuille. Monilta onkin kuullut että vanhalle kotiseudulle ei halua palata ja toisilta taasen kuullut että ehdottomasti haluaa sinne takaisin.

Sarjassamme turhia gallupeja. :)
Kai Koivisto
"Ei ole ongelmia, on vain haasteita."
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#2

Viesti Vlad Tepes »

Olen asunut Saksassa hetkisen ja Helsingissä. Matkustellut jonkin verran. En silti tiedä parempaa paikkaa kuin synnyinkaupunkini Kuopio. Siksipä en muuta minnekään jos ei ole pakko.

Ainoa mitä harkittiin naisen kanssa oli, että Yhdysvaltoja voisi kokeilla.
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

#3

Viesti mronkain »

Born, raised and still (again) living in one and only Stadi.

- Marko
kaik
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1904
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

#4

Viesti kaik »

Onkohan havaittavissa ilmiötä, että (isommissa) kaupungissa syntyneillä ei ole ongelmia ja jopa hinkua takaisin kotikaupunkiin, mutta pienemmistä paikoista kotoisin olevilla ei?
Kai Koivisto
"Ei ole ongelmia, on vain haasteita."
Kuvake
mikjum
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1016
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Turku

#5

Viesti mikjum »

Turussa syntynyt ja koko ikäni täällä asunut. Yhtä puolentoistavuoden jaksoa lukuunottamatta täl pual jokke.
Kyl ihminen aina peruseläimel pärjää.
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#6

Viesti Vlad Tepes »

Yleensä täällä se menee niin, että kaikki Pohjois-Savosta maaseudulta ja harvat Pohjois-Karjalasta maaseudulta tulevat haluavat Kuopioon asumaan.

Ne jotka sitten ovat asuneet täällä aina, haluavat asumaan Helsinkiin, Tampereelle tai Jyväskylään.

Pois muuttajista minun kaveriporukassa ehkä noin 20 - 30 % haluaisi takaisin tai on muuttanut takaisin.

Minun kaveriporukassa humanistit ja muut hipit eivät yleensä muuta takaisin, mutta erityisesti teknisen ja kaupallisen alan ihmiset muuttavat. Kuopio ei ole mikään hippien kaupunki ja me pidetään tilanne samana! :nunchaku

Hipit tykkää asua eniten Helsingissä, koska siellä on kulttuuria, rockia ja häppeningiä.
Kuvake
Eizei
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 928
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

#7

Viesti Eizei »

Jyvässeudulla asunut heela liivet. Tuohon naapurin pitäjään, missä suurimman osan ajastani olen asunut, en kyllä takaisin menisi. Liian paljon muistoja, kaikki tuntee toisensa. Nou. Not gonna häpön. :badgrin:
Antti Junikka
Kuvake
Alioppilas
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 5053
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#8

Viesti Alioppilas »

Lauttasaari on Helsingistä kaukaisin paikka, jossa olen asunut.
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

#9

Viesti Elina »

Iisalmessa siis kasvanut ja peruskoulutuksensa hankkinut. Sitten asuin Turussa opiskelemassa kolme vuotta, Jenkkilässä melkein viisi vuotta ja nyt on Tampereella vierähtänyt kolmisen vuotta (siinä välissä tuli asuttua puoli vuotta Nurmijärvellä, yäh).

Turusta tykkäsin kyllä ihan hirveästi - lukion jälkeen hain suoraan sinne (ja onneksi pääsin - B-suunnitelmaa kun ei ollut, vaikka äiti tosin pakotti Vaasan yliopiston pääsykokeeseen ja kävin sen tekemässä Oulussa lukematta pääsykokeeseen ja melkein myöhästyin myös bussista sinne... :oops: oli muuten mielenkiintoista, kun ei napannut yhtään eikä mulla ollut ees karttaa eikä mitään tietoa Oulusta ja jotenkin vaan onnistuin löytämään itseni yliopistolta :lol: ), kun en muualle halunnut edes muuttaa. Ameriikoissa oli ihan kivaa, mutta en haluaisi siellä enää asua - koti-ikävä olisi ihan hirveää ja en jaksa enää niitä sopeutumisvaikeuksia mitä Suomeen takaisin tultua tuli koettua. Tampere sitten taas on myös hirmukiva, mutta melko pieni silti.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 93761
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#10

Viesti Mika »

Takaisin Poriin!? :shock:

:cold:


No joo, makuasia. Minun makuuni Pori on aina ollut liian pieni ja hiljainen paikka. Aina. Ja porilaiset aivan liian negatiivisia ihmisiä, kuten lounaisen Suomen ihmiset yleensäkin (isä Porista, äiti Turusta.....:roll:).

Tampere voitti Washingtonin (D.C.), jonne olisi muutenkin ollut helpompi muuttaa, joten tämä seutu on kyllä tarkkaan valittu. Washington D.C. on kyllä pirun hieno paikka. Mutta Manse on parempi. Jos jostakin syystä joudun joskus muuttamaan täältä pois (ei nyt lasketa Kangasalaa ja muita todella upeita lähikuntia), harkitsen itsemurhaa. Ainakin aion sitten hankkia elinikäisen Pami-ressun. :smt003


Tänään alkoi Sauna Open Air - Tampereella tietty! :punkki:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Nade
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1083
Lauteille: Heinäkuu 2005

#11

Viesti Nade »

Olen syntynyt Helsingissä ja nyt asun Vantaalla. Ilmanmuuta muuttaisin takaisin mieluiten Kruunuhakaan. Ainoana ehtona olisi, että saisin oman autotallin sieltä jostain sisäpihalta, mutta niitä lienee vaikea saada. Niillä suht kapeilla tienvarsilla on niin ikävä pitää autoa.
Tämä nykyinen asunto on niin mukava ja minulla on lämmin autotalli, etten viitsisi muuttaa elleivät olosuhteet olisi yhtä hyvät tai paremmat.
riku
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2347
Lauteille: Joulukuu 2005

#12

Viesti riku »

Jos mielekästä tekemistä olisi tarjolla (työ, harrastukset, koulutus) niin mikäpä ettei, ja kenties näin tulevaisuudessa onkin - maaltapako voi kääntyä siihen, että etätyöläiset palaavat luonnon rauhaan laajakaistapäinä.

Tällä hetkellä, omalta osalta, kuitenkin etsin tekemistä muualta kuin kotikunnasta.

Riku Ylönen
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 23332
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

#13

Viesti TimoS »

riku kirjoitti: Jos mielekästä tekemistä olisi tarjolla (työ, harrastukset, koulutus) niin mikäpä ettei
Samalla linjalla minäkin. Ei minulla mitään Kuopiota vastaan ole (olis sitäpaitsi kesämökkikin "hieman" lähempänä kuin nyt), mutta kun ei siellä ole juuri töitä minulle. Harrastukset olisi kyllä tarvittaessa aika hyvin järjesteltävissä, ei tartteis mennä kuin naapurikuntaan ja jo löytyisi opettajakin :D (ja en todellakaan tarkoittanut Siilinjärveä)
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#14

Viesti Paappa »

Outokumpu. R.I.P. Mitä siellä tekisi?
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
Jukka Suominen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1019
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#15

Viesti Jukka Suominen »

Muutin Karkkilasta tänne Vaasaan .. ja se oli hyvin tehty
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 9 kurkkijaa