Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Potkutyynyt/nyrkkeilyhanskat

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Foo
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 5
Lauteille: Maaliskuu 2005

Potkutyynyt/nyrkkeilyhanskat

#1

Viesti Foo »

Edessä olisi potkutyynyn/mitsin hankinta. Käyttö lähinnä keskivartaloon korkeudelle tulevia potkuja (kiertäviä ja suoria) silmällä pitäen. Toivoisinkin kokemuksia/mielipiteitä markkinoilla olevista malleista/merkeistä, positiivisia kuin negatiivisia. Eli kestävyys, käyttömukavuus, kaareva vs. suora jne...

Lisäksi samalla olisi hankinnassa nyrkkeilyhanskat. Painoa itsellä semmoisen 72kg hujakoilla, joten 14oz hanskat olisi kiikarissa(?) Käyttöä lähinnä kerran viikossa/(satunnaisesti) ja kaiken lisäksi budjetti pistää jonkinverran vastaan eli olen ajatellut noin 50€ hintakattoa. Infoa kaipaisin nahka vs. keinonahka osastolla ja tietysti ehdotuksia itse hanskoiksi.
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 11130
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Re: Potkutyynyt/nyrkkeilyhanskat

#2

Viesti flammee »

Foo kirjoitti: Edessä olisi potkutyynyn/mitsin hankinta. Käyttö lähinnä keskivartaloon korkeudelle tulevia potkuja (kiertäviä ja suoria) silmällä pitäen. Toivoisinkin kokemuksia/mielipiteitä markkinoilla olevista malleista/merkeistä, positiivisia kuin negatiivisia. Eli kestävyys, käyttömukavuus, kaareva vs. suora jne...
iso potkumaal - itoisena ylhäältä.. Tuota potkumaalia on aika hyvä pidellä, potkimisessa kai ei niin kauheasti noilla ole eroa.. Kwonin suoria maaleja on tullut myös pideltyä ja ne on ihan hanurista tohon malliin verrattuna. Niissä voima tulee suoraan läpi eikä niitä voi pitää vartaloa vasten. Paitsi jos on heikkoja potkijoita.

Foo kirjoitti: Lisäksi samalla olisi hankinnassa nyrkkeilyhanskat. Painoa itsellä semmoisen 72kg hujakoilla, joten 14oz hanskat olisi kiikarissa(?) Käyttöä lähinnä kerran viikossa/(satunnaisesti) ja kaiken lisäksi budjetti pistää jonkinverran vastaan eli olen ajatellut noin 50€ hintakattoa. Infoa kaipaisin nahka vs. keinonahka osastolla ja tietysti ehdotuksia itse hanskoiksi.
Kokemusta mulla on nahkasaken ja sgoyn hanskoista.. Nahkasaken hanskoissa pehmusteet on ohuet ja ne kuluu rystysten kohdalta, sgoyn hanskoissa pehmuste on ainakin paksumpi, kestävyyttä ei vielä pysty arvioimaan. Keinonahkahanskat ei vissiin kestä yhtä hyvin, mutta jos tarkoitus on vain kerran viikossa niitä käyttää niin eiköhän ne sillä käyttöasteella aika pitkään kestä. Lisäksi hanskat ovat siinä mielessä käyttötavaraa että ne rupeavat ennemmin tai myöhemmin haisemaan hirveälle ja sisuksetkin kuluvat rikki (ainakin mun nahkasakeissa on näin käynyt) joten voi olla ettei sillä nahkan aitoudella ole väliä käyttöiän suhteen..
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

Re: Potkutyynyt/nyrkkeilyhanskat

#3

Viesti mronkain »

Foo kirjoitti: Edessä olisi potkutyynyn/mitsin hankinta. Käyttö lähinnä keskivartaloon korkeudelle tulevia potkuja (kiertäviä ja suoria) silmällä pitäen. Toivoisinkin kokemuksia/mielipiteitä markkinoilla olevista malleista/merkeistä, positiivisia kuin negatiivisia. Eli kestävyys, käyttömukavuus, kaareva vs. suora jne...

Lisäksi samalla olisi hankinnassa nyrkkeilyhanskat. Painoa itsellä semmoisen 72kg hujakoilla, joten 14oz hanskat olisi kiikarissa(?) Käyttöä lähinnä kerran viikossa/(satunnaisesti) ja kaiken lisäksi budjetti pistää jonkinverran vastaan eli olen ajatellut noin 50€ hintakattoa. Infoa kaipaisin nahka vs. keinonahka osastolla ja tietysti ehdotuksia itse hanskoiksi.
Jos vain yhden/yhdet hankkii niin thaipadit on aika hyvä yleismaali potkuille. Tai sitten yhdistelmä pistehanskat & potkutyyny. Potkutyyny kannattaa mielestäni hankkia riittävän paksuna jos potkuissa on voimaa, kaverin ei ole mitään herkkua pidellä sitä jos se on liian ohut. Malleista en osaa sanoa, mutta seuraan mielenkiinnolla kommentteja, itsekin on harkinnassa tyynyn ja/tai thaipadien hankinta. Pistarit on jo.

- Marko
Foo
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 5
Lauteille: Maaliskuu 2005

Re: Potkutyynyt/nyrkkeilyhanskat

#4

Viesti Foo »

Elikä tarkennetaan sen verran, että jokatapauksessa hankintaan tulee thai-pad pari. Nämä (nahkaiset versiot) kun ovat melko homogeenisiä(?), niin niiden valinnassa ei pitäisi vaikeuksia olla. Lisäksi ostolistalla on luultavasti kaksi kappaletta näitä isompia potkutyynyjä, näitä onkin melko erilaisia.

Onko tuo SGOYn iso potkumaali sellaista todella pehmeää vaahtomuovintuntuista materiaalia vai tiiviimpää/kovempaa? Kokeimusta on itsellä jostain iänikuisesta pehmeästä, mutta paksusta tyynystä, joka soveltui kyllä kiertävien potkujen kanssa pidettäväksi (vaimensi hyvin), mutta pistävien/suorien kanssa paukahteli aina jonkinasteisesti läpi.

Kiitoksia jo vastanneille...
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#5

Viesti MarkkuT »

Nämä ovat tietty makuasioita, mutta itse tykkään enemmän potkia pehmeään tyynyyn. Semmoisesta kovemmasta tyynystä jalka kimpoaa ikävästi. Tuo em. tyyny näytti muuten olevan todella paksu. Vaikea kuvitella, että ainakaan pahasti tulee läpi. Parhaat tyynyt meidän salilla ovat hieman tuota ohuempia, mutta pehmeitä. Paksuudesta olen sitä mieltä, että vähän saa tullakin läpi. Saapahan tyynyn pitelijäkin vähän tuntumaa. :p
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

#6

Viesti mronkain »

mawashi kirjoitti: Nämä ovat tietty makuasioita, mutta itse tykkään enemmän potkia pehmeään tyynyyn. Semmoisesta kovemmasta tyynystä jalka kimpoaa ikävästi. Tuo em. tyyny näytti muuten olevan todella paksu. Vaikea kuvitella, että ainakaan pahasti tulee läpi. Parhaat tyynyt meidän salilla ovat hieman tuota ohuempia, mutta pehmeitä. Paksuudesta olen sitä mieltä, että vähän saa tullakin läpi. Saapahan tyynyn pitelijäkin vähän tuntumaa. :p
Itse pidän eniten sellaisesta kerrostyynystä, jossa on kovempi ydin, mutta ulkoa pehmeämpi, se vastaa paremmin ihmiskehoa ja on myös pitäjälle helpompi pidellä. Liian kapeassa tyynyssä napakka potku tulee tyynystä "läpi" ja tyynyä on vaikea pitää kunnolla (ainakin minun, kun en ole siinä kovin kokenut). Tuntuma sinänsä ei haittaa mutta jos potku tulee vähän sivuun, tyynystä ei meinaa saada pidettyä kunnolla kiinni. Pieni kaarevuus on mielestäni ok, mutta ei liikaa.

- Marko
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 93960
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#7

Viesti Mika »

Tää onkin muuten hyvä kysymys. Liian kova tyyny on potkaisijalle huono (ja pitäjälle ehkä raskas), mutta liian pehmeä tyyny on pitäjälle epämieluisa.

Kuka on löytänyt täydellisen potkutyynyn? :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
jkk
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1067
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#8

Viesti jkk »

Toisaalta kovempiin säkkeihin ja tyynyihin potkiessa jalka tottuu koviin kolahduksiin. Kysyin Thaimaassa reenatessani miten jalka kestää toisen sääreen potkimista kun itse ainakin ryhdyn vuodattamaan krokotiilin kyyneleitä siinä vaiheessa. Vastasi vaan että täytyy potkia säkkiin paljon joka päivä. Parissa viikossa totuin jo sen verran että pystyin potkaisemaan kaikkia kohtaamiani säkkejä kyllä ihan niin paljon ku ropasta lähtee. Äkkiä siitä tottu kyllä poiskin pari viikkoa potkimatta niin jo löyty sellanen säkki jota ei viittinykkään kovin montaa kertaa täysillä potkia.

Pikkuhiljaa olen ymmärtänyt että itsepuolustilanteessa en ainakaan rupea ketään potkimaan..
Kuvake
renne
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 406
Lauteille: Tammikuu 2005

#9

Viesti renne »

thaipadeissa katso että kiinnitykset ovat hyvät, harmittaa jos kalliit ja muuten hyvät padit ei pysy käsissä kun kiinnitysremelit pettää.

isompi potkutyyny on parempi olla kova, ei niitä liian kovia kauheasti tehdä, ainakaan vastaan ei ole tullut. Parempi totutella kovempaan tyynyyn kuin untuvatyynyyn, niillä nukutaan. Jos sääri ei tuollaista tyynyä kestä ni sit on syytä mennä lääkärille sen jalan kanssa. Pehmeään tyynyyn jalka uppoaa ikävästi, eikä saa tuntoa potkuun.
Kikudo
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 291
Lauteille: Joulukuu 2004

#10

Viesti Kikudo »

kovien tyynyjen kanssa täytyy tekniikan olla kunnossa tai on polvet ja nilkat kovilla.
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 20209
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#11

Viesti JanneM »

Kikudo kirjoitti: kovien tyynyjen kanssa täytyy tekniikan olla kunnossa tai on polvet ja nilkat kovilla.
Tekniikan pitää olla aina kunnossa, tai on polvet ja nilkat kovilla...
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#12

Viesti MarkkuT »

Nojoo. Kimmoisa voisi olla parempi sana kuvaamaan niitä tyynyjä joita tarkoitin. Kovia en ole näistä viesteistä päätellen varmaan kokeillutkaan (tai sitte mun sääret on rautaa... ;) joopa joo).

Kuinkas kovia niitä oikein löytyykään?
Foo
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 5
Lauteille: Maaliskuu 2005

#13

Viesti Foo »

Itselle tuntuu sopivan tiiviimmät potkumitsit paremmin, kyllähän niiden kanssa aina kokee potkun impaktin, mutta se jakaantuu silti suuremmalle alalle. Pehmeissä tyynyissä (suoran)potkun tullessa läpi isku tuntuu kohdistuvan pienemmälle alalle ja sattuu. Lisäksi potkutuntuma niinkuin renne edellä mainitsi on parempi tiiviissä tyynyssä; pehmeässä tuntuu, että jalka vain uppoaa "ilman vastusta" kunnes pysähtyy. Mronkain kuvaileman kaltaiseen kerrostyynyyn en ole vielä törmännyt, ehkä se olisi tosiaan paras näistä vaihtoehdoista, löytyisikö vaikka linkkiä johonkin tälläiseen?

http://www.kyoshistore.com/tyynyt.htm
Onko kellään kokemuksia mm. tuolta löytyvästä Hayashin isosta/keskikokoisesta potkumitsistä (entäs Eigenmarke)? Varteenotettavia -kuvan perusteella- thaipadeja tuolta sitten löytyy Ritsportin malli, mutta kiinnityksistä on hankala sanoa kuvasta..
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 11130
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Re: Potkutyynyt/nyrkkeilyhanskat

#14

Viesti flammee »

Foo kirjoitti: Onko tuo SGOYn iso potkumaali sellaista todella pehmeää vaahtomuovintuntuista materiaalia vai tiiviimpää/kovempaa? Kokeimusta on itsellä jostain iänikuisesta pehmeästä, mutta paksusta tyynystä, joka soveltui kyllä kiertävien potkujen kanssa pidettäväksi (vaimensi hyvin), mutta pistävien/suorien kanssa paukahteli aina jonkinasteisesti läpi.
jaah, siitä onkin kyllä aikaa kun olen noita päässyt potkimaan, mutta muistelisin että se kaareva malli on jonkin verran kovempi kuin ne suorat maalit. Pystyy pitään ihan kroppaakin vasten eikä tuu läpi..
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 93960
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#15

Viesti Mika »

On tietysti subjektiivista, mikä on liikaa ja mikä liian vähän, mutta omasta mielestäni liian kovat tyynyt ovat - no, liian kovia tietysti :D
Jaamme varusteemme (Wu De -hengessä 8) ) Choy Lee Fut -seuran kanssa täällä Tampereella, ja ne heidän tyynynsä ovat mielestäni liian kovia. Potkiminen niihin ei minun heikoille potkuilleni anna mitään tyydytystä, vaan oikeastaan alkaa hatuttaa sellainen kiviseinään potkiminen. Ne eivät jousta mielestäni yhtään. Ne ovat aika painavia pitääkin.
Koska en muista merkkiä, parempi kun en spekuloi sen suhteen.

Tasapuolisuuden vuoksi on mainittava, että omat Everlastin tyynymme ovat liian pehmeitä. Niitä on siksi myös vaikea pitää paikallaan.

Seuraan tätä ketjua mielenkiinnolla :)

Nimim. Hyviä potkutyynyjä etsimässä
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 89 kurkkijaa