Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Defendo

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#61

Viesti Mjölnir »

Andy kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:Vastausta Andylle:

Miksi Defendoa on puuhaamassa krav maga ohjaajat.
...
Koska viimeiset puolivuosikymmentä krav magan kehitys on ollut varsin tekniikkapainotteista, ohjaajat jotka aloittivat magan vetämisen suomessa ovat halunneet paluuta noihin kultaisiin aikoihin, joina suomalaiset tunnettiin hulluna ja kovaa treenaavana aggressiivisena kansana.

Tähän modern Defendon pääkouluttaja Bill Wolfe omaa kyvyt,
Tämän toki ymmärrän ja olen tiedostanut. Se mitä en ymmärrä on, että miksi sitten ette vaihda kokonaan leiriä ja opeta vain Defendoa :?: Nythän tavallaan roikutatte sitä Krav Magaa mukana, vaikka se on mielestänne epätyydyttävällä pohjalla. :?
Mielestäni Krav Magan ongelma ei ole se, että opettajakoulutuksessa keskitytään tekniikan hieromiseen, eikä dynaamisten harjoitteiden opettamiseen. Se on tiettyjen henkilöiden ongelma. Defendon kautta krav magaan saadaan hyviä harjoitteita, ja pystytään omin voimin pitämään laji itsepuolustuslajina. Molemmille järjestelmille on paikkansa, ne vastaavat hieman eri filosofialla samantyyppiseen ongelmaan. Järjestelmät ovat toisiaan täydentäviä, eivät poissulkevia
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
MattiR
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 45
Lauteille: Elokuu 2006

#62

Viesti MattiR »

Krav maga antaa työkalut itsepuolustukseen ja defendo harjoitteet.

Defendo itsessään on kuitenkin hyvin voimankäyttö pohjainen laji/järjestelmä/... Mutta siinä kuitenkin on pääpaino realistessa harjoitelussa eli fyysinen elementti kokoajan läsnä. Kyse ei kuitenkaan ole ns. RBSD-lajista koska tekniikka vs työkalu asetelma on tässä olemssa. (Ratkaisu tiettyyn tekniikkaan on tekniikka)
You are the weapon, everything else is just a tool
-anonymous
magamies
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 700
Lauteille: Joulukuu 2005

#63

Viesti magamies »

Mikä on Defendon tekniikkaskaala?

Tarkoitan että kun lajissa on 65. tekniikkaa, niin lasketaanko niihin lyönnit, potkut, ym, harjoitellaanko Defendossa veitsipuolustautumisat ym?

Otetaanko Defendossa ottelusparria hanskoilla ym?

Kiinnostaa voiko Defendoa harjoitella yksin omana lajinaan, jos esim muuta lajitaustaa ei ole.

Joka tapauksessa Defendo vaikuttaa kiinnostavalta kokonaisuudelta,josta turhat on karsittu pois, eli onko kaikki toimivaa tekniikkaa?

Kiinnostaisi kokeilla.
Magamies
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#64

Viesti Mjölnir »

magamies kirjoitti: Mikä on Defendon tekniikkaskaala?
Hyökkämiset, combat clinch, mattotappelu, toiminta sivusta tai takaa tulevaa vastaan, keppiä, puukkoa ja pistoolia vastaan tekniikat.
magamies kirjoitti: Tarkoitan että kun lajissa on 65. tekniikkaa, niin lasketaanko niihin lyönnit, potkut, ym, harjoitellaanko Defendossa veitsipuolustautumisat ym?
joo
magamies kirjoitti: Otetaanko Defendossa ottelusparria hanskoilla ym?
Bill ei käsittääkseni oo kovin paljon ottelusparrin perään, vaan kontaktitreeni on sellaista, että suojavarustein (esim grapplerhanskat jne) toinen hyökkää aggressiivisesti ja siitä tulee kamppailu, joka kestää max kymmeniä sekunteja.
magamies kirjoitti: Kiinnostaa voiko Defendoa harjoitella yksin omana lajinaan, jos esim muuta lajitaustaa ei ole.
Voi. Laji perustuu pääosin nyrkkeilyyn ja kreikkalais-roomalaiseen painiin, kuitenkin urheilukilpailun sääntörajoitukset on tekniikoista poistettu. Kaikki kyllä opetetaan perusteista alkaen.
magamies kirjoitti: Joka tapauksessa Defendo vaikuttaa kiinnostavalta kokonaisuudelta,josta turhat on karsittu pois, eli onko kaikki toimivaa tekniikkaa?
Tää on taas niitä uskonasia-juttuja, eli en osaa vastata, kun en ole ollut kaikissa maailman tilanteissa ja en tiedä oikeasti, miten se mistäkin kulttuurista tuleva kaveri hyökkää... Mutta itse olen joutunut defendon treenamisen aloittamisen jälkeen kerran itsepuolustustilanteeseen, ja usean promillen heikennystilassa onnistuin naarmuuntumatta itse tekemään kerran harjoitelleeni defendo-tekniikan lätkätappeluhyökkäystä (toisella kädellä ryysyistä kiinni ja toisella heijareita päätä kohti) vastaan, ja se oli siinä.

Joko järjestelmä on hiton helposti opittavaa, tai olen vaan tajuttoman lahjakas.

Pistäkääs asiantuntijat (Firefighter ja vatula) korjausta, jos mielestänne oon täysin hakoteillä..
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Faitteri
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 45
Lauteille: Elokuu 2006

#65

Viesti Faitteri »

Mjölnir kirjoitti: Joko järjestelmä on hiton helposti opittavaa, tai olen vaan tajuttoman lahjakas
Itsekkin olin reenannu defendoo varmaan noin 2kk kun töissä asiakas yritti vetää pataan.Tein siihen torjunnan ja seläntaakse menon hieman soveltaen.Tilanteen jälkeen aloin vaan miettii et mites se nyt noin helposti tuli tehtyä.
Eli vastaus kysymykseen mun mielestä ainakin tosi helposti opittava ja vielä kun hioo paljon niitä perusjuttuja niin jää selkärankaan.Tai sit mäkin oon vaan lahjakas..... :)
There are no rules in combat... Never fight fair!
Kuvake
Päämaja
joukkopotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 7
Lauteille: Heinäkuu 2006
Paikkakunta: Mikkeli

#66

Viesti Päämaja »

Itse olen täysin hurahtanut Defendon periaatteisiin ja tyyliin treenata lajia. Defendossa opetellaan asiat huolella ja mikään tekniikoista jätä kylmäksi. Defendossa yksinkertaisuus on sen monipuolisuus. Jokainen ymmärtää sen että liian monta vaihtoehtoa aiheuttaa vaikeuksia valita ratkaisun. Jos opettelee todella hyvin muutaman hyvän ratkaisun, niin tiukassa paikassa tekniikka tulee itsestään(Learn it until you forget it!!!)

Mun mielestä Defendo sopii hyvin sellaisille tyypeille, jotka haluavat oppia vain hyödyllisen, ja senkin helv...in hyvin. Jos haluaa oppia kurkipotkuja ja kikkailuja, Defendo ei ole oikea laji siihen.
magamies
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 700
Lauteille: Joulukuu 2005

Defendo

#67

Viesti magamies »

kiitoksia tietäjille hyvistä vastauksista, eli: defendo vaikuttaa kiinnostavalta lajilta, mutta jos laji on ottanut pohjia painista, niin harjoitellaanko Defendossa heittoja, kysyn koska itse harjoittelin useita vuosia jujutsua ja vammojen takia siirryin krav magaan, koska vanha kroppa ei kestänyt enään heitoista alastuloja.


Toisinsanoen voiko Defendoa treenata ilman korkeita heittoja ja kuuluvatko ne yleensä koko lajiin?

Mukavaa jos valistatte lisää!
Magamies
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Re: Defendo

#68

Viesti Mjölnir »

magamies kirjoitti: Toisinsanoen voiko Defendoa treenata ilman korkeita heittoja ja kuuluvatko ne yleensä koko lajiin?
En oo nähnyt lajissa heittoja. Ainoastaan alasvientejä. Hyvin voi treenata tulematta heitetyks
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

#69

Viesti Polvi »

http://www.kamppailulajit.net/lajit/def ... aikat.html kertoo, että Defendoa voi harrastaa ainoastaan Lahdessa, Mikkelissä ja Riihimäellä. Onko lista ajantasalla? Ihmetyttää, ettei pk-seudulta lajia löydy.
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
magamies
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 700
Lauteille: Joulukuu 2005

defendo

#70

Viesti magamies »

Näyttää alkavan pk-seudulla 10.9 esittelytilaisuus Prime Fighters-herttoniemi salilla.
Magamies
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

Re: defendo

#71

Viesti Polvi »

magamies kirjoitti: Näyttää alkavan pk-seudulla 10.9 esittelytilaisuus Prime Fighters-herttoniemi salilla.
Ok, kiitos. Seuran pääkouluttaja näyttäisi olevan meikäläisen joukkueenjohtaja varusmiesajoilta. Eihän tonne uskalla mennä, kun se taaksepoistuttaa mua jatkuvasti.. :?
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Saunatonttu
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 89
Lauteille: Helmikuu 2006

#72

Viesti Saunatonttu »

Meinaatkos Polvi JYK:ta siellä Prime Fighterissa? Oli 95 Vekaralla kouluttajana. Ei itsellä, mutta tutullani. Hän oli ensimmäinen kontaktini ja oikeastaan viimeinen Magassa. 98 sain tuta hänen koulutustaan viikonlopun verran Magassa. Osaava ja pätevä kaveri. Taidettiin kahlata aikas paljon sitä lajia läpi viikonlopun aikana. Mies totesi leirin päätteeksi kysymykseemme pääsisimmekö tällä tekniikkamäärällä peruskurssista läpi, että se oppimäärä käytiin ensimmäisen tunnun aikana..... 8) Tiedä häntä. Saattoi heittää herjana :lol: . Toivottavasti vielä polut kohtaisivat.
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

#73

Viesti Polvi »

PF:n sivuilta: "Seuran toiminnanjohtaja ja pääkouluttaja Tommi Nyström--"
En ole varma, onko sama kaveri, mutta käsittääkseni tällä skapparilla oli jonkinlaista KM-taustaa. Jämäkkä kaveri.
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Miklu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2126
Lauteille: Tammikuu 2005

#74

Viesti Miklu »

Se Wolfen haastattelu jätti sellasen kuvan, että järki jätkä kyseessä vaikka pienet ennakkoluulot oli päällänsä DefendU ja WW2 combatives juttuista johtuen. Pikaisen vilaisun perusteella ihan asiallista perusjuttua. Puukko jutut taas "pistää silmään" ;)
" onclick="window.open(this.href);return false; (mun suosikki tuossa on se "käsi nenän alle ja siihen lyönti toisella kädellä" :D)
Bruce Lee elää!
Olento
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 99
Lauteille: Toukokuu 2005

#75

Viesti Olento »

Onpa muuten aika suolainen hinta Defendo-kursilla, 115 euroa/3 viikkoa ja treenejä yhdet viikossa. Tuohon hintaan yleensä kyllä on 2-3 treenit viikkoon ainakin...
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 31 kurkkijaa