Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

Mjölnir

Potkulaisten harjoituspäiväkirjat, joiden lukeminen edellyttää kirjautumista.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2005
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting

Mjölnir

Viesti Mjölnir »

Yhdessä ketjussa Aittomäen Kari totesi jotain siihen suuntaan, että kovin taistelija on sellainen, joka harjoitelee itsepuolustusta kilpaurheilijan intensiteetillä.

En yritä väittää harjoittelevani kilpaurheiljan intensiteetillä, mutta mulla on ollut jo jonkin aikaa tapana valmistautua "otteluun", eli esimerkiksi pitkän passiivisen jakson (kurssit, komennukset, ym) jälkeen ottaa intensiivisiä viikkoja tai kuukausia, joilla haen kropan ja mielen taas siihen terään, jollaista mielestäni tarvitsen varautuessani työssäni puolustamaan järjestäytynyttä yhteiskuntaamme.

Kesäkuussa olin Petri Lähdekorven kanssa Puolassa paikallisten erikoisjoukkojen kanssa kouluttautumassa Military Krav Maga instructoriksi, otimme tämän siviili Krav Maga ohjaajille räätälöidyn lyhyemmän koulutuspaketin aikana rypäisyn, joka käsitti 60 harjoitusta 11 vuorokauden aikana, yhdellä vapaapäivällä.

Tämän jälkeen hiljaiseloa vähän aikaa, ja sitten vuosiloma. Kun tulin maanantaina 28.8. takaisin sorvin ääreen, aloitin kesäterän hiomisen taas teräväksi (tai ainakin terävämmäksi) keihäänkärjeksi seuraavasti:
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting

Viesti Mjölnir »

Maanantai. Piparisti lukemattomia sähköposteja ja "saamasi tehtävät"-sovellus täynnä. Väsyttää ja uituttaa. Aloitan sitten huomenna (Klasikko! Älä koskaan tee tänään, minkä voit jättää huomennakin tekemättä)

Tiistai 29.8. Töihin jo aamu viideksi. Väsyttää niin tuskassa, että en jaksanut kuin pakolliset:
50 laukausta pistoolilla ja 30 rynnäkkökiväärillä. 45minuutin treeni. Kulkee kohtalaisesti, vaikka ei oo taas kuukauteen ampunut muuta kuin pienoiskiväärillä ja haulikolla lintuja.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Viesti Mjölnir »

Keskiviikko 30.8.:

Voi helkkari! Unohdin, että olin luvannut vetää jalkamarssin. No, miksi ei sitten ottais taas extremen kannalta. Telamiina reppuun vaatteiden lisäksi, täysi lipas aseeseen vähän painoa lisäämään ja koko reissu rynkky kädessä tai kaulalla taisteluvalmiina.

25 km meni aikaan 3 tuntia 45 min. Piti vähän juosta välillä. Sisäreidet kassien sivuista hierty ihan tuskassa, kun olin laittanu tyhmyyttäni lyhyet kalsarit. Lisäksi SA-repun viillekkeet ovat niin lähellä toisiaan, että tällaisella sikaniskalla estyy verenkierto päähän. Hillitön päänsärky. Ja varpaat on kans vähän hellänä. Onneks ei rakkoja. Väsytti niin, että piti ottaa kahden tunnin päiväunet iltapäivällä.

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Viesti Mjölnir »

Torstai 31.8.:

Pipari, että on jalat ja selkä ja pää kipeä. Koko päivän reissaaminen ympäri suomea lentokoneessa istuen ei parantanut jäpitystä yhtään.

Illalla sotilasburanaa ja kevyt puolen tunnin kävelylenkki metsässä.

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mika
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2004
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang

Viesti Mika »

En voi sille mitään, mutta tää on yksi hauskimmista päiväkirjoista evö! Repeilen. :smt043

Sori suttaaminen...:sorppa:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Viesti Mjölnir »

Perjantai 1.9.:

Tänään paikat tuntuu taas olevan herkkyydessä.

10.50-12.00 yksin treenailua:
Säkkiä 13 erää

1. erä Matalia etupotkuja etu- ja takajalalla
2. erä polvia clinchistä
3. erä Fencestä etukäden suoraa sekä kämmenellä että nyrkillä. Myös nopeita tuplia
4. erä Fecestä etukäden yläkoukkua sekä kämmenellä että nyrkillä
5. erä Fencestä takakäden suoraa kämmenellä ja nyrkillä
6. erä Fencestä takakäden yläkoukkua kämmenellä ja nyrkillä
7. erä Defendo-fencestä (kämmenet päällekkäin) whiplash (kahden päällekkäisen käden lyönti/työntö)
8. erä Fencestä etu-takakäsi kombinaatioita, etusuora - takasuora, etu yläkoukku - takasuora, takasuora - etuyläkoukku. Nyrkillä ja kämmenellä
9. erä Clinchistä head-butt - kyynärpää kombinaatioita sekä olkapäälyönti - hedari - kyynärpää kombo
10. erä pitkän etäisyyden hyökkäyksiä, potku - lyönti(lyöntejä), takakäsi - kiertopotku - sprawl
11. erä lyhyen etäisyyden hyökkäyksiä clinchissä. (Samaan aikaan ruokatunnilla olleet salibandyn pelaajat loivat ymmärtäviä katseita kohti hikistä ähisevää ja murisevaa taistelijaa, joka nojasi säkkiin kuin viimeisten hitaiden aikana, hakkasi päätään säkkiin, läpsi säkki avokämmenellä "munille" ja välillä heitti muutaman säälittävän polvi - kyynärpää kombon. Muuten, säkki on liian liukas ja läskitön puremistreeniin...)
12. erä pitkältä alkavia hyökkäyksiä, potku - lyönti - lyönti, kun säkki heilahtaa takaisin, otan säkin A-blockilla vastaan ja sidon sen clinchiin. Hyökkäyksiä clinchistä ja irtautuminen.
13. erä maassa. Maassa makaavaan säkkiin hyökkäämistä pystystä potkuin, crossmounttiin, josta kyynärpäitä ja polvia ja hedareita, siitä knee-over-mountiin, josta suoria. Välillä mounttiin, josta suoria ja koukkuja sekä hedareita. Liikkumista Mountista, knee-over-mounttiin ja 69:n kautta toiselle puolelle välillä hyökäten. Välillä sormet "silmiin" ja irtautuminen pystyyn.

Lopuksi 100 punnerrusta, 120 vatsaa ja 120 selkää. Yritin kyykkyjä, mutta on reidet vieläkin hapoilla...

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
fatman
kylkeenpotkija
Lauteille: Helmikuu 2005

Viesti fatman »

Kyssäri: Miten lyöt yläkoukkuja avokämmenellä säkkiin? Mihin suuntaan sormet, sormet ojennettuina vai koukussa? Tyhjentävästi, miten?
In my heart, in my mind, in my soul
lalalaalaa lalalaalaa lalalaa
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Viesti Mjölnir »

fatman kirjoitti: Kyssäri: Miten lyöt yläkoukkuja avokämmenellä säkkiin? Mihin suuntaan sormet, sormet ojennettuina vai koukussa? Tyhjentävästi, miten?
sormet eteenpäin (katseen suuntaan), kyynärpää ylhäällä, eli olkavarsi - vartalokulma 90ast, käsivarsi - olkavarsi (eli kyynärnivelen) kulma 90 ast. Ranne voimakkaasti taivutettuna taakse siten, että osumakohta on aivan kämmenen alaosa.

Selkiskö, vai laitanko kuvan ens viikolla?

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
fatman
kylkeenpotkija
Lauteille: Helmikuu 2005

Viesti fatman »

Eli kuin löisit litsarin, mutta koukun liikeradalla, osumapintana kämmentyvi. Eiköhän tuo selvinnyt. Nyt eikun opettelemaan.

Luvattomasti kopsaan säkkitreenisi. Siinä on pistettu järjestykseen samoja juttuja + lisää, joita itsekin usein säkin kanssa teen.

Kiitän!
In my heart, in my mind, in my soul
lalalaalaa lalalaalaa lalalaa
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Viesti Mjölnir »

Uskovaisten omaisuus on yhteistä, ole hyvä

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Viesti Mjölnir »

Viime perjantai täydentyi vielä töistä kotiin ajomatkalla, jolloin tein tunnin ja viidentoistaminuutin mentaaliharjoituksen. Kehittelin elävän harjoitteen, jolla harjoitellaan vaatetotteista vapautumista tai puolustautumista vaateotteen johdannaista (vaateote + lyönti, vaateote + hedari, tms) vastaan.

Firefighter oli viikonloppuna vetämässä Mikkelissä Defendoleiriä, joten jäi testaamatta harjoite. Katsotaan seuraavalla kerralla, onko siitä mihinkään..

Lauantai 2.9. leikin taas perheenisää. Treeniä kuitenkin tuli sen verran, että:
11.00 - 12.00 Awareness treeni, viikonlopun ruokaostoksilla 2,5 sekä 4,7 vuotiaiden lasten kanssa!! Hitto mitä hommaa. Samalla myös stressinhallintaharjoittelua ja verbaalista de-escalaatiota.

16.00-17.00 Hyötyliikuntaa. Hermot meni sisällä nysväämiseen, niin päätin pystyttää lipputangon pihalle. Kuopan kaivaminen, betonin valu (150kg). Kävi kevyestä käsi/selkätreenistä

Illalla hiuksia pestessä huomasin, että pää oli kipeä (ulkopuolelta). Sen verran huolella tuli vedettyä hedareita eilen, että otsanahkaa särki. Muistuu mieleeni vuoden takaiset tapahtumat, kun mulla oli kahden nyrkkeilyottelun jälkeen pää kipeä (sekä sisä- että ulkopuolelta). Sisäpuolen kipu johtui tosin siitä, että illalla juhlittiin elämäni ensimmäistä nyrkkeilyottelua, voittoa siinä, ja juotiin suruun, kun turnauksen toinen kierros jäi viimeiseksi niissä kinkereissä.

Sunnuntai 3.9. Taas välipäivä, hyötyliikuntana noin tunnin kestänyt pensasaitojen leikkaus klo 13-14. Kevyt käsi/puristusvoimatreeni

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Viesti Mjölnir »

Maanantai 4.9.

MITEN VOI TOI VIIKONLOPUN JÄLKEINEN LÄHTEMINEN OLLA AINA NIIN TUSKAA! Kymmentä vaille kuusi ylös ja 120 km duuniin.

11.00-12.00 Ulkokehän toimintaa, ei varsinaisesti ydinbisnestä, mutta kun kerran ehtii usein treenaamaan, niin miksei. Tunti salibandyä. Helkkari, mutta setä hikoilee kuin sika! Siinä sivussa tein 200 punnerrusta ja 140 vatsaa.

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Viesti Mjölnir »

Maanatai 4.9. Treeni 2.

klo 17.00 - 18.15

Antimotivaatio treenaamiseen... Ensimmäinen mättämistreeni loman jälkeen, ja jo ensimmäisten lämmittelyjen jälkeen alko hatuttaa. Tosin kohtapuoliin mieli lämpeni ja alkoi olla taas "kivaa" (niin kivaa, kun nyt yleensä voi olla silloinku sattuu)

Alkuu nopeiden veitsihyökkäysten torjuntaa mahdollisimman nopealla vastahyökkäyksellä, ensin siten, että hyökkääjällä on pistari vasemmassa, johon lyödään, myöhemmin siten, että hyökkääjällä on pleksillinen pääsuoja, johon tehtiin pääasiassa somilyöntejä silmien alueelle.

Sitten puukkouhkaa siten, että kun puolustautuja alkaa puolustautua, hyökkääjä vastustaa lujaa ja pyrkii hyökkäämään puukolla. Pyritään irti ja välineelle tai pakoon.

Vähän jääkiekkotappelu-tekniikkaa, eli hyökkääjä ottaa raiveleista ja alkaa myllyttää nyrkkeilyhanska kädessä täysillä. Tässä vaiheessa piti jo puuskuttaa välillä aika kovasti.

Lopuksi itsepuolustussparria, eli puolustautuja silmät kiinni, hyökkääjä kiertää ympärillä ja joko tarttuu kiinni jollain tavalla, alkaa myllyttää "täysillä" nyrkkeilyhanskoilla tai pyrkii syöksymään jalkoihin. Hyökkääjällä myös puukko, jonka saa kaivaa esiin, mikäli siihen pystyy mukavasti ensimmäisen hyökkäyksen jälkeen. Pyritään ensisijaisesti irti ja välineelle tai pakoon. Tai siis ei pakoon, vaan keskeytetään epäedullinen tilanne, käännytään 180 astetta ja edetään parhaalla mahdollisella vauhdilla seuraavalle suojalle, tunnistetaan tilanne ja kaivetaan lyömä-, sumutin- tai ampuma-ase vallitsevan uhkan tai voimankäytön säädösten mukaisella tavalla. Siis ei pakoon, eihän sotilas pakene. Ryhmittyy uudestaan, korkeintaan..

Jalka otti itseensä. Sain hyvän kärkkäripotkun sääriluun ja lihaksen liittymäkohtaan. Sainpa tekosyyn puuskuttaa pari minuuttia ylimääräistä. On se hassua, miten kivunsietokynnys laskee jo muutaman treenaamattoman viikon jälkeen..

Nyt KERHOLLEEEE... Suihkuun ja kerholleeeee...

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Alioppilas
päähänpotkija
Lauteille: Tammikuu 2005

Viesti Alioppilas »

Mjölnir kirjoitti: hyökkääjä kiertää ympärillä ja joko tarttuu kiinni jollain tavalla, alkaa myllyttää "täysillä" nyrkkeilyhanskoilla tai pyrkii syöksymään jalkoihin. Hyökkääjällä myös puukko, jonka saa kaivaa esiin, mikäli siihen pystyy mukavasti ensimmäisen hyökkäyksen jälkeen.
Tarttuakseni epäolennaiseen, voi olla vähän vaikeaa kaivaa sitä puukkoa niillä nyrkkeilyhanskoilla. Vai puolustajanko se pitää kaivaa?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Viesti Mjölnir »

Alioppilas kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:hyökkääjä kiertää ympärillä ja joko tarttuu kiinni jollain tavalla, alkaa myllyttää "täysillä" nyrkkeilyhanskoilla tai pyrkii syöksymään jalkoihin. Hyökkääjällä myös puukko, jonka saa kaivaa esiin, mikäli siihen pystyy mukavasti ensimmäisen hyökkäyksen jälkeen.
Tarttuakseni epäolennaiseen, voi olla vähän vaikeaa kaivaa sitä puukkoa niillä nyrkkeilyhanskoilla. Vai puolustajanko se pitää kaivaa?
Joo, sori. En selventänyt tarpeeks. Ensin tehtiin lyöntihyökkäyksiä nyrkkeilyhanskoilla, sen jälkeen vaihdettiin grappling-hanskat käteen ja tehtiin jalkoihin syöksymisiä tai lyöntimyllytyksiä.

Yhden tilanteen kesto maksimissaan 15 sek. Yleensä huomattavasti nopeampi.

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi

Seuraajat

Kuvake
Aleksi T
Kuvake
AriJ
Beatrix Kiddo
Kuvake
Clancy B.