Kari Aittomäki kirjoitti: Subjektiivisuuden kahdet kasvot.
Tekijän olen unohtanut.

Valvoja: Valvoja
Tämän luin tässä lomalla. Vaikuttavaa tekstiä, vaikka historiallisesti tuskin kovin tarkkaa. Sinänsä elävöitti hyvin historiaa ja antoi hyvän kuvan siitä, millainen lihamylly falangitaistelu on ollut.Steven Pressfield: Tuliportit
Thermopylain taistelu
V. 480 eKr. kolmesataa spartalaista puolusti kapeaa solaa yli miljoonan miehen Persian suurvallan armeijaa vastaan. Spartalaisten yksinkertaisena tehtävänä oli viivyttää persialaisia niin kauan, että muut Kreikan kaupungit ehtisivät mobilisoida omat armeijansa.
Kuuden päivän ajan spartalaiset pitivät puoliaan ylivoimaista vihollista vastaan. Lopussa he puolustautuivat paljain käsin.
Värikynän paksuudesta:Steven Pressfield: Tuliportit
Thermopylain taistelu
V. 480 eKr. kolmesataa spartalaista puolusti kapeaa solaa yli miljoonan miehen Persian suurvallan armeijaa vastaan. Spartalaisten yksinkertaisena tehtävänä oli viivyttää persialaisia niin kauan, että muut Kreikan kaupungit ehtisivät mobilisoida omat armeijansa.
Kuuden päivän ajan spartalaiset pitivät puoliaan ylivoimaista vihollista vastaan. Lopussa he puolustautuivat paljain käsin.
3.4 miljoonaa (Herodotoksen mukaan) 170 000 – 200 000 (nykyarvioiden mukaan)
Välskärin kertomuksetManki kirjoitti: Kirjanarkkariltaovat kirjat loppu - nyt tarvittaisiin siis hyviä kirjavinkkejä! Yleensä luen dekkareita ja historiallisia seikkailuja - Harry Potterit olen lukenut uusinta vaille.
Eipäs ole Mankia aikoihin palstalla näkynyt!Manki kirjoitti: Kirjanarkkariltaovat kirjat loppu - nyt tarvittaisiin siis hyviä kirjavinkkejä! Yleensä luen dekkareita ja historiallisia seikkailuja - Harry Potterit olen lukenut uusinta vaille.
Ne on sairaan hauskoja! Ja jossakin osassa melskataan myös Suomessa.Simpanssi kirjoitti: Olen nyt lukenut kohta neljä kirjaa putkeen Sven Hasselia.
Minä muistelen, että Kari kavereineen oli esikuvana tuolle köörille!Suosittelen. Varsinkin Karille.
sotaoikeus muistaakseni..Miklu kirjoitti: Ne on sairaan hauskoja! Ja jossakin osassa melskataan myös Suomessa.
Ilmeisesti se eka osa pohjautuu jollakin tavalla Hasselin omiin kokemuksiin. Sitten myöhemmin alkaa tulla näitä enemmän huomoristisia osasia.
Ei ne nyt ole ihan huumoria, mutta juuri sellaista mustaa huumoria(vrt.ns.lääkärihuumori), jota tarvitaan henkisesti vaikeissa paikoissa.Wiljam kirjoitti:sotaoikeus muistaakseni..Miklu kirjoitti:
Ne on sairaan hauskoja! Ja jossakin osassa melskataan myös Suomessa.
Ilmeisesti se eka osa pohjautuu jollakin tavalla Hasselin omiin kokemuksiin. Sitten myöhemmin alkaa tulla näitä enemmän huomoristisia osasia.
todellisuuspohjasta samaa mieltä. humoristisiahan nuo omalla mustalla tavallaan ovat, mutta silti ehkä hieman harhaanjohtava adjektiivi