Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kirjavinkkejä kaivataan!!!

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Simpanssi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2298
Lauteille: Joulukuu 2004

#136

Viesti Simpanssi »

Kari Aittomäki kirjoitti: Subjektiivisuuden kahdet kasvot.
Tekijän olen unohtanut.
:lol:
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#137

Viesti Vlad Tepes »

Rudy Rucker: Software

Maineensa veroinen!

Erityisen hauska cyberpunk romaani, joka esittää robotiikan aika hulvattomassa valossa. Alan merkkiteoksia.
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

#138

Viesti Elina »

Luin Jeff Longin Helvetin piirit tässä jo varmaan kolme viikkoa sitten. Se oli kyllä hyvä kirja - jotenkin minulle melkein liian pelottava, mutta samalla semmoinen, että sitä oli pakko lukea...

Olen tässä muutenkin lueskellut ja kevyeksi kesälukemiseksi voin suositella ainakin Helen Fieldingiä (luin toka kirjan tossa pari viikkoa sitten, Bridget Jones: The Edge of Reason) ja Sidney Sheldonia (luin yhden kirjan vajaassa viidessä tunnissa - sen verran kevyttä tavaraa :) ). Jälkimmäistä voisi hyvin verrata saippuaoopperaan :) Bridgetistä en ole aiemmin ollut erikoisen kiinnostunut, mutta toka kirja oli jotenkin hauska ja hellyttäväkin (siinä oli kaksi sellaista kohtaa, että tippa tuli oikeasti linssiin). Kun kirja sitten loppui, niin tuntui vähän haikealta.

Nyt etsin taas jotain kivaa luettavaa...vahvasti vaikuttaisi siltä, että Song of Troy lähtee lukuun toista kertaa :)
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#139

Viesti Paappa »

Steven Pressfield: Tuliportit

Thermopylain taistelu

V. 480 eKr. kolmesataa spartalaista puolusti kapeaa solaa yli miljoonan miehen Persian suurvallan armeijaa vastaan. Spartalaisten yksinkertaisena tehtävänä oli viivyttää persialaisia niin kauan, että muut Kreikan kaupungit ehtisivät mobilisoida omat armeijansa.

Kuuden päivän ajan spartalaiset pitivät puoliaan ylivoimaista vihollista vastaan. Lopussa he puolustautuivat paljain käsin.
Tämän luin tässä lomalla. Vaikuttavaa tekstiä, vaikka historiallisesti tuskin kovin tarkkaa. Sinänsä elävöitti hyvin historiaa ja antoi hyvän kuvan siitä, millainen lihamylly falangitaistelu on ollut.

Sieltä löytyi hyvä lausahdus, jonka huomasin päässeen myös Puolustaudu 2-dvd:n kirjaseen:
"Kettu osaa monta temppua
Siili yhden hyvän"

Voi käsittää monellakin tavalla. Itse käsitän sen tarkoittavan sitä, että vähemmän voi olla enemmän esim. kamppailussa.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
Cuculcan
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1100
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#140

Viesti Cuculcan »

Steven Pressfield: Tuliportit

Thermopylain taistelu

V. 480 eKr. kolmesataa spartalaista puolusti kapeaa solaa yli miljoonan miehen Persian suurvallan armeijaa vastaan. Spartalaisten yksinkertaisena tehtävänä oli viivyttää persialaisia niin kauan, että muut Kreikan kaupungit ehtisivät mobilisoida omat armeijansa.

Kuuden päivän ajan spartalaiset pitivät puoliaan ylivoimaista vihollista vastaan. Lopussa he puolustautuivat paljain käsin.
Värikynän paksuudesta:
3.4 miljoonaa (Herodotoksen mukaan) 170 000 – 200 000 (nykyarvioiden mukaan)
)) << >> ((
taifuuni
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1078
Lauteille: Heinäkuu 2005

Re: Kirjavinkkejä kaivataan!!!

#141

Viesti taifuuni »

Manki kirjoitti: Kirjanarkkarilta :wink: ovat kirjat loppu - nyt tarvittaisiin siis hyviä kirjavinkkejä! Yleensä luen dekkareita ja historiallisia seikkailuja - Harry Potterit olen lukenut uusinta vaille.
Välskärin kertomukset
Kuvake
Keiju
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2054
Lauteille: Tammikuu 2005

Re: Kirjavinkkejä kaivataan!!!

#142

Viesti Keiju »

Manki kirjoitti: Kirjanarkkarilta :wink: ovat kirjat loppu - nyt tarvittaisiin siis hyviä kirjavinkkejä! Yleensä luen dekkareita ja historiallisia seikkailuja - Harry Potterit olen lukenut uusinta vaille.
Eipäs ole Mankia aikoihin palstalla näkynyt! :roll:
Onkohan maa hänet niellyt? :p
...mutta jospa olenkin vain oman mielikuvitukseni luomus.

Wiljam
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 180
Lauteille: Heinäkuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

#143

Viesti Wiljam »

aloin uuden lukukierroksen James Ellroyn L.A.-kvartetin kanssa. Rikoskirjallisuuden ehdotonta huippua. 8)
Wiljam ennen ja nyt
-Tang Lang
-Taekwon-Do
-Art Wushu
-Capoeira
Kuvake
Simpanssi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2298
Lauteille: Joulukuu 2004

#144

Viesti Simpanssi »

Olen nyt lukenut kohta neljä kirjaa putkeen Sven Hasselia. Jotenkin hänen realistinen tapansa kuvata sodan nurjaa puolta on hyvin vetoavaa. Ei ehkä ole mikään maailman paras kirjailija, mutta kaivaa pasifistin monesta esiin.

Suosittelen. Varsinkin Karille.
riku
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 2347
Lauteille: Joulukuu 2005

#145

Viesti riku »

Jos Hassel kolahtaa, niin Remarquen Länsirintamalta ei mitään uutta saattaisi myös olla ihan tutustumisen arvoinen. Jotain samaa kirjoissa, oikeastaan mielestäni paljonkin.

Lukaisin Liksomin uuden, Maa -teoksen. Nimenomaan lukaisin: tämä on aika tutunomaista, jos joku on Liksomista innostunut niin toimii varmaan varsin hyvin. Voi sopia myös sellaiselle joka tahtoo Liksomin tuotantoon tutustua, ei ole ihan niin rosoinen kuin jotkin varhaisemmat teokset.

Riku Ylönen
Wiljam
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 180
Lauteille: Heinäkuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

#146

Viesti Wiljam »

hasselithan ovat suorastaan klassikkoja. olen lukenut koko sarjan kahteen kertaan ja monet osat vielä useampaan. huvittavaa oli että innostus lähti kirjastossa kun olin etsimässä v. linnan tuntematonta sotilasta. kirja oli lainassa, mutta halusin silti lukea sotakirjan. sattui hassel käteen 8) (btw. em. tapahtui joskus 6-7 vuotta sitten ja vieläkään en ole saanut tuntematonta luettua..)
Wiljam ennen ja nyt
-Tang Lang
-Taekwon-Do
-Art Wushu
-Capoeira
Miklu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2126
Lauteille: Tammikuu 2005

#147

Viesti Miklu »

Simpanssi kirjoitti: Olen nyt lukenut kohta neljä kirjaa putkeen Sven Hasselia.
Ne on sairaan hauskoja! Ja jossakin osassa melskataan myös Suomessa.
Ilmeisesti se eka osa pohjautuu jollakin tavalla Hasselin omiin kokemuksiin. Sitten myöhemmin alkaa tulla näitä enemmän huomoristisia osasia.
Suosittelen. Varsinkin Karille.
Minä muistelen, että Kari kavereineen oli esikuvana tuolle köörille! :D
Bruce Lee elää!
Wiljam
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 180
Lauteille: Heinäkuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

#148

Viesti Wiljam »

Miklu kirjoitti: Ne on sairaan hauskoja! Ja jossakin osassa melskataan myös Suomessa.
Ilmeisesti se eka osa pohjautuu jollakin tavalla Hasselin omiin kokemuksiin. Sitten myöhemmin alkaa tulla näitä enemmän huomoristisia osasia.
sotaoikeus muistaakseni..

todellisuuspohjasta samaa mieltä. humoristisiahan nuo omalla mustalla tavallaan ovat, mutta silti ehkä hieman harhaanjohtava adjektiivi :)
Wiljam ennen ja nyt
-Tang Lang
-Taekwon-Do
-Art Wushu
-Capoeira
Kuvake
Simpanssi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2298
Lauteille: Joulukuu 2004

#149

Viesti Simpanssi »

Wiljam kirjoitti:
Miklu kirjoitti:
Ne on sairaan hauskoja! Ja jossakin osassa melskataan myös Suomessa.
Ilmeisesti se eka osa pohjautuu jollakin tavalla Hasselin omiin kokemuksiin. Sitten myöhemmin alkaa tulla näitä enemmän huomoristisia osasia.
sotaoikeus muistaakseni..

todellisuuspohjasta samaa mieltä. humoristisiahan nuo omalla mustalla tavallaan ovat, mutta silti ehkä hieman harhaanjohtava adjektiivi :)
Ei ne nyt ole ihan huumoria, mutta juuri sellaista mustaa huumoria(vrt.ns.lääkärihuumori), jota tarvitaan henkisesti vaikeissa paikoissa.

Tiettyä liioittelua ja väritystä sekoitettuna tarinaan ja totuuteenkin, mutta jotenkin siinä on se henki, joka vie lopulta mukanaan.
Kuvake
PeteH
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 34
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Oulu

#150

Viesti PeteH »

Jim Goad : ANSWER Me!-The first three

Nihilismiä ja vihaa pursuava asiallinen kirja,kaikki vähemmistöt ja muut saavat osansa,helvetin hauskaa luettavaa :badgrin:
Mie lyön sitä turpaan!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 64 kurkkijaa