Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

Sukupuolentutkimus

Keskustelua yhteiskunnallisista ja vakaumuksellisista aiheista. Edellyttää kirjautumista. Muista kohteliaisuus, kunnioitus ja alueen säännöt.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Elina
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2004

Viesti Elina »

Ilmeisesti feministit eivät todellakaan osaa keskustella asioista järkevästi. Haluaisin myös viitteitä laadukkaaseen naistutkimukseen. Olen kysellyt näitä viitteitä jo vuosia, enkä ole mistään sellaisia löytänyt
Tuo minua jo vähän nauratti :D (kommentti on siis jonkun Keisarinna-blogiin linkitetyn blogin kommenttiosastoon kirjoittaneen käsialaa)
tabitha
päähänpotkija
Lauteille: Toukokuu 2005

Viesti tabitha »

Minun mielestäni on ylipäänsä omituista tehdä omasta sukupuolestaan niin iso "ideologinen statement." Minua ainakaan ei voisi vähempää kiinnostaa, ovatko oikeuteni naisena varmasti taatut tai ymmärretäänkö minua oikeilla kriteereillä. Sen kuin menen ja otan mitä tarvitsen :?

Naistutkimus ja feminismi ovat kummatkin hämmentäviä asioita, joita en ymmärrä.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
Alioppilas
päähänpotkija
Lauteille: Tammikuu 2005

Viesti Alioppilas »

"Pitäisikö meidän esimerkiksi ryhtyä järjestämään maailmaan kulkutauteja ja nälänhätiä, jotta luonto saisi hoitaa karsintahommat?"

Jokseenkin helmi.
Jopo
kylkeenpotkija
Lauteille: Lokakuu 2005

Viesti Jopo »

Alioppilas kirjoitti: "Pitäisikö meidän esimerkiksi ryhtyä järjestämään maailmaan kulkutauteja ja nälänhätiä, jotta luonto saisi hoitaa karsintahommat?"

Jokseenkin helmi.
Ja sieltä se taas tuli. http://fi.wikipedia.org/wiki/Godwinin_laki" onclick="window.open(this.href);return false;

No ei ehkä ihan sananmukaisesti, mutta tänne oltiin menossa.

Ja lissänpäs vielä tänne, tarkoituksellisesti teidät kaikki suututtaen. Ihmistieteet eivät ole tieteen aloja kuin nimellisesti. Historia ja(lääketiedettä lähentelevä) psykologia näistä kaikkein lähimpinä. Ensinäkin filosofispohjaisissatieteissä ennustettavuus on suurinpiirtein nolla. Toisekseen niissä on noin kymmenestä sataan teoriaa, jotka väittelevät siitä onko 2+2 neljä vai paljonko se nyt sitten mahtaa olla. Politiikan tutkimuksessa on termiä politiikka määritelty viimeiset kaksisataa vuotta, jos luonnontieteet/taloustieteet olisivat samassa jamassa kävisimme vielä reviiritaisteluja apinoiden kanssa. Kolmanneksi, ihmistieteiltä ei odoteta sovellettavuutta.
Naistutkimuksen ollessa ihmistiede on usko riittävä peruste asian oikeudelle. Tämä ei välttämättä ole kovinkaan tieteellinen lähestyminen. Sama vaikuttaa psykologian (ainakin jossain määrin) ja sosiologian piirissä. Kaikki tuntuu olevan totta siihen asti, että joku sen todistaa vääräksi. Jos olette erimieltä niin tutustukaa ed.mainittujen alojen eri suuntausten kirjoon.

ihmistieteiden puolellakin on helmiä, mutta ei tarpeeksi. Ennenkuin kerrotte minulle, ettei luonnontieteilijät ymmärrä niin voisin muistuttaa, että opiskelen kasvatustieteitä. Joka on ehkä pahin mahdollinen pseudotiede.
” Liiasta nestetankkauksesta seuraa ainoastaan se, että paska lentää keihästä kauemmaksi.”
Rädyn ohje kaikille urheilijoille
Kuvake
Alioppilas
päähänpotkija

Viesti Alioppilas »

Aho kirjoitti:
Alioppilas kirjoitti:"Pitäisikö meidän esimerkiksi ryhtyä järjestämään maailmaan kulkutauteja ja nälänhätiä, jotta luonto saisi hoitaa karsintahommat?"

Jokseenkin helmi.
Ja sieltä se taas tuli. http://fi.wikipedia.org/wiki/Godwinin_laki" onclick="window.open(this.href);return false;

Uskallan väittää, ettei edes luonnontieteilijä ymmärrä asiayhteyttä minun viestini ja sinun viestisi välillä.
Jopo
kylkeenpotkija
Lauteille: Lokakuu 2005

Viesti Jopo »

Alioppilas kirjoitti:
Aho kirjoitti:
Alioppilas kirjoitti:"Pitäisikö meidän esimerkiksi ryhtyä järjestämään maailmaan kulkutauteja ja nälänhätiä, jotta luonto saisi hoitaa karsintahommat?"

Jokseenkin helmi.

Uskallan väittää, ettei edes luonnontieteilijä ymmärrä asiayhteyttä minun viestini ja sinun viestisi välillä.
Pikaluku rulettaa. En nyt ensimmäisellä lukukerralla ymmärtänyt tuon sinun viestisi tarkoitusta. Nyt vasta ymmärsin lainauksen ja sen perällä piilevän idean.. :oops: Eli missasin siis lainausmerkit aika totaalisesti. Joudun ehkä melkein pyytämään anteeksi..

Saatana, näin sitä käy ihmiselle kun pistetään kuuntelemaan pari aivopesuluentoa putkeen ja päästetään ihmiisten ilmoille.
” Liiasta nestetankkauksesta seuraa ainoastaan se, että paska lentää keihästä kauemmaksi.”
Rädyn ohje kaikille urheilijoille
Kuvake
Alioppilas
päähänpotkija

Viesti Alioppilas »

Mitäs tuosta. Täällä pitää melkein laittaa lainaamansa asiat quote-boksiin, että ne erottuvat lainauksiksi.
Kuvake
SJK
polveenpotkija
Lauteille: Kesäkuu 2006

Viesti SJK »

Aho kirjoitti: Ja lissänpäs vielä tänne, tarkoituksellisesti teidät kaikki suututtaen. Ihmistieteet eivät ole tieteen aloja kuin nimellisesti.
Mikä tän niputtamisen funktio on? Jos vaikkapa politiikan tutkija tarkastelee äänestyskäyttäytymistä tilastollisen aineiston pohjalta regressioanalyysillä tmv. kvantitatiivisella metodilla niin se ei ole validia, toistettavaa ja sovellettavaa tutkimusta vai? En nyt oikein ymmärtänyt mitä yritit sanoa.

edit: täsmennys
Kuvake
Mika
etupotkija
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang

Viesti Mika »

Aho kirjoitti:

Jokseenkin helmi.
:maahan:

Ihan uusi. Vähän ihmettelinkin, että mikä laki - ei sillä, että olisin tämänkään aiheen asiantuntija, mutta lakeja on kuitenkin aina rajallinen määrä tiedealaa kohden - mutta olisihan se pitänyt arvata, Aho kun sen linkitti. :lol:

Elä Oulun mies jätä meitä, vaikka maajoukkue ja opinnot kuhtuvatkin. Tule usseemminkin kyllään. ;)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
riku
kylkeenpotkija
Lauteille: Joulukuu 2005

Viesti riku »

Mika kirjoitti: LOISTAVAA TILITYSTÄ! :maahan:

http://keisarinna.blogspot.com/2006/09/" onclick="window.open(this.href);return false; ... 11005.html
On aina iloista nähdä, kun joku tekee itsestään narrin (viittaan siis linkitettyyn blogipurkaukseen): se auttaa säilyttämään kyynisen asenteen ihmiskuntaa kohtaan.

tabitha kirjoitti: ---Sen kuin menen ja otan mitä tarvitsen :? --
Pidän tuosta.

Riku Ylönen
riku
kylkeenpotkija

Viesti riku »

Vähän OhiTopikin, mutta menköön: Noissa evoluutioX-tieteenaloissa (evoluutiopsykologia, evoluutiososiologia) helposti tulee mieleen jokin reduktionismin peikko kummittelemassa taustalla - ainakin itselle. Mutta kun en asiasta tiedä, niin pidän yleensä turpani kiinni, toisin kuin ilmeisesti nuo Keisarinnan arvostelijat: päätellen herrojen vastineista kritiikkiin tämä r-sana ei ole mukana loppujen lopuksi ...? Eipä sillä, ei ole oma tieteenalani, eikä varsinaisesti isommin mielenkiinnon kohteenani, mutta parhaaseen filosofityyliin pakko on kommentoida.

Riku Ylönen
Kuvake
Mika
etupotkija

Viesti Mika »

Voi olla. Itse olen tullut siihen johtopäätökseen, että peikkona on tabula rasan romuttuminen silmien edessä. Tätä ei moni hyväksy. OK, vaikka nyt ei suoraan ehkä tabula rasa, siihen ei kai kukaan enää usko, mutta kuitenkin se, että geeneillä olisi jotakin vaikutusta muuhunkin kuin ulkonäköön - ja että emme olisikaan ihan tasa-arvoisia jo syntyessämme! :shock:

Kun tämä lyödään pöytään, käy usein ensin näin: :hillo:

Ja sen jälkeen =;

Ja usein jää huomaamatta se, että mistään Humen giljotiinista ei ole kyse. Tätähän ei huomata, vaikka se sanotaankin. Tästä sitten tulee näitä (sanon tästä nyt toistamiseen, koska asia on kesken) 'sosiaali-darwinismi'-kommentteja, jotka osoittavat henkilön heikkoa ymmärrystä ko. tieteenalasta.

Hauskaa tässä on se, että "se toinen siipi" (vasemmistohumanistit, äärifeministit, postmodernistit jne.) syyttää evoluutiotieteilijöitä fasismista, vaikka se itse suostuu näkemään kaiken vain kulttuurin funktiona. Evoluutiotieteilijät taas korostamalla korostavat DNA:n ja kulttuurin yhteisvaikutusta ja usein sanovat (kuten Osmokin kirjassaan), että tarkkaa matemaattista kaavaa on mahdotonta muodostaa (esim. näiden kahden suhteesta, mutta monesta muustakaan asiasta) ja että lisätutkimuksia kaivataan kipeästi.

Täysin huomiotta jää myös se, että evoluutiotieteilijät yrittävät kovasti painottaa sitä, että kaikki erot ihmisten välillä tulisi huomata siksikin, että niihin voisi yrittää vaikuttaa mm. koulutuksessa. Itse en tiedä hyväntahtoisempaa porukkaa kuin nuo evoluutiotieteilijät, vaikka juuri nämä ääriainekset yrittävätkin mustamaalata heitä fasisteiksi, rasisteiksi ja ties miksi. Eivät voisi olla enempää väärässä.

Minulla ei ole mitään naistutkimusta vastaan, mutta sen tukemista yhteiskunnan varoista voisi kyllä tarkistaa. Samaten suhtaudun epäilevästi tiettyjen alojen tohtorinhattuihin.
Viimeksi muokannut Mika, syys 21, 2006, 20.03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
riku
kylkeenpotkija

Viesti riku »

Mika kirjoitti: ---
Hauskaa tässä on se, että "se toinen siipi" (vasemmistohumanistit, äärifeministit, postmodernistit jne.) syyttää evoluutiotieteilijöitä fasismista, vaikka he itse suostuvat näkemään kaiken vain kulttuurin funktiona. ---
(Edelleen off-topicina:) ... mistä klassinen, surullisenkuuluisa esimerkki on ns. Sokalin tapaus:
http://en.wikipedia.org/wiki/Sokal_Affair" onclick="window.open(this.href);return false;

Hauskempaa kuin Ankardo.

Riku Ylönen
Kuvake
Mika
etupotkija

Viesti Mika »

riku kirjoitti:
Mika kirjoitti:---
Hauskaa tässä on se, että "se toinen siipi" (vasemmistohumanistit, äärifeministit, postmodernistit jne.) syyttää evoluutiotieteilijöitä fasismista, vaikka he itse suostuvat näkemään kaiken vain kulttuurin funktiona. ---
(Edelleen off-topicina:) ... mistä klassinen, surullisenkuuluisa esimerkki on ns. Sokalin tapaus:
http://en.wikipedia.org/wiki/Sokal_Affair" onclick="window.open(this.href);return false;

Hauskempaa kuin Ankardo.

Riku Ylönen
Klassikko! :lol:

Oikeasti, Riku, miksi luulet että tällaisia ääriaineksia on edelleenkin niin paljon?

Potkussakin saattaa olla ainakin yksi....;)
(hakusana 'sosiaalidarwinismi' saattaa paljastaa)

:fuel:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
riku
kylkeenpotkija

Viesti riku »

Mika kirjoitti: ---
Oikeasti, Riku, miksi luulet että tällaisia ääriaineksia on edelleenkin niin paljon---
Lyhyesti: koska on helpompaa uskoa kuin ajatella.

Riku Ylönen

Seuraajat

Kuvake
Daddy
Kuvake
DeusVult
Lasse Candé
Kuvake
Mänzy
Kuvake
NCP
Oar