Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

Mjölnir

Potkulaisten harjoituspäiväkirjat, joiden lukeminen edellyttää kirjautumista.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2005
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting

Viesti Mjölnir »

Elina kirjoitti: Ja Mjölnirin tunnistaa maastopuvusta/haalareista :p 8)
Ei vaan aurasta! Se on maastokuvioinen.

Voin hokea taistelutunnusta "ukkosleka", samalla kun mua kannetaan pihalle.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Lauteille: Syyskuu 2005

Viesti bodyguard »

Mjölnir kirjoitti: Kaikille Jyväskylän ovimiehille pyyntö: välttäkää tarpeetonta kolhimista, kun ootte heittämässä mua ulos. Mulla on kyynärpää, olkapää ja poskipää hieman kipeenä jo valmiiksi.
Aiaiaiai, nyt tuli tehtyä pahemman luokan munaus. Siis jos portsarille sanot että älä kolhi mua niin aivan varmaa on että pää kolahtaa joka ovenkarmiin. Olisi pitäny sanoa: "kolhikaa niin paljon kuin sielu sietää" :p

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting

Viesti Mjölnir »

Jyväskylästä selvittiin... Tosin väsyttää ja on pää kipeä (sisäpuolelta).

Keskiviikko 27.9.

Klo 16.30 - 17.45
Pystytreeniä. Vedin treenit lapista tulleelle kaverille ja muutamalle seuraajalle. Tehtiin defendon pystypainia ja combat clinchiin liittyviä juttuja.

Torstai 28.9.
Klo 16.10 - 17.30
Maassa kamppailua. Saman kaverin kanssa vedettiin maassakamppailutreenit. Esittelin konseptin, jonka mukaan koulutan maassa kamppailua ja sieltä poispääsemistä. Aika hikinen treeni. Kulki hyvin, opetustarkoitus saavutettiin loistavasti.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Viesti Mjölnir »

Lauantai:

Ulkoilukuntoilua ja Tarkka-ampujatreenit merellisessä ympäristössä.

N klo 15:00 saavuin pelipaikoille sukulaisten omistamalle kalastustilalle Turun saaristossa. Vaihdoin kevytröllipuvun (http://www.finnrappel.fi/Hawlmmk2.jpg) päälle, ja lähdin treenaamaan tarkka-ampujatoimintaa verenhimoisia ja sotarikoksiin syyllistyneitä sorsia, sekä muita hyvänmakuisia vesilintuja vastaan.

Siirtyminen kanadalaiskanootilla ensin noin 30 minuutin taival. Ja juuri kun lähestyn saarta, johon mulla on ennakkotiedustellut tuliasemat tuliasemakortteineen ja mitattuine etäisyyksineen valmiina, joku 5aatanan vetouistelija tulee kaislikon reunaa vastaan venellään. Samalla hetkellä kaksi sorsaa meloo kaislikosta kanootin eteen ja alkaa lähtökiihdytyksen minun ja vastaan tulevan uistelijan välistä. Hylkään samantien melan ja tartun haulikkoon, pakottaudun hakemaan neonkeltaisen täpän näkökenttään ja siirrän sen ennakkopisteeseen ja seuraan starttaavaa sorsaparia. Ja tietysti koko sen ajan, kun sorsat ovat alle kolmenkymmenen metrin päässä, uisteluvene on aivan suoraan piipun jatkeella. Jätän ampumatta, vaikka mieli olisi tehnyt.

Uisteluveneen kuljettaja tekee nopean 180 asteen käännöksen ja ajaa kauas pyyhkimään ulostetta housunlahkeestaan. Saatoi olla veret seisauttava kokemus tulla kasvotusten röllin kanssa, joka nappaa haulikon ja osoittaa sillä suoraa kohti...

Rantaudun kiukusta puhisten ja otan .22 kiväärin ja haulikon mukaan. Siirryn tuliasemaan. Hiljaiselta näyttää. Noin puolen tunnin odottelun jälkeen kuitenkin alle sadan metrin päästä kaislikosta kuuluu "Kwöök". Sorsat huutelevat toisiaan.

Otan aseet mukaan, haulikon vasempaan ja kiväärin oikeaan. Aloitan lähestymishiivinnän kohti parempaa tuliasemaa, sillä ensisijainen asema on tarkoitettu kaislikon reunaan ampumiseen, eikä paikasta näe kunnolla kaislikkoon.

Lähestyn arvioitua paikkaa, ja teen mentaalisuunnitelman: mikäli joku lentää nopeasti yli, tai näen kaislojen välistä alle 30m etäisyydellä hahmon, lasken oikeassa kädessä olevan aseen oikean jalkaterän päälle.
Kaislikko on hiljentynyt, ja jatkan hiipimistä. Nyt olisi pakko saada joku havainto siitä, mihin suuntaan rantaa täytyisi jatkaa. Odotan rantametsikössä puoli tuntia. Täysin hiljaista.

Otan riskin, ja kokeilen sorsankielen puhetaitoani: "RÖÖH" (eräänlainen poskilihaksilla ja kielellä uloshengitysilmasta muotoiltu värähtely, jonka huohotan torveksi käännettyyn kämmeneen). 20 sekuntia hiljaista, ja sorsa vastaa "Kwööh", vastaan sille "Rööh rööh" ja taas kohta saan vastauksen. Alan vaihtaa paikkaa rantaa pitkin, jotta saisin ristisuuntiman äänestä. Noin 15 minuuttia huutelemme toisillemme ja saan suunnittua sorsan noin 50m päähän rannasta, kaislikon keskellä olevalle kivelle. Kaislikon läpi näkyy huonosti, yritän tiirailla kiikaritähtäimen läpi. Ei havaintoa. Samalla alkaa kuulua sorsahuutoa kauempaa oikealta. Päivälliseni alkaa vaikuttaa huolestuttavasti karkaavalta päivälliseltä. Sorsat huutelee toisilleen ja minä yritän väliin. Mutta turhaan, äänet loittonevat ja hetken kuluttua 100m päästä nousee sorsapari ilmaan. Siirryn takaisin tuliasemaan.

Odottelen vielä tunnin tuliasemassa. Täysin hiljaista. Päätän lähteä puolen tunnin melontapartioon saaren ympäri. Heti kun olen päässyt vesille yksinäinen telkkä lentää kohti ja kaartaa vierestäni ampumaetäisyydellä. Seuraan haulikolla, mutta jätän ampumatta, sillä en erityisesti välitä haulikolla ampumisesta, varsinkaan kanootin kylkien suuntaan, etenkin kun kyseessä on vain telkkä.

Melon partiokierroksen saaren ympäri ja palaan vielä takaisin tuliasemaan kärvistelemään. Klo 19:30 alkaa olla niin nälkä ja hieman jo hämärtää, että päätän lähteä lämmittämään saunaa.

Rauhallisen siirtymisen jälkeen olen perillä maissa n klo 20.00.
Viisi tuntia keikalla, ilman saalista. Mutta silti ei v1tuta. Kaunis ilma, kaunis luonto.

Päivän treeni: puolitoista tuntia melontaa, tunti hiipimistä ja ryömintää sekä jäpitystä erilaisissa staattisissa asennoissa ja kuulostelua.

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Viesti Mjölnir »

Sunnuntai. Klo 11.00 - 17.00

Suomen Krav Maga -liiton ohjaajapäivä Turun Mad Man Sports centerissä http://madman.fi/.

Äijät on komeen salin hommanneet! Varmaan 400 neliötä tilaa, josta 200 neliötä tatamia sekä kahvio, varustemyynti jne.

Idea on tavata ohjaajien kesken, esitellä kehittämiään treenisysteemejä ja tasata tietoa siitä, mitkä ovat liiton projektit, valmentajakoulutus jne. Lisäksi IKMF:n opettajakurssilta on valmistunut taas nuoria ohjaajia, joten on tärkeää ajaa uudet kasvot sisään järjestelmään.

Oppitunti 1 on Tanskalaiset treenit. Tanskalaiset on löysin kansa, mitä ollaan koskaan tavattu, siis kansoista, joissa treenataan magaa. Ensimmäisen tunnin me vanhat jäärät opetamme nuoria opettajia treenaamaan tanskalaisittain, eli juomaan kahvia sohvalla ja puhumaan siitä, mitä PITÄISI tehdä ja mitä olisi siistiä tehdä.

Oppitunti 2 on ruotsalaiset treenit. Ruotsalaiset on varmaan toiseksi löysin kansa magan treenaajista. Siirrymme salin puolelle, ja istumme tatamilla ja teoretisoimme asioista, mutta nyt jo treenivaatteet päällä, salin puolella. Tämä on ruotsalaista treenaamista.

Seuraavaksi siirrytään suomalaiseen treenaamiseen, eli vedän vaateotteestavapautumisharjoituksen (yhdyssanahirviö), voi katsoa sisällön tuolta treenipäiväkirjasta aiemmin. Muuten, myöhemmin kuulen, että Firefighter on vetänyt identtisesti saman treenin ollessaan viikko sitten Espanjassa treenaamassa ja vetämässä treenejä.

Koska paikalla on mittava määrä ohjaamiskokemusta suomen krav magan historiasta ja nykypäivästä, treeni rönsyilee välillä eri suuntiin, mutta palaa kuitenkin raiteille. Kun loppuun vielä otetaan yhteenvedot ja palautekeskustelut, niin klo on 17.00 ja päätetään päättää päivä.

Mukava päivä, kiitos Nyströmin Tommille kokoonkutsumisesta, Suvannon Janille ja muille Turkulaisille (tietty myös erillismaininta Mäkisen Terolle ja Suomen Geoff Thompsonille, eli Nurmen Antille) paikallisjärjestelyistä.

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Viesti Mjölnir »

Maanantai 2.10.2006. Klo 11.00-12.00

Salibandy, maalivahtina

Ei kyllä kulkenut peli yhtään tänään! Meidän joukkue oli aivan piparin pa5ka!! Tein taas tapani mukaan 20 vatsaa, kun meidän joukkue teki maalin, 20 punnerrusta, kun vastustaja teki maalin. Pelattiin 3+1 vastaan 3+1, eli kentällä oli tilaa. Tänään ei mikään onnistunut, en saanut koppeja, joukkue ei puolustanut, mutta ei myöskään onnistunut maalinteossa.

Homma pysyi jonkin verran näpeissä noin puoli tuntia, mutta tilanteen 7-5 jälkeen se lähti käsistä. Kun vastustaja oli tehnyt 15 maalia, ja olin punnertanut 300 kertaa, lopetin punnertamisen ja maalien laskemisen. Aloin tehdä vatsoja jokaisesta maalista. Kun niitäkin oli saatu 300 täyteen, tyydyin vain kiroilemaan aina maalin jälkeen. Hävittiin varmaan jotain 25 - 10. Tänään kaikki oli päin v1ttua, paitsi sen miehisen elimen, jonka sitä päin oleminen olisi suotavaa... Suokaa anteeksi avautuminen, maanantait ei koskaan ole mun parhaita päiviä, väsyttää ja....

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Viesti Mjölnir »

Tiistai 21.00 - 21.28 vatsalihasjumppaa

Tein tv:a katsellessani ensin 10 x 20 sarjan "knee hug":eja sen jälkeen vielä 2x50 samoja. Yhteensä siis noin 300.

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Viesti Mjölnir »

Keskiviikko lokakuun 4. Klo 11.00-12.00

Reaktio- ja lihaskuntotreeni. Salibandyä maalivahtina.

OLIN TULESSA!

Ensimmäiset puoli tuntia pidin pesän puhtaana ja johdettiin 5-0. Sen jälkeen meidän puolustajien hölmöilystä vastustaja teki nopeasti kaksi maalia, mutta homma ei missään vaiheessa kääntynyt niiden eduksi.

Lopputulos: voitettiin 16 - 9.

Jumppaa siinä sivussa perinteiset 20 vatsaa meidän maalista, 20 punnerrusta vastustajan maalista. Eli tänään 320 vatsaa, 180 punnerrusta.

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Paappa
päähänpotkija

Viesti Paappa »

Anteeksi että sottaan, mutta tuo puku kiinnostaa. Jousimetsästyksessä pitää päästä lähelle saaliseläintä ja tuontyyppiset puvut ovat hyviä passituksessa. Mitenkäs niissä liikkuu, ovatko kovinkin lämpimiä? Sopivatko hiivintämetsästykseen, ovatko kovin äänekkäitä? Mikä noiden hinta mahtaa olla?
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Viesti Mjölnir »

Paappa kirjoitti:
Anteeksi että sottaan, mutta tuo puku kiinnostaa. Jousimetsästyksessä pitää päästä lähelle saaliseläintä ja tuontyyppiset puvut ovat hyviä passituksessa. Mitenkäs niissä liikkuu, ovatko kovinkin lämpimiä? Sopivatko hiivintämetsästykseen, ovatko kovin äänekkäitä? Mikä noiden hinta mahtaa olla?
Sottaa, jos siltä tuntuu...

Mutta asiaan. Uskoisin soveltuvan hyvin hiivintämetsästykseen. Erittäin kevyt ja verkkokankaasta tehty, joten hengittää, ei ole kuuma. Kesällä käytin tätä T-paitavarustuksessa. Takissa on kaksi isoa aukkoa, josta pääsee alla oleviin varusteisiin. Mielestäni aika hiljaisia, riippuu vähän materiaalista, josta "lehdet" on tehty. Mulla on sellainen, jossa ne on puuvillaa, eli ei kahise. Länsimaiset tuotteet on jotain 300€+, venäläiset on täysin vastaavia, ja niitä saattaa saada noin 200€ hintaan. Mulla on myös talvimalli itselläni, eli täysin valkoinen.

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Viesti Mjölnir »

Sponssaanpa tässä yhtä Tamperelaista yritystä:

Paappa! Käy katsomassa, täällä on erilaisia naamiopukuja, myös niitä kevytnaamiopukuja, joista mainitsin edellisessä viestissä.

http://www.safety-housejpa.fi/t9_1.html

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Viesti Mjölnir »

Torstai 5.10.

Klo 10.50 - 11.50

Lihaskunto + fighting spirit + potkuja

Aloitin tekemällä itsepuolustusvarjoa, eli

1. Erä A-torjuntaa ja 360 torjutaa yhtäaikaisella vastahyökkäyksellä
2. Erä Kilpitorjunta ja lyöntivastahyökkäyksiä "vastustajaa" ympäri kiertäen
3. Erä käden alta puikkaamista ja kahta erilaista kaatoa taaksepäin
4. Erä kädestä nyppäämistä ja selän taakse tai sivuun menoa parilla eri lopetuksella

Sitten lihaskuntoa:

3x5 leuanvetoa
1x50 punnerrusta
1x50 vatsarutistusta (alko vatsat olla aika herkkänä, laskin tehneeni tällä viikolla lähes 1000 vatsaa...)
1x50 kyykkyä

Sen jälkeen Defendon fighting spirit -testi, eli 3min säkkiä. Idea harjoituksessa on, että lyödään koko ajan, ilman mitään taukoja, siis pampampampampampampampampampampampampam jne. (kuvitelkaa itse, montako kertaa tää pitäis kirjottaa kolmen minuutin erää varten..) Fysiikka alkaa katkoa jossain vaiheessa, mutta suurin este ihmisille on yleensä henkinen. Eli ei olla valmiit ylittämään sitä epämiellyttävyyden tunnetta. Kun viimeinen 5 sekuntia alkaa pitää triplata omat voimat ja löytää päästään se boosteri. Meni yllättävän helposti. Kerran meinasin katsoa kelloa, kun ajattelin, että eikö se lopu koskaan. Mutta sain ruoskittua itseni pois näistä epäpuhtaista ajatuksista ja jatkoin ydinbisnestä.

Tämän jälkeen tein vielä 6 erää potkuja seinään kiinnitettyyn autonrenkaaseen. Ilman suojia tietty.. (kun ei tullu mukaan..) Sääret on nyt vähän ruvella.

1. Erä peruspotkua päkiällä, vasen jalka
2. Erä peruspotkua päkiällä, oikea jalka
3. Erä stomppaavaa potkua jalan sisäsyrjällä / jalkapohjalla eteenpäin vas
4. Erä stomppaavaa potkua jalan sisäsyrjällä / jalkapohjalla eteenpäin oik
5. Erä Kiertopotku, matala, vasen
6. Erä kiertopotku, matala, oikea

Hyvällä tempolla. Laskin hiukan vajaa 90 potkua 3 min erään, eli vähän yli 2 sek / potku koko erän läpi.

Jäi hyvä fiilis.

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija

Viesti bodyguard »

Mjölnir kirjoitti: Sen jälkeen Defendon fighting spirit -testi, eli 3min säkkiä.
Hmmm... olen siis tietämättäni tehnyt Defendon fighting spirit testiä useamman kerran :D

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Lauteille: Huhtikuu 2005
Etulaji: Defendo

Viesti L.K. »

Mjölnir kirjoitti: lopetuksella

Sitten lihaskuntoa:

1x50 vatsarutistusta (alko vatsat olla aika herkkänä, laskin tehneeni tällä viikolla lähes 1000 vatsaa...)
Mjölnir...ehkä liika on liikaa?! :? ;)
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Viesti Mjölnir »

bodyguard kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti: Sen jälkeen Defendon fighting spirit -testi, eli 3min säkkiä.
Hmmm... olen siis tietämättäni tehnyt Defendon fighting spirit testiä useamman kerran :D
Jeesh. Erittäin yksinkertainen testi, mutta "alkeiskurssin" päätteeksi hyvä testi aloittelijoille.

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi

Seuraajat

Kuvake
Aleksi T
Kuvake
AriJ
Beatrix Kiddo
Kuvake
Clancy B.