Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Savo-Karjala - maaottelu

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Keiju
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 2054
Lauteille: Tammikuu 2005

#61

Viesti Keiju »

TimoS kirjoitti:
Keiju kirjoitti:Saisko Timo järkättyä mulle ja Kuosmasen Sakulle treffit?
Miksi ihmeen treffienvälitystoimistoksi minua oikein luulet :D
Eiks kaikki savolaiset olekaan kavereita keskenään?
...mutta jospa olenkin vain oman mielikuvitukseni luomus.

Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 31
Viestit: 23356
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

#62

Viesti TimoS »

Keiju kirjoitti: Eiks kaikki savolaiset olekaan kavereita keskenään?
Niinpä niin! Voin kuvitella tuollaisen puhelinkeskustelun:

- Kuosmanen
- Saksholmin Timo Helsingistä morjens. Juu, ei olla koskaan tavattu, mutta mites olis, lähtisitkö treffeille yhden emännän kanssa, jota en ole koskaan nähnyt, mutta oon väitellyt sen kanssa netissä! En itse asiassa tiedä siitä muuta kuin että kutsuu itseään Keijuksi ja on jostain pohjois-Karjalasta
- klik! tuut tuut tuut tuut...

:roll:
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
Keiju
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 2054
Lauteille: Tammikuu 2005

#63

Viesti Keiju »

:lol: :lol: :lol:

Minäkin voin kuvitella tuon keskustelun. Tosin osaan myös kuvitella toisenlaisen lopun sille.

Saku: Jaa, no kyllähän savolaiseen voi luottaa, että osaa valita minulle (Sakulle) parasta mahdollista seuraa, mikä ettei.....Onko hänellä noin niin ku tarpeeks ikää sitten, ettei ihan ala-ikäinen?

Timo: Joo ikää on. Todella hieno juttu, jos treffeille suostut, niin saa savolainen insinöörikin mainetta ja kunniaa vihdoin tässä elämässä.
Soitellaan!

:lol:
...mutta jospa olenkin vain oman mielikuvitukseni luomus.

riku
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 2347
Lauteille: Joulukuu 2005

#64

Viesti riku »

Häkellyttävästi havaitsin hämäläisen kanssaeläjämme, Markus Kajon, puuttuneen savolaisuuden problematiikkaan teoksessaan Ihmisen käsikirja:
---Me ihmiset teemme monenlaisia valintoja, joista moniin emme voi vaikuttaa vaikka haluaisimme.
Ajatelkaapa vaikka savolaisraukkoja. Kuinka moni heistä olisi halunnut savolaiseksi, jos olisi ollut tarjolla muukin vaihtoehto. Ajatelkaa, jos joku syntymäpäällikkö olisi vielä syntymättömiltä savolaisilta kysynyt, että tehdäänkö sinusta tavallinen, vai tehdäänkö savolainen.
Niin moni niistä olisi varmaan tiedustellut, että mikä ihme se semmoinen savolainen on.
Miten semmoiseen pitäisi vastata? Miten te vastaisitte?
Minä yrittäisin vastata esimerkin kautta.
Että terveyskeskukseen tuodaan ihmisiä monista eri syistä. Mutta aina joskus terveyskeskukseen tuodaan joku, joka on työntänyt herneen nenäänsä eikä saa sitä itse pois.
Sellaista on savolaisuus. Ja sellaista on muukin ihmisyys: sitä on vaikea määritellä.
Tunnen itse läheisesti useita savolaisia ja kymmenet, ellei sadat tuhannet savolaiset liikkuvat tänäänkin askareissaan ulkona sekä sisätiloissa. Toivottakaamme telepatian kautta iloista mieltä Savoon! Ja mieltä ylipäätään. ---
Samassa teoksessa arvioidaan myös Kuopiolaista kaupunkikuvaa:
Monenlaisia pystejä on maailmalle pystytetty, mutta esihistorian ihmisille ei ole pystytetty mitään. Esim. jos kulkee Tampereella, Turussa ja jopa Joensuussa, niin muistomerkeistä voisi luulla, että ihminen on tullut maan päälle sata vuotta sitten.
Ainoastaan jos menee Kuopion kaupungin torille, näkee että siellä on pystytetty näköispatsas Neanderthalin ihmiselle. Jossain savolaisille epätyypillisessä pan-humaanisuuden puuskassa patsas on nimetty Veljmieheksi.
Hämmentävää.

Riku Ylönen
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#65

Viesti Vlad Tepes »

Kajo nukkuu kohta kalojen kanssa. :evil:
Keiju kirjoitti: Saisko Timo järkättyä mulle ja Kuosmasen Sakulle treffit?
Minä muuten saattaisin saada koska kaverin kaverilla on suora kontakti. :D
Kuvake
Risto R
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3062
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Joensuu

#66

Viesti Risto R »

riku kirjoitti: Häkellyttävästi havaitsin hämäläisen kanssaeläjämme, Markus Kajon.
Käsittääkseni herra on alun alkujaan P-Karjalasta, Lieksasta tarkemmin. -> Pointsit Karjalaan. :lol:

EDIT: Korjaus edelliseen. Etelä-Pohjanmaalla syntynyt, nuoruus P-Karjalassa, isän suku myös sieltä.
Viimeksi muokannut Risto R, loka 12, 2006, 12.33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joensuun historiallisen miekkailun seura
"I [sword] am Royal, enforce justice, propagate goodness and destroy evil." -Fiore dei Liberi, 1409

Liity etupotkijaksi!
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 31
Viestit: 23356
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

#67

Viesti TimoS »

Ai hitsi, tuo kirjahan pitää hommata! :lol:
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#68

Viesti Mjölnir »

Mites suhtaudutte siihen, että Karjalan lennosto sijaitsee Siilinjärvellä? Onko se savoa vai karjalaa??
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 31
Viestit: 23356
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

#69

Viesti TimoS »

Mjölnir kirjoitti: Mites suhtaudutte siihen, että Karjalan lennosto sijaitsee Siilinjärvellä? Onko se savoa vai karjalaa??
Savoa tietenkin! Mutta kun ei ole olemassa Savon lennokkikerho-nimistä yksikköä :D
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#70

Viesti Vlad Tepes »

TimoS kirjoitti: Ai hitsi, tuo kirjahan pitää hommata! :lol:
Sinäkin nukut kohta kalojen kanssa.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#71

Viesti Mika »

Mjölnir kirjoitti: Mites suhtaudutte siihen, että Karjalan lennosto sijaitsee Siilinjärvellä? Onko se savoa vai karjalaa??
Ja Satakunnan lennosto Pirkkalassa. :p


Kajo on kova!
Toivottakaamme telepatian kautta iloista mieltä Savoon! Ja mieltä ylipäätään.
:smt037
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#72

Viesti Mjölnir »

Mika kirjoitti: Ja Satakunnan lennosto Pirkkalassa. :p
Aivan. Mutta kuulema "esihistoriallisina" aikoina Pirkanmaan ja Satakunnan raja kulki Tammerkoskessa.

Lisäksi muita hassuja: Hämeen Lennosto (joka sijaitsi muuten Tikkakoskella, Keski-Suomessa) siirtyi seitkytluvulla Rovaniemelle, vasta vuosi siirron jälkeen nimeksi muutettiin Lapin Lennosto.

Ota sitten noista selvää...
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
kaik
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1904
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

#73

Viesti kaik »

Mjölnir kirjoitti: Hämeen Lennosto (joka sijaitsi muuten Tikkakoskella, Keski-Suomessa) siirtyi seitkytluvulla Rovaniemelle, vasta vuosi siirron jälkeen nimeksi muutettiin Lapin Lennosto.

Ota sitten noista selvää...
Hämäläiset vaan on niin hitaita.
Kai Koivisto
"Ei ole ongelmia, on vain haasteita."
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#74

Viesti Mika »

Niin, Poristahan se Satakunnan lennosto joskus 1980-luvulla siirrettiin Pirkkalaan. Jotakin toimintaa siellä on ehkä vieläkin, inttiaikoina (kylläkin 15 vuotta aikaa...:roll:) olin komennuksella Porissa lennoston alueella parisen viikkoa.

Porilaiset nyt vaan on niin kovia jätkiä, etteivät hämäläiset ole uskaltaneet koskea nimeen. :p
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
riku
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 2347
Lauteille: Joulukuu 2005

#75

Viesti riku »

Vlad Tepes kirjoitti:
TimoS kirjoitti:Ai hitsi, tuo kirjahan pitää hommata! :lol:
Sinäkin nukut kohta kalojen kanssa.
Muunkielisille tiedoksi: kalat nukkuvat ruistaikinakuoren sisässä, Partasen kalakukkopaistamossa.

Riku Ylönen
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Kari Mäki-Kuutti, sinappi, tapsaattori ja 36 kurkkijaa