Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle.
Mjölnir
Valvoja: Valvoja
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2005
- Etulaji: Jyrki Saario Defendo
- Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
- Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Sattuu välillä. Mutta eikös kamppailussa ja taistelussa vähän niinku siitä ole kyse?Questao kirjoitti: Eikö sua satu?
Eräs aikalainen sanoi Rooman armeijoista:
"Heidän harjoittelunsa oli veretöntä taistelua, ja heidän taistelunsa oli veristä harjoittelua"
Ja taisi ne vähän sotia menestyksekkäästi joskus.
Yksi nykyisin jo reservissä oleva majuri, joka oli meidän pelastautumiskouluttaja, sanoi nämä legendaariset sanat aina joka koulutuksessa:
"kurjuutta pitää harjoitella, että kurjuudesta selviää kunnialla - ja hengissä"
---------------------------
Pidän tänään lähes lepopäivän. Lähden kohta salille tekemään jotain aerobista.
Päivän propaganda. Tätähän varten soturit on olemassa. Jotta neuvottelijoilla olisi vielä vähän voimakkaampi argumentti:
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
- Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Torstai 12.10.
10:55-11:35
Matrix cycle:ä 40 minuuttia. Intervalliohjelmaa kuntopyörällä levelillä 6. Suomeksi tarkoittaa varmaan sitä, että aika löysä. Maksimisykkeet oli 163.
Esimies oli samaan aikaan puntilla, joten pidettiin kehityskeskustelua samalla. Brieffasin vähän maailman- ja kotimaan tilannetta jne. Ja puhuttiin firman henkilöstösuunnittelusta tai sen puutteesta.
10:55-11:35
Matrix cycle:ä 40 minuuttia. Intervalliohjelmaa kuntopyörällä levelillä 6. Suomeksi tarkoittaa varmaan sitä, että aika löysä. Maksimisykkeet oli 163.
Esimies oli samaan aikaan puntilla, joten pidettiin kehityskeskustelua samalla. Brieffasin vähän maailman- ja kotimaan tilannetta jne. Ja puhuttiin firman henkilöstösuunnittelusta tai sen puutteesta.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- päähänpotkija
- Lauteille: Syyskuu 2005
Mjölnirille kirjavinkki tähän väliin: Steven Pressfield: Tuliportit (Kertoo Spartan armeijasta, ja eritoten Thermopylain taistelustaMjölnir kirjoitti: Sattuu välillä. Mutta eikös kamppailussa ja taistelussa vähän niinku siitä ole kyse?
"Heidän harjoittelunsa oli veretöntä taistelua, ja heidän taistelunsa oli veristä harjoittelua"
-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.
Blogi
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.
Blogi
-
- päähänpotkija
Luin myös tuon ja suosittelen, vaikka ei välttämättä kuvastakaan kovin tarkasti historiallista todellisuutta (näin siis kuvittelin aikaisemmin mutta sain toisenlaista tietoa).bodyguard kirjoitti:Mjölnirille kirjavinkki tähän väliin: Steven Pressfield: Tuliportit (Kertoo Spartan armeijasta, ja eritoten Thermopylain taistelustaMjölnir kirjoitti: Sattuu välillä. Mutta eikös kamppailussa ja taistelussa vähän niinku siitä ole kyse?
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
-
- etupotkija
Arvaa, olenko lukenut??bodyguard kirjoitti: Mjölnirille kirjavinkki tähän väliin: Steven Pressfield: Tuliportit (Kertoo Spartan armeijasta, ja eritoten Thermopylain taistelusta
ÄIJÄKIRJA, isolla A:lla!!
V1ttu, kun aseet on jo hakattu pa5kaks, niin mennään sitte ilman kimppuun!
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
Perjantai 13.10.
Palkkapäivä! Tänään voi sotilaskodissa vinguttaa taas pankkikorttia...
Lähdin klo 7 aamulenkille. Vasemman jalan akillesjänne on sen verran kipeä, että vaihdoin lenkin reippaaseen kävelyyn. 20 minuuttia.
Jalkavaivat on ihan per5eestä. Mulla on joskus ollut kädessä ja sormissa murtumia, mutta ei ne pahasti ole treenaamista haitannut. Itse asiassa suoritin Magan Expert 1 tasokokeen (joka muuten kesti kolme päivää.. Pisin yhtäjaksoinen sessio 6 tuntia..) murtuneella pikkusormella. Se kun oli mennyt lukkopainiskellessa rikki viikkoa ennen, ja kun tarkoitus oli lähteä treenien jälkeen poikaporukalla saunomaan ja juomaan kaljaa, niin se lääkärissä käynti sitte jäi. Lopputulos - pikkusormi ei enää oikene. Mutta koukistuu hyvin, ja se riittää.
Ja vaikka toinen käsi olis kantositeessä, niin yhdelläkin pystyy lyömään ja harjoittelemaan torjuntoja, ampumaan jne.
Mutta jalkojen kanssa... Yritä nyt potkia siten, että toinen jalka on kantositeessä
Palkkapäivä! Tänään voi sotilaskodissa vinguttaa taas pankkikorttia...
Lähdin klo 7 aamulenkille. Vasemman jalan akillesjänne on sen verran kipeä, että vaihdoin lenkin reippaaseen kävelyyn. 20 minuuttia.
Jalkavaivat on ihan per5eestä. Mulla on joskus ollut kädessä ja sormissa murtumia, mutta ei ne pahasti ole treenaamista haitannut. Itse asiassa suoritin Magan Expert 1 tasokokeen (joka muuten kesti kolme päivää.. Pisin yhtäjaksoinen sessio 6 tuntia..) murtuneella pikkusormella. Se kun oli mennyt lukkopainiskellessa rikki viikkoa ennen, ja kun tarkoitus oli lähteä treenien jälkeen poikaporukalla saunomaan ja juomaan kaljaa, niin se lääkärissä käynti sitte jäi. Lopputulos - pikkusormi ei enää oikene. Mutta koukistuu hyvin, ja se riittää.
Ja vaikka toinen käsi olis kantositeessä, niin yhdelläkin pystyy lyömään ja harjoittelemaan torjuntoja, ampumaan jne.
Mutta jalkojen kanssa... Yritä nyt potkia siten, että toinen jalka on kantositeessä
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- päähänpotkija
Heh, no ei ollut suuri yllätysMjölnir kirjoitti:Arvaa, olenko lukenut??bodyguard kirjoitti: Mjölnirille kirjavinkki tähän väliin: Steven Pressfield: Tuliportit (Kertoo Spartan armeijasta, ja eritoten Thermopylain taistelusta
ÄIJÄKIRJA, isolla A:lla!!
V1ttu, kun aseet on jo hakattu pa5kaks, niin mennään sitte ilman kimppuun!
Blogi
Blogi
-
- etupotkija
Perjantai 13.10
Firefighter ja Petri tuli meille ohjaajapalaveriin.
Syötiin hyvin ja juotiin pari pulloa viiniä.
Kävin läpi teoriapaketin itsepuolustuksen kokonaisuudesta, stressireaktioista, tilannetietoisuudesta jne.
Keskusteltiin paketista ja täydennettiin omakohtaisilla kokemuksilla niitä esimerkkejä.
Alkaa olla kohtuullinen opetuspaketti, jota voi pitää koulutuksissa eri puolilla.
Firefighter ja Petri tuli meille ohjaajapalaveriin.
Syötiin hyvin ja juotiin pari pulloa viiniä.
Kävin läpi teoriapaketin itsepuolustuksen kokonaisuudesta, stressireaktioista, tilannetietoisuudesta jne.
Keskusteltiin paketista ja täydennettiin omakohtaisilla kokemuksilla niitä esimerkkejä.
Alkaa olla kohtuullinen opetuspaketti, jota voi pitää koulutuksissa eri puolilla.
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
Sunnuntai 15.10.
Aamulenkki Firefighterin kanssa. klo 9.20 - 10.05.
Juostiin noin 8 km. Osa matkasta kädet selän takana (joutuu keskivartalo tekemään vähän eri tavalla töitä, kun kädet ei auta). Vähän mäkivetoa väliin. Leppoisaa ja mukavaa juoksua. Koko matka keskusteltiin ihmisen stressitilannekäyttäytymisestä ja pidettiin muutenkin henkistä treeniä.
Aamulenkki Firefighterin kanssa. klo 9.20 - 10.05.
Juostiin noin 8 km. Osa matkasta kädet selän takana (joutuu keskivartalo tekemään vähän eri tavalla töitä, kun kädet ei auta). Vähän mäkivetoa väliin. Leppoisaa ja mukavaa juoksua. Koko matka keskusteltiin ihmisen stressitilannekäyttäytymisestä ja pidettiin muutenkin henkistä treeniä.
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
Sunnuntai 15.10 Treeni 2.
Klo 15.03 - 16.27
Alkulämmöksi hakkasin rottinkikepillä katosta roikkuvassa köydessä olevaa solmua. Siihen oli hauska lyödä, kun se heiluu aika hassusti. Eikä lyö takaisin... 5 minuttia yhdellä kepillä hakkaamista.
Sitten ilmaan 6-kuvion treenaamista kahdella kepillä. En keksinyt mitään järkevää syytä treenata kahdella kepillä, mutta ihan mielen virkeyden takia verestin vanhoja muistoja ja heilutin kahta keppiä 5 minuuttia.
Sitten hakkasin edellä mainittua solmua kahdella kepillä 5 minuuttia.
Seuraavaksi puin pitkän säkin päälle farkkutakin. Otin neljä erää säkkiä, tarttumiset ja clinchistä hyökkäämiset mukaan.
Peruslyöntejä ja potkuja.
Takissa roikkumista ja toisella kädellä lyömistä.
Takissa roikkumista ja hedareita.
Takissa roikkumista ja polvia.
Tarttumisetäisyydeltä iroittautumista ja hyökkäämistä.
Pidemmältä hyökkäämistä ja lähelle menoa.
Puskin kerran pääni huolella farkkutakin metallinappiin. Sattui.
Potkaisin kerran polvella nappiin. Sattui.
Johtopäätös: jos hyökkää napin kohtaan, hyökkäävään elimeen sattuu.
Huomasin olleeni poikamainen hötkyilijä. Olin unohtanut laittaa musiikkia. Korjasin tilanteen. Stratovarius, Elements pt.2
Sitten vähän kahvakuulaa:
Alkuun kahden käden heiluri, 24 kg kuulalla, 2x20 kpl
Military press, kahdella kädellä, 24 kg, 1x10 kpl
Military press, yhdellä kädellä, 16 kg kuula, 2x10 kpl
Rinnalleveto + työntö, 16 kg, 2 x 10 kpl
8-jalkojen välistä, 24 kg, 2 x 20 kpl
Sumo-maastaveto, molemmissa käsissä 24kg kuula, 2 x 20 kpl
Turkkilainen ylösnousu, 16 kg, 2 x 5, yritin vielä toista settiä, mutta hyydyin siten, että jaksoin oikealla kädellä kolme ja vasemmalla kaksi suoritusta.
Sen jälkeen vielä yksi 50 kpl sarja vatsaliikettä voimapyörällä.
Sitten valmistautumaan maanantaina alkavaan treeniviikkoon.
Klo 15.03 - 16.27
Alkulämmöksi hakkasin rottinkikepillä katosta roikkuvassa köydessä olevaa solmua. Siihen oli hauska lyödä, kun se heiluu aika hassusti. Eikä lyö takaisin... 5 minuttia yhdellä kepillä hakkaamista.
Sitten ilmaan 6-kuvion treenaamista kahdella kepillä. En keksinyt mitään järkevää syytä treenata kahdella kepillä, mutta ihan mielen virkeyden takia verestin vanhoja muistoja ja heilutin kahta keppiä 5 minuuttia.
Sitten hakkasin edellä mainittua solmua kahdella kepillä 5 minuuttia.
Seuraavaksi puin pitkän säkin päälle farkkutakin. Otin neljä erää säkkiä, tarttumiset ja clinchistä hyökkäämiset mukaan.
Peruslyöntejä ja potkuja.
Takissa roikkumista ja toisella kädellä lyömistä.
Takissa roikkumista ja hedareita.
Takissa roikkumista ja polvia.
Tarttumisetäisyydeltä iroittautumista ja hyökkäämistä.
Pidemmältä hyökkäämistä ja lähelle menoa.
Puskin kerran pääni huolella farkkutakin metallinappiin. Sattui.
Potkaisin kerran polvella nappiin. Sattui.
Johtopäätös: jos hyökkää napin kohtaan, hyökkäävään elimeen sattuu.
Huomasin olleeni poikamainen hötkyilijä. Olin unohtanut laittaa musiikkia. Korjasin tilanteen. Stratovarius, Elements pt.2
Sitten vähän kahvakuulaa:
Alkuun kahden käden heiluri, 24 kg kuulalla, 2x20 kpl
Military press, kahdella kädellä, 24 kg, 1x10 kpl
Military press, yhdellä kädellä, 16 kg kuula, 2x10 kpl
Rinnalleveto + työntö, 16 kg, 2 x 10 kpl
8-jalkojen välistä, 24 kg, 2 x 20 kpl
Sumo-maastaveto, molemmissa käsissä 24kg kuula, 2 x 20 kpl
Turkkilainen ylösnousu, 16 kg, 2 x 5, yritin vielä toista settiä, mutta hyydyin siten, että jaksoin oikealla kädellä kolme ja vasemmalla kaksi suoritusta.
Sen jälkeen vielä yksi 50 kpl sarja vatsaliikettä voimapyörällä.
Sitten valmistautumaan maanantaina alkavaan treeniviikkoon.
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- päähänpotkija
- Lauteille: Huhtikuu 2005
- Etulaji: Defendo
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Heinäkuu 2012
-
- etupotkija
Niin onkin. Mutta ei sen väliä, kummalta sanot terveisiä. Se, joka on armeijassa töissä. Toinen valkekoskilta taistelee tulta vastaan, toinen vihollisia..masha kirjoitti: Kerroin Janille terveisiä Valkeakosken hurjilta. Se ihmetteli että kuka, en oikeen osanu kertoo. Joku himourheilija armeijä äijä.
Niitä hurjia on kuulema pari Valkeakoskella
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Heinäkuu 2012
Seuraajat
Aleksi T • AriJ • Beatrix Kiddo • Clancy B. • Daddy • Hemmukka • Herra 77 • Hukka • Jasir • JJH • Kiehinen • Le1kkola • Lowclass • martin123 • MikkeM • Mjölnir • obmijoy • Point • Prestamos • Rallakka • rpms • saarikko • sanppa75 • upjohnchelsea • yloneha • Yrittäjä