Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Nyrkkeilyhanskan koko

Kamppailu-urheilulajit eli BJJ, MMA, nyrkkeily, paini, potkunyrkkeily, thainyrkkeily jne.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Haapasalo
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 712
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Joensuu

#31

Viesti Haapasalo »

hassuttelija kirjoitti: Minun nyrkkeilyhanskat on ihan kohtuullisen kokoiset. Usein sanotaan että koolla ei ole niin väliä, se on se miten niitä käyttää. Olenkin usein salaa vertaillut kavereiden hanskojen kokoa ja todennut että niissä on huomattavia eroja, jopa värissä ja kovuudessa.

sori .. oli ihan pakko

Tuosta saikin hyvin selville sun hanskojen koon ja merkin.
Thaiboxing since 31.8.2006
Joensuun Thaiboxing Club
Jopo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2241
Lauteille: Lokakuu 2005
Paikkakunta: Pori

#32

Viesti Jopo »

Haapasalo kirjoitti:
hassuttelija kirjoitti:Minun nyrkkeilyhanskat on ihan kohtuullisen kokoiset. Usein sanotaan että koolla ei ole niin väliä, se on se miten niitä käyttää. Olenkin usein salaa vertaillut kavereiden hanskojen kokoa ja todennut että niissä on huomattavia eroja, jopa värissä ja kovuudessa.

sori .. oli ihan pakko

Tuosta saikin hyvin selville sun hanskojen koon ja merkin.
Sehän se varmaan oli tuon viestin tarkoituskin. Mahdettiinkohan tuossa nyt ihan vakavall naamalla edes puhua hanskoista...
” Liiasta nestetankkauksesta seuraa ainoastaan se, että paska lentää keihästä kauemmaksi.”
Rädyn ohje kaikille urheilijoille
pertsa
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 176
Lauteille: Joulukuu 2005

#33

Viesti pertsa »

Kuulin, että täällä oli puhetta hanskojen tarroista ja tässä hieman tietoa:

Itse olen tuonut maahan kamoja nyt lähes kymmenen vuoden ajan ja Blue Cornerin hanskat ovat saaneet paljon kiitosta myös tarrojensa ansiosta. (Toki myös muutenkin, käytiinhän esim Asikaisen EM-ottelukin Blue Cornerin hanskoilla..).

Thaimaalaisille varustevalmistajille tarranauhaa toimittanut taho toimitti tehtaille (muistaakseni n 1,5 vuotta sitten) viallista tarranauhaa, joka ei kestänyt aiemmin käytössä ollutta tarranauhaa vastaavalla tavalla.

Tehdas, jossa Blue Cornerin tuotteet valmistetaan, ehti tekemään joitakin kyseisellä tarranauhalla valmistettuja välineitä, mutta vaihtoivat "virheen" huomattuaan nopeasti toiseen nauhaan. Muutamia tarravammaisia välineitä eksyi myös Suomeen. Onneksi huonot tarrat huomattiin kuulemma ensin Japanissa tämän tehtaan osalta.

En ole sen yhden erän jälkeen huomannut samanlaista ongelmaa Blue Cornerin välineissä, mikäli joku on ostanut sellaiset esim 6 kk sitten, on luultavasti ehkä juuri se pari ollut jäljellä jossain varastossa vielä tästä aiemmasta erästä. Omat hanskani, joilla pääasiassa treenaan ovat käyttöiältään tällä hetkellä n 3 vuotta, eikä tarrat, sen paremmin, kuin hanskat muutenkaan, ole menneet miksikään. Niillä on lyöty sekä mitsejä,säkkiä, että miestä.

Muiden tavaratoimittajien kohdalla olen kuullut tämän tarraongelman jatkuneen vielä pitkään ja paljon suuremmassa mittakaavassa. Itsehän myyn myös Twinsin hanskoja ja olen huomannut niissä kyllä jonkin verran vielä samaa ongelmaa.Hieman toki ihmetyttää, miksi he eivät ole vaihtaneet huonoa tarranauhaa jo toiseen, kun niistä kuitenkin on ollut niin paljon valitusta ja kuulemma joka puolelta. (Kuulin tämän myös Twinsin Euroopan edustajalta).

Itse olen vaihtanut kaikki tarravammaiset uusiin veloituksetta (tai, korvannut suutarilla käynnin), mutta onneksi vaihtoon on mennyt niitä TODELLA vähän, kokonaisuudessaan ehkä alle 15paria. Pystyn hyvin itse tarkkailemaan tuotteiden kestävyyttä, kun omalla salilla yksin niitä liikkuu vuosittain jo satoja pareja.

Kyllä tarrat ja hanskat pitäisi kovassakin käytössä kestää vähintään vuoden-pari, oli hanskat millaiset tahansa. Tarrojen ikää voi lisätä huomattavasti, mikäli kohtelee hanskojansa oikein. Usein näkee treenaajien riisuvan hanskansa salin ehkä pölyiselle ja likaiselle lattialle tarrat auki, jolloin tarrat keräävät tavallista enemmän tätä likaa itseensä ja niiden käyttöikä lyhenee huomattavasti.

Oli hanskat myynyt tavarantoimttaja mikä tahansa, niin kannattaa aina olla virheen todettuaan yhteydessä suoraan heihin.
Uskoisin, että kaikki kauppiaat pyrkivät tyytyväisiin asiakkaisiin ja korvaamaan siten virheelliset tuotteet.

Eli "kenttiensankari" voit esim lähettää minulle sähköpostia hanskoistasi, mistä olet ne ostanut ja koska, niin hoidetaan asia kuntoon, mikäli siihen on aihetta.

Terveisin,

Pertti Nurmi
Blue Corner Sport
pertti.nurmi@pp1.inet.fi
http://www.bluecornersport.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#34

Viesti Mika »

Pertti, oli jo aikakin saada sinunkin kynänjälkesi tänne. :)

Viestisi on oiva esimerkki hyvästä asiakaspalvelusta. Sopii muiden ottaa mallia. Samassa on hyvä, että asiaan saatiin tarkempi selvitys ja vääriltä mielikuvilta tai spekulaatioilta vältyttiin.

Kirjoittele useamminkin! :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

#35

Viesti Andy »

Itse en välttämättä suosittelisi suutarilla käyntiä, koska niilläkin voi olla tarranauhaa, joka ei kestä. Minulle nimittäin kävi juuri niin, että kun hanskoistani - Fairtexit - petti tarranauha, maksoi myyjä suutarilla käynnin. Valitettavasti uusi tarra petti vielä nopeammin kuin alkuperäinen. Myin sitten ne hanskat ja uusi omistaja käytti ne suutarilla uusiksi. Tämänkertainen tarra on tietääkseni kestänyt.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
pertsa
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 176
Lauteille: Joulukuu 2005

#36

Viesti pertsa »

Kiitos.
Olen välillä kyllä vilkaissut foorumia ja tuntuu olevan monipuolinen ja käyttäjäkunnaltaan jokseenkin laaja.
Voin välillä yrittää myös jotain ehtiä kirjoittelemaan, tosin seura ja ottelijat vievät nykyään paljon aikaa varustehommien lisäksi.

Sunnuntaina suuntaan jälleen Thaimaahan, jossa kaksi ottelijaamme ottelee Bangkokissa uudella promoottori Songchain stadionilla.

Tampereella tapahtuu joulukuussa thainyrkkeilyrintamalla sitten oikein kunnolla. Pyynikin Palloiluhallissa 10.12. klo 17- Muaythai Against Drugs!-tapahtuma, jossa mukana 2 WMC-liiton EM-ottelua, pari kokenutta thaimaalaista ja monta hyvää suomalaista ottelijaa.
Pistän mainoksen myös tuonne tapahtuma-osioon.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#37

Viesti MarkkuT »

Onko kellään kokemusta Everlastin hanskoista? Olisi tuo Leppävaaran liike niin mukavan lähellä, että mieluusti hakisin tumppuni sieltä.

Valikoima löytyy täältä:

Everlastin hanskat

Lisäksi tuolla oli jotkut neopreenihanskat käsisiteitä korvaamaan. Kokemuksia?
Ain't no one.
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

#38

Viesti Polvi »

Mulla on vissiin noi Harlem-säkkärit. Eipä hirveästi tue rannetta, joten siteet on hyvä olla alla.
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#39

Viesti MarkkuT »

Niinjoo jäi mainitsematta, että kyse olisi sparrihanskoista. Olisikohan 14 oz mulle sopiva kun olen n. 72 kg?

Jostain olin lukevinani, että Everlastit olisi jotenkin kovempia kuin muut.
Ain't no one.
Kuvake
Verr
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2747
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: JKL

#40

Viesti Verr »

MarkkuT kirjoitti: Niinjoo jäi mainitsematta, että kyse olisi sparrihanskoista. Olisikohan 14 oz mulle sopiva kun olen n. 72 kg?

Jostain olin lukevinani, että Everlastit olisi jotenkin kovempia kuin muut.
Eikös 14oz ole pienikokoisten hanska?
Harva minua kestää ja minä harvaa.
Kuvake
pulkkanaru
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 624
Lauteille: Elokuu 2006

#41

Viesti pulkkanaru »

Harjoittelu ja sparrihanskat voi ihan hyvin olla isotkin. Ite painan nyt 76 kg ja käytän 16 unssin kintaita. Kehittää IMO käsien voimaa ja nopeutta kun käyttää isoja tumppuja treeneissä. Sitten kun pistää kymppiunssiset kilpakintaat käteen, niin ne kädet -lentää-. :D
"Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta."
-Alivaltiosihteeri-
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#42

Viesti MarkkuT »

Aikaisemmasta keskustelusta päättelin, että 14 voisi olla ainakin sinne päin. Meillä sparrataan ainakin vielä tosi vähän nyrkkeilyhanskoilla. Olisi hyvä jos hanskat olisivat sellaista kokoa, että useimmilla saleilla pääsisi sparraamaan, jos vaikka eksyn tulevaisuudessa kokeilemaan jotain muuta lajia.
Ain't no one.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

#43

Viesti Andy »

Eli tässä sparrihanskojen kokoasiassa on useampaa koulukuntaa. Yleensä nyrkkeilijät käyttävät pieniä hanskoja, potkunyrkkeilijät vähän isompia ja thainyrkkeilijät kaikkein suurimpia.

Tämä johtuu epäilemättä siitä, miten tärkeä asia nopeat lyöntikombot ovat lajissa. Niitähän isot hanskat hidastavat massallaan, mutta toisaalta suojaavat kaveria.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Verr
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2747
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: JKL

#44

Viesti Verr »

Eiköhän kannata ostaa 16 unssiset? Itse painan 20 kiloa vähemmän ja ostan 14 unssiset kun ostan. Mieluummin ostaa isommat hanskat kun kuuntelee narinaa siitä kun kolisee läpi pehmusteiden.
Harva minua kestää ja minä harvaa.
Kuvake
kenttiensankari
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 5265
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Wroclaw
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Thainyrkkeily, Vapaaottelu, BJJ, Karate

#45

Viesti kenttiensankari »

Itse painan 85 kiloa, ja hakkaan normaalisti 12 unssisilla, eikä ole kukaan vielä valittanut. Toisaalta, lyön kuin tytöt joten se varmaan selittää jotain :oops:
"Tärkeintä ei ole voitto, vaan jalo kilpa" - Eräs häviäjä
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 27 kurkkijaa