Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Miksi treenata, ellei tapellakseen?

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
kollegiassessori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2405
Lauteille: Kesäkuu 2006

#31

Viesti kollegiassessori »

Kamppailulajit ovat kuntoilun puolelta paljon parempia kuin esim. jalkapallo ja salibandy. Futiksessa ei paljoa ylävartaloa treenata(ainakaan minun tietääkseni.) eikä kyllä sählyssäkään. Kamppailulajeissa kaikki paikat saavat reeniä ja venytystä kaikkien ruumiinosien tarvitsemisen takia.

Toisekseen ei (välttämättä) tarvitse kilpailla jossei kiinnostus riitä. Nykyään lähes kaikki urheilu on hampaat irvessä vääntämistä voiton tähden, joukkuelajit kirkkaasti kärjessä.
Jopo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2241
Lauteille: Lokakuu 2005
Paikkakunta: Pori

#32

Viesti Jopo »

Eppu kirjoitti:
Gyokuro kirjoitti:
Eppu kirjoitti:
Gyokuro kirjoitti:Eikös sitä treenata ennemminkin siksi, ettei tarvitsisi tapella ?
Eikö sitten kannattaisi ostaa Wow?

Anteeksi tyhmyyteni .... Wow ?
World of Warcraft. Nettiroolipeli. Ei tarvitsisi tapella kun naksuttelee kotona ja juo energiajuomaa.
Jaa tuo olikin joku superhyperkannettavatietokoneuusikovalevynettiulkoinenkovalevy-nörttitermi. Meni tosiaan vähän aikaa itelläkin miettiä, että ostaa mikä...
” Liiasta nestetankkauksesta seuraa ainoastaan se, että paska lentää keihästä kauemmaksi.”
Rädyn ohje kaikille urheilijoille
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

#33

Viesti Polvi »

kollegiassessori kirjoitti: Kamppailulajit ovat kuntoilun puolelta paljon parempia kuin esim. jalkapallo ja salibandy. Futiksessa ei paljoa ylävartaloa treenata(ainakaan minun tietääkseni.) eikä kyllä sählyssäkään.
Riippuu kamppailulajista. Futiksessa ja säbässä muuten reenataan ylävartaloa, jos siis tosissaan lajia reenaa. Ei välttämättä punnerruksia, vatsoja yms enempää, mutta harvassa kamppailulajissakaan punttia väännetään. (Punttis muuten kuuluu ainakin futiksessa aika kiinteästi reenaamiseen)
kollegiassessori kirjoitti: Nykyään lähes kaikki urheilu on hampaat irvessä vääntämistä voiton tähden, joukkuelajit kirkkaasti kärjessä.
Lapsissa/nuorissa kyllä, aikuisille löytyykin sitten näitä jäähdyttelysarjoja aika paljon. Tosin joukkuepalloilujakin voi harrastaa ilman mihinkään seuraan kuulumista, jolloin touhu ei ole niin "vakavaa".
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Giga
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 457
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Kempele/Oulu

#34

Viesti Giga »

Aho kirjoitti:
Eppu kirjoitti:
Gyokuro kirjoitti:
Eppu kirjoitti:
Gyokuro kirjoitti:Eikös sitä treenata ennemminkin siksi, ettei tarvitsisi tapella ?
Eikö sitten kannattaisi ostaa Wow?

Anteeksi tyhmyyteni .... Wow ?
World of Warcraft. Nettiroolipeli. Ei tarvitsisi tapella kun naksuttelee kotona ja juo energiajuomaa.
Jaa tuo olikin joku superhyperkannettavatietokoneuusikovalevynettiulkoinenkovalevy-nörttitermi. Meni tosiaan vähän aikaa itelläkin miettiä, että ostaa mikä...
Wowin tietäminen kuuluu pikkuhiljaa yleisivistykseen :D Ite en kyllä sitä pelaa ku prkl pitää pelin lisäksi maksaa jotain kuukausimaksuakin. :smt087 Or so I've heard.
People who didn't need people needed people around to know that they were the kind
of people who didn't need people.
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#35

Viesti JanneM »

Sylvesteri kirjoitti:
JanneM kirjoitti:
tabitha kirjoitti::oops:
Ei sitä nyt häpeillä tartte, että on vähän sanakas, mutta kannattaa van miettiä missä tilanteissa vaan nielee sen ylpeytensä. :P
No ei ainakaan siinä vaiheessa kun joku surkea pummi aukoo päätään :badgrin:
NImen omaan... Sillon kun huutelija on päihteiden vaikutuksen alaisena, luultavasti hepatiitin kantaja sekä todennäköisesti aseistettu, niin just sillon kannattaa 17 vuotiaan tytön huutaa takaisin, että kuin pieni muna sillä jepellä on.
Olihan toi vitsi Sylvesteri? Olihan?
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
_m_
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 23
Lauteille: Huhtikuu 2006

#36

Viesti _m_ »

Hna kirjoitti: Minä kysyisin mieluummin täällä potkun "vaan tehokäytäntösuperlajit on hyviä" -ilmapiirissä, että miksi ihmeessä treenata tapellakseen? Nyky-yhteiskunnassa harvemmin joutuu tappeluun, ellei sitä itse välttämättä halua (hullut ja narkkarit erikseen jne). Miksi siis harjoitella jotain sellaista varten, mitä ei ehkä ikinä tule omalle kohdalle osumaan? Ihmisiä ei Suomessa kuitenkaan saa hakata, vaikka osaisikin. Siitä saa linnaa tai muita tuomioita.
Et oo tosissas? Nyky-yhteiskunta nimenomaan on sellainen että täällä joutuu tappeluun todella helposti, etenkin jos liikut kaupungilla perjantai lauantai iltaisin juomassa tai ei ole pakko juodakkaan.Kyllä sitä silti tullaan uhoamaan. Niistä hakkauksista kuulee joka viikonloppu. Plus että poliisin on vaikea tehdä asialle mitään koska isossa kaupungissa tekijöitä on vaikea tunnistaa.

Mutta tää nyt on vähän kaks piippunen juttu.Nimittäin laissa on semmonen juttu ku hätävarjelun liiottelu jossa Suomessa mielestäni mennään kyllä liian pitkälle. Vähänki jos pistää takas ni siitä joutuu ite kärsimää.Eli jos joku käy päälle niin kannattaa olla varmaa siitä että on voittavana osapuolena siinä jos pistää ite takasin.Koska sitte on turhaa alkaa mitää syytettä sitä tyyppiä vastaan alkaa nostamaan kun on kerta itekki vahingoitettu toista.

Tähän loppuun vielä heitän semmosen mielipiteen että mun mielestä nyrkkeilyyn ei pitäs ottaa sellasia tyyppejä joilla on rikosrekisteri. Ne jos ketkä on väärien syiden takia siellä harjottelemassa sitä mättämistä.Koska juuri ne on niitä kadulla vastaan tulevia haastajia.Voi niitä tietenki olla ne kellä ei ole sitä rikosrekisteriä, en mä sitä sano.
Jutoka
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1843
Lauteille: Heinäkuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

#37

Viesti Jutoka »

JanneM kirjoitti:
Sylvesteri kirjoitti:
JanneM kirjoitti:
tabitha kirjoitti::oops:
Ei sitä nyt häpeillä tartte, että on vähän sanakas, mutta kannattaa van miettiä missä tilanteissa vaan nielee sen ylpeytensä. :P
No ei ainakaan siinä vaiheessa kun joku surkea pummi aukoo päätään :badgrin:
NImen omaan... Sillon kun huutelija on päihteiden vaikutuksen alaisena, luultavasti hepatiitin kantaja sekä todennäköisesti aseistettu, niin just sillon kannattaa 17 vuotiaan tytön huutaa takaisin, että kuin pieni muna sillä jepellä on.
Olihan toi vitsi Sylvesteri? Olihan?
Ei mitenkään pahalla tabitha, mutta tuo on mielestäni melko usean nuoren tytön ongelma. Niitä vaaran paikkoja ei tunnisteta...
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

#38

Viesti Polvi »

Vaikka kännissä auonkin päätäni monesti turhan pienestä, ei minua todellakaan kiinnosta lyödä muita muualla kuin kehässä.
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Gyokuro
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 1008
Lauteille: Maaliskuu 2006

#39

Viesti Gyokuro »

Giga kirjoitti: Wowin tietäminen kuuluu pikkuhiljaa yleisivistykseen :D
Entäs Manic Miner ?
Never interrupt your enemy when he´s making a mistake - Napoleon Bonaparte -
PetriP
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2135
Lauteille: Toukokuu 2006
Paikkakunta: Espoo
Etulaji: Judo

#40

Viesti PetriP »

_m_ kirjoitti: Et oo tosissas? Nyky-yhteiskunta nimenomaan on sellainen että täällä joutuu tappeluun todella helposti, etenkin jos liikut kaupungilla perjantai lauantai iltaisin juomassa tai ei ole pakko juodakkaan.Kyllä sitä silti tullaan
Kannattais miettiä varmaan omia tekemisiä ja liikkumisia paremmin. Väkivaltaiset rikokset eivät Suomessa ole lisääntyneet, joten hyökkäyksen kohteeksi joutuminen ei ole tänään sen tödennäköisempää kuin minun nuoruudessani => hyökkäyksen kohteeksi joutuminen on tosi harvinaista jos ei itse tee jotain tyhmää.

Mulla on ikää 40+ vuotta ja olen tiettävästi joskus ollut jopa aavistuksen humalassa mutta silti edellinen tappelu jossain 10v ikäisenä. Kerran tai kaksi muistan vaihtaneeni paikkaa. Joskus muistan ennakoivasti vaihtaneeni kadunpuolta.

Harjoittelemalla on mahdoton kuroa umpeen sitä turvallisuuden pudotusta, joka aiheutuu riskikäyttätymisestä.

Petri
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

#41

Viesti Jussi Häkkinen »

_m_ kirjoitti: Et oo tosissas? Nyky-yhteiskunta nimenomaan on sellainen että täällä joutuu tappeluun todella helposti
Missä maassa asut?
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#42

Viesti Vlad Tepes »

Minut hakattiin pari kertaa teininä, mutta sitten asennoiduin eri tavalla liikkumiseen, omaksuin erilaisen ryhdin ja olemuksen, vältin kaikista pahimpia paikkoja ja katsos...

Sen jälkeen on ollut mahdotonta päästä tappelemaan vaikka olisin itse ollut vihaisella tuulella. Minä olen nyt 25 ja minulle on tullut ehkä 2-3 kertaa joku haastamaan vähän alle kymmenen vuoden aikana, vaikka aikaisemmin kävin baareissa ja kaupungilla parikin kertaa viikossa.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#43

Viesti MarkkuT »

Polvi kirjoitti: Vaikka kännissä auonkin päätäni monesti turhan pienestä, ei minua todellakaan kiinnosta lyödä muita muualla kuin kehässä.
Turhan pienestä se tabithakin päätään aukoi :lol:
Ain't no one.
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

#44

Viesti MtJ »

Treenaan siksi thaikkua, että siellä saa lyödä edes joskus välittämättä kontrollista tuon taivaallista. Se oli pääsyy, jonka takia menin sinne. Lajitarjontaa ei ole loputtomasti ja se nyt vaan tuntuu perustavanlaatuiselta jutulta, että välillä lyödään takaisin niin kuin nyt ihmistä voi lyödä. Eli juu-u, treenaan tapellakseni.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Ronin
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4457
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Mushroomland

#45

Viesti Ronin »

PetriP kirjoitti: hyökkäyksen kohteeksi joutuminen on tosi harvinaista jos ei itse tee jotain tyhmää.
Samaa mieltä. Tosin varmaan jokainen tekee joskus jotain tyhmää, kuten vaikka käy baarissa tai on jostain syystä viikonloppuna vilkkaalla alueella illalla/yöllä (esim. tulossa töistä). Itse syyllistyn aika usein (about kerran-pari kuussa) moiseen tyhmyyteen kun menen kavereiden tai tyttöystävän kanssa illalla baariin tai ravintolaan tai leffaan.

Itse treenaan IP-taitojen, huvin ja hyvän kunnon vuoksi. Kyky puolustaa itseäni ja läheisiäni tehokkaasti on toivon mukaan täysin tarpeeton taito, mutta yhtäkaikki mielestäni tärkeä, vähän kuin uimataito (hyvä osata vaikkei pitäisikään uimisesta: mitä jos vaikka veneilyreissulla pieni lapsi putoaa veteen?). Lisäksi treeni on erittäin hauskaa ja kunto pysyy koht. hyvänä.

Mielestäni on ennemminkin outoa avautua siitä kuinka tyhmää ja turhaa IP-painotteinen treeni on.
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 47 kurkkijaa