Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Heian

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
heian
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 841
Viestit: 3164
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Sonkajärvi

Heian

#1

Viesti heian »

Meinasinpa tässä ruveta itsekkin pitämään jonkinlaista harjoituspäiväkirjaa. Varsinkin, kun nyt aloitin uudessa seurassa ja pääsen treeneihinkin paremmin. Päätin myös aloittaa muutenkin kuntoilemaan enemmän, tarkoitus ois tuota vatsaa saada pienemmäksi.

Mutta ensin taustaa: Ikää on siis 22v ja liikkunut olen enemmän tai vähemmän säännöllisesti jo viiden vuoden ajan. Liikkumiseni on pääasiassa ollut karatetreeniä, mutta välillä satunnaisesti olen käynyt juoksemassa, kävelemässä, pyöräilemässä, kuntosalilla sekä uimassa. Lihaskunto on minulla parempi kuin kestävyys. Nyt haluaisin parantaa siis nimenomaan kestävyyttä. Ja käsiin vois tietysti saada lisää bodia.

Paino on tippunut jo keväästä sen 5kg. Vielä pitäisi saada pois 7-9kg. Tai sitten vastaavasti vois tuo läski muuttua lihaksiksi... Vyötärön ympärys on keväästä kaventunut 10cm eli hyvällä alulla ollaan. Tämän olen saanut aikaan siivoamalla! Nyt siivoustyöt loppuu, joten tarkoituksena on lisätä karatetreenejä (jonne en ole aikoihin ehtinyt) ja aloitella lenkkeilyharrastus. Koiran kanssa on hyvä käydä juoksemassa.

Tänne muuten SAA KOMMENTOIDA. Ois ihan kiva kuulla muittenkin ajatuksia ja vinkkejä. :)
heian
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 841
Viestit: 3164
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Sonkajärvi

#2

Viesti heian »

Tällä viikolla kävin maanantaina ja tiistaina juoksemassa reilun puolisen tuntia kumpanakin päivänä. Hiki virtasi ja koira tykkäsi. Ilahduin, kun jaksoin juosta melkein koko matkan. Vain 3-4 kertaa hiljensin hetkeksi kävelyksi ja sitten taas juoksemaan. (Olen siis täysin rapakunnossa...) Joskun aiemmin en jaksanut juosta läheskään koko ajan. Tästä se lähtee.

Tänään menen karatetreeneihin. Odotan innolla. Viime viikolla kävin eka kerran tässä uudessa seurassa ja tykkäsin kovasti. Tehtiin silloin mm. kaatoja. Vatsalihakset olivat tosin pari päivää kipeät, mutta mitäs pienistä?
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#3

Viesti Mika »

Uudessa seurassa? Oletko vaihtanut seuraa? Vieläkö itse opetat?

Liikunnasta noin muuten voisin ylimalkaan sanoa sen, että tietty (viikko-)ohjelma voisi olla hyvästä. Esimerkiksi näin:

Koodi: Valitse kaikki

1 x puntti
2 x lenkki
2 x Karate
3 x pitkä (yli tunti) koiralenkki
Tai jotain. Kunhan ei sitten kasaa kaikkea sunnuntaille. :D
Eli tavoitteiden tulee olla realistisia.

Tuo tosiaan on vain hyvin karkea tehtävälista, mutta antanee ideaa. Jos nyt sellaista edes etsit.... :oops:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
heian
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 841
Viestit: 3164
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Sonkajärvi

#4

Viesti heian »

Tuo vaikuttas ihan hyvältä listalta. Kunhan muutetaan ensi viikolla kajaaniin, niin pitää yrittää noudattaa tuota tai sit jotain vastaavaa. :)

Jep, tosiaan. Treenaan nykyään Kajaanin karateseurassa. En vedä enää treenejä vaan saan itse treenata. :D Pari kertaa olen vasta ehtinyt siellä käymään, mutta kivaa on ollut.
heian
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 841
Viestit: 3164
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Sonkajärvi

#5

Viesti heian »

Siiis: Torstaina 21.9 olin karatessa. Harjoiteltiin asentoja. Ihan perusjuttuja. Silti tuntui, että pallo oli hukassa. Sitä se tauko teettää, tekniikka kärsii heti. Treenien loppupuolella rupesi sujumaan paremmin, sainpa vetäjältä pari kehuakin. :) Pitää vain nyt säännöllisesti käydä treeneissä, kun on kerran mahdollisuus. Kyllä se tekniikka sieltä palautuu.

Perjantain 22.9: Ei tullut pahemmin liikuttua. AJoin horroksessa kouluun, olin tunneilla ja ajoin horroksessa takaisin kotiin. Ihme ettei tullut kolaria. Sitten pakkailin kamoja muuttoa varten ja lähdin töihin. Töissä tulikin sitten kävelyä useamman tunnin verran, kun koko ajan pitää olla liikkeessä ja tehdä jotain. Siivoaminen on erinomaista hyötyliikuntaa, kannattaa muittenkin kokeilla.
heian
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 841
Viestit: 3164
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Sonkajärvi

#6

Viesti heian »

Su 24.9

Käytiin vähän kävelemässä koirien kanssa. Muuta ei ole ehtinyt viikonloppuna tekemään, koska piti leipoa sukupippaloihin ja tavaroita on pitänyt pakkailla muuttoa varten. Mutta huomenna taas treeneihin. :)
heian
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 841
Viestit: 3164
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Sonkajärvi

#7

Viesti heian »

Ma 25.9

Kävin kävelemässä reilun tunnin verran suhkoht reipasta tahtia. Ei nimittäin ollut muutakaan tekemistä tuntien välissä.

Illalla sitten kävin karatessa. Käytiin taas asentoja läpi sekä peruslyöntejä yms. Alkaa tekniikka sujua pikkuhiljaa paremmin. Tosin joitain virheitä mulla näkyy tulevan. Lyönti kiertää jostain syystä hieman ja age uke ei tule oikein. Joku ihme vimma mulla työntää sitä kättä sivuun vaikka pitäisi torjua suoraan ylös. :oops: Opettaja tosin arveli, että se johtuu siitä, että paritekniikka tehessä pari helposti painaa sitä kättä väkisin alas, vaikka pitäisi hyökätä suoraan eteenpäin. Sitten joudun työntämään sivuun sitä kättä, että saan torjuttua. Kuulosti kyllä tutulta joten luultavasti virheeni on sieltä peräisin.
heian
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 841
Viestit: 3164
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Sonkajärvi

#8

Viesti heian »

Nyt ei ehi mitään tekemään. Koulussa menee niin pitkään ja loppuviikosta olen ensin töissä ja sitten on muutto. Ensi viikolla sitten.
heian
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 841
Viestit: 3164
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Sonkajärvi

#9

Viesti heian »

Muuten ei ole tullut liikuttua paitsi tänään töissä ja koulussa tunneilla. Meillä on siis koulussa kurssi, jossa hypitään ja juostaan ja leikitään. Kurssi on siis leikin pedagogiikka ja tunneilla vaan opeteltiin uusia leikkejä. Kyllä siellä tunneilla hiki tuli välillä. Rankkaa tuo leikkiminen. ;)
heian
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 841
Viestit: 3164
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Sonkajärvi

#10

Viesti heian »

Viikonloppuna tuli liikuttua muuton merkeissä. Kannettiin tavaroita ja huonekaluja ja laitettiin paikalleen yms. Kädet tulivat kipeiksi. Hyvää treeniä tuo muuttaminen, vaikka muuten en siitä niin välitäkkään.

Muuta ei sit taas olekkaan ehtinyt tekemään. Oon ollu töissä ja koulussa ja tapellut netin kanssa jota en saa toimimaan. Siispä netitän taas koulussa.
heian
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 841
Viestit: 3164
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Sonkajärvi

#11

Viesti heian »

To 5.10 kävin treeneissä.

Kivaa oli. Tehtiin tai kyoku shodania sekä pätkää toisesta katasta jonka nimeä en millään saa päähäni. Tähän toiseen kataan tehtiin myös paritekniikkaa.

Erityisen hauska oli huomata, että Kajaanissa ei tosiaan ole ylemmissä lainkaan naisia. Saan treenata pelkkien miesten kanssa. ;)
heian
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 841
Viestit: 3164
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Sonkajärvi

#12

Viesti heian »

Vihdoinkin pääsee tätäkin päivittämään.

Ma 9.10: Olin treeneissä. Tehtiin ihan perustekniikka pareittan. Palasi ihan peruskurssiajat mieleen, sillä treenasin kaimani kanssa, joka oli samalla peruskurssilla kuin minä aikanaan. Luulin, että siltä peruskurssilta treenausta jatkoi vain minä ja kaverini.

Maanantaina tuli myös polettua pyörällä mukavasti.

10-13.10: Polin pyörällä kaupunkiin ja takaisin pari kertaa päivässä. Tuo matka kaupunkiin on melko mäkinen, joten sen puolesta tulee kyllä kuntoilua. Töissä olin neljänä iltana, joten hyötyliikuntaa tuli tällä viikolla kyllä.

17-18.10: Polin pyörällä ja kävelin kaupungin ja kodin väliä pari kertaa päivässä. Kaverin kanssa käytiin kaupungilla ja leffassa sekä töissä piti käydä kanssa. Hyötyliikuntaa tuli siis myös. Muuten viikko on mennyt sairastellessa.

La 21.10: Polin pyörällä töihin ja takaisin. Kipeänä. Ei tuntunut mukavalta.


Nyt olo on pikkasen parempi. Ehkä ensi viikolla pääsee taas treeneihin?
heian
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 841
Viestit: 3164
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Sonkajärvi

#13

Viesti heian »

Ma 23.10: Pyöräilyä kouluun ja takaisin.

Ti 24.10: Treenit. Ei tehty paljoa tekniikkaa, sillä vetäjänä oli toinen sinivöinen. Käytiin pikaisesti läpi passai dai sekä paritekniikkaa (lukko, kaato) josta tuloksena sininen kyynärpää.
Tehtiin jonkin verran vatsoja, punnerruksia, yms. Huomasin, että olen kesän ja alkusyksyn aikana kehittänyt vatsalihakset huomaamattani. Jaksoin tehdä paljon paremmin vatsoja kuin ennen. :D Punneruskin sujui hiukka paremmin.

25-26.10: Pyöräilyä kouluun ja takaisin.

Lisäksi joka päivä hyötyliikuntaa töistä.
heian
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 841
Viestit: 3164
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Sonkajärvi

#14

Viesti heian »

Pe 27.10.2006: Kävellen kouluun ja takaisin. Takaisin tullessa oli tiet ihan loskassa ja kengät, sukat ja lahkeet oli ihan märät.

Koulussa oli eka liikunnan tunti. Ekaksi oli alkulämmittelyksi kaiken maailmaan hyppelyä tms. Sit venyttelyä. Käytiin läpi eri liikkeitä (laukka-askel, laukka-askel vaihtaen, vaihtoaskel, sit joku jota en muista, varsahyppy ja kaurishyppy). Kokeiltiin myös renkailla eri juttuja. Sain tehtyä jotenkuten voltin (vai liekkö ollu puolivoltti) renkaitten avulla. :?
heian
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 841
Viestit: 3164
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Sonkajärvi

#15

Viesti heian »

Ma 30.10: Treenit. Tehtiin ihan peruspotkuja ja avokäsitekniikkaa. Tasapaino ei jostain syystä pitänyt ollenkaan ja tuntui tekniikkakin vähän tahmealta. Tehtiin myös kataa (Heian yondan) ja se meni vähän paremmin. Paremminkin olen kyllä tehnyt. Ei selvästi ollut minun päiväni treenien suhteen.

Mutta jotain kivaakin. Vetäjä kertoi, että perjantaisin treenataan kataa ja seuraavaksi voitais käydä läpi ruskean vyökoekataa. :D Lupasi myös neuvoa, jos tarvii apua jossain.

Maanantaina tuli myös pyöräiltyä sekä käveltyä.


Ti 31.10: Pyöräilyä ja kävelyä. Ulkona on kylmä. Pakkasta 5 astetta. Miksi alkutalvesta 5 asteen pakkanen tuntuu kylmältä ja lopputalvesta sama pakkasmäärä tuntuu paljon lämpimämmältä?
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 29 kurkkijaa