Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Vanhat suomalaiset tappelutaidot

Muun maailman lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

#76

Viesti Paanari »

Eipä vaan puhuta yhtään mitään.
Jonkin verran olen ko. tyyliä harjoitellut ja en opeta sitä kenellekkään.
Näin olen päättänyt ja se päätös pitää. Maailmassa ei ole sitä rahaa että tätä sen kummemmin käsittelisin.
Jos, joku tahtoo tähän tutustua niin, hattu käteen ja Kallen luo.
Tämä on mun ja sitä en jaa vaikka kuka pyytäisi. 8)
Jaska Meskus
tiedon ja taidon panttaaja ;)

Muokataan vähän tai lisätään... valehtelin julkeesti... opetan vanhimalle pojalleni.... hää tarttee vähän paremmat eväät kuin mitä löytyy kaupasta...
Viimeksi muokannut Paanari, marras 14, 2006, 11.31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#77

Viesti AriJ »

Paanari kirjoitti: Eipä vaan puhuta yhtään mitään.
Jonkin verran olen ko. tyyliä harjoitellut ja en opeta sitä kenellekkään.
Hmmh, hieno päätös, mutta miksi? Etkö silloin "kuoleta" tuon opin, tee sille karhunpalveluksen antaen sen kuihtua. Mielestäni siten ei kunnioiteta opin itselleen antanutta...
______________________
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

#78

Viesti Paanari »

Yamazu kirjoitti:
Paanari kirjoitti:Eipä vaan puhuta yhtään mitään.
Jonkin verran olen ko. tyyliä harjoitellut ja en opeta sitä kenellekkään.
Hmmh, hieno päätös, mutta miksi? Etkö silloin "kuoleta" tuon opin, tee sille karhunpalveluksen antaen sen kuihtua. Mielestäni siten ei kunnioiteta opin itselleen antanutta...
ööö
pehmensin samaan aikaan lausumaani tuolla kun vastasit....
siis en opeta "ulkopuolisille" Kallen tyylissä on voimakkaita vaikutteita Eero L:ltä ja kaikki kehittyy... eli eipä kuole Lapin poikain joiku..

Tähän joku hauska rallatus...
Jaska M
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#79

Viesti AriJ »

Paanari kirjoitti: siis en opeta "ulkopuolisille" Kallen tyylissä on voimakkaita vaikutteita Eero L:ltä ja kaikki kehittyy... eli eipä kuole Lapin poikain joiku..
Ah. Ja noita oppejahan ei muualta kai ole edes saatavilla kuin herra Valkoselta, noin niiku lähtökohtaisesti (välillisesti teiltä jotka ovat häneltä sitä oppia saaneet). Eli on osa Kas-Pinia, eikös?
______________________
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 18956
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

#80

Viesti Andy »

Miksi Kalle on sitten näyttänyt Lapin tyyliä avoimella seminaarillaan? Olen tämän omin silmin nähnyt.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#81

Viesti AriJ »

Andy kirjoitti: Miksi Kalle on sitten näyttänyt Lapin tyyliä avoimella seminaarillaan? Olen tämän omin silmin nähnyt.
Vai olisiko pointtina näyttämisen ja opettamisen ero?
______________________
Miklu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 2126
Lauteille: Tammikuu 2005

#82

Viesti Miklu »

Varsinkin kuin näyttäminen paljasti suunilleen saman veran kuin itse kommentoin tuossa aiemmin :D
Bruce Lee elää!
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

#83

Viesti Paanari »

Niin näin ja noin.
Antilla on ollut ikävä :D
Lueppas mitä Anti uusiksi mitä kirjoitin.
Mä jaksa vääntää sun kanssa aiheesta, sen verran hankala kun olet.
Se etten opeta ei tarkoita, ettei joku muu opettaisi.
Keksikää jotainj uutta niin voisin taas innostua herjaamaan.
Jaska.....
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 18956
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

#84

Viesti Andy »

Sori, luulin että se ettei puhuta mitään, tarkoittaa ettei puhuta mitään. Siitä ihmetys.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#85

Viesti AriJ »

Andy kirjoitti: Sori, luulin että se ettei puhuta mitään, tarkoittaa ettei puhuta mitään. Siitä ihmetys.
Paanari varmaan meinasi sitä itsensä kannalta, että hän ei puhu mitään (muuta kuin vanhimmalle pojalleen). Jos herra Valkonen on opettanut jo kuitenkin Paanarille, ja kuten jo todettua muillekin (jollain tasolla), niin asiasta selvästi puhutaan siellä "pääkallopaikan tasolla".

Tietty ovathan paanarit kertoilleet täälläkin että herra Valkonen opettaa yhdelle yhtä, toiselle toista ja kolmannelle jotain ihan muuta. Ja kun nuo palaset sitten lyödään yhteen niin saadaan tulokseksi ehkä se mitä Kas-Pin on, jos oikein muistelen?

PS. tässä yhtymäkohta hauskasti Bujinkan Budô Taijutsun maailmaan - täälläkin kun kokonaisuus koostuu useammasta erilaisestakin osasta, niin toiset ovat aikoinaan keskittyneet enemmän yhteen, toiset taas toiseen.
______________________
voipa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1040
Lauteille: Huhtikuu 2005

#86

Viesti voipa »

Yamazu kirjoitti: Tietty ovathan paanarit kertoilleet täälläkin että herra Valkonen opettaa yhdelle yhtä, toiselle toista ja kolmannelle jotain ihan muuta. Ja kun nuo palaset sitten lyödään yhteen niin saadaan tulokseksi ehkä se mitä Kas-Pin on, jos oikein muistelen?
Taitaa vaan olla niin, että minkä tahansa tyylin säilyminen vaatii sen yhden voimahahmon, jolla on se "virallinen" osaaminen ja tieto. Jos hänen jälkeensä nämä asiat ovat hajallaan ympäri valtakuntaa eikä selkeää seuraajaa ole nimetty, niin saattaapi homma pikkuhiljaa kuivua kasaan. Liika demokratia ja hajautus ei vain tunnu toimivan näissä kuvioissa...
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#87

Viesti AriJ »

voipa kirjoitti: Taitaa vaan olla niin, että minkä tahansa tyylin säilyminen vaatii sen yhden voimahahmon, jolla on se "virallinen" osaaminen ja tieto. Jos hänen jälkeensä nämä asiat ovat hajallaan ympäri valtakuntaa eikä selkeää seuraajaa ole nimetty, niin saattaapi homma pikkuhiljaa kuivua kasaan. Liika demokratia ja hajautus ei vain tunnu toimivan näissä kuvioissa...
Näinhän kun me japanilaisten silmälappujen lävitse katsellaan, mutta herra Valkosen perinne ei sitä taida olla, joten ajatuskin voi olla ihan jotain muuta, tavoite jossain muualla. Samaa mieltä olen kyllä, tosin 8)
______________________
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 16104
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#88

Viesti Kari Aittomäki »

Niinsiis.
Huomasin taas tossa, että Kalle ottaa opettaakseen juttuja, jotka kyseinen treenaaja saa toimimaan.
Aika erikoinen, ei lainkaan tuotteistettu tapa antaa sitä tietoa, eller hyr?
Sillä eikös se "tämä-laji-tekee-kenestätahansa-über-murhaajan"-markkinointi ole humpuukimaakarien tunnusmerkki?

Kalle on kuitenkin hyvin selkeästi antanut tosissaan treenaajille aivan eri pelimerkkejä, aina sällin mukaan.
Ja omalta osaltani voin sanoa että taatusti toimii!

Voitaisiko sopia että kaspin ei ole, todellakaan, laji siten kuin me peruskurssien kautta initiaatioituneet käsitämme.Vaikken alunperin mitään kurssejä käynyt.. mutta myöhemmin moniaitakin.

Eli vihjeet sikseen, olen käyttänyt Kallen opettamia suorassa tappelussa. Ja toimii, paremmin kuin juurkin mikään aiemmin oppimani, heti ja suodattamatta.
Joka toki voi meinata vaan sitä että olen tarpeeks vanha. Nuorena sitä tukeutuu fyysisyyteen.
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#89

Viesti AriJ »

Taidettiin aiemminkin jo miettiä, että herra Valkosen piiiiitkä kokemus monista lajeista, ja rehellinen suomalaisen vanhan kansan mielenlaatu lienee hyvä yhdistelmä tulkkaamaan näitä saamiaan itämaisia oppeja toisille saman mielisille kunkin omalla tasolla.

Samalta kantilta meilläkin Mika-shidôshi on tunnettu mm. sanonnastaan "ei tämä ole mikään japanin kielikurssi!" :lol:
______________________
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 16104
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#90

Viesti Kari Aittomäki »

herra Valkosen piiiiitkä kokemus monista lajeista, ja rehellinen suomalaisen vanhan kansan mielenlaatu lienee hyvä yhdistelmä tulkkaamaan näitä saamiaan itämaisia oppeja toisille saman mielisille kunkin omalla tasolla.
Ei. Näkemykseni, nyt jo jäänkovaksi lukittunut, on se että Kalle opettaa myös tappelua, merkityksessä tappamisen lievempi muoto.
Siis aivan itse asiaa.

Eli en siis yhdy tai komppaa näkemystä että Kalle kertoisi muitten juttuja ominaan. Olen laittanut sen jutun sisältämän informaation testiin, niinkuin olen tosielämässä testannut suunnilleen kaiken saamani karkin eli tekniikan.
Niinkuin sanoin, Kallen jutut toimii sinällään. Ei tarvita suodatinta.

Kyllä se on ihan aitoa kamaa.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 47 kurkkijaa