Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Alkoholi ja muut huimausaineet, osa II

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
jkk
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 70
Viestit: 1067
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Alkoholi ja muut huimausaineet, osa II

#1

Viesti jkk »

Moderaattori: Osa I on täällä.


http://www.turunsanomat.fi/kotimaa/?ts=" onclick="window.open(this.href);return false; ... :0:0:0:0:0: Kauan piti tätäkin ihmettä odotella Suomenmaassa, mutta järki voittanee tunteet ennen pitkää.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 19104
Lauteille: Helmikuu 2005

#2

Viesti Jussi Häkkinen »

jkk kirjoitti: http://www.turunsanomat.fi/kotimaa/?ts= ... :0:0:0:0:0" onclick="window.open(this.href);return false;: Kauan piti tätäkin ihmettä odotella Suomenmaassa, mutta järki voittanee tunteet ennen pitkää.
Urgh. Kannabisnarkkareita tässä kaivattiinkin lisää.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
jkk
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 70
Viestit: 1067
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#3

Viesti jkk »

Palva huomauttaa, että opiaattiryhmän kipulääkkeistä aiheutuu periaatteessa kannabista suurempi riippuvuus.
hppry.org -suvuilta lainattua:
Mies, jolle nyt myönnettiin erityislupa lääkekannabiksen käyttöön
kivunlievityksessä, vaurioitti vakavasti selkänsä ja niskansa
auto-onnettomuudessa neljä vuotta sitten. Siitä lähtien hän on kärsinyt
neuropaattisesta kivusta, joka johtuu selän hermovaurioista. Neljä
ensimmäistä kuukautta mies oli kiputilansa vuoksi liikuntakyvytön.
Kolmen vuoden ajan hän söi erilaisia opiaattijohdannaisia, jotka
aiheuttivat sivuoireita vatsassa ja sydämessä.
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 11122
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

#4

Viesti flammee »

Jussi Häkkinen kirjoitti:
jkk kirjoitti:http://www.turunsanomat.fi/kotimaa/?ts= ... :0:0:0:0:0: Kauan piti tätäkin ihmettä odotella Suomenmaassa, mutta järki voittanee tunteet ennen pitkää.
Urgh. Kannabisnarkkareita tässä kaivattiinkin lisää.
Niinpä, olishan eutanasiaakin voinut soveltaa tuohon tapaukseen.
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Kuvake
AnarkiaVaari
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 311
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Tampere

#5

Viesti AnarkiaVaari »

Kannabis.

Luonnontuote? Juu.
Kuulostaa terveellisemmältä kun muut päihteet? Jep.
On sitä? Jaa a.

Kannabis ei ole (huom. Mielipiteet, mielipiteet) minun mielestäni millään tavalla vaarallinen päihde, kun sitä polttaa, syö, whatever, HYVIN HARVOIN. Eikä sekään ole mielestäni millään muotoa hyväksi. Kannabishan ei sinänsä aiheuta fyysistä riippuvuutta, mutta psykologinen riippuvuus on hullu. Tiedän parikin tapausta, jotka väittävät, että "Joo kyl mä pystyn elään ilman sitä", no miksi eivät elä? Mikään ei varmastikkaan tunnu enää miltään parin vuoden hamppuputken jälkeen. Ja järki on kadonnut. Toinen näistä tapauksista pakastaa silloin tällöin kenkiään, kukaan ei tiedä miksi. :?

Lisäksi sen liika käyttö lisää narsistista puolta ihmisessä, tulee näitä "Minä minä minÄ" juttuja...
(Slurps!) Vaikea puhua, kun on nokka täynnä jätskiä!
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#6

Viesti JanneM »

Suomessahan saa nykyään kannabista myös lääkärin määräyksestä.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
jkk
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 70
Viestit: 1067
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#7

Viesti jkk »

Käsittääkseni nimenomaan just ei saa. Tämä tapaus on ensimmänen (linkki edellisellä sivulla), ja tällä haavaa viimeinen.
- Erityislupa on myönnetty yksittäisessä tapauksessa, jossa on riittävät lääketieteelliset perusteet hoidon hyödystä. Lääkelaitoksen normaali hallintokäytäntö on myöntää lääkeresepti vuodeksi kerrallaan, sanoo Lääkelaitoksen lääketurvaosaston osastopäällikkö Erkki Palva.
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#8

Viesti JanneM »

Käsittääkseni just nimen omaan saa, kun sitä on jo kerran määrättykkin lääkkeeksi...
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
jkk
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 70
Viestit: 1067
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#9

Viesti jkk »

Kyllä meillä nyt on sitten erilaiset käsitykset. :lol: Luithan sen linkin? Siitä mulle jäi sellainen kuva, että tämä oli ainutlaatuinen, yksi ja ainut, kerta. Lupa vuodeksi, jota ei olla uusimassa.

Tämäkään ei tullut lääkärin määräyksestä, vaan oikein kunnon väännöllä lääkelaitoksen kanssa.

Toivon syvästi että olen väärässä. :lol:
Kuvake
Pauli
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2135
Lauteille: Maaliskuu 2005

#10

Viesti Pauli »

No onhan se nyt parempi maria poltella kipuun (jos se vaan jeesaa), kuin vedellä tramalia ja oxycodonea lärviin.
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 4151
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

#11

Viesti YJT »

AnarkiaVaari kirjoitti: Kannabishan ei sinänsä aiheuta fyysistä riippuvuutta, mutta psykologinen riippuvuus on hullu. Tiedän parikin tapausta, jotka väittävät, että "Joo kyl mä pystyn elään ilman sitä", no miksi eivät elä?
Juu, minullekin eräs jannu sanoi kerran käyttäneensä kannabista joka päivä jo kahden vuoden ajan, eikä se ole aiheuttanut riippuvuutta... :lol:

JanneM kirjoitti: Suomessahan saa nykyään kannabista myös lääkärin määräyksestä.
Olen samassa käsityksessä, tosin voi olla että sitä ei saa reseptillä, vaan siten että lääkäri tms. annostelee. Vähän niin kuin Subua.
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
Kuvake
falkoni
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 556
Lauteille: Kesäkuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#12

Viesti falkoni »

YJT kirjoitti: Olen samassa käsityksessä, tosin voi olla että sitä ei saa reseptillä, vaan siten että lääkäri tms. annostelee. Vähän niin kuin Subua.
Ilmeisesti kaikki tuosta uutisoineet lehdet ovat sitten olleet väärän käsityksen vallassa. Mistä teidän (YJT ja Janne) tietonne on peräisin? Ensimmäistä kertaa minä(kin) kuulin että Suomessa on joku (suomalainen) saanut kannabisreseptin. Kyllähän täällä on reseptin kanssa käynyt joitakin ihmisiä aiemminkin, mutta ovat kaikki olleet ulukomaalaisia.
Mika Rantanen
Never reinvent the wheel
kamppaaja
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 960
Lauteille: Helmikuu 2005

#13

Viesti kamppaaja »

AnarkiaVaari kirjoitti: Kannabis.
Kannabishan ei sinänsä aiheuta fyysistä riippuvuutta, mutta psykologinen riippuvuus on hullu. Tiedän parikin tapausta, jotka väittävät, että "Joo kyl mä pystyn elään ilman sitä", no miksi eivät elä? Mikään ei varmastikkaan tunnu enää miltään parin vuoden hamppuputken jälkeen.
Kannabis aiheuttaa sekä fyysistä että psyykkistä riippuvuutta, mutta molemmat on mietoja kun verrataan muihin riippuvuutta aiheuttaviin aineisiin. Jos on pitkään poltellut putkeen ja lopettaa, niin aluksi voi seurata sellaisia oireita kuin unettomuus, ärtyisyys, mielialan lasku ja levottomuus mutta siitä palautuu täysin ennalleen.
Ja järki on kadonnut. Toinen näistä tapauksista pakastaa silloin tällöin kenkiään, kukaan ei tiedä miksi.
Ehkä se yrittää tappaa niistä jalkasilsan? :) Noi mielenterveysvaikutukset on aika yksilöllisiä, kaikilla ei pitemmän päälle kestä pää. Siis jos käyttö on runsasta tai se ei muuten vaan sovi käyttäjän psyykkeelle.
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#14

Viesti JanneM »

falkoni kirjoitti:
YJT kirjoitti:Olen samassa käsityksessä, tosin voi olla että sitä ei saa reseptillä, vaan siten että lääkäri tms. annostelee. Vähän niin kuin Subua.
Ilmeisesti kaikki tuosta uutisoineet lehdet ovat sitten olleet väärän käsityksen vallassa. Mistä teidän (YJT ja Janne) tietonne on peräisin? Ensimmäistä kertaa minä(kin) kuulin että Suomessa on joku (suomalainen) saanut kannabisreseptin. Kyllähän täällä on reseptin kanssa käynyt joitakin ihmisiä aiemminkin, mutta ovat kaikki olleet ulukomaalaisia.
Mä kuulin radiosta.
Suomalaiselle miehelle oli määrätty kannabista särkyihin koska hänellä on ollut pahoja kipuja musitaakseni selässä vuosia. Hän oli syödyt morfiini johdannaisia kipulääkkeitä pitkään ja halusi niistä eroon koska ne aiheuttivat riippuvuutta sekä huonon olon eikä vaikuttaneet halutulla tavalla särkyihin.
Sitä en tiedä miten hän kannabiksensa hankkii. Luulisin, että on kolme viahtoehtoa. Joko hän saa ne lääkäriltään suoraan, tai hänen lähi apteekkinsa tekee tilauksen ulkomailta, tai hän itse tilaa ne ulkomaitla ja saa ne tullista ulos reseptillään.
Ystäväni tiesi tarkentaa, että tähän määräykseen 70% annoksesta oli tarkoitettu nautittavaksi uutteena esimerkiksi teen kanssa ja loput 30% poltettavana. Mitään hajua ei ole mistähän tämän tietonsa on kaivanut.


Kannabiksen suurin ongelma on siinä, että se on laitonta.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
falkoni
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 556
Lauteille: Kesäkuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#15

Viesti falkoni »

JanneM kirjoitti: Mä kuulin radiosta.
Kuulit sitten ilmeisesti samasta yksittäistapauksesta missä ketjun alussa olevassa lehtilinkissäkin puhutaan. Ainakin kaikki kertomasi yksityiskohdat täsmäävät. Eli ensimmäinen ja mahdollisesti - ainakin lyhyellä tähtäimellä - myös viimeinen joka saa luvan kanssa poltella kukkaa. Ehkä ymmärsin väärin, mutta minä luulin että sinä ja YTJ puhuitte jostain muistakin tapauksista?
Kannabiksen suurin ongelma on siinä, että se on laitonta.
Mikä taas johtuu moninaisista itse aineeseen tai sen vaikutuksiin liittymättömistä seikoista. Eikä kannabis taida olla ainoa huumausainelainsäädännön piiriin kuuluva aine jolla on myös lääkinnällistä käyttöä, mahdollisesti Suomessakin.
Mika Rantanen
Never reinvent the wheel
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 43 kurkkijaa