Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

bodyguard

Potkulaisten harjoituspäiväkirjat, joiden lukeminen edellyttää kirjautumista.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Lauteille: Syyskuu 2005

bodyguard

Viesti bodyguard »

Jaahas, jos käyttäisi tätä tarjottua mahdollisuutta hyväksi ja alkaisi pitämään harjoituspäiväkirjaa. Joskus aikoinaan pidin ihan excel- taulukkoon tuollaista päiväkirjaa, mutta tuhosin sen vahingossa :evil:
Tuskin saan tänne tällättyä kaikkia treenejä, mutta kun saisi edes osan niin olisihan sekin jotain.
Kaikki kommentit ym. haukkumiset tervetulleita.
Ikää tällä hetkellä 23 v. ja kunto aivan páska.
Tavoitteena itsepuolustustaidon sekä kunnon kehittyminen.

Aloitetaas juhlallisesti eilisestä:

Torstai 28.12
Iltapäivä:
Lämmittelyksi hyppynarua jonka jälkeen kahvakuulailua. Jostain syystä ei tuntunut oikein voimaa olevan mihinkään, vaikka tein aika kevyttä settiä. Olin jopa pitänyt edellisen päivän väliä. Tosin se että en saanut taaskaan nukuttua kun sen 6 tuntia saattoi vaikuttaa asiaan.
Ilta:
Treenikaverin kanssa kaksistaan treenaamassa. Vähän yhtä ja kahta keppiä, hubudia, puukko- ja keppisparria. Yhteensä noin 1,5 tuntia, oli ihan mukavaa, tosin vielä mukavampaa olisi varmaan jos osaisi jotain :?
Onneksi treenikaveri osasi opettaa pari uutta juttua, kyllä se vielä tästä lähtee.

Perjantai 29.12
Tulipa nukuttua pitkään tänään, eipä hirveästi ehdi tekemään mitään. No, koska minulle tulee henkisesti huono olo mikäli en tee mitään päätin tehdä pienimuotoisen kuntopiirin. Hyppynarua, burpees (tälle joku suomennos kiitos?), punnerruksia vatsoja ja niskaa. Meni jopa yllättävän mukavasti, tosin olen kyllä hidas kuin makuulta lähtevä lehmä.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2005
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting

Re: bodyguard

Viesti Mjölnir »

bodyguard kirjoitti: burpees (tälle joku suomennos kiitos?)
Etunoja-jännehyppy?
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
kenttiensankari
päähänpotkija
Lauteille: Toukokuu 2005
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Thainyrkkeily, Vapaaottelu, BJJ, Karate

Viesti kenttiensankari »

Yleisliikkeeksi tuota kutsutaan vaparissa, karatessa taas tuo oli keskitysleiriliike. Rakkaalla lapsella on monta nimeä.

EDIT: ja päättelin liikkeen Mjölnirin päiväkirjan kuvasarjasta jos joku ihmettelee.
"Tärkeintä ei ole voitto, vaan jalo kilpa" - Eräs häviäjä
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Lauteille: Helmikuu 2005

Viesti Jussi Häkkinen »

kenttiensankari kirjoitti: karatessa taas tuo oli keskitysleiriliike.
...tai NATO.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija

Viesti bodyguard »

Keskitysleiriliike kuullostaa hauskalta. Täytyy miettiä mitä sitä käyttäisi :?

-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija

Viesti bodyguard »

Olisi kiva jos saisi joskus nukuttua ihan yhteen putkeen vaikka 8 tuntia, alkaa v1tuttamaan tämä huono nukkuminen :evil:

Heräämisen jälkeen vähän hyppynarua ja kahvakuulailua. Ekaa kertaa koetin tehdä heilautuksia kahdella kuulalla. Toisessa kädessä 12kg ja toisessa 16kg kuula. Tuntui kyllä huomattavasti raskaammalta kuin pelkällä 16 kg kuulalla (ylläri :roll: ). Huomasin myös että harjoittelu.netin kuulat eivät tässä ole oikein omiaan, kahvassa oleva kulma osuu helposti toisen käden sormille ja sattuu ihan v1tusti. Pidän tosin muutenkin enemmän perinteisestä pyöreämmästä kahvasta. En ole vielä oikein keksinyt hyviä puolia tuosta harjoittelunetin kulmikkaasta kahvasta :?

Myöhemmin katselin venytellessäni Lee Morrisonin DVD:tä (mentaaliharjoittelua ;) ) ja sitten vielä heiluttelin keppiä yksikseni ja koetin muistella mitä opin eilen. Jotain jopa muistui mieleenkin :shock:

Blogi
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija

Viesti bodyguard »

Nukuin taas ruhtinaalliset 6 tuntia, v1ttu :evil:
Välipäivä, tein semipitkän kävelylenkin ja venyttelin. Kävellessäni totesin että valtaosa pururadasta on ohuen jääkerroksen peitossa joten ensi viikolla ei varmaan tule juostua :( Menisi tämä sää nyt johonkin suuntaan, tämä vesisade on kohtalaisen penaalista. Kävelylenkillä tuli myös mietittyä omaa treenaamista ensi vuodelle. Pakko kehittää treenistä monipuolisempaa ettei iske kyllästyminen.
Illemmalla sitten taas harjoittelin yhtä kahden kepin harjoitusta, jonka kaverini opetti. Paitsi että koska en omista kuin yhden rottinkikepin niin käytin toisena keppinä teleskooppipatukkaa. Totesin että eri painoisilla kepukoilla on homma haastavampaa :?

Tänään uudenvuodenaatto, juhlistin sitä ostamalla kaupasta 1,5 litraa vissyä, jonka ajattelin juoda tässä yön aikana 8)

Blogi
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija

Viesti bodyguard »

Jihaa, 8 tunnin unet (tosin heräsin pari kertaa välissä :? )

Lämmittelynä burpeeseja, jonka jälkeen kahvakuulailua. Vähän sillä mentaliteetilla että "kaikkea kivaa". Eli tein pieniä variaatioita normiliikkeistä. Huomasin että vaihtelu tuntui mukavalta. Koska ei ollut kuulailun jälkeen vielä tarpeeksi ikävä olo päätin tehdä vielä lopuksi burpeeseja.

Illalla kävelin töihin (noin 40 min. reipasta kävelyä)

Aikalailla normipäivä kaikenkaikkiaan, onneksi huomenna alkaa vapaat ja loppuviikosta pääsee ammuskelemaan pariksi päiväksi 8)

Blogi
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija

Viesti bodyguard »

Tänään tuli nukuttua taas vaihteeksi sellaiset reilu 5 tuntia kun oli päivällä menoa :x

Illalla YJT:n kanssa kahville, alkulämmöt tuli siinä kun jouduin jättämään auton melko kauaksi kun en löytänyt parkkipaikkaa ja jouduin kiiruhtamaan jotta ehdin sovitussa ajassa.
Tämän jälkeen ajelin treenisalille rankaisemaan säkkiä.
Lämmittelyksi lihaskuntoliikkeitä ja naruhyppelyä.
Ensiksi tein eri hyökkäyksiä kolmesta eri valmiusasennosta (suoria, koukkuja nyrkein ja avokämmenellä ja whiplash).
Tämän jälkeen säkin hakkaamista niin että:
-Minuutti käsillä ja jaloilla
-Kaksi minuuttia pelkillä käsillä
-Kolme minuuttia käsillä ja jaloilla (tässä tarkoituksena puristaa kaikki mehut irti)
Pääpaino koko hommassa oli liikkumisessa, pyrin keskittymään erityisesti liikkumiseen.
Jotenkin oli todella laiska olo joten päätin rangaista itseäni hakkaamalla vielä vähän lisää säkkiä ja hyppimällä narua. Treenin jälkeen oli sellainen olo kuin ei olisi treenannut lainkaan, outoa :(
Täytyy huomenna treenata sitten vastaavasti kovempaa

Blogi
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija

Viesti bodyguard »

Selvästikkään 8 tunnin yöunet eivät sovi mulle, olin nimittäin aamulla aivan koomassa. Päätin tästä syystä lähteä kävelemään. Totesin siinä kävellessä että jäät ovat sulaneet lenkkireitiltä, joten uskaltaa taas juosta ilman vakuutusta.
Kävelyn jälkeen kotona kahvakuulasettiä, päätin vetää vähän normaalia rauhallisemman setin. Kulki ihan mukavasti (no yllätys jos oli normaalia kevyempi setti :roll: ). Loppuun naruhyppelyä.

Nyt syömään kaurapuuroa aamiaiseksi :ahmii:

Blogi
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija

Viesti bodyguard »

Illalla kisahallilla minä, Jarppa, S_L ja Asgeir
Keppisparria pehmokepeillä (ensimmäiset kepit meni ekassa sparrissa poikki joten jouduttiin turvautumaan toisiin vaihtoehtoihin) ilman kypärää eli ei pääkontaktia. Huomasin että keppisparrissa on helpompaa olla huonompi kuin esim. painissa koska tässä pystyy peruuttelemaan ja väistelemään ainakin aikansa.
Sitten mattosparria. Tässä tuli kyllä huomattua oma surkeutensa, jos heitätte hämähäkin vessanpönttöön niin se räpiköiminen muistuttaa varmaankin melko pitkälti minun painiani. Lisäksi kunto loppui matossa aika äkkiä, huomaa että tuo mattopuoli on jäänyt aika vähälle huomiolle. Täytynee oikeasti ottaa BJJ työn alle, olen sparraillut varmaan kerran kuukaudessa, ja tällä tahdilla ei kyllä kehity.
Sitten keppisparria clinchistä (toisella keppi, toisella ei mitään). Kyllä tuo keppi auttaa lukkojen tekemisessä, ja sillä voi muutenkin tehdä kaikenlaista ilkeetä ja ikävää, mutta lukkoja kepin kanssa pitäisi myös harjoitella, nyt aina joutui miettimään ja vääntämään ja kääntämään että mitäköhän tässä tekisi.
Lopuksi puukkosparria clinchistä (niin että toisella puukko). Harvoinpa sitä sai veitsen pois niin ettei saanut yhtään damagea, vaikeeta vaikeeta.
Näiden lisäksi erinäköisiä kokeiluja ja kikkailuja eri väleissä, yhteensä koko setti noin 2h20min. Oli kyllä puhti pois treenien päätteeksi, mutta oli kyllä hauskaakin :smt026

(tuli myös taas todettua että potkussa pyörii harvinaisen fiksuja henkilöitä)

Blogi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2005
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting

Viesti Mjölnir »

bodyguard kirjoitti: Sitten keppisparria clinchistä (toisella keppi, toisella ei mitään). Kyllä tuo keppi auttaa lukkojen tekemisessä, ja sillä voi muutenkin tehdä kaikenlaista ilkeetä ja ikävää, mutta lukkoja kepin kanssa pitäisi myös harjoitella, nyt aina joutui miettimään ja vääntämään ja kääntämään että mitäköhän tässä tekisi.
Mä olen teetättänyt samaa TKP:lla. Eli joko avoin tai suljettu TKP-kädessä joudutaan clinchiin tai jopa kaadutaan maahan. Se on mielenkiintoinen harjoite: tuleeko välinesidonnaiseksi, ja unohtaa kaikki mattokamppailun periaatteet, kun yrittää vain päästä käyttämään TKP:aa; luopuuko patukasta, jolloin +1 voi kerätä sen talteen tai käyttää sitä omistajaansa vastaan; vai pystyykö painimaan, mutta hyödyntämään TKP:n perää, painon laittamista patukan päälle ja sillä nojaamista jne.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija

Viesti bodyguard »

Oli tänään kyllä niin tukkonen olo aamulla kun heräsin, jotta meinasin jättää aamulenkin juoksematta. Sitten potkin itseäni persuuksille ja ovesta ulos. Joksin muutaman kilsan sellaista rauhallista lönköttelyä, eli aika onneton lenkki mutta parempi kai kuin ei mitään. Pysähdyin sellaiselle liikuntapisteelle mikä on siellä polun varressa ja tein vähän leukoja, polvennostoja riipunnasta, ojentajadippejä ja jotain muuta. Vesisade+tuuli on varsin mukava lisä lenkille varsinkin kun lämpötila on pari astetta plussan puolella.

Joka paikka on nyt kipeenä, pitää venytellä kunnolla :?

Nyt sitten meneekin pari päivää ilman fyysistä treeniä, sillä kohta suuntaan autoni kohti Pirkanmaata ja vitän siellä pari päivää puhkoen reikiä pahviin 8)
Mjölnir kirjoitti: Mä olen teetättänyt samaa TKP:lla. Eli joko avoin tai suljettu TKP-kädessä joudutaan clinchiin tai jopa kaadutaan maahan. Se on mielenkiintoinen harjoite: tuleeko välinesidonnaiseksi, ja unohtaa kaikki mattokamppailun periaatteet, kun yrittää vain päästä käyttämään TKP:aa; luopuuko patukasta, jolloin +1 voi kerätä sen talteen tai käyttää sitä omistajaansa vastaan; vai pystyykö painimaan, mutta hyödyntämään TKP:n perää, painon laittamista patukan päälle ja sillä nojaamista jne.
Mekin huomattiin että monta kertaa oli sellainen tilanne että toinen olisi voinut tehdä ihan normilopetuksen, mutta silti yritti riuhtoa keppiä itselleen. Tämäkin on sellainen osa-alue, jota (yllätys yllätys) pitää taas harjoitella.

Blogi
Kuvake
Verr
kylkeenpotkija
Lauteille: Marraskuu 2005

Viesti Verr »

Burpees=jännehyppy josta punnerrusasentoon käymään, ja taas jännehyppy?
Harva minua kestää ja minä harvaa.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija

Viesti bodyguard »

Verr kirjoitti: Burpees=jännehyppy josta punnerrusasentoon käymään, ja taas jännehyppy?
Jep

Blogi

Seuraajat

Kuvake
Aleksi T
Kuvake
Clancy B.
Kuvake
Hukka
Jaakko Suhonen
Kuvake
KungFuPissis
Kuvake