Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle.
✋:. Meistä on hienoa, kun selailet Potkun, Pohjoismaiden suurimman kamppailulajiyhteisön keskusteluja. Toivottavasti löydät mielenkiintoisia keskusteluja ja otat reippaasti osaa niihin. Samassa voisit sallia Ad Block -ohjelmasi näyttää mainoksia Potkun sivuilla, jotta voimme jatkossakin ylläpitää näitä keskusteluja. Voit myös liittyä etupotkijaksi, jolloin yksi etusi on mainokseton Potku. Kiitos kun ymmärrät. 🙇♂️
Mortonki vaan. Kiva, että tulit paikalle, aina hauska saada naamoja nimimerkeille.
bodyguard kirjoitti:
Sitten mattosparria. Tässä tuli kyllä huomattua oma surkeutensa, jos heitätte hämähäkin vessanpönttöön niin se räpiköiminen muistuttaa varmaankin melko pitkälti minun painiani. Lisäksi kunto loppui matossa aika äkkiä, huomaa että tuo mattopuoli on jäänyt aika vähälle huomiolle. Täytynee oikeasti ottaa BJJ työn alle, olen sparraillut varmaan kerran kuukaudessa, ja tällä tahdilla ei kyllä kehity.
Elähän nyt kirvestä kaivoon heitä.
Helmikuun 17 (muistaakseni) on muuten HIPKOlla Ground Game seminaari 1, josta oli eilen puhetta. Uskallan tosiaan suositella.
bodyguard kirjoitti:Sitten mattosparria. Tässä tuli kyllä huomattua oma surkeutensa, jos heitätte hämähäkin vessanpönttöön niin se räpiköiminen muistuttaa varmaankin melko pitkälti minun painiani. Lisäksi kunto loppui matossa aika äkkiä, huomaa että tuo mattopuoli on jäänyt aika vähälle huomiolle. Täytynee oikeasti ottaa BJJ työn alle, olen sparraillut varmaan kerran kuukaudessa, ja tällä tahdilla ei kyllä kehity.
Elähän nyt kirvestä kaivoon heitä.
Helmikuun 17 (muistaakseni) on muuten HIPKOlla Ground Game seminaari 1, josta oli eilen puhetta. Uskallan tosiaan suositella.
Ok, tuo täytyy pistää mieleen, nimittäin tuota on suositeltu useammasta muustakin lähteestä minulle, kiitos vaan tiedosta
Ajattelin kyllä ottaa ihan vakavamminkin tuon BJJ:n työn alle
-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.
S_L kirjoitti:
Tämä lienee samaa juttua, josta oli FightSportissa puhetta? Varmaan aiheesta tulee lisätietoja Ilmoitustaululle jossain vaiheessa?
Seppo Vesala
(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
Ampumassa. Tälläkertaa harjoittelu painottui pimeäammuntaan syystä että valoisaa oli saatavilla melko vähän aikaa. Torstai-ilta meni kokonaan pimeäammunnan harjoitteluun, lähinnä eri valaisintekniikoiden testaamiseen. Ayoob- tekniikka tuntui itselleni kaikkein parhaalta.
Perjantaina päivällä ampumista yhdellä kädellä (vaikka practical ampujat eivät yhdellä kädellä ammukkaan), perusammuntaa ja vähän toiminnallisempia skenaarioita. Pimeän tullen sitten esteen takaa ampumista valaisimen kanssa, sitten vähän toiminnallisempia skenaarioita ja liikkeestä ampumista. Sen verran vilu meinasi välillä tulla että lämmittelin vetämällä leukoja (ampumakatoksessa oi tähän sopiva poikkipuu). Pimeätoiminnassa tuli huomattua että taktinen valaisin on kyllä korvaamaton ammuttaessa pistoolilla pimeässä.
Suunnitellut henkilönsuojausdrillit jäivät ajan- ja valonpuutteen takia käymättä
Aseena palveli Kroatialainen HS-9 sub-compact taskuase, joka minulla teki jostain syystä syöttöhäiriöitä melko lailla
Melko mukava paripäivänen kaikenkaikkiaan
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.
tarkoititko ayoob-tekniikalla sitä, missä lamppu on myötäotteessa ja tukikäsi on painettu asekättä vastaan, mutta varsinaisesti otetta ei tukikädellä aseesta ole?
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)
Mjölnir kirjoitti:
tarkoititko ayoob-tekniikalla sitä, missä lamppu on myötäotteessa ja tukikäsi on painettu asekättä vastaan, mutta varsinaisesti otetta ei tukikädellä aseesta ole?
Kyllä. Yritin etsiä kuvaa, mutten löytänyt mistään
Tänään kuntopiiriä, jossa yhdistettynä kahvakuulaliikkeitä ja kehonpainolla tehtäviä liikkeitä. Tuntui varsin mukavalta ja rankalta. Paitsi että minulla on ilmeisesti niskat niin jumissa että narua hypellessä alkoi sattumaan päähän. Pienellä päänpyörittelyllä ja niskan venyttelyllä sekin tosin meni ohi.
En tiedä johtuuko pimeydestä vai yleisestä v1tutuksesta vai mistä mutta sängystä on törkeän vaikea päästä ylös
Jokatapauksessa herättyäni tein pienen palauttavan lenkin, noin 3,5 kilsaa rauhallista lönköttelyä ja välissä pysähdyin tekemään leukoja. Lämpötila oli noin +5 astetta, joten lämmin tuli juostessa.
Tänään herätyksen jälkeen kahvakuulailua ryyditettynä punnerruksilla ja vatsoilla. jotenkin kumman vaikeeta, vaikka nuo kahdella kahvakuulalla tehtävät heilautukset alkavat sujua paremmin (ehkä).
Viikko jo ilman mitään kamppailulajiaktiviteettejä, onneksi huomenna pääsee kisikselle huitomaan
Ja aamiaispuuro porisee hellalla parasta aikaa
Tänään kisiksella minä, Paappa, Asgeir ja S_L.
Keppi- ja puukkosparria sekä S-L:n kanssa hieman pystypainia. Yhteensä ehkä 1,5 tuntia. Kropasta voisi kuvitella että olen ollut Veronican studiolla
Jostain syystä oli keppisparrissa koko homma ihan kateissa tänään, ihan kuin olisi kaikki perusteet unohtunut. Pitänee pyrkiä siihen että pääsisi useammin kuin kerran viikossa treenailemaan tuotakin (kunpa viikkoon saisi pari ylimääräistä vuorokautta). Oli kyllä taas ihan julmetun hauskaa Yksi Paapan hirmulyöntitm osui minua vasempaan käteen ja nyt on vasen keskisormi hieman kipeä Onneksi osui vasempaan käteen ettei seksielämä kärsi
Tämä keskiviikon kisishomma on selkeästi tuonut itselle lisää intoa tähän kamppailuharrastamiseen 8)
edit: pitää muuten selvästi alkaa vähentämään hymiöiden käyttöä
Hups anteeksi. Täytyy vähän rajoittaa. Minulla kovilla kepeillä sparratessa Asgeirin sivallus tm osui oikeassa kädessä juuri siihen missä hansikas ei suojaa eli kämmenen sivuun ja (kuinka siihen voi osuakin ) ja kyljessä on muutama hauska juomu. Kyllä kamppailulajit on hauskoja, eikö?
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Hups anteeksi. Täytyy vähän rajoittaa. Minulla kovilla kepeillä sparratessa Asgeirin sivallus tm osui oikeassa kädessä juuri siihen missä hansikas ei suojaa eli kämmenen sivuun ja (kuinka siihen voi osuakin ) ja kyljessä on muutama hauska juomu. Kyllä kamppailulajit on hauskoja, eikö?
Mitäpä tuossa, oma vikahan se oli
Kipu on tunne kun heikkous poistuu ruumiista
edit: Pitänee muuten alkaa itsekkin hommaamaan suojia ettei tarvitse aina lokittaa toisilta
Mitä sitä anteeksi pyytämään kun tarkoituksella löit.
Mä ajattelin kaivaa rullaluistelusuojat polviin ja kyynärpäihin ens viikkoa varten.
Olen liian hyvin kasvatettu Täytynee valita keveimmät mahdolliset rottinkikepit pehmosauvojen ytimeksi, varsinkin se raskaampi on enemmänkin nuija kuin keppi. Muoviputki ei vaan kestä. Minulla on kotona pari nailonpuikkoa, mitä jos niiden ympärille käärisi retkipatjaa? Täytyy tehdä kokeita.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)