Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

Ôari

Potkulaisten harjoituspäiväkirjat, joiden lukeminen edellyttää kirjautumista.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
AriJ
etupotkija
Lauteille: Tammikuu 2005

Viesti AriJ »

Torstai 11.1. Opettajakokous Lappeenrannassa, tulevan seminaarin suunnittelua

Viesti AriJ »

Tiistai 16.1. Alkuiluun Taihen-setti, sitten Kumitena Sanshin no kata (enämpi HTYR-tyylisenä) ja perusteissa vielä pystyttiin Kihonhappôn kanssa.

Eteenpäin Gokyûn settiämme; kertauksena Isoarashi ja Settô, uutena Ryômunedori (HTYR Shoden)+Uragata (joka mukavasti sitoutuu Isoarashiin, Omotegatan vastaavasti saavan apuja Settôsta).
Lauteille: Maaliskuu 2005
Etulaji: Bujinkan Budo Taijutsu, HEMA
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, historiallinen miekkailu (italialainen tyyli)

Viesti Mänzy »

Yamazu kirjoitti: Torstai 11.1. Opettajakokous Lappeenrannassa, tulevan seminaarin suunnittelua
Kutsutteko jonkun shihanin opettamaan?

Mänzy
Mikko Mänttäri

In the game of thrones you win, fanat ad patolg, or you die.
Kuvake
AriJ
etupotkija

Viesti AriJ »

Mänzy kirjoitti: Kutsutteko jonkun shihanin opettamaan?
Saa nyt nähdä.

Viesti AriJ »

Keskiviikko 17.1. Taihen-setti, ja kun oli vihdoin riittävä määrä "kainalosauvoja" paikalla, niin Jôjutsua (tai oikeammin Taijutsua Jôlla, ei mitään muotoja). Eteenpäin Gokyû-settiämme, eli Seion (hyvin linjassa aiempien kanssa takakäden lyönnin kautta).

Viesti AriJ »

Lauantai 20.1. Opettajaseminaari Lappeenrannassa.
Lauteille: Marraskuu 2005

Viesti Verr »

Olin siinä käsityksessä että harai goshi olisi Kanon keksintöjä. Liekö bujinkanin harai goshi samanlainen?
judoinfo kirjoitti: According to Jigoro Kano, Shiro Saigo, given a little time, could always devise a counter attack to get out of any technique applied against him. Since Kano was good at the uki-goshi, for a good while Saigo could not get the best of him, but later he figured out a method of jumping forward and getting away. Professor Kano devised a way to prevent this escape. The way he would sweep and stop his opponent's escape foot is the origin of the present harai-goshi.
http://www.judoinfo.com/images/animatio ... igoshi.htm
Harva minua kestää ja minä harvaa.
Kuvake
AriJ
etupotkija

Viesti AriJ »

Verr kirjoitti: Olin siinä käsityksessä että harai goshi olisi Kanon keksintöjä. Liekö bujinkanin harai goshi samanlainen?
Vaikea sanoa, kun en ole judoa harjoitellut.

Viesti AriJ »

Tiistai 23.1. Alkuun Yokutôn osia lämmittelyksi (100*Koppôken/Haneage/Shakoken), Taihensetti, Mushadorin Urawazaa, kertauksena Gokyû setin alku ja loppuun Yokutô (Shu- ja Ha-tasolla)

Viesti Verr »

Yamazu kirjoitti:
Verr kirjoitti:Olin siinä käsityksessä että harai goshi olisi Kanon keksintöjä. Liekö bujinkanin harai goshi samanlainen?
Vaikea sanoa, kun en ole judoa harjoitellut.
No jos nyt vaikka katsoisit sen linkin animaation? Se linkki ei ollut lähde :roll: :lol: Näyttääkö samalta?
Kuvake
AriJ
etupotkija

Viesti AriJ »

Verr kirjoitti: No jos nyt vaikka katsoisit sen linkin animaation? Se linkki ei ollut lähde :roll: :lol: Näyttääkö samalta?
Katsoinkin, tietty :D Samaa ainakin sen verran että molemmat on lonkkaheittoja :shock: mutta tuolla lailla kuten animaatiossa esitettiin ei minulle meillä ole kuitenkaan opetettu.

Viesti Verr »

Yamazu kirjoitti:
Verr kirjoitti:No jos nyt vaikka katsoisit sen linkin animaation? Se linkki ei ollut lähde :roll: :lol: Näyttääkö samalta?
Katsoinkin, tietty :D Samaa ainakin sen verran että molemmat on lonkkaheittoja :shock: mutta tuolla lailla kuten animaatiossa esitettiin ei minulle meillä ole kuitenkaan opetettu.
:lol: Ok, vastaavaa lakaisua ei bujinkan-versiossa siis ole?
Kuvake
AriJ
etupotkija

Viesti AriJ »

Verr kirjoitti: :lol: Ok, vastaavaa lakaisua ei bujinkan-versiossa siis ole?
Jos meinaat lakaisulla "jalka jalkaa vasten" niin se tehdään, mutta ei ole kuten animaatio.

Viesti AriJ »

Keskiviikko 24.1. Taihensetti, ja kun oli taasen sopiva määrä seipäitä (Jô) salilla, niin tämän aseen Kihonia (Jôdanuke, Menuchi, Dôuchi, Ashibarai, Koteuchi). Loppuaika kerrattiin "Gokyû so far". Ihan lopuksi puhetta Uken ja Torin vastuista ja velvollisuuksista harjoiteltaessa.

Jyväskylän lainamiehemme Jonnen viimeinen treeni meillä - RUK loppui, ja paluu Kajaaniin edessä hällä (aamuja ei vielä edes kuulemma laske :) ).
Lauteille: Syyskuu 2005

Viesti Rojola »

Hieno homma, että Jonne pääsi reenaamaan. Tänään tuli juuri mieleen, että miten miehen Bujinkan harjoittelun mahtoi käydä. Coincidence? :ninja:

RUK:ssa vielä :shock: On se hurja... 8)
Viimeksi muokannut Rojola, tammi 24, 2007, 23.05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Janne Paavilainen

Master of illusion is a student of reality.

Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?