Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

jma

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
jma
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 72
Viestit: 116
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: JKL

jma

#1

Viesti jma »

Aloitanpa tällaisen pienen harjoituspäiväkirjan pidon. Sen tarkoituksena on toimia lähinnä muistin tukena tekniikoita tehdessä/teettäessä.

Olen 1977 syntynyt mies, pituus 182cm, paino n. 90kg. Päälajina on Hokutoryu Ju-Jutsu, jonka olen aloittanut syksyllä 1999. Vuosissa harjoittelua on takana jo jonkin verran, mutta olen joutunut pitämään välillä useammankin kuukauden taukoja harjoittelussa. Esim. kesällä en tyypillisesti käy treeneissä. Vyön väri on vihreä ja treenejä saan/joudun jonkin verran vetämään (10+/kausi).

Jutsun lisäksi liikuntapalettiin kuuluu punttitreenit. Mitään kovin tavoitteellista en harrasta, mutta pitkän aikavälin tavoitteet ovat penkki/kyykky/maastaveto 130/200/170 Tällä hetkellä nuo eivät ole vielä ihan lähelläkään.

Lisäksi yritän juosta yhden maratonin per kesä. Tämä osaltaan selittää tuota kesätreenaamatomuutta. Lenkkeilyyn vaan palaa niin paljon aikaa, ettei pysty enää tatamille venymään.

Perheeseen kuuluu vaimo ja kaksi tyttöä (synt. 7/04 ja 9/06), jotka osaltaan asettavat rajoja treenaukselle.

Kyselkää rohkeasti, jos kysyttävää on.
--jma
jma
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 72
Viestit: 116
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: JKL

#2

Viesti jma »

ma 22.01.2007 18:30-20:00
Sensei veti treenit. Normaalit lihaskuntoalkulämmöt + mattopainiliikkumisharjoitus. Positioita vaihdeltiin vapaasti uken vastustellessa hyvin kevyesti. Lisäksi kevyttä lyönti/potkuhippaa.

Tekniikat:
Vihreän vyön vapautuminen kaulusotteesta takaa. Erityishuomiot omaan asentoon ja liikkeeseen. Atemin jälkeen käsi suoraan ylös. Pieni vartalon kierto + käsi päälle. ude-gatamella lähes suoraan alas. Yllättävän vaikea oli saada toimimaan hyvin, vaikka tätä on vyökokeeseenkin hinkattu.

Ote rinnuksista + ikkiu + nikkiu + sankyu hallinnassa kääntö verisuonikuristukseen. Varsinkin sankyun hakeminen tuotti selkeästi ongelmia. Pääsin olemaan ukena senseille -> ranteet on melko hellinä vieläkin vääntelyn tuloksena.

Baariniskalenkki ura-nage kämmensivulla painaminen korvan alapuolelle kaksin käsin niskalenkin aukaisemiseksi + juji. Ihan ok setti, tuntui toimivan ihan hyvin, vaikken tuon ura-nagen suuri fani olekaan.

Loppuun viivoja vatsoja ja lyönti/potkuhippaa.

Edit: päiväys
Kuvake
Rawson
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 680
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

#3

Viesti Rawson »

Maraton + 500 kg:n yhteistulos on jo ihan miehekäs tavoite. Millaisia aikoja olet maratonissa juossut? Kesä sulla on ilmeisesti täysin kestävyyttä, mutta jaatko loppuvuotta eri kausiin?
jma
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 72
Viestit: 116
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: JKL

#4

Viesti jma »

Noi puntti + juoksutavoitteet on tosiaan vähän toisensa poissulkevat. Talvella enemmän punttia ja kevät/kesällä enemmän lenkkiä.

Maralla (olen kolme juossut) olen kyllä melko hidas, HCM'03 5:03, STM '04 4:43 ja HCM '06 4:34.

Maalis-huhtikuussa olen alkanut enemmän painottamaan juoksuun ja enimmillään olen juossut pk-kaudella n. 70km viikossa. Pisimmät siivut siinä 30km nurkilla.

Kesällä toi puntti on enemmän toistojen tekemistä, ettei ihan kokonaan tuokaan touhu loppuisi :) Hyvin kyllä tuon harjoittelun painopisteen vaihtelun huomaa, kun talvella aloittaa lenkkeilyn, niin ei kulje ja syksyllä aloittaa punttisalilla notkumisen niin ei painot nouse :D
jma
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 72
Viestit: 116
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: JKL

#5

Viesti jma »

24.01.2007 18:30-20:00

Alkulämmöt pitkän kaavan mukaan.
Hanskat käteen ja erilaisia suora+koukkukombinaatioita.
Pari sinisen tekniikkaa lyönnistä molempiin s-block, toiseen shutolla sisään ja tomoe-nage + päälle ja lyöntilopetus, toisessa alakoukulla sisään + ura-nage+päälle ja lyönti.

Loppuun 2x90s judovääntöä, matossa sai jatkaa. Juji onnistui jopa kertaalleen ihan ok, toiselle kaverille sovittelin mountista triangelia, mutta taputteli jostain syystä.
Kuvake
Verr
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 2747
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: JKL

#6

Viesti Verr »

Heleijaa, pääsenpäs kurkkimaan mitä te siellä ylempien treeneissä teette :badgrin:
Harva minua kestää ja minä harvaa.
jma
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 72
Viestit: 116
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: JKL

#7

Viesti jma »

Joo, yritän jotain kuvausta noista treeneistä laittaa. En taida viitsiä puntti- ja juoksutreenejä tänne kirjoitella. Muistaapa sitten itsekin, mitä on tullut treenattua. Jos vaikka tänä vuonna saisi tuon sinisenkin tehtyä :?:
Kuvake
Rawson
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 680
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

#8

Viesti Rawson »

jma kirjoitti: En taida viitsiä puntti- ja juoksutreenejä tänne kirjoitella.


:? Laittaisit nyt vaan.
jma
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 72
Viestit: 116
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: JKL

#9

Viesti jma »

27.01.2007

Kevyttä hölköttelyä n. 6km (40min) vaimon kanssa, mittari ei ollut mukana, mutta avg. syke omien fiiliksien mukaan ehkä 130 pinnassa. Tänään jäi jutsutreenitkin väliin lastenhoitovelvoitteiden vuoksi. Keskiviikkona paremmalla onnella ja viikonloppuna TRE:een leirille.
jma
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 72
Viestit: 116
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: JKL

#10

Viesti jma »

31.01.2007
Hanskoilla erilaisia suora- ja koukkuyhdistelmiä. Sitten muutama 2min erä nyrkkeilysparria. Muutama heitto hanskat kädessä (harai-goshi, tai-otoshi ja ippon-seoi-nage). Pari sinisen vyöteknikka (käsiote takaa, syleilyote sivulta) ja siihen päälle mattopainia loppuumpaksi. Välillä piti olla ukena Marikalle torjunta-atemi-heittosetissä (25x eri heitto). Mattopainissa tuli kantapäätä silmäkulmaan, näyttäisi olevan vähän törröllään, mutta elämä jatkuu. Viikonloppuna manseen vyätekniikkaleirille nääs.
Kuvake
Verr
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 2747
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: JKL

#11

Viesti Verr »

jma kirjoitti: Muutama heitto hanskat kädessä (harai-goshi, tai-otoshi ja ippon-seoi-nage)
Miten vasen käsi ottaa noissa kiinni? Vangitsee käden kainaloon?

Otitteko haraissa niskaotteen vai kainalosta?
Harva minua kestää ja minä harvaa.
jma
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 72
Viestit: 116
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: JKL

#12

Viesti jma »

Verr kirjoitti: Miten vasen käsi ottaa noissa kiinni? Vangitsee käden kainaloon? Otitteko haraissa niskaotteen vai kainalosta?
Vasen käsi vangitsee tosiaan käden kainaloon, kun hanskoilla ei muuten oikein kiinni saa. Niskaotteella tehtiin haraita enimmäkseen, mutta jos hyvä paikka on, niin voihan sen oikean käden kainaloonkin laittaa.
jma
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 72
Viestit: 116
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: JKL

#13

Viesti jma »

3-4.2 Tampereen vyötekniikkaleiri

Sisältönä luonnollisesti sinisen vyön tekniikat. Ei mitään suurempia yllätyksiä, muutamassa heittoasennossa ym. korjaamista vähemmän voimaa enemmän tekniikkaa. Judo6-salin tatami oli vissiin puoliksi kiveä, kiitos siitä järjestävälle seuralle :lol:

Heitot lähtivät ihan kohtuullisesti, ippon ja ura-nage menee ihan kohtuullisesti, tomoe ja sasae on sitten vähän vaikeampia itselle jostain syystä. Tomoessa ei vissiin meinaa päästä tarpeeksi lähelle ja sasaen ajoituksen kanssa on vähän ongelmia, niin kuin kaikilla muillakin näytti olevan. Ainoa oikeasti hieno sasae oli sensei Gebalan tekemä esimerkkisuoritus, jossa ukena toiminut sensei hyppäsi selkeästi :D
jma
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 72
Viestit: 116
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: JKL

#14

Viesti jma »

5.2.2007

Lyöntejä+potkuja+heittoja treeneissä. Ei mitään kovin kummallista. Suoria ja koukkuja pistareihin sarjoina, viimeisiin sarjoihin lopetus kagatogerillä. Suorissa liian vähän lantiokiertoa ja alakoukku mallia "nakkikioski" hakee liian alhaalta vauhtinsa.

Loppuun heittoja lyönnistä ippon+tomoe+ura-nage vyötekniikkana. Eipä jäänyt paljon käteen, kun ei ollut oikein treenifiilistäkään. Väsy vaan ja voimat finaalissa.

Jalat oli kyllä vielä ihan loppu viikonlopun leirin jäljiltä. Vasen takareisi on komeasti mustelmilla tuon mainostamani kovan tatamin ansiosta.
jma
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 72
Viestit: 116
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: JKL

#15

Viesti jma »

Välihuomautus

Parikin kertaa käynyt jo lajinvaihto mielessä. Hokutossa on niin paljon eri osa-alueita, että tuntuu, että silla ajalla mitä mulla on laittaa tuohon treenaamiseen ei oikein mitään asiaa saa hiottua hyväksi vaan kaikki sujuu keskinkertaisesti tai huonosti. Tiedä sitten, mutta vaikka judo tai brassailu voisi antaa enemmän mulle, kun tuo heittely ja painiminen kiinnostaa lyöntipotkumatsia enemmän.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 47 kurkkijaa