Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Tehokkaimmat lähitaisteluaseet

Keskustelua aseista, asetekniikoista ja aseilla harjoittelusta

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#196

Viesti Paappa »

Niinpä tietysti ja tuon tiesinkin, Aittomäen kommentista luulin että ne jotenkin estäisivät terän tarttumista kiinni lihaan.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
Mänzy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 4951
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Bujinkan Budo Taijutsu, HEMA
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, historiallinen miekkailu (italialainen tyyli)

#197

Viesti Mänzy »

riku kirjoitti: Taktisesta lehtiterästä kyllä tulee jo ihan ideatasolla mieleen Smatchet:
Kuva
Japanialaisittain tuo olisi sitten nimellä kunai, ainakin meilläpäin. Käsittääkseni japanilaisessa kontekstissa enemmän tarkoitettu yleistyökaluksi kuin varsinaiseksi primääriaseeksi.



Mänzy
Mikko Mänttäri

In the game of thrones you win, fanat ad patolg, or you die.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#198

Viesti Kari Aittomäki »

Elävä liha haukkaa terään kiinni. Se kuuluisa terän kääntäminen haavassa antaa ilmaa vetää terä veks. Veriura helpottaa sitä temppua.
kkkk
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 948
Lauteille: Toukokuu 2006

#199

Viesti kkkk »

Kuinka paljon treenaus auttaa siinä että asetta pystyy käyttään tositilanteessa, on se sitten ampuma-ase, puukko tmv. siis tappaakseen? Vai onko puhtaasti luonnekysymys? Varmaan on sotilastehtävissä tutkittu tämäkin asia?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 30
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#200

Viesti Mjölnir »

kkkk kirjoitti: Kuinka paljon treenaus auttaa siinä että asetta pystyy käyttään tositilanteessa, on se sitten ampuma-ase, puukko tmv. siis tappaakseen? Vai onko puhtaasti luonnekysymys? Varmaan on sotilastehtävissä tutkittu tämäkin asia?
Osin luonnekysymys. Mutta sitä voidaan muuttaa harjoittelulla. Jotkut eivät tarvitse harjoittelua (noin 2% väestöstä), ja taas osaa ei saa koulutettua edes harjoittelun kautta..
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

#201

Viesti mronkain »

moa kirjoitti: Nuo ylemmän kaltaiset leaf-bladetkin ovat kai erittäin hanakoita leikkaamaan. Johtuu tuosta eteenpäin kääntyneestä terän osaprofiilista. Sama idea kuin kukrissa ja falcatassa. Ja kärki soveltuu vielä pistoon.
Tai spartalaisten xiphos (ξίφος), ainakin sen jotkin variantit (olen nähnyt myös kukrin tapaisen version.

Myös Peter Jacksonin Lord of the Ringsin versio Piikistä (Sting) on aika mainio peli, hiukan onnetonta kahvaa lukuun ottamatta. Olisi kiva saada siitä kunnon kahvalla varustettu, "oikea" versio (ei tarvitsisi hohtaa örkkien läheisyydessä, mutta kunnon terä):

Kuva

Sama periaate on myös ginuntingissa:

Kuva

EDIT: barongista nyt puhumattakaan:

Kuva

Oikea lihakirves!

- Marko
Viimeksi muokannut mronkain, helmi 11, 2007, 22.08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kuvake
Kuhmu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 2558
Lauteille: Toukokuu 2005

#202

Viesti Kuhmu »

Tuo combat smachet on liian paksukahvainen livenä ja siksi kömpelö, ainakin bökerin valmistamana. Muuten kai se on se käyttäjän taito hyödyntää asettaan. Millä hyvänsä voi ryssiä, jos niikseen tulee, ettei tuijoteta liikaa terän muotoihin taii kömpelöön ulkoasuun. Osaajalle tartuntapinta voi olla optio, voi olla olemattakin. Muuttujat voivat pitää siitä huolen.
”You must enjoy this”.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#203

Viesti Kari Aittomäki »

Näin lauantai-illan ajankuluksi:
Siis toki aivan kauhea peli tuo smachet. Tuolla survoo kauheita vammoja sekunneissa. Olisi mulle jopa sopiva peli koska olen stockyfighter, ryntäyshyökkäyksellä lyhyeltä etäisyydeltä ruhjovalla voimalla toimiva.

Joka ainut asia silti huutaa nou-nouta, aina muotoilusta lähtien, raivokkaassa käytössä se toinen tylsä kantti on silkkaa turvallisuutta.
Kaksiteräiset on valtavan hasardeja jos tilanteen kontrolli hetkeksikään katoaa.
Itte en kantaisi kaksiteräisenä kuin nylkyriä.
Tuosta tarttumisjuubelista voisin kertoakin vaan minua on pyydetty juttujani rajoittamaan.
Mutta jos mennään ilmaisullisesti foorumin määrittelemien puomien välissä, olen nähnyt videopätkän jossa amatoori lykkää terän isopossun kylkeen. Kohde vielä näki terän penetroituvan ja reagoi siten miten yleensä reagoidaan eli friikkasi totaalisesti.
Molempien osapuolien toiminnasta tuli äärimmäisen epäloogista, keklutettu huusi kuin hukkuva, huito ku spiidiä vetäny kapellimestari eikä puukottajakaan muuta keksinyt kuin roikkua kahvassaan kiinni. Raportti väitti että jätkä stabbasi tarkoituksellisesti useita kertoja, minä väitän että sälli yritti saada teräänsä irti ja tuli tehneeksi haavaan muutaman haarautuman. Ja ei, ei ollut kylkikaaressa kiinni.
Muuten, myös taisteluhärkien puskuvammoissa on usein haarautumia. Jotkut väittävät että härkä on niin taitava ja ilkeä että. Kenties myös niin on.

Sen takia uskon viiltävään iskuun ja iskevään viiltoon.

Epäröin nyt hiukan ottaa tuota aihetta esiin eli kkkkkkkkk:n kyssäriä.
Kyse on ehdollistamisesta. Eräs teoria on, että lajitoverin niistäminen on luonnoton teko.
Minä uskon Ison kirjan symbolitarinaan Kainista ja Aabelista ja uskon myös että jotkut syntyvät asekätisiksi.

Eli, ihminen KYKENEE tappamaan toisen aivan muitta mutkitta jos motiivi on kohdallaan ja keino hallussa. Suojakertoimia on monia, aina sanktionpelosta syvemminsisästettyihin normeihin.

Suojakertoimien ohitusmenetelmiä on joka kulttuurilla, juuri tässä ja juuri nyt nämä virkamiestahon järkeenperustuvat koulutusmenetelmät nauttivat suurinta luottamusta, näin siis tässä kehyksessä eli kamppailua harrastuksekseen treenaavien kesken.
Järkiperusteetkin ovat toki vain sumuverhoa, itse asian pehmittämistä mutta ei siitä sen enempää.
Koska olen havaitsevinani jonkinlaista vastakkainasettautumista itseni ja asiaan virallisesti koulutettujen ja siis lisenssinomaavien välillä.

Ja hyvähän se niin, pysyy asiat asioina ja ilmaisu täsmällisenä.
Ihan oikeastikin.

Muistutanpa nyt kuitenkin vielä siitä kertomakirjallisuuden ilmiöstä joka jermuiluna näin täkälaisesti tunnetaan.
Jonka ydinsanoma on se että vaistotappaja ei tartte turvamekanismeja.
Jossa asiassa minä näkisin yhtymäkohtaa tekniikkaan vapaammin suhtautuvien lajien suuntaan.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 30
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#204

Viesti Mjölnir »

Moderointilinjasta keskustellaan täällä
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#205

Viesti Kari Aittomäki »

Moderointi on kohdallaan.

Minä aina unohdan ettei jokainen treenaa tapellakseen paremmin.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 30
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#206

Viesti Mjölnir »

Kari Aittomäki kirjoitti: Minä aina unohdan ettei jokainen treenaa tapellakseen paremmin.
:thumbsup:

Olet siinä täysin oikeassa
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
taifuuni
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1078
Lauteille: Heinäkuu 2005

#207

Viesti taifuuni »

Kari Aittomäki kirjoitti: Moderointi on kohdallaan.

Minä aina unohdan ettei jokainen treenaa tapellakseen paremmin.
Hyvä kuitenkin tietää ettei terä ole tylsynyt vaan tekstin typistymiselle on luonnollinen selitys.
kkkk
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 948
Lauteille: Toukokuu 2006

#208

Viesti kkkk »

Mjölnir kirjoitti:
Kari Aittomäki kirjoitti:Minä aina unohdan ettei jokainen treenaa tapellakseen paremmin.
:thumbsup:

Olet siinä täysin oikeassa
Minkä takia sitten treenataan? Asetekniikoita ei kai kilpaurheilussa käytetä?
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#209

Viesti JanneM »

kkkk kirjoitti: Minkä takia sitten treenataan? Asetekniikoita ei kai kilpaurheilussa käytetä?
Miekkailu, kilpa ammunta, wushu jne...
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
kkkk
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 948
Lauteille: Toukokuu 2006

#210

Viesti kkkk »

JanneM kirjoitti:
kkkk kirjoitti:Minkä takia sitten treenataan? Asetekniikoita ei kai kilpaurheilussa käytetä?
Miekkailu, kilpa ammunta, wushu jne...
Ei sillä että tietäisin kilpa-ammunnasta tai miekkailusta mitään mutta en ole kuullut kilpa-ampujan sanovan menevänsä treenaamaan asetekniikoita. Sen sijaan itsepuolustusta treenaavan olen ja sen treenauksen tarkoituksen olen käsittänyt olevan nimenomaan paremmaksi tappelijaksi tulemisen = treenauksen tarkoituksena on omaksua kyky käyttää asetta tositarkoituksessa.

Toisekseen tässä ketjussa ei mun silmään ole osunut kalpamiekkaa tai olympiapistoolia. Tappelu-/taisteluaseilta vaikuttais.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 28 kurkkijaa