Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

kollegiassessori

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
kollegiassessori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 552
Viestit: 2405
Lauteille: Kesäkuu 2006

kollegiassessori

#1

Viesti kollegiassessori »

No niin, jospa minäkin..

Olen vähän pantannut tätä, sillä ajattelin aloittaa kesälomalla sitten sen "Suuren Harjoitteluni", mutta menköön.

Olen 15-vuotias nuorimies Porista, treenaan Sin Moo Hapkidoa josta minulla on keltainen vyö, ja aikaisempi kamppailukokemukseni on karatea puolitoista vuotta(josta oranssi vyö.). Pituutta on 175 centtiä ja painoa(käyn tarkistamassa) 58 kiloa. Hapkidon ohella käyn kouluni kuntosalilla kerran viikossa ja eilen aloitin lenkkeilyn kunnon kengät saatuani(kanta-ja päkiävaimennus.). lisäksi uimassa käydään satunnaisesti.

Sunnuntai 8. huhtikuuta:

Reipasta kävelyä mummulaan(matka noin 8 kilometriä) ja takaisin tullessa sama hölkäten. Aikaa meni hölkkäämässä puoli tuntia, enkä edes hengästynyt :) . Nähtävästi mun ainainen kävelyni joka paikkaan sekä koulumatkat pyörällä ovat pitäneet mua hyvässä kunnossa. Meikä on tytyväinen :Elina:
"It's a good tonic, altruism. Nothing helps one put problems in perspective like allegiance to higher cause."
Kuvake
kollegiassessori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 552
Viestit: 2405
Lauteille: Kesäkuu 2006

#2

Viesti kollegiassessori »

Maanantai 9. huhtikuuta

Hapkido 3h

Vedin tuplatrenit, omani sekä ottelutreenit. Omani menivät vähän pipariksi, sillä kaverini ei tullut ja joudun siinä tapauksessa lähes aina treenaamaan joidenkin 13-vuotiaiden tyttöjen kanssa joiden kiinnostus lajia kohtaan on olematon ja keskittyminen hukassa :evil: . Tästä syystä kaikki aika meneekin sitten siihen että joudun jatkuvasti selittämään missä mennään eikä treenistä tule mitään. No, uskon että he tippuvat aikaa myöten porukasta pois.

Itse harjoittelu koostui oikeaoppisen lyöntien opettelusta(suorat, koukut, upparit etc.), mattopainikikoista, uusista lukoista ja heitosta.

Ottelutreenit taas olivat minulle aivan uusi juttu. Hanskat kouraan ja padeihin tehtiin niin montaa erilaista harjoitusta etten edes muista niitä. Myöhemmin otettiin parit ja tehtiin suojat päällä harjoitteita ja matsattiin, mutta mut pistettiin (onneksi) tekemään samoja harjoitteita säkkiin. :boxing: Lopuksi vielä potkittiin padeja. Opin kaksi asiaa:

1. En osaa lyödä.
2. Pystyottelijoiden täytyy olla ihan suatanan kovassa kunnossa, jos heidän jokaiset harjoituksensa ovat tuollaisia. Mulla oli kädet ihan hapoilla ja kurkku huusi juotavaa vaikka harjoituksia oli vielä puoli tuntia jäljellä.

Tykkäsin aivan törkeästi. Äkkiä lisää treeniä että pääseen lyömään niitä toisiakin :badgrin:
"It's a good tonic, altruism. Nothing helps one put problems in perspective like allegiance to higher cause."
Kuvake
kollegiassessori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 552
Viestit: 2405
Lauteille: Kesäkuu 2006

#3

Viesti kollegiassessori »

Keskiviikko 11. huhtikuuta

Punttisali 1h 15 min

Puntisalitreenissäni on se vika, etten tiedä laitteiden nimiä, joten keksin niille vähän omiani :D

Penkkipunnerrusta muistuttava masiina 4x10x25kg
Hauiskääntö 4x10x6kg
ojentajat 4x15x6kg
ylätalja 4x15x15kg
ylätalja niskan taakse 4x15x15kg
selkäpenkki 3x15
vatsa 4x15
toinen habamasiina 4x10 (ei lisäpainoja.)
Alavatsapunnerrus 3x10

Treenaan sis lihaskestävyyttä, en maksimivoimaa. Ajattelin jos olisi hyödyllisempää painimisia varten.

Illalla on myös harkat, mutta illalla en kerkeä enää tänne kirjoittelemaan, joten tarina jatkuu huomenna.
"It's a good tonic, altruism. Nothing helps one put problems in perspective like allegiance to higher cause."
Kuvake
kollegiassessori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 552
Viestit: 2405
Lauteille: Kesäkuu 2006

#4

Viesti kollegiassessori »

Jatkoa edelliseen

Hapkido 1, 5h

Nyt treenit sujuivatkin jo paremmin, kaappasin heti kärkeen itselleni jäljelle jääneistä leideistä vanhimman ja fiksuimman. Nyt pääsi jo itsekin keskittymään treeniin :) .

Kertasimme nopeasti potkut 1-10 läpi, jonka jälkeen käytiinkin potkut 11-20 nopeasti läpi. Uusissa potkuissa ei ongelmaa mitenkään erityisesti.. paitsi se (taisi olla 17. tai 18.) alapatku selkäpuolelle, jossa pitäisi kierähtää maassa. :? . Tämä on taas niitä tekniikoita missä on se mystinen kikka, joka hoksataan sitten vasta muutaman vuoden harjoittelun jälkeen. No, jos se olisi helppoa, ei tarvitsisi treenatakaan..

Sen jälkeen harjoiteltiin tekniikoita ranteesta, lonkkaheittoa ja käsipuukkoa, jossa siirrytään vastustajan selän taakse. Hyvin sujui ensimäisiksi kerroiksi.

Lopuksi harjoiteltiin koukkuja sekä cack kwonia selän takaa pyörähtämällä(spinning backfist, anybody?).

Hyvät treenit olivat. Tänään lenkille.
"It's a good tonic, altruism. Nothing helps one put problems in perspective like allegiance to higher cause."
/Kollegiassessori
Viestit tässä aiheessa: 1

#5

Viesti /Kollegiassessori »

No niin, koska onnistuin hienosti säätämään itseni totaalisesti potkusta pois vanhalla käyttäjätunnuksellani, kytkeydyin uudella nikillä. Kun ei osaa niin ei osaa :? .

Maanantai 16. huhtikuuta.

Hapkido 1.5 h

Valmentajalla oli kova hönkä päällä, punnerrettiin paljon ja muuta lihastreeniä. Alkulämpönä juostiin ympäri salia ja hypittiin muuta vastaavaa.
Sitten kerrattiin nopeasti 10 rannetekniikkaa. Mentiin vähän liian hitaasti ja joudutiin tekemään ylimääräisiä lihastreenejä. Sen jälkeen treenattiin montaa eri kiepparin sovellusta ja sen väistämistä. Sitten tehtiin uutta rannelukkoa jonka nimestä ei ole tietoakaan :roll: . Lopuksi mattopainia. Mä rakastan painia. Pääsin painimaan oikein valmentajan kanssa, joten ei vastus loppunut kesken:p. Onko se muuten guardiin menemistä kun sabu veti sellaiseen sykkyrään, etten mä meinannut saada sitä siitä mihinkää, heiveröinen kun oon.

Kun muuten myös alussa painittiin niin sain kaverille tehtyä juji-gatamen! :shock: Voi tätä onnen päivää kun jo nyt pystyy soveltamaan oppimaansa :D

Semmosta. Olen kyllä treenannut tämän ja edellisen viestin välillä, mutten ole törttöilyni takia päässyt sitä tekemään.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 28
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#6

Viesti Mika »

Kai luit aloittamasi ketjun?

Poistamme tämäkin tunnuksen. Saat vanhan käyttöösi, kunhan varmistat sähköpostiosoitteesi. Lähetä siis viestiä osoitteeseen admin at potku.net. Kiitos. :bow:
Kuvake
kollegiassessori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 552
Viestit: 2405
Lauteille: Kesäkuu 2006

#7

Viesti kollegiassessori »

Wuhuu! Nyt toimii omakin nikkini tas, kiitos Mikan :thumbsup:

Tiistai 17. huhtikuuta

Juoksulenkki 5km

Keskiviikko 18. huhtikuuta

Hapkido 1,5h

Alkulämpönä hiukan jumppaa, sen jälkeen kertasimme pikaisesti potkut 1-10, sitten uudet potkut 11-20. Korkea sivupotku nousi kepeästi pään korkeudelle, josta hyvästä sain kehuja :shock: . Vastapainoksi se selän taakse tehtävä alapotku ei luonnistu sitten millään, joten kosminen tasapaino tuli säilytettyä. Muuten ei mitään mainittavia hankaluuksia.

Tekniikkana harjoiteltiin nyrkkeilyväistöä johon hetikohta lisättiin kieppari reiteen kaupanpäällisiksi. Meni vähän häslingiksi mutta mitäpä tuosta. Sitten käytiin ranteesta poliisiotetta oikein urakalla. Lopuksi jumpattiin vielä varttitunti ylimääräistä treeniä.

Hyvä fiilis tuosta jäi :)

Torstai 19. huhtikuuta

Eipä paljon mitään. Liikunnantunteja ei ollut, sillä meillä oli joku Elämäni Eväät- tapahtuma nuokkarilla, joten se siitä. Nyt siellä sataa kaatamalla, joten lenkkikin on pois suljettu vaihtoehto. Tänään on siis vain venyttelyä illemmalla luvassa.
"It's a good tonic, altruism. Nothing helps one put problems in perspective like allegiance to higher cause."
Kuvake
kollegiassessori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 552
Viestit: 2405
Lauteille: Kesäkuu 2006

#8

Viesti kollegiassessori »

Perjantai 20. huhtikuuta

Punttis 1,5h

Muutan laitteiden nimiä oikeiksi sitä mukaa kun niitä tiedän.

Mekaaninen penkkipunnerrus 4x10x25kg
ylätalja 4x15x15kg
ylätalja niskan taakse 4x15x15kg
hauiskääntö 4x15x6kg
ojentajat 4x15x6kg
ranteet 4x15x6kg
skottipenkki* 4x8 ei lisäpainoja
vatsapenkki 4x15
alavatsapenkki 4x15
jalkahauis 4x8x20kg
toinen liike samalla masiinalla 4x10x20kg
selkäpenkki 3x15

*Se toinen habamasiina on vissiin tuollainen nimeltään. Seuraavissa treeneissä voisi tehdä myös kyykkyä :lift:
"It's a good tonic, altruism. Nothing helps one put problems in perspective like allegiance to higher cause."
Kuvake
kollegiassessori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 552
Viestit: 2405
Lauteille: Kesäkuu 2006

#9

Viesti kollegiassessori »

Sunnuntai 22. huhtikuuta

Kävely 8km

Tyypillistä.. Meikä on kipeä. Voi piparin pipari. Flunssa nyt sentään vaan, mutta täällä nyt olen sitten vaan lepäillyt.Tänään oli kuitenkin pakko päästä hiukan pihalle, joten rauhallinen kävely sai riittää.. Kouluun pääsee mutta treeneihin ei vielä kehtaa mennä muita tartuttamaan. Jos keskiviikkona sitten..

Hyvä kuitenkin että tulin just nyt kipeäksi, sillä ens viikonloppuna Jrg Ziegler tulee tänne Poriin. Täytyy mennä katsomaan kun se mäiskii niitä mustavöisiä:badgrin: (aja ehkä oppimaankin jotain).
"It's a good tonic, altruism. Nothing helps one put problems in perspective like allegiance to higher cause."
Kuvake
kollegiassessori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 552
Viestit: 2405
Lauteille: Kesäkuu 2006

#10

Viesti kollegiassessori »

Sairastelu jatkuu.. Ja tuun vaan entistä enemmän kipeeks, semmonen olo :?
"It's a good tonic, altruism. Nothing helps one put problems in perspective like allegiance to higher cause."
Kuvake
kollegiassessori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 552
Viestit: 2405
Lauteille: Kesäkuu 2006

#11

Viesti kollegiassessori »

Hitto, tän päivän vois melkein lattaa siihen hyvän mielen ketjuun :D

Torstai 26. huhtikuuta

Kuntotestit 1h

Tänään oli koulussa kuntotestit eli testattiin punnerrukset ja leuat ja yms. Nuoli tarkoittaa siis parannusta viime vuoteen.


punnerrukset 25 -> 5
vatsalihakset 29 -> 5
venytys* +13cm -> 5cm
leuanveto 11 -> 6 :shock:
hyppy 190cm -> 10cm

*Venytys koski siis takareisiä. Meillä oli puinen penkki, jota vasten laitettiin jalkapohjat ja siitä piti sitten venyä.+ meinaa sitä että pääsin venymään jalkojeni ylitse enkä venynyt vain miinuspuolelle.

Olen käynyt puntilla vain jotain pari kuukautta, ja nyt ja alkaa tuloksia näkymään. Varsinkin nuo leuat. Enkä ole käynyt siellä kuin kerran viikossa. Nyt on aika :flex: olo.

Painokin on muuten noussut aika reippasti, kun muutin yhden lautasllisen kahdeksi. Ennen 53 kiloa: nyt 59kg. Olisikos myös lihasmassan tulo mahdollista? :thinking:

Huomenna ja ylihuomenna trenaamaan Jurg Zieglerin kanssa. Raportoin kunhan kerkeän.
"It's a good tonic, altruism. Nothing helps one put problems in perspective like allegiance to higher cause."
Kuvake
kollegiassessori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 552
Viestit: 2405
Lauteille: Kesäkuu 2006

#12

Viesti kollegiassessori »

Perjantai 27. huhtikuuta

Punttisali 1h 15 min
Hapkido 3h

Eli punttikselle koulun jälkeen:

Mekaaninen penkkipunnerrus 4x10x25kg
ylätalja 4x15x20kg
ylätalja niskan taakse 4x15x15kg
hauiskääntö 4x15x6kg
ojentajat 4x15x6kg
ranteet 4x15x6kg
vatsapenkki 4x15
alavatsapenkki 4x15
jalkahauis 4x8x20kg
toinen liike samalla masiinalla 4x10x20kg
selkäpenkki 3x15

Muuten sama kuin viimeksi, paitsi että lisäsin 5 kiloa painoa ylätaljaan ja jätin skottipenkin välistä.

Hapkido taas oli... aika kokemus. Jurg Ziegler siis piti tunnit. Koska olin ajoissa salilla ennen kuin hän tuli, hän kätteli kaikki paikalla olijoita, myös minua. Paikalla oli myös ulkomaalaisia jostain päin Itä- tai keski-Eurooppaa(luulisin.) Unkarista tai Puolasta tai jostain. En tunnistanut kieltä.

Teimme koko kolme tuntia erilaisia tekniikoita suoraa lyöntiä vastaan. (torjunta/väistö, kiinni, potkut ja lyönnit, lukkoa, mies maahan ja lisää lukkoa.)Sain jopa pari kehua häneltä("Mmmm, nice!"). Äijällä oli selvästi hauskaa kun sai mätkiä mustavöisiä niin paljon kuin mieli teki. Kenenkään ilme ei kyllä ollut kovinkaan innostunut
jos joutui hänen kanssaan tekemään tekniikkaa. Mäkin jopa pääsin hänen parikseen kun en ymmärtänyt loppupuolelta yhtä lyöntiharjoitusta :shock: . Jos joku potkulainen näki keltavöisen rillipään hänen kanssaan, niin se olin minä. Minua ei onneksi mäiskitty mitenkään vammaiseksi(huh!).

Viimeiset kaksikymmentä minuuttia(ja siitä 25 minuuttia yliaikaa.) hän rupesi selittämään aluksi jotain hermopisteistä(hän löi kyllä niin kovaa ettei mitään hermopisteitä paljoa tarvittu että se olisi sattunut.) jonka jälkeen hän kertoi jotain mystisistä ki-voimista ja niin poispäin. Tässä kohtaa minun keskittymiseni herpaantui, sillä en usko tälläisiin. Siskoni poikakaveri sanoi tähän että se on niinkuin jääkiekkoa pelaisi, joskus valmentaja innostuu pitämään palopuheen jostain "kunnia on ikuista" aiheesta. Hän oli varmaan oikeassa.

Mutta tänään. Alkuperäinen suunnitelma oli trenata perjantai ja lauantai, mutta en ole nähtävästi kuitenkaan ihan vielä parantunut, sillä olo on kipeä taas. En siis ole kovinkaan kipeä, mutta kuitenkin ihan liiaksi kokopäiväisen rääkkiin. En ole edes kerinnyt palautumaan eilisestä, sillä tahti oli kova ja hiki virtasi eikätuo punttitreeni ollut kovinkaan hyvä idea. Olen siis suoraan sanottuna kykenemätön treenaamaan tätä päivää. No, eihän ne tekniikat mihinkään katoa, kyllä minä ne sitten joskus kerkeän oppimaan.
"It's a good tonic, altruism. Nothing helps one put problems in perspective like allegiance to higher cause."
Kuvake
kollegiassessori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 552
Viestit: 2405
Lauteille: Kesäkuu 2006

#13

Viesti kollegiassessori »

Maanantai 30. huhtikuuta

Oma voimaharjoittelu 1h
hapkido 1h 30min

Tänään oli päivällä vähän ylimääräistä energiaa, joten vedin oman kuntopiirin:

punnerrus 4x15
hauiskääntö 4x15x6kg
ranteet 4x15x6kg
rutistus 4x15
selkä 4x15

Lopuksi mäiskin vähän säkkiä ja venyttelin kunnola.

Treeneissä alkulämpöjen jälkeen harjoiteltiin kaatumisia. Sitten mentiin aivan uuteen osa-alueeseen, torjuntoihin. Lähestulkoon identtisiä karaten age-ukeen, soto-ukeen ja gedanbaraihin. Shotokanista ne eivät kuitenkaan olleet, liike ei ollut niin laaja, vaan torjunta oli terävämpi. Näitä harjoiteltiin pareittain. Seuraavaksi mentiin vyötekniikkaan. Peukalovääntöä, rannekaatoa, poliisiotetta.

Hyvät treenit. Kylläpä olen iloinen että valitsin hapkidon enkä mitään muuta lajia. Tuntuu juuri siltä "mun jutulta".
"It's a good tonic, altruism. Nothing helps one put problems in perspective like allegiance to higher cause."
Kuvake
kollegiassessori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 552
Viestit: 2405
Lauteille: Kesäkuu 2006

#14

Viesti kollegiassessori »

Tiistai 1. toukokuuta

Lenkki 5km

Tuollainen tuli tehtyä kaikessa tarmossani. Sen jälkeen läpikotainen venyttely. Mitäs nyt keksis...
"It's a good tonic, altruism. Nothing helps one put problems in perspective like allegiance to higher cause."
Kuvake
kollegiassessori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 552
Viestit: 2405
Lauteille: Kesäkuu 2006

#15

Viesti kollegiassessori »

Keskiviikko 2. toukokuuta

hapkido 1h 15min

Rami Vainionpää piti treenit. Aluksi nyrkkeilyväistöä, johon liitettiin hyvin pian perään etukäden koukku ja puolustautujan piti lyödä suora kylkeen(kuten tavallisestikin) jonka jälkeen koukku leukaan. Sitten mentiin niihin ns. "kung fu" lyönteihin, eli yok sudoon(omituinen kämmenselällä tehtävä heijari.) ja jang johon(kämmenlyönti.). Näitä lyöntejä treenattiin pitkä tovi, noin puolet ajasta. Heittelemään päästiinkin seuraavaksi, olkapyörää ja lonkkaheittoa. Lonkkaheittoon pitäisi saada enemmän voimaa, tiputan heitettävän ähes aina turhan lähelle itseäni. Tästä lähtee tasapaino.

Lopuksi painittiin. Pitkään. Aluksi meinasin saada parikseni itseäni paljon isomman ja vahvemman parin. Siihen valmentaja että"vaihtakaas paria, teillä on vähän kokoeroa." Sihen mä fiksusti "pitää kai sitä nyt vähän vastusta olla". "No tuu sit painiin mun lkanssa!" Ja sitten mua vietiin. Sidontaa ja lukkoa tuli joka paikkaan ja kerran se tukehduttikin laittamalla käden suun eteen. Parasta oli kun se aina huusi sille apuvelmantajalle että: "Hei! Arvaa mitä mä tein sille? Mä tukehdutin sen!" ja nauro makeesti päälle :D . Sitten kun multa alko happikin jo loppumaan niin ei se ollu milläänsäkkään, hyvä että oli että syke noussut edes yli sadan. No, pieni selkäsauna piristää aina 8) .

Torstai 3. toukokuuta.

Lenkki 5km

Ja venyttelyt päälle.
"It's a good tonic, altruism. Nothing helps one put problems in perspective like allegiance to higher cause."
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 46 kurkkijaa