Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Skyrider

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Skyrider
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 139
Viestit: 214
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Vantaa

Skyrider

#1

Viesti Skyrider »

Päivää.

Eli aloitan treenipäiväkirjan pitämisen parista syystä: ensinnäkin voisi hiljalleen kirjoittaa minunkin näkökulma Sin Moo Hapkidon harrastajan elämästä. Toinen syy on että lähden tänään inttiin Santahaminaan ja haluan kirjoittaa tänne kuinka paljon liikuntaa ja mitä tahansa muutakin Suomen puolustusvoimien alokas kokee intissä. Eli nämä ovat minun kokemukseni intistä. Ainiin ja kirjoitan tätä päiväkirjaa kännykällä todennäköisesti jos vain tuo kännykkäni antaa minun kirjoittaa joten en varmaan usein ja paljoa vastaile sitten jos kommentoitte jotain. Tämä päiväkirja toimii myös kihlatulleni pienenä olen "olen elossa ja teen tätä"-kirjeenä.

Itsestäni:
Harrastan Sin Moo Hapkidoa (4.gup) ja Bjj aina silloin tällöin kuin vain ehdin. Olen SM-tason kilpailija Sin Moossa ja toivon saavani harkkavapaata että pääsen harkkoihin about 3-5krt viikossa. Seurassani toimin myös apulaisvalmentajana. Sin Moo Hapkidon kautta olen myös eksynyt Hyol Do Bupiin (hermopistetaistelu), jota aina silloin tällöin tulee harrastettua kun se kuuluu lajiin.

Eli kirjoitan kun ehdin ja voin, ja miten se nyt sattuukin toimimaan kännykällä...
Kuvake
Poika
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2446
Lauteille: Kesäkuu 2007

Re: Skyrider

#2

Viesti Poika »

Skyrider kirjoitti: Toinen syy on että lähden tänään inttiin Santahaminaan ja haluan kirjoittaa tänne kuinka paljon liikuntaa ja mitä tahansa muutakin Suomen puolustusvoimien alokas kokee intissä. Eli nämä ovat minun kokemukseni intistä.
Hei toihan on hyvä idea.
Uskoisin, että moni mielellään lukisi noitakin juttuja.
Eikun tsemppiä sinne... Heh. :lippaan
Nice asses - make the world a better place.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#3

Viesti Mjölnir »

Älä pety, jos ei ihan ensimmäisten päivien aikana löydy aikaa tai kiinnostusta kirjoittaa nettiin...
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Skyrider
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 139
Viestit: 214
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Vantaa

#4

Viesti Skyrider »

Nonniin eli pitäis kirjoittaa varmaan paremmin muistiin mitä tekee intissä, noh paremmin tulevaisuudessa... ;)

9.7 Ma: Palvelukseen astuminen, tunnin verran jonottelua porttien ulkopuolella aluksi. Sitten hyppy Pasin kyytiin ja siitä alkaakin intti. Eli paikkani on KaartJR KaartP SpolK Alpha-joukkoe eli olen sotilaspoliisiksi kouluttautumassa. Ekana päivänä sen kuuluisan säkin kantoa, ei muuten mistään kevyimmästä päästä mutta älysin suht nopeasti hyvän kantotavan :D ja sen jälkeen tavarat kaappiin järjestykseen. Jäi ihmeellisen tyhjäksi, mutta älysin myöhemmin miksi.

10.7 Ti: Kaksi rokotusta salakavalasti, toinen tökkäs käteen ja toinen hyökkäsi takaa pakaraan ja ensimmäiset sulkeiset, noh ei ollut vielä kauhean pahat.

11.7 Ke: Sulkeiset

12.7 To: Rynkky käteen ja hymy naamalle :D vaikka en olekkaan asehullu, sulkeiset

13.7 Pe: Sulkeiset

14.7 La: Sulkeiset, palikkatesti olikohan se P1-testi virallisemmaltaan nimeltään ja maiharien kiillotus ekaa kertaa, tuli muuten hyvät.

15.7 Su: Omaisten päivä jonka aikana 20 min muodossa asennossa seisomista, muuten aika rankkaa puuhaa. :D

16.7 Ma: Sulkeiset, ekoammuntaa ei mennyt kauhean hyvin vitosia ja kutosia vain, lääkärin tarkastus sain kuntoisuus luokka A.n

17.7 Ti: Cooper 2600m siis intin standardeissa hyvä, paukkupatruuna ammuntaa ja Rynkky muuten potkaisee harvinaisen vähän vaikkakin päästää kivasti ääntä :D

18.7 Ke: 05.30 4km aamulenkki olin kuolla kun jalat olivat rasittuneet cooperista, sitten vastaus siihen miksi kaappi jäi tyhjäksi... Haettiin lisää tavaraa :D eli nyt säkki täys tavaraa uudestaan ja kantoon. Nyt säkki oli jo aivan järjettömän painava. Siellä oli mm. 2 kpl maihareita, taisteluvyö, baretti :D , luodinkestävät liivit jotka ovat erittäin tyylikkäät ja loma pukuna M/05 :D

19.7 To: Pitkä päivä, koko päivä maastossa. Marssittu 7km, ammuttu ekaa kertaa kovilla, ammuin 47/50 parhaimmillaan. Ja kaksi kenttäruokailua.

20.7 Lihaskuntotesti. Tuli punnerruksista kiitettävä, vatsoista hyvä, selistä kiitettävä, leukojen vedosta hyvä ja vauhdittomasta pituudesta vain tyydyttävä. Taisteluvyön pakkaamista... Siivous ja lomille. :D

Joka päivä lisäksi venyttelyä 30-45min
Kuvake
Poika
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2446
Lauteille: Kesäkuu 2007

#5

Viesti Poika »

:thumbsup:
Nice asses - make the world a better place.
flammac
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 664
Lauteille: Toukokuu 2006
Etulaji: Taekwon-do
Takalajit: Hapkido

#6

Viesti flammac »

Hei :smt057
Kuvake
Skyrider
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 139
Viestit: 214
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Vantaa

#7

Viesti Skyrider »

Heipä hei :smt058

Nonniin eli treenipäiväkirja taas ajantasalle, mutta vasta huomenna nyt väsyttää... Nukkumaan...
Kuvake
Oskari
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 702
Lauteille: Joulukuu 2006
Paikkakunta: ...

#8

Viesti Oskari »

Joo, huomenna laitat sitten kunnon selostuksen viikon tapahtumista :)

Koskas treenivapaat alkaa?
------------
Kuvake
Skyrider
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 139
Viestit: 214
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Vantaa

#9

Viesti Skyrider »

23.7 Ma: Aamureippailu 1km lenkki, 2X30sek kaikkea jännehyppyjä, selkiä, vatsoja, punnerruksia ja askel kyykkyjä. 3-4h taisteluharjoitusta lähinnä syöksyämistä ja epäsuoralta tulelta suojaantumista.

24.7 Ti: Aamureippailu 4km lenkki ja taisteluharjoitusta 4h aiheena taisteluparin eteneminen.

25.7 Ke: Aamureippailu aiheena rynkkyjumppa, eli liikkeet olivat; niskan takaa rynnäkkökiväärin nosto ylös, rintakehän päältä suoraan eteen rynkky, askel kyykky, alhaalla suorilla käsillä aseen roikutus ja nosto rinnan korkeuteen käsiä koukistaen, hauis vääntö, vatsoja niin että rynkky pysyy kokoajan samassa kohdassa ilmassa, kyykkyjä niin että rynkky pysyy ilmassa paikallaan ja selät rynkky suorien käsien päässä kaikkea 30 sekunttia. 4h taisteluharjoitusta aiheena ryhmänä liikkuminen.

26.7 To: Karttasuunnistusta noin 2 km lenkki vähän liiankin helppo suunnistusharjoitus. Ja ammuntaa.

27.7 Pe: Aamureippailu 4km lenkki. Sitten oli psykologinen P2-testi, pelottavia kysymyksiä. ;)

28.7 La: Ammuntaa kääntyviin tauluihin osuin 2 kertaa 17/18 viiden sekunnin käännöissä. Taistelu ja leiri varustuksen pakkaamista. Sitten täysvarustuksen kanssa pieni kävelylenkki kasarmilta Saharaan (Santahaminassa oleva hiekkadyynialue). 3 tunnin teltan kokoomis ja purkamis-sessio, oppi ainakin nopeasti kokoamaan puolijoukkoeteltan. :camping:

29.7 Su: Teltan purku ja takas saharan laidalta kasarmille täysvarustuksen kanssa, täysvarustus on muuten harvinaisen hauskaa kantaa jos sen saa vain selkään. Ammuntaa.

30.7 Ma: Ensimmäiselle kunnon leirille lähtö klo 1100. Bussimatkan jälkeen täysvarustus niskaan ja metsän siimekseen. Korpo on muuten tosi persuksesta jos on täysvarustus päällä (Korpo = korkeapolviasento). Teltta pystyyn ja päivän pääohjelmaan, poteroita kaivamaan. Ekana oma potero, tarkoitettu yhdelle hengelle korposta ampumiseen, sitten pääprojekti, 2 hengen L-muotoinen potero jossa on ilmasuoja epäsuoralta tulelta. Olin yksi 4 sen rakentajasta ja rakennettiin se seisoma-asentoon tarkoitetuksi, oli muuten syvä ja älyttiin kun saatiin se valmiiksi ettei meillä ollut poistumis reittiä siellä ja minä olin tietysti poteron pohjalla. Eli tuli kaivettua 6 tuntia poteroita yhteensä ja tuli huomatuks että armeijan lapio on pirun hyvä, pitää ostaa autoon sellainen. :D

31.7 Ti: Aamulla klo 0200 pilkkopimeässä 500m kävely koska olin vartiossa jonka jälkeen olikin 45min kipinä. Samasta yöstä alkoikin maailman huonoin sää, satoi kaatamalla ja teltta vuosi ja tietenkin makuupussini kastui läpimäräksi. Kiva yö. :( Aamulla 10km marssi, ei paha mutta vaatteet olivat jo valmiiksi kosteat niin vähän ketutti, mutta marssi oli kivaa, suunnistettiin polkuja pitkin kartan avulla. 10km sellaiseen vähän alle 3 tuntiin. Loppupäivä erilaisia taisteluharjoituksia.

1.8 Ke: Vartio vuoro yöllä, sain käyttää valonvahvistinta, fiilis oli sama kuin parhaissa tietokonepeleissä, aivan loistava vehje. :smt041 Erilaisia taisteluharjoituksia kokopäivä taas, huomasin samalla etten osaa heittää käsikranaattia pitkälle, olen ihan surkea sen heittämisessä. Päivän parhaimpia hetkiä oli maastotumiskoulutus, puskia kypärään ja kasvoihin camo-värit, aivan loistavaa, pitää pistää kuva tänne joku päivä kunhan saan kännykästä sen ulos. Illan kohokohta oli paukkupatruunoilla suoritettu puolustus/hyökkäysharjoitus. Eka puolustin ja sitten hyökkäsin. Oli muuten siistimpää kuin missään leffassa/pelissä voi kokea, järjetön adrenaliinipiikki, aivan parasta koko leirillä. :D Illasta alkaen oli leiri hälytystilassa, koska yöllä tapahtui "vihollisen" tiedustelua.

2.8 To: Yöllä tuli nukuttua varmaan 2 tuntia koska olin poterossa yhteensä 3 tuntia, kipinässä 45min ja 2 hälytystä yöllä, rupes hajoamaan hiljalleen. Aamulla hajos vielä enemmän koska piti syödä taas pakkisafkaa, kaikki pakkisafka maistuu samalle. :evil: Leirin purku. Sitten erikoinen harjoitus, kilpailu ryhmittäin joukkoeen kesken kuinka nopeasti vedetään taisteluvarustupäälle. Eli päällä oli M/91-maastopuku ja maiharit, piti vetää päälle luotisuojaliivit, taistuluvyö, kypärä ja ase. Joukkoeen ennätys tuli meidän ryhmän tekemänä: 42 sekunttia ja kaikilla oli varusteet päällä. Sitten taisteluharjoittelua, taas kranaatin heittoa. Paluu santahaminaan jossa varusteiden huoltoa.

3.8 Pe: Ammuntaa kääntyviin tauluihin, viiden sekunnin kääntyviin 28/30, kolmen sekunnin kääntyviin 27/30 ja viiden sekunnin kääntyviin tuplalaukaus 26/30 eli ihan hyvin. Lopuksi vielä viivasuunnistusta 2km lenkkin, turhan helppoa ja siivousta ja lomille. :D

Harjoitusvapaat alkaa ensviikolla 8)
Kuvake
Skyrider
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 139
Viestit: 214
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Vantaa

#10

Viesti Skyrider »

6.8 Ma: Taisteluharjoitusta aiheena suojelukoulutus. Aivan järjetön saunaefekti iskee päälle kun laittaa taisteluvarustuksen päälle suojeluvarustus eli kaasunaamari ja sadetakki. Noh siinähän sitten harjoiteltiin sitä ja sitten käväistiin pienellä lenkillä kyseinen varustus päällä. Oli muuten vaatteet hieman märät kun tultiin saharan ihanasta maastosta takaisin täydessä helteessä. :smt119 Illalla oli vielä ammuntaa mm. att (ampumataitotesti) harjoittelua. Ammuttiin viisin kertaiset määrät ammuksia ja lopuksi jaettiin tulos viidellä että saatiin att.n tulos. Tulokseni oli 10.2/12 eli hyvä. tuli myös harjoiteltua ampumista polvelta joka oli täysin hanurista, voi olla että asennossani on jotain korjattavaa ja myös 50 metristä seisoma-asennosta ampumista joka oli aivan järjettömän helppoa :D Nukkumaan mennessä vähän venyttelyä.

7.8 Ti: Aamureippailu oli lenkki joka oli normaalia pitempi vähän varmaan puol kilometriä. Uimataitotesti piti uida 200m josta 50m vähintään selällään, mutta olin vähän laiskalla fiiliksellä niin uin 150m selkää ja loput sekatyylillä, oli muuten kiva päästä uimaan vaikka olikin järjetön kiire koska radalle oli tulossa seuraava joukkoe. Illalla ekat harkkavapaat :D/ Eli Sin Moo Hapkidoa. Aluksi oli lyöntejä hanskoilla sitten vähän lyöntitekniikkaa ja kevyttä matsia käsillä. Lopuksi ranteesta perustekniikkaa ja sen jälkeen venyttelyä parin kanssa. Treeneissä olisi voinut olla mattopainia mielummin kuin käsimatsia, mutta aina ei voi voittaa. Takas Santahaminaan ja nukkumaan.

8.8 Ke: Lyhyt aamulenkki jonka jälkeen 5 min venyttelyä. Aamupäivällä alkoi päivän kohokohta. Eli smurffit päälle (puolustusvoimien virallinen veryttelyasu) taas ja hölkkä apinaradalle :D Ensiksi kouluttajat kertoivat radasta ja esteistä jonka jälkeen kaksi kertaa jokainen 3 suorasta harjoiteltiin läpi. Ekan suoran vika este on muuten hankala, pitää harjoitella sitä. Sitten parin kanssa kerran rata läpi jokaisen suoran jälkeen minuutin tauko. Pari paria edelläni lähti joukkoeessani oleva WTF Taekwondon harrastaja, jätkä veti radalla aivan järjettömiä voltteja ja hyppyjä ja sai näyttämään radan lastenleikiltä. 8) Noh sitten minun ja parini vuoro, hävisin kyllä mutta hauskaa oli. :D Vedin ekaa kertaa korkeat tikapuut melkein oikein yli, ryömiminen oli nopeata, kun pääsin esteille josta pitää hypätä alas hiekkakasaan älysin että pääsen nopeammin liikkeelle kun vedän ukemin heti kun pääsen suht turvallisesti alas. :D Oli muuten hauskaa :smt026 pitää mennä joku päivä harjoittelemaan lisää. :D Sitten lyhyehkö hölkkä takasin kasarmille jossa alikersantti laittoikin minut vetämään 10 min venytykset. Vedin aika perusvenytykset, näköjään kaikki eivät ollet yhtä notkeita kuin minä, paitsi taekwondon harrastaja ja joukkoeesta kuului vähän epäilyttäviä ääniä. :D Taistelukoulutusta oli loppupäivä, aika rentoa hommaa. Iltavapaan käytin hyväkseni ja venyttelin reilun tunnin ja rupes tuntumaan taas elämä helpommalta. ;)

9.8 To: Aamulla kuntopiiri jossa oli 30 sekunttia seuraavia liikkeitä: punnerruksia, vatsoja, selkiä, jännehyppyjä, askelkyykkyjä ja haarahyppyjä. Taistelukoulutusta taas aiheena lippaan vaihto ja häiriön poisto, ihan kivaa loppujen lopuks ja suojeluhälytys taas ei niin kivaa puuhaa, onneksi oli aamupäivä ja oltiin varjossa. Myöhemmin oli vielä ensiapukoulutusta ja sitten lähdinkin harjoitusvapaalle josta suoraan lomille. Hapkidossa oli seuran pääopettaja pitämässä treenit ja hauskaa oli. Ensiksi alkujumpassa työnnettiin paria jonka jälkeen vedettiin. Sitten kaatoja pystypainissa ja myöhemmin pyyhkäsy josta mattopainiin :D :D Oli aivan loistavaa päästä painimaan taas, se on minulle eräs lempiasioistani kamppailulajeissa. Sinänsä olen outo tapaus koska vihasin mattopainia ensimmäiset 2 vuotta hapkidon harrastamisesta, mutta sitten rakastuinkin mattopainiin, siinä saattoi olla että sain vihdoinkin hyvän perustan mattopainiin ja sain tekniikka vaikutteita seurani ulkopuolelta ja pian olikin aina kysymässä olisiko tänään mattopainia. :D Apuvalkkuna olemisen hyöty on se että voi aina kun huvittaa vetää mattopainia jos valmentaja antaa vapaammat kädet. Noh myöhemmin olen sitten eksynyt bjj.hin ja se on hauskaa ja myös lukkopaini. Eli takas harkka juttuihin. Oli tullut seuraamme samana päivänä kävelykepit ja sabuenim päätti että harjoitellaan niillä, noh tilanne oli että jäi kaksi tyyppi ilman kävelykeppiä, minä ja oskari. Saatiinkin pitkät kepit :D/ Muut harjoittelivat kävelykepeillä perusasioita niin sabuenim opetti minulle ja oskarille pitkän kepin käsittelyä, joka ei ole kauhean helppoa. Oskarin kanssa sitten harjoiteltiin toisiimme sitten pitkäkeppitekniikkaa ja oli hauskaa reagoida toisen liikkeisiin. Kävelykeppiä olen joskus harjoitellut mutta pitkääkeppi tosi harvoin. Sitten menimmekin harjoittelemaan lukkoja ja heittoja parin kanssa kävelykepillä ja oli juuri niin kivuliasta kuin muistinkin. :D Lopuksi vähän alempien vyöasteiden perustekniikoiden kertausta ja meditaatio. Oli hyvät treenit :smt026
Kuvake
Skyrider
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 139
Viestit: 214
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Vantaa

#11

Viesti Skyrider »

13.8 Ma: Lyhyt aamulenkki jonka puolessa välissä 15 punnerrusta, 10 vatsaa, 10 selkää ja 10 punnerrusta. Oli ihan hyvä aamureippailu. Loppupäivä oli taistelukoulutusta lähinnä kertausta.

14.8 Ti: Lyhyt aamulenkki. Taistelijantutkinto joka vei suurimman osan päivästä. Tuli parista rastista kiitettävä ja yhdestä välttävä mutta suurimmasta osasta hyvä. Keksiarvo on omien laskujen mukaan hyvä. Oli muuten jokseenkin raskasta mutta oli useasti taukoja rastien välillä, jotka helpottivat elämää. Sulkeiset päivällä. Illalla alkoi marssi. Eli meidät heitettiin masiin ja tiputettiin Arabianrantaan, josta piti rastien kautta marssia santahaminaan. Matkaa taisi tulla 20km. Marssi alkoi ryhmäni osalta klo 22.01 ja päättyi 04.32 Santahaminaan. Pidettiin ryhmässä hyvää tahtia yllä ja ohitettiin monet tuntiakin aikaisemmin lähteneet ryhmät. Suurimmat hidastelut koituivat rasteilla joissa oli parhaimmillaan 45 min jonoa. Oli muuten mukava marssi ja jolat kestivät marssin hyvin. Ainoa asia joka ketutti oli että suunnilleen 12 km marssia takana rupesi satamaan aivan täysiä ja tietenkin piti ruveta nykimään sadetakkia päälle. Yksi viimeisistä rasteista oli apinarata, jossa piti roudata puolijoukkoe teltta apinaradan läpi. Ei muuten ollut kauhean hauskaa. ;) Noh joka tapauksesta marssista selvisin ja marssi oli mukavempi kuin aikaisemmat marssit niin hauskaa oli koska oli myös hyvä ryhmä.

15.8 Ke: Lepopäivä marssin jälkeen. Romahdin punkkaan marssin jälkeen ekana olin vienyt tavarat kuivumaan ja saanut aamupalan kuljetus nakin toki. :evil: Ei tullut paljoa tehtyä koko päivänä kuin nukuttua ja syotyä. Poikkeuksena rakkauteni venyttelyyn kjota tein punkassa nukahtamiseen asti ja oli palauttava lenkki päivällä, jolloin juostiin jääkäritalon ympäri muutama kierros ja venyteltiin. Myös valalauluja harjoiteltiin.

16.8 To: Ampumista. Siinä asetta purkaessa älysin yhden jutun: marssin jälkeen se olisi varmaan ollut hyvä puhdistaa... :D Noh puhdistu ennen ampumista ja ammunnassa vanhojen juttujen kertaamista ja onnistuin jopa saaman polviammunta-asennon vakaaksi, mutta se on siltikin kivulias asento olla. Valaharjoittelua suurin osa loppupäivää. Semmoiset 7 tuntia oli varattu valaharjoitteluun ja se olikin aika intensiivistä. Minulla loppui siinä 6 tunnin kohdalla harjoittelu koska lähdin harjoitusvapaalle. Lähdin muuten tosi sopivasti, koska alkoi satamaan kaatamalla juuri kuin hyppäsin autoon. Siellähän ne marssi kuin mä lähdin kohti harkkoja, kerrankin oli hyvä tuuri. :D Eli hapkido treenit 90 min. Tuli tanjuniin vähän tarkennusta. Alkujumpassa parin vetämistä ja työntämistä. Josta seurasi uhrautumisheittoja. Ei muuten ole mun vahvin osa-alue ;) vähän mattopainia jossain välissä. Sitten tuli tekniikoiden vuoro. Pääsin opettamaan keltaiselle ja vihreälle vyölle tekniikoita. Oli muuten tosi kummallista kun huomasi oppineensa intissä jotain joka auttaa valmentamisessa. Intissä olen huomannut mikä tapa opettaa on minun mielestäni tehokkain, kun kouluttajat, kokelaat ja alikit opettavat ja kertovat asioita ja olen näköjään onnistunut omaksumaan sen mielestäni parhaimman tavan opettaa. Olin normaalia rennompi ja asenteeni ja opetusmetodini olivat muuttuneet tehokkaammiksi. Toki siellä oli vielä se minun tapani opettaa, mutta se oli vahvistunut. Outoa. Vaikka olenkin tässä nyt noin vuoden ohjannut oli se siltikin sellainen hetki, jolloin tunsi että oikeasti valmentaminen on minulle tärkeimpiä asioita kamppailulajeissa. No takas aiheeseen, loppujumppa ja meditointia ja paluu santahaminaan.

17.8 Pe: Yöllä 30 min vartio, joku oli hajoittanut oven ja jouduttiin vartioimaan sitä :? Aamulla 4 km aamulenkki. Lenkki oli todella mukava, puhuin tupalaiseni kanssa lenkin aikana ja tahti tuntui hyvälle, lopussa katsoin kun alikersantti otti järjettömän spurtin ja ampaisin perään. Oli sanoin kuvaamattoman hieno fiilis kun joukkoe lähti juoksemaan niin kovaa kuin vain pystyi. Saisi olla useamminkin samanlainen loppuspurtti. Huomasin samalla myös kuntoni kohentuneen kun lenkkin tuntui loppuspurtteineen kevyeltä. Seuraavaksi ohjelmassa oli paraatikentällä lipunnosto, ensimmäinen päivän pitkistä asennossa ja levossa seisomisista. Aamupäivä kuluikin siivotessa ja sitten koittikin päivän pääohjelma, vala. Mustikkamaalle kyyti jossa vala. Tein pari pikkumokaa, kuten eteen viennissä jäi ase vähän liian alas, mutta ei se näkynyt, toivottavasti. :D Valamarssi näytti hienolta varsinkin kävelin toisessa laidassa ja oltiin saatu tahti samaksi koko komppaniassa. Loppui samalla elämä alokkaana ja nyt olenkin kaartinjääkäri. Lomille siitä. Muodostui samalla pieni kiire. No todella nopeasti harkkakamat mukaan ja bjj-treeneihin. 90 min. Kunnon alkujumppa ja aiheena oli half-guard. Loppuun 30 min sparria. Oli todella mukava päästä pitkästä ajasta painimaan kunnolla, hapkidossa sitä vain ei ole tarpeeksi aina. :D
Kuvake
Skyrider
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 139
Viestit: 214
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Vantaa

#12

Viesti Skyrider »

19.8 Su: 19.45-20.40 Valmentajien treenit, joista lähdin vähän etuajassa pois. Käytiin seuraavan vyön tekniikoita läpi ja ehdittiinkin käydä noin puolet niistä. Seuraavalle vyölle vaadittavissa tekniikoissa saa lentää aikapaljon :D kyseessä on siis potkuun vastatekniikat.
Kuvake
Skyrider
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 139
Viestit: 214
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Vantaa

#13

Viesti Skyrider »

21.8 Ti: Ryhmän hyökkäys- ja puolustusammunta paukkupatruunoilla. Oli taas aivan tolkuttoman hauskaa. Sitä 2 hyökkäys vetoa ja yksi puolustus. Toisessa vedossa innostuin vähän ja tein viimeiset metrit puolustuksen asemin suoran hyökkäyksen ja rk oli sarjalla. Aivan loistava fiilis. :D Iltapäivällä oli mukava ohjelman muutos, rättisulkeiset. Oli muuten niin sanoin kuvaamattoman loistavaa... Tuli kokeiltua siinä 2-3 tunnin aikana aika monta vaate yhdistelmää läpi. ;)

22.8 Ke: Leirille lähtö. Ampumaleiri Santahaminassa. Täbäri oli yhtä mukava kuin ennenkin... Noh siitten ekalle rastille. Kes-ammunta, siis kevytkertasinko. Oli muuten kovat ammukset. Oli lievästi kuumottavaa ampua 130m päähän sillä. Aivan mahtava räjähdys ja savupilvi. :D Siitä seurasikin sitten puolustusammunta kovilla. Ihan mukavaa kerrankin nähdä että osuu niihin tauluihin poterosta. Päivän loppuhuipennus oli illalla pienessä ryhmässä yöliikkumisharjoitus ja alikit metsästi meitä. Pari kertaa kävi vähän heikosti kun loput ryhmästä katos pimeydessä ja minä ja eräs toinen taistelija jäätiin noin 2 metrin päähän alikista ja siinähän sitten makoiltiin, mutta ei nähnyt meitä. :D Tehtävän suorittamisen jälkeen koittikin yllätys... Nyt älysin miksi otettiin varustepussit mukaan ja pyyhe. Yöllinen vesistön ylitys. :D Suomenlahti on aika kylmä paikka ja puhumattakaan liukas varsinkin ne kivet. Oli lähellä etten kaatunut, mutta pelastin tilanteen syöksymällä rantakivikkoon joka oli terävä ja seurauksena jalat täys haavoja. :cry: Noh en kastellut rynkkyäni. Siitähän se jatkui ja loppujen lopuksi ei se ollutkaan niin paha kuin aluksi. Kokemus se oli.

23.8 To: Hyökkäysammunnat kovilla luodeilla. Eka pari harjoittelua ilman luoteja, paukkupatruunoilla ja lopuksi kovilla. 2 vetoa aluksi kovilla, eka meni heikosti, toka vähän paremmin. Siihen sen olisi sitten pitänyt loppua, mutta joukkoeenkouluttaja sai meille ylimääräisen vedon hommattua ja laitoin kaiken peliin. Järjettömän hauskaa ja komppanian päälikkö oli tyytyväinen meidän joukkoeeseen. Joukkoeen kouluttaja muutti sitten iltapäivän ohjelmaa ja luvassa oli hauskan pitoa. Oli liikunta koulutusta, aloitettiin työntö ja vetoharjoituksilla, siis toinen roikkuu vyössä ja toinen liikkuu ja toinen laittaa vastaan ja toinen liikkuu. Sitten oli 4 hengen ryhmissä harjoituksia. Pitää koskettaa jonon viimeistä ja piti esim murtautua 3 henkisen linjaston läpi. Noh sitten 8 henkiset ryhmät yks keskelle ja läpi murtautumisharjoituksia ja esim yrittää lyödä yhtä kun puollustautuu loppuja vastaan. :D Jatkui jonkin aikaa ennen kuin päästiin loppuhuipennukseen. Joukkoe puoliks ja vastakkaisille puolille saharaa. Ideana oli saada toinen joukkoe pois saharasta tai luovutus. :badgrin: Peli alkoi, kävelin kohti erästä tupalaistani ja paini pystyyn... Eka side mounttiin, siitä mounttiin josta juji. Ei ihan toiminut ku oli nopea kaveri, noh se nousi seisomaan vaihdoin tekniikan triangeliin, joukkoeen kouluttaja oli sillä välin ilmestynyt taakseni ja sanoi; eikös toi olis helpompaa ilman maihareita? Siinähän sitten vain hymyilin ja kaveri luovutti. Seuraava kohde, alasvienti ja juji, lopetti nopeasti. katselin ympärille ja näin joukkoeen toisen bjj.n harrastajan ja siinähän se vain teki americanaa. :D Loppu turhan nopeasti. :cry: Mutta hauskaa oli. Yöllä oli tiedustelu ja hyökkäysharjoitukset. Tiedustelun kohde, toinen joukkoe ei koskaan havainnut meitä, ja päästiin tosi lähelle niitä ja saatiin tarvittavat tiedot. Hyökkäys olikin sitten kunnon kämy. Kuljettiin kiltisti saharan poikki avorivissä ja puolustajat avasivat tulen. Ei paras reitti valinta. Noh rynnäkkö onnistui ja saatiin tuhottua niiden johtamispiste. Hienon näköistä muuten ampua pimeällä. 8) Ennen nukkumaan menoa pimeässä näkölaitteen harjoittelua ja valoraketilla harjoittelua, ihan ok.

24.8 Pe: Tasi heti aamuun. Tasi on siis taistelusimulaattori, ammutaan paukuilla ja miellä on aseissa lähettimet kiinni ja liiveissä vastaanottimet. 3 vetoa sitä, haavotuin kerran. Olin vähän väsynyt ja ei oikein jaksanut keskittyä vaikka olikin hauskaa. Loppupäivän ohjelma oli ATT eli ampumataitotesti, ammuin 11/12 eli kiitettävä ja sain kuntoisuusloman ja ampumataitomerkin.

25.8 La: Viimeinen leiripäivä. Aamulla sykkimistä telttojen purku ja sitä ennen olin saanut vartio nakin. Vähän väsytti aamulla... Päivän pääohjelmaan kumminkin. Napalmirata ja kyynelkaasukontti. Napalmi eka. Sammuttamisharjoitus. Sitten napalmikuja, kuumotti vähän, mutta oli järjettömän hauskaa. :smt041 seuraavaksi tulessa oleva talo jossa edessä mennyt taistelija kämmäs ja polvi syttyi tuleen, vähän tuli kylmä fiilis mulle. Lopuksi napalmikatos joka oli turhan helppo. Sitten nähtiin miten napalmipommi toimii... Sanko napalmia katoksen päälle, kaadetaan ja sytytetään, ei muuten ollut mitenkään kaunista varsinkin kun älys että sitä ollaan oikeasti käytetty ihmisiin esim. vietnamin sodassa. Eteenpäin ja kohti kyynelkaasua... Ensiksi konttiin suojavarustuspäällä ja istuskeltiin, ei mitään hätää, sitten ilman varustusta samaan konttiin... Oli sanoin kuvaamattoman kiehtova tunne. Itketti, keuhkoja poltti, iho nipisteli, nenä vuosi ja yskitti. Suosittelen kokeilemaan, se on hieno elämys. Kun siitä oltiin selvitty niin kokoonnuimme kontin vieressä olleeseen vallitettuun alueeseen, komppanian päälliikkö nousi vallin päälle ja teki ristin merkin? Mitäköhän toi nyt tarkoitti? Sitten tuli joukkoeenkouluttaja ja alikit kaasunaamarit päässä alueelle, no voi ttu. Kouluttaja huusi suojeluhälytys ja heitti kranaatin, joka ruper savuamaan. Oli sangen nopeeta toiminta kerrankin ja sain varustuksen päälle ja huomasin että niskaa poltti ja ranteita. :cry: Pois sieltä. Sitten luulimme että kiva loppuikin mutta saimme selville että joudumme marssimaan suojeluvarustus (kaasunaamari, suojahaskat ja sadeasu) päällä takasin, metsän kautta. Tunnin hikoilemisen, kiroilemisen ja sen jälkeen kun huomasin ettei naamarin vesijärjestelmä toimi päästiin takasin kasarmille ja oli vähän nihkeä olo. :( Noh siitä 5 tuntia sen jälkeen lomille :D
flammac
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 664
Lauteille: Toukokuu 2006
Etulaji: Taekwon-do
Takalajit: Hapkido

#14

Viesti flammac »

Sää kirjoitat kaauhean pitkästi hyvä höppänä. <3
Kuvake
Skyrider
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 139
Viestit: 214
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Vantaa

#15

Viesti Skyrider »

Noh, teksti vain valuu mielestäni... :D
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 73 kurkkijaa