Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Ystävät

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 93921
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Ystävät

#1

Viesti Mika »

Ystävät ovat tärkeitä, nyt se on oikein tutkittu. :D :)

U.S. researchers said college students wishing to develop lifelong friends need to invest time while still in school in developing such relationships.
Artikkeli
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

#2

Viesti Polvi »

Allekirjoittavatko Potkun naiset havaintoni siitä, että useimmilla naisilla/tytöillä on ns bestis? Eli he kykenevät nimeämään yhden ihmisen, joka on selkeästi lähimmäisin kaveri/ystävä. Miehillä tätä ilmiötä esiintyy havaintojeni mukaan harvemmin.
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Anni M.
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 823
Lauteille: Lokakuu 2005

#3

Viesti Anni M. »

Polvi kirjoitti: Allekirjoittavatko Potkun naiset havaintoni siitä, että useimmilla naisilla/tytöillä on ns bestis? Eli he kykenevät nimeämään yhden ihmisen, joka on selkeästi lähimmäisin kaveri/ystävä. Miehillä tätä ilmiötä esiintyy havaintojeni mukaan harvemmin.
Mulla ainakin on. Mun paras ystäväni on mies. Se tietää musta (lähes) kaiken.
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 7295
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Kirkkonummi
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

#4

Viesti Tyttö »

Polvi kirjoitti: Allekirjoittavatko Potkun naiset havaintoni siitä, että useimmilla naisilla/tytöillä on ns bestis? Eli he kykenevät nimeämään yhden ihmisen, joka on selkeästi lähimmäisin kaveri/ystävä. Miehillä tätä ilmiötä esiintyy havaintojeni mukaan harvemmin.
Kyllä mulla on ainakin yksi lapsuudenystävä, jonka voin nimetä lähimmäksi ystäväksi. Nähdään harvoin, ehkä pari kolme kertaa vuodessa, mutta se ei ole haitannut ystävyyttä ollenkaan.

Mulla sen menee näin: tuttuja on paljon, kavereita jonkin verran, mutta ystäviä vain "pari".
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 93921
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#5

Viesti Mika »

Mun paras kaveri on tietenkin waimoni. :smt050

Oikeasti. Mutta kun olin poikamies, parasta kaveria ei ollut. Sellainen oli kyllä yläasteella (riena, soitti Metallican keikalta muutama viikko sitten, piti vain puhelinta auki ja antoi poikain soittaa :D), jolloin sitä omaa identiteettiä vielä haetaan.

Eli omat havaintoni ainakin puoliksi tukevat Polven teesiä. Naisista ja bestiksistä en oikein tiedä.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Ronin
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 4457
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Mushroomland

#6

Viesti Ronin »

Mulla ei ole ollu varsinaista bestistä vuosiin ja täysi-ikäisenä ne on aina olleet tyttöjä. Nykyään paras kaveri on puoliso, muuten kavereilla ei oikeastaan ole minkäänlaista ns. arvojärjestystä; on vain läheisiä kavereita ja sitten erikseen tuttavia.
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#7

Viesti Eelo »

Mullakaan ei oo ollu pahemmin parastakaveria koskaan. Mut mulla on aina ollu muutama kaveri ylimuiden vaikkakin nää kaverit on vaihtunu vuosien varrella. Kattoony saisko lukiosta bestistä.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#8

Viesti bodyguard »

Mulla on ollu paras kaveri ja tälläkin hetkellä on (kai?).

Riippuu tosin ehkä siitä että miten paras kaveri määritellään :?

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#9

Viesti Paappa »

Ystäviä on vähän, mutta hyviä. Vanhimman näistä olen tuntenut varmaan 30 vuotta.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
heian
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3164
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Sonkajärvi

#10

Viesti heian »

Polvi kirjoitti: Allekirjoittavatko Potkun naiset havaintoni siitä, että useimmilla naisilla/tytöillä on ns bestis? Eli he kykenevät nimeämään yhden ihmisen, joka on selkeästi lähimmäisin kaveri/ystävä. Miehillä tätä ilmiötä esiintyy havaintojeni mukaan harvemmin.
Itse en voi nimetä yhtä ainutta bestistä. Parhaita kavereita löytyy ainakin pari. Toki nuorempana oli bestiksiä, mutta heihin sai vain pettyä, joten en enää suostu nimeään vain yhtä parasta kaveria.
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

#11

Viesti L.K. »

bodyguard kirjoitti: Mulla on ollu paras kaveri ja tälläkin hetkellä on (kai?).

Riippuu tosin ehkä siitä että miten paras kaveri määritellään :?
Polvi ja minä... :lol:
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Samppa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2239
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

#12

Viesti Samppa »

Mulla ei oo kavereita. Pari semituttua kyllä löytyy.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#13

Viesti MarkkuT »

Lainaan tässä kaveria, jonka olen tuntenut jo ennen kuin opin sanomaan R:n:

"Ei meillä mitään kavereita oo. Kaikki vaan v1ttuilee toisilleen."

:lol:
Ain't no one.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 93921
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#14

Viesti Mika »

Kuva

A network model created with data from the study: blue nodes are males, pink nodes are females, and gray nodes are unknown gender. The node size is proportional to the age of the phone user, and the color and width of the links grows with persistence.
Image credit: Cesar Hidalgo and Carlos Rodriguez-Sickert.


Some friendships are short and fleeting, while others may last years. Although a wide variety of factors go into determining the strength of our relationships, the long-lasting ones seem to share a number of the same characteristics, according to a recent study.

:arrow:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

#15

Viesti Elina »

Mika kirjoitti: Mun paras kaveri on tietenkin waimoni. :smt050

Oikeasti. Mutta kun olin poikamies, parasta kaveria ei ollut. Sellainen oli kyllä yläasteella (riena, soitti Metallican keikalta muutama viikko sitten, piti vain puhelinta auki ja antoi poikain soittaa :D), jolloin sitä omaa identiteettiä vielä haetaan.

Eli omat havaintoni ainakin puoliksi tukevat Polven teesiä. Naisista ja bestiksistä en oikein tiedä.
Lukiossa oli pari bestistä, sen jälkeen tuli mies :lol: Mutta oikeasti totta puhuen, kun tuli ensimmäinen (ja se ainoa) vakava ihmissuhde, niin silloin kaikki ystäväsuhteet menivät yhdelle viivalle. Ja sitähän yleensä moni valittaakin, että kun joku alkaa seurustella, niin kavereille ei ole aikaa - ja sama jatkuu sitten avo-/avioliitoissa: aika harvoin niitä ystäviään sitten loppujen lopuksi aikuisiällä näkee, koska välimatkaakin on saattanut syntyä useita satoja kilometrejä.

Toisaalta, vaikka itse olenkin sosiaalinen, niin viihdyn todella paljon ihan yksiksenikin. Ja pitää kyllä tunnustaa, että kymmenisen vuotta on mennyt kaveripiireissä, joissa suurin osa on miespuolisia, joten semmoiset "tyttöjenillat" ovat jääneet minulta ihan kokonaan kokematta. Jossain vaiheessa vähän kadehdinkin semmoista - on hauska lukea vaikkapa semmoisista polttareista, joissa on iso läjä hyviä naispuolisia kavereita jopa lapsuudesta saakka, jotka tuntevat juhlittavan todella hyvin ja päinvastoin. Toisaalta taas jotenkin tuntuu siltä, ettei edes osaisi olla semmoisissa tilanteissa, vaikka varmasti olisi kivaakin...Mun on helpompi sitten taas saman sukupuolen kavereissa keskittyä yhteen kerrallaan :D En tiedä mikä ihme siinä on, mutta tunnen itseni kyllä aina ihan norsuksi ja kömpelöksi muiden naisten seassa :lol:
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 111 kurkkijaa