Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

vanu

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
vanu
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 183
Viestit: 493
Lauteille: Maaliskuu 2007
Paikkakunta: Kuopio

#346

Viesti vanu »

tmm kirjoitti: Kyllä se siitä :smt056
Oikeassapa olet, niinhän se tuppaa lutviutumaan ;)

Bjj. Alkulämpöinä juoksentelua ja matossa etenemistä eri tavoin, sitten parin minuutin eriä parin kanssa avointa guardia pitäen (ja toinen yritti ohitella). Tekniikkateemana armbar, jota tehtiin guardista, sivusta ja mountista. Väliin aina viiden minuutin nujuerä ja lopuksi vielä muutama.

Kivaa.
Treenipäiväkirja päivitystauolla
Kuvake
vanu
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 183
Viestit: 493
Lauteille: Maaliskuu 2007
Paikkakunta: Kuopio

#347

Viesti vanu »

Perjantai meni rötvätessä huilipäivänä. Aamupaino 62,6. Tänään hokutreeneissä vähän porukkaa ja potkuteema, tehtiin lähinnä mawaa ja sokutoa hitaasti ilmaan, seinästä tukea ottaen, seinää pitkin potkien, parin kädestä tukea ottaen pariin jne. Lopummassa liikkeestä niin että toinen pojotti ympyrän keskiönä ja toinen liikkui ympärillä ja potki, sitten myös osia vaihtaen eli keskellä olija haki etäisyyden liikkujaan ja potkaisi. Tyynyihin myös vähän alapotkuja ja kylkimawoja, ei sujunut tänäänkään. Kevyet treenit, passasi minulle rapsakkaisena hyvin - hikoilin, vötkyilin ja lusmusin.

Jutsun jälkeen jatkui lukkopainivuoro, jossa osanottajina jussip ja minä. Pyöriskeltiin siis kahdestaan puku päällä. Sain esittää kainoja toiveita, joten käytiin läpi mountin ja siden alta luikertelua (kun lähinnä tulee vaan oltua siellä lytyssä) ja kuristuksia. Päälle painittiin, ja huomasin taas, miten autuaasti kaikki kymmenen minuuttia sitten opetellut yksinkertaisetkin jutut häviävät mielestä siinä tilanteessa, kun niille oikein tarjotaan paikkaa. Tahtoo paljon toistoja. Pitänee kuivaharjoitella yksin kotona :p .
Treenipäiväkirja päivitystauolla
Kuvake
vanu
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 183
Viestit: 493
Lauteille: Maaliskuu 2007
Paikkakunta: Kuopio

#348

Viesti vanu »

Kämpän siivous ja lötköttelyä koko päivä. Lonkat juntturissa. Iltasella lenkki 5 km pimeässä vesisateessa, 35 minuuttia.
Treenipäiväkirja päivitystauolla
Kuvake
vanu
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 183
Viestit: 493
Lauteille: Maaliskuu 2007
Paikkakunta: Kuopio

#349

Viesti vanu »

Eilen vain vähän kotijumppaa, kyykkyjä ja pallon kanssa tenuamista, vatsat, selät ja punnerukset. Maanantaipaino 63 tasan. Tänään jutsutreeneissä paljon ukemeita sekä käsiotteesta vapautumiset edestä ja takaa. Väsy.
Treenipäiväkirja päivitystauolla
Kuvake
vanu
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 183
Viestit: 493
Lauteille: Maaliskuu 2007
Paikkakunta: Kuopio

#350

Viesti vanu »

Henki pihisee vielä. Vajaan viikon verran reissussa, josta viisi päivää GooM-risteilyn staffitouhuissa - jatkuvaa tamppausta ja jammausta ja minttufrezzaa ja viuhahtelua ja vaahtokylpyä ja laivaruokaa ja paljon ihania ihmisiä. Ei juuri unta tai nujua, jos satunnaisia käytäväpaineja ei killata. Tuliaisina vieroitusoireet, kooma ja lentsu.

Aamupaino tänään 63,6. Eilisen huilipäivän jälkeen alkaa olo normalisoitua. Missasin reissun takia vaparikurssin ekat treenit eli sinne sitten huomenna, tänään pitkästä aikaa bjj. Olenko muistanut mainita, että eläminen on kerrassaan mukavaa?
Treenipäiväkirja päivitystauolla
Kuvake
vanu
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 183
Viestit: 493
Lauteille: Maaliskuu 2007
Paikkakunta: Kuopio

#351

Viesti vanu »

Eilen bjj, tehtiin jotain hassuja pyllähdysalasvientejä ja jotain muutakin, loppujumppana ainakin korkealentoista akrobatiaa. Viikon tauko tuntui ikuisuudelta, kunto loppui heti kun matolle kipusi, mutta muksaa silti.

Tänäpänä pääsin sitten ekaa kertaa vaparin peruskurssille, muut olivat aloittaneet jo tiistaina mun vielä reissatessa. Tehtiin alkulämpönä hölkkäilyt ja katkaravut, matossa selällään pyörimistä ja pystynujua (käden hakua kainaloon jne). Mattotekniikkana sivusta alta sviippausta: käsi kaulalle, toinen sisään ja lantiolle, katkiksella tilaa ja polvi pitkällesyvälle sisään, toisen jalan varpulit mukaan, suoristus ja guardi kiinni. Tähän jatkona guardin aukaisu: kädet lonkille, kyynärpäät sisäreisiin, selkä pyöreäksi, toinen polvi persvakoon ja toisen jalan taakse suoristuksella avaus, vakopolvi pystyyn ja reidestä yli, samalla haetaan ristikädellä kainalo, saksataan kinttu yli ja sivulle.

Tekniikoita pyöriskeltiin ja välillä vähän enemmän vääntäenkin tuota samaa. Loppuun parin kanssa kuntojumppaa, mm. kantamista, reppuselkäilyä ja guardissaroikkumisvatsoja. Kiipeiltiin myös köysissä ja vedettiin leukoja (... okei, ne teki joilla oli käsissä jotain lihaksia, ts. kaikki muut paitsi minä).

Hyvä fiilis jäi tästäkin. Tosin vähän sellainen pulkannarumainen. Mutta nyt olen sentään muuttanut maailmanhistoriaa olemalla ensimmäinen nainen kuopiolaisella vapaaottelun peruskurssilla - kai tällä jo pääsee Mitä Missä Milloin -kirjaan??? Illalla käpsytin vielä ripakasti 2,5 km suuntaansa ostamaan namuja.
Treenipäiväkirja päivitystauolla
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

#352

Viesti TimoS »

Sarjassamme tyhmät kysymykset, mutta jos olen käsittänyt oikein, niin treenailet nyt Hokutu ryu jujutsua, brassi jujutsua ja vielä vapaaotteluakin. Lisäksi kaikesta päätellen käyt salillakin painoja nostelemassa. Kysymys siis kuuluu, että miten ihmeessä sulla riittää aika/energia kaikkeen tuohon? :smt017
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
Mänzy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 4951
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Bujinkan Budo Taijutsu, HEMA
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, historiallinen miekkailu (italialainen tyyli)

#353

Viesti Mänzy »

Päälle vielä opiskelija-aktiivihommat, joita olen noista teksteistäsi vanu tulkinnut sinun myös tekevän... Vuorokautesi on varmaan 30-tuntinen!



Mänzy
Mikko Mänttäri

In the game of thrones you win, fanat ad patolg, or you die.
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

#354

Viesti TimoS »

Mänzy kirjoitti: Päälle vielä opiskelija-aktiivihommat, joita olen noista teksteistäsi vanu tulkinnut sinun myös tekevän...
No nehän hoidetaan päiväsaikaan :D Nimimerkki entinen opiskelijayhdistysaktivisti
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
Mänzy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 4951
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Bujinkan Budo Taijutsu, HEMA
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, historiallinen miekkailu (italialainen tyyli)

#355

Viesti Mänzy »

TimoS kirjoitti:
Mänzy kirjoitti:Päälle vielä opiskelija-aktiivihommat, joita olen noista teksteistäsi vanu tulkinnut sinun myös tekevän...
No nehän hoidetaan päiväsaikaan :D Nimimerkki entinen opiskelijayhdistysaktivisti
Köh, kröh... Juuri olin keskiviikkona hoitamassa edustushommia klo 19-06...

:o

Nimimerkillä kovasti melkein entinen opiskelijayhdistysaktiivi (eikö tämä koskaan lopu? :D )



Mänzy
Mikko Mänttäri

In the game of thrones you win, fanat ad patolg, or you die.
tmm
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 1667
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Jyväskylä

#356

Viesti tmm »

Minä ainakin hoidin nuo opiskeluaktiivitouhuilut kello 20-06 välisenä aikana ;)
Sulava kuin voi kuumalla pannulla.
Kuvake
vanu
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 183
Viestit: 493
Lauteille: Maaliskuu 2007
Paikkakunta: Kuopio

#357

Viesti vanu »

TimoS kirjoitti: Sarjassamme tyhmät kysymykset, mutta jos olen käsittänyt oikein, niin treenailet nyt Hokutu ryu jujutsua, brassi jujutsua ja vielä vapaaotteluakin. Lisäksi kaikesta päätellen käyt salillakin painoja nostelemassa. Kysymys siis kuuluu, että miten ihmeessä sulla riittää aika/energia kaikkeen tuohon? :smt017
Helposti - ei oo miestä ja siivoan harvoin :p . Mulla on totisesti onnellinen tilanne, kun pystyn käyttämään aikaani ihan oman maun mukaan niihin asioihin, joita haluan tehdä. Tehokasta ajankäytön priorisointia (ts. skippaan epämukavat kouluhommat enkä valmistu ikinä). Vapaavalinnaisen lyhyet työpäivät ja täysin liukuva työaika on kyllä sellainen etu, että surku tulee jos pitää joskus 8-16 työskentelyyn palata.
Mänzy kirjoitti: Päälle vielä opiskelija-aktiivihommat, joita olen noista teksteistäsi vanu tulkinnut sinun myös tekevän... Vuorokautesi on varmaan 30-tuntinen!
Meidän ainejärjestöllä on järjestettävänä hirmuisen iso neljän päivän valtakunnallinen tapahtumapompsi ensi kuussa, ja sen tiimoilta on kyllä tullut välillä hötkyiltyä. Toivottavasti pysyy paketti kasassa vielä kolme viikkoa. Sen jälkeen loppuvuosi tuntuukin varmaan ihan tyhjältä, pitäisiköhän ottaa mukaan joku uusi laji... krav maga on listalla edelleen :D .
Treenipäiväkirja päivitystauolla
Kuvake
vanu
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 183
Viestit: 493
Lauteille: Maaliskuu 2007
Paikkakunta: Kuopio

#358

Viesti vanu »

Eilen hokutreenit 1,5 tuntia ja päälle saman verran vapaamuotoista matossa pyöriskelyä. Hokussa lyöntipotkupäivä - tehtiin taas kolmea peruspotkua monilla variaatioilla sekä lyöntejä hanskoilla & lyönti-potkukombinaatioita. Lyöntien blokkailu naamalla ei edelleenkään tunnu hyvältä, mutta nyt ei sentään itkettänyt :roll: . Kroppa vähän juntturissa eli kaikkea muuta kuin potkunotkea, jalka ei noussut saati suoristunut edes normaalitasolle. Olevinaan kevyttä, mutta tuntui kovin tehokkaalle.

Jatkoin lukkopainivuorolle, jossa tänään vaan hengailtiin puku päällä. Vähän raihnas olo, eli keskityin lähinnä pällistelemään ja kevyeen tekniikkaopetteluun. Sain taas hyvää opastusta asiassa, ihmiset on ihania kun viitsivät vääntää neuvoja rautalangasta ja toistaa samoja asioita mun teflonaivoille. Yksi ihan uusi juttukin, americana.

Illalla kevyesti saunaa ja kaljaa ja wiitä ja pokeria. Tänään aion pelkästään huilia (päivän ainoa aktiviteetti oli ajovalon polttimon vaihtaminen autoon, sekin sujui varsin sutjakasti kun noin 20 sekuntia konepellin avaamisen jälkeen paikalle pyyhälsi avulias naapurin setä säätämään).
Treenipäiväkirja päivitystauolla
Kuvake
keskilinja
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2609
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#359

Viesti keskilinja »

Wii on kyllä hieno keksintö. Vitsit ku ne lisäohjaimet on nii perkuleen kalliita että ei kehtais ostaa :( :(
Hernberg Jussi

Tu tö deth!!!
Kuvake
Kalle Koskinen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 4217
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Iisalmi

#360

Viesti Kalle Koskinen »

Wii rules!

t:Wii-leä jätkä
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 39 kurkkijaa