Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Hapkiyusul - tulevaisuus Suomessa?

Korealaiset lajit

Valvoja: Valvoja

kaik
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1904
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Hapkiyusul - tulevaisuus Suomessa?

#1

Viesti kaik »

Sen verta jo herättänyt mielenkiintoa JanneM:n keskustelut hapkiysulista, että mitkäs ovat suunnitelmat lajin kannalta Suomessa? Vai kunhan vain kuljailette porukalla?

En nyt muista lukeneeni että mitäs kautta JanneM törmäsi lajiin. Korean reissulla? Omaatko vielä vyöarvoa lajissa?

Joku muu voinee jatkaa hyviä kysymyksiä lisääkin.
Kai Koivisto
"Ei ole ongelmia, on vain haasteita."
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 28
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#2

Viesti JanneM »

Lajin näkymät on hyvät, niin kauan kun edes yksi ihminen minun lisäksi on kiinnostunut hapkiyusulista.

Mitään varsinaista levitystyötä en rupea tekemään. Tampereellakin treenataan (toivottavasti tulevaisuudessa säännöllisesti) vain koska sieltä löytyy aiheesta kiinnostuneitakin. Toki tästä mahdollisuudesta ilmoittelinkin, mutta vain sen takia, että toisto on tämän lajin suola ja itse en voi saada toistoja, ellei ole treenikavereita. Toinen oma lehmä mikä minulla on tuon Tampereen suhteen on se, että Tampere on hemmetin hyvä leiripaikka. Tulevaisuudessa ainakin yksi seminaari on tarkoitus järjestää Tampereella. Jos paikkakunnalla on kiinnostuneita, on leirin järjestäminen helpompaa, kun tietää ainakin kahden tai kolmen ihmisen tulevan seminaariin tai leirille varmasti. (Ei maksa sitten mulle niin paljoa)

Mitään vyöarvoa minulla ei lajissa ole.
Tekniikoita olen oppinut 7.kup tasolle asti. Eli keltaiseen vyöhön oikeuttavan määrän. Vyökokeen suoritan sitten kun Frans tai Kim dojunim niin käskee.
Tärkeintä on treenaus.

Olene törmännyt hapkiyusuliin jo aikaisemmin internetissä, mutta Korean reissulla pääsin sitä ensimäisen kerran treenaamaan. Kun palaisn takaisin suomeen kävin Frans Drenthin pitämällä seminaarilla jossa opin hieman lisää. Nyt jahka saadaan sovittua Fransin kanssa uusi seminaaripäivä opin taas vielä lisää ja kunhan pääsen Hollantiin niin toivottavasti opin edelleen lisää. Samoin ensi kesänä Koreassa... Tätä kautta pikkuhiljaa toivottavasti taitoni tässä hienossa lajissa kasvaa ja pääsen jakamaan tietoani eteenpäin täällä koto Suomessa.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#3

Viesti AriJ »

Noin ne lajit leviävät, hieno homma JanneM! Jonkun on vaan otettava se pioneerin askel - tietty se vaatii työtä, ja kaikista ei siihen ole. Onneksi joistakin :smt041

PS. eikä tartte keksiä ite :D
______________________
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 28
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#4

Viesti JanneM »

Juu. Helpompaa olisi olla vian treenaaja. Varsinkin kun on itse näin alussa... mutta mutta... Jotain uhrauksia on tehtävä jos haluaa harjoitella jotain hienoa lajia jota ei omalla paikkakunnalla/ omassa maassa ole.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
maikki
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 320
Lauteille: Kesäkuu 2005
Paikkakunta: yvi

#5

Viesti maikki »

juu meiän jannelle kuuluu vähä :respect:

vähä vaa
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 28
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#6

Viesti JanneM »

maikki kirjoitti: juu meiän jannelle kuuluu vähä :respect:

vähä vaa
No en mä sitä enempää kaipaakkaan... :lol:
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
fatman
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4041
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Karkkila

#7

Viesti fatman »

Kyllähän sitä jaksaa puskea jos asia oikeasti kiinnostaa. Ja ilmeisimminkin kiinnostaa jos noinkin pienellä tiedolla haluaa sitä osaamistaan jakaa. 8) Jannesta Hapkiyusul saa varmasti hyvän lähettilään Suomeen. Täältäpäin myös kyltti pystyyn :respect: .
Koitahan jaksella!
In my heart, in my mind, in my soul
lalalaalaa lalalaalaa lalalaa
kaik
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1904
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

#8

Viesti kaik »

Juu pitää kyllä itsekin nostaa kyltti ylös. :respect:

Eihän sitä tiedä jos jonain kauniina päivänä itsekin päätyy hapkiysulin pariin. Ihan vaan harrastajana tosin. Ensin pitäisi nyt vain muuton jälkeen päätyä jonkin pariin..
Kai Koivisto
"Ei ole ongelmia, on vain haasteita."
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

#9

Viesti TimoS »

Heh, itseäni tuo Hapkiyusul ei niin hirveästi kiinnosta, mutta pitänee yrittää painostaa serkku Tampereelta sitä treenaamaan :D Treenaa muistaakseni Hapkidoa nykyään
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 28
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#10

Viesti JanneM »

Heh... Kiitosta vaan...

Ainut lähettiläs (ambassador) mikä meitin talouteen vois tulla olis uus kela. ja siihen sopiva vapa. ;=)

Onhan se totta, että jonkun pitää uhrata siitä omasta harjoittelusta jonkun verran ja autettava myös muita eteenpäin. Silti pidän itseäni ihan harrstajana vain. varsinkin kun tässä vaiheessa minulla ei ole edes viraallista opetuslupaa... Minulla on vain Fransin lupa pitää treeniporukkaa (study group) yllä.
Josko sitä vaikka ensi kesänä sais oikein dojunimilta luvan opettaa, niin sittenhän sitä vois vaikka sanoa opettavansakkin jollekkin jotain....

Sano Timo serkulles, että tulee tutustumaan lauantaina lajiin Nääshallilla.
Siitä se kato lähtee. Ei mene ees Hapkidon kanssa päällekkäin.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

#11

Viesti TimoS »

JanneM kirjoitti: Sano Timo serkulles, että tulee tutustumaan lauantaina lajiin Nääshallilla.
Arvon serkkuni selvästi lukee tätä palstaa, koska n. 5 minuuttia sen jälkeen kun olin kirjoittanut viestini, sain häneltä mailin otsikolla "Ei tarvitse painostaa" :D On kuulemma jo tulossa.
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 28
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#12

Viesti JanneM »

TimoS kirjoitti:
JanneM kirjoitti:Sano Timo serkulles, että tulee tutustumaan lauantaina lajiin Nääshallilla.
Arvon serkkuni selvästi lukee tätä palstaa, koska n. 5 minuuttia sen jälkeen kun olin kirjoittanut viestini, sain häneltä mailin otsikolla "Ei tarvitse painostaa" :D On kuulemma jo tulossa.
Hyvä. :) Ei sitten muuta kun serkku (oletkohan minulle jo mailia laittanutkin?) ota reenikaverit mukaan. Väännät vaikka Rimpilää korvasta niin kauan, että se suostuu mukaan. (oishan se kiva Mattiakin nähdä)
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
maikki
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 320
Lauteille: Kesäkuu 2005
Paikkakunta: yvi

#13

Viesti maikki »

juu mattiin vois törmätä (siis jos lähen tampesteriin)
IIsakki
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1624
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: E-Pohojanmaa

#14

Viesti IIsakki »

enpä tiedä onkos aiheesta keskusteltu toisaalla, mutta mitäs tämä Hapkiyusul pitää sisällään?
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 28
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#15

Viesti JanneM »

IIsakki kirjoitti: enpä tiedä onkos aiheesta keskusteltu toisaalla, mutta mitäs tämä Hapkiyusul pitää sisällään?
Hapkiyusul sisältää lähinnä tekniikoita tyhjääkättä vastaan (nivellukkoja jne...). Myös jotain veistä vastaan tehtäviä tekniikoita olen nähnyt.
Potkuja ja lyöntejä lajissa ei ole kuin muutama ja ne toimivat lähinnä hämäyksenä, tai pehmityksenä (jap. atemiwaza).

Jotenkin tuntuu vähän hankalalta tämä selittäminen nyt. Parhaiten lajiin tutustuu, kun näkee ja kokeilee sitä käytännössä.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 28 kurkkijaa