Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Steven Seagal

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Steven Seagal

#1

Viesti DeusVult »

Törmäsin YouTubessa muutamaan Steven Seagal -aiheiseen videonpätkään, ja ajattelin että kun täällä on ollut jo Bruce Lee -ketju ja Auvo Niiniketo -ketju, niin ehkä sekaan mahtuu vielä Steven Seagal ketjukin :)

Seagal vetää nuorena, ja hyvin vetääkin:
" onclick="window.open(this.href);return false; ... re=related

Tehokkaalta tuo ainakin näyttää. Liikkuminen ja sijoittautuminen kohdallaan, tekniikat löytyvät helpon näköisesti ja valmista tulee nopeasti. Myös nuo eri disarmit ja aseen käyttö näyttää ainakin minun silmääni todella hyvältä. Kyllä tuota ihan mielellään kattelee.
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#2

Viesti Kari Aittomäki »

Kiitoksia!
Vaikuttavaa toimintaa todentotta.
Piru ku ois nasta tykätä aikidosta, ja kyllähän mä yritinkin.
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#3

Viesti DeusVult »

Pannaan nyt vielä toinen linkki kun ketale unohtui tuosta edellisestä, pahoittelen:

" onclick="window.open(this.href);return false;

Ei ehkä ihan yhtä vauhdikas setti, mutta ei tätäkään voi huonoksi moittia.
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 1

#4

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

Koska Gene Lebell... 8)
JKoskinen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 764
Lauteille: Tammikuu 2006

#5

Viesti JKoskinen »

Eipä tuo Aikidoksi ainakaan minun silmiini hyvältä näytä. Ja mitä olen yhden opettajansa treeneissä käynyt ja tämän kanssa jutellut, niin voin helposti uskoa olevan samaa porukaa. Toki ihan hyviä pointteja tälläkin oli. Välillä.
ed von virtanen
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 261
Lauteille: Maaliskuu 2007
Paikkakunta: Jyväskylä

#6

Viesti ed von virtanen »

JKoskinen kirjoitti: Eipä tuo Aikidoksi ainakaan minun silmiini hyvältä näytä.
voitko hiukan perustella tarkemmin..?
mun silmin toi näyttäis olevan ihan ok.
en voi kuin ihailla tota pelin sulavuutta ja kontrollia ympäristöön...
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

#7

Viesti L.K. »

Kyllä tuo omaan silmäänkin näytti oikein hyvältä.
Puukkojutuissa oli itse asiassa hyvin paljon samaa monen muunkin lajin kanssa.
Ja hyvin räväkästi kyllä teki heitot/rannekaadot.Vaikka toki varmaan hyökkääjä veti komiat ukemit,mutta silti.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Miklu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2126
Lauteille: Tammikuu 2005

#8

Viesti Miklu »

Seagalillahan on aivan valtava kokoetu puolellaan ja mies ei häpeä olla käyttämättä sitä. Sopii oikein hyvin yhteen inokkaiden ukejen kanssa. Tuo nopeat zombiet on silti yks hauskimpia harjoitteita mitä löytyy :lol: Siihen kun oikein saa "imun" päälle niin ei tarvi kuin sopivasti liikkua ja näyttää pelottavalta(?) niin ukea kaatuu (edellyttää siis, että uke on ensin juossut parikertaa ojennettuun käsivarteen vähä pyykkinaru-tyyliin).

Mutta että taidokasta aikidoa? Ei ehkä mutta toimii hyvin tai ainakin toimi aikanaan elokuvatuksissa.
Bruce Lee elää!
Kuvake
Sakke
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 67
Lauteille: Elokuu 2007

#9

Viesti Sakke »

Itsehän en tiedä aikidosta mitään..

Yrittävätkö uket käydä tosissaan päälle vai ovatko nuo hyökkäykset teatteria, joista tori selviytyy tietysti täydellisellä tekniikalla? :?
Kuvake
JariR
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 329
Lauteille: Lokakuu 2005
Paikkakunta: Espoo

#10

Viesti JariR »

ed von virtanen kirjoitti:
JKoskinen kirjoitti:Eipä tuo Aikidoksi ainakaan minun silmiini hyvältä näytä.
voitko hiukan perustella tarkemmin..?
mun silmin toi näyttäis olevan ihan ok.
en voi kuin ihailla tota pelin sulavuutta ja kontrollia ympäristöön...
ja
Sakke kirjoitti: Itsehän en tiedä aikidosta mitään..
Nii, en minäkään. Aikidosta.

Tunnen kyllä hyvin sen japanilaisesta jujutsusta tutun harjoittelutavan jossa "heitettävä" myötäilee otetta joko a) nollatakseen kaverin yritykset tai b) hävitäkseen hallitusti. Yksi tämän harjoitusmuodon pirullisista sudenkuopista on se että siinä on helppo lähteä sinne itsesuggestion tielle jossa uket lentelee suunnilleen käsin koskematta. Erityisen suuri riski tuohon on jos ollaan näytöksessä heilumassa ja jos vielä "lajinomaiseen toimintaan" kuuluuu ilmavat heitot ja vastustajan projisointi komeissa kaarissa...

Välillä on lisäksi niin että eroa oikean ja onnistuneen vastustajan hallinnan ja kuvatunlaisen autopilotilla lentelevän uken välillä on sivusta seuraten aika vaikea huomata. Erityisesti jos lajin kehonkäyttö ei ole tuttua. Ja erityisesti videonauhalta katsellessa.

Näiden disclaimereiden jälkeen uskaltaisin kuitenkin sanoa että noissa pätkissä näytti että uket olivat välillä aika...hanakoita myötäilemään SuurSensein otteita sensijaan että olisivat "haastaneet" hänet tinkimättömästi viemään horjutukset loppuun saakka. Eli siis siihen saakka kunnes on selvää että häviö on väistämätön. Ja olihan siellä itse horjutukseen johtavassa "esivalmistelussakin" nähtävissä severran väljää että ainakin sivusta katsellessa tulee mieleen että tokkopa vastaanhangoitteleva uke ihan noihin loppuhorjutuksiin asti olisi ihan joka kerta mukana tanssinut.

Tilanteessa soljuminen ja se että löytyy otteet tilanteeseen kuin tilanteeseen oli sensijaan mielestäni Seagalilla ihan moitteetonta. Mutta siinä ei kai pitäisi olla mitään ihmeellistä; kuulunee ihan kenen tahansa paria vuotta pidempään harjoitelleen aikidojantterin konstivalikoimaan. Ei siihen mitään kansainvälistä suursenseitä tarvita, eikä siis sellaisenaan tee mitään henkeäsalpaava vaikutusta ainakaan aikidoihmisiin. Ne tekee sitä koko ajan itekki. ;)

Näin siis ei-aikidokan-näkökulmasta viisastellen...

t. J
Kuvake
Korppi
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 725
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Kerava

#11

Viesti Korppi »

Ihan kivan näköistä mutta ekan pätkän alussa herra Seagal jää hieman alle noissa 4 vastaan hyökkäyksissä. Pitääkin vetää joskus tuollainen 2 vs 1 jossa toisilla on bokken ja itsellä jo. :D

Toisessa videossa tatamin koko rajoittaa selvästi herra Seagalia.
Muuten hieman eri näköistä kuin mitä me treenataan mutta kyllä sitä aikidoa noinkin voi tehdä.
Kari Mantere

"Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?"
CrazyCatt
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 301
Lauteille: Maaliskuu 2007

#12

Viesti CrazyCatt »

Sen suuremmitta analyyseitta: Oon mä joskus huonompaakin aikidoa nähnyt. ;)
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

#13

Viesti L.K. »

Miklu kirjoitti: Mutta että taidokasta aikidoa? Ei ehkä mutta toimii hyvin tai ainakin toimi aikanaan elokuvatuksissa.
Uskaltaisin väittää kuitenkin,että hra Seagal on ihan taitava aikidoka.Ei varmaan maailman paras,mutta taitava silti.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
ju-jussi
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 52
Lauteille: Helmikuu 2007
Paikkakunta: Espoo

#14

Viesti ju-jussi »

Seagal on kova jätkä ja kaikki leffat löytyy 8)
Kuvake
Abe Simpson
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1565
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Springfield Retirement Castle

#15

Viesti Abe Simpson »

Kun tuo mestarin myötäily nousi esiin - löytyykö netistä klippejä sellaisesta aikidosta, jossa näin ei toimittaisi, ikäänkuin vertailukohdaksi?
"Pallomerimies on erimies"
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 48 kurkkijaa