Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Benu

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 753
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

Benu

#1

Viesti Benu »

Tuli tässä joululomien aikaa lueskeltua hieman muiden treenipäiväkirjoja ja iski kauhee vitutus. Olen ollut kohta 2kk loukkaantuneena, solisluun ja rintalastan yhdistävä nivel muljahti ja turpos tajuttomaks palloks. Lääkärin mukaan olis pitäny parantua 2 viikon sisällä... olen käynyt treenamassa vähän aina välillä ja sillon on kipeytynyt. Nyt en ole 2½ viikkon tehnyt yhtään mitään ja mies ei meinaa pysyä aloillaan. Mutta tänään vedin ekat puntit sitten loukkaantumisen.

Jatkossa lupaan kirjottaa lyhyempiä posteja. ;)

Kerronpahan vähän ittestäni ensin. Sukupuoli: mies, pituus 178cm ja syntymävuosi 1984. Opiskelen ja käyn osa-aikatöissä, asustelen Vaasassa vaikka olenki Karjaalta kotosin. BJJn alotin Hangossa. Ihan pikku junnun olen pikkusen nyrkkeily ja paininu. Sitten syksyllä 2004 alotin muay-thain mutta se vaihtu sitte aika nopeesti BJJhin. Kevään 2005 jälkeen olen treenannu BJJtä säännöllisen epäsäännöllisesti. Mutta nyt viime toukokuun jälkeen olen treenannu minimissään 4krt, normaalisti 5 tai 6krt riippuen siitä jos olen käyny hopailemassa tai treenaamassa vaparia. Siihen sitte lisäks 2krt punttia ja sunnuntaina käyny lenkillä jos ei oo krapula :oops:

Lisäänpähän vielä että tarkotus olis ruveta käymään suht ahkerasti potkunyrkkeilyssäkin kun tuo pysty rupee ruostumaan kasaan kokonaan. Jos vaikka uskaltais käydä jonkun amatööri vaparimatsikin tän vuoden puolella. Nojoo, mutta se nyt on sen ajan murhe. Ongelmana on ollu se että kädet on ruvennut särkemään käsittämättömän paljon lyönneistä, ja sen takia lopetin pystyottelemisen.

BJJssä omaan sinisen vyön. Kisoissa en ole kerennyt käymään sen saamisen jälkeen. Valkovöisissä olen ollut 82,3kg jaetulla 3. sijalla 2007 Finnish Openeissä ja GB Gymin BJJ tourneessa voitin -76kg ja avoimen sarjan 1½kk myöhemmin.

La. 5.1.2008 klo. 15-16

Oli tosi väsyny olo töissä tänään ja teki vaan mieli mennä kotiin nukkumaan. Keksin kauheesti tekosyitä itelleni... olinhan mä oksennustaudissa kotona ke-pe ja en syöny kunnon aamupalaa jne. Onneks nyt ryhdistäydyin ja marssin salille. En edes kerenny lämmittelemään ku kuulin että budo salilla on jengii ni sinne oli pakko mennä ihmettelemään. "Jeesasin" jätkiä vähä kuntopiirin ajanotossa. Jauhettiin sitten vähä p4skaa ennen ku menin sitten salille. Kauheen p4ska fiilis oli kyllä, mutta sanoisin että oli enemmän psyykkistä ku fyysistä. En uskaltanu pistää kunnolla painojakaan tankoon, mutta hyvä fiilis nyt jälkeenpäin ku sai sentään jotaan tehtyä. Jos sais vähä tiputettua painoakin kaiken tän sluibailun jälkeen. Paino analoogi vaan mukaan 80,0kg vaikka en ole syöny kolmeen päivään kunnolla.

PS. Tulipa hyvä mieli ku kävi puntarilla (tai ku vilkuilin siinä itteäni peilistä samalla), rintalihakset näytty heti paljon isommilta ku on vähä pumppia kehissä ton vajaan 2kk tauon jälkeen 8)
Jarppa
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 5549
Lauteille: Heinäkuu 2005

#2

Viesti Jarppa »

:tervetuloa:

Kiva saada lisää brassijutsukoita lauteille, ja varsinkin päiväkirjailemaan. :)
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

#3

Viesti Elina »

Tervetulloo :)
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 85
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#4

Viesti JanneM »

Teretulemast Benu.

Saadaan vähän insightia aasan BJJstäkin tänne. ;)
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 5372
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

#5

Viesti KungFuMiäs »

Tervettuloo :) ! En tiennytkään että Vaasassa on nykyään BJJtä, kukas sielä sitä vetää? Silloin kun itse asuin ja treenasin vaasassa niin ei ollut muuta kuin Kai Julinin vetämä Combat Jujutsu jossa oli vahvasti BJJtä mukana. Niin ja sitten Vaasan vapaaottelijat olivat myös aloittelemassa silloin.
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 85
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#6

Viesti JanneM »

Vaikka en Benu olekkaan, niin voinen vastata Benun puolesta. BJJa Vaasassa vetää Benny Öhman. :D
Huhut tosin kertovat toisestakin harrasteluporukasta, mutta en tiedä mikä sakki se sitten on...
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 753
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

#7

Viesti Benu »

Kiitos kiitos!

Jees, elikkä Benny Öhman = minä! Kun mä muutin tänne ni otti päähän se kun ei oikeen ollu mitään BJJ/lukkopaini mahdollisuutta. No olin niin nuori ja kokematon lajin saralta sillon etten voinu tehdä oikeen kauheesti. No tässä vuosien saatossa on sitten toi into vaan kasvanu ja sitten viimenen niitti oli ku Stigu sotti ja kysy jos lähen sparraamaan yhden jätkän kanssa joka asuu Vaasassa ja on menossa SMihein (tämä sama kundi on siis Hilti Hangon miehiä). Ja sen jälkeen mä päätin että tähän pitää tulla muutos, niin iso kaupunki ku Vaasa eikä löydy BJJtä... sehän on täyttä p4skaa. Joten nappasin pari kaveria vaparista messiin ja siitä se lähti. Haapasen Tommi lähti jopa mun kaa SummerFightiinki 8) Sen jälkeen me ollaan täällä kehitelty meidän kuvioita ja saatiin viralliset BJJ ajat kamppikelta ja nyt on eka alkeiskurssi lähdössä menemään.parin viikon päästä! Nyt viime GBn skaboissa Johan Bäckman voitti -64kg valkovöisten sarjankin 8) Mä sanon vaan, siinä on tulevaisuudessa kova luu pikku-poikien sarjassa ;)

Vaasan vapaaottelijathan hajos pari vuotta sitten ja meillä on muutama (just esim. Tommi Haapanen) sieltä meillä vääntämässä. Ja muutenki vaparin saralla näyttää Vaasassa olevan uus nousu tulossa :) Joten kyllähän tää tästä.

Jostaan toisesta vääntöporukasta en ole kuullukkaan... tai no, mä kuulin että Judo ja taekwondo kundit käy budokanilla joskus painimassa ja sitten että Botnia hallilla käy jotaan porukkaa. Mutta jos totta puhutaan ihmettelen todellakin miksei ne tule VKKlle jos oikeesti kiinnostaa. Ei näin pienessä kylässä ole varaa olla ronkeli :lol: Ja vaparissa meillä on myös ihan tajuttoman kova vetäjä, joten pistää miettimään (en puhu itestäni vaikka joskus vedänki treenit :lol: ) :?

Miltä nyt näyttää ni meillä on BJJssä kävijöitä joku 5-6 satunnaisesti treenaavaa ja vakituisi 6-7kpl, joten meitä on se vajaa 10 normi BJJ treeneissä. Alkeiskurssin jälkeen toivottavasti huomattavasti enemmän 8)

Nyt on silmät niin ristissä etten jaksa kirjottaa enää...
Kuvake
Naked
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2185
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Yhteystiedot:

#8

Viesti Naked »

Kaskas, tuttujahan täältä löytyy :)

Tervetuloa!
Nuutti Kotivuori

"Karvainen ja helppo"
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 753
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

#9

Viesti Benu »

Naked kirjoitti: Kaskas, tuttujahan täältä löytyy :)

Tervetuloa!
Kappas vaan, terve Nuutti! :D Pitkästä aikaa.

Ma. 7.1.2008 kl. 16.45-18.15

Noniin, tein "paluun" tatamille! Voi tätä valittamista, mutta kun tuntu siltä että mä kuolen. Olin siis ihan tajuttoman väsyny viikonlopun jäljiltä ku menin ostamaan pleikka kolmosen, ja sitä on nyt sit hakattu maan ääriin. Nukuin joku 3h su-ma välisenä yönä ja kaheksaks töihin :roll: No duunin jälkeen kerkes vetää 10min tirsat ja sitten salille. Oli hauska nähdä porukkaa joululomien jälkeen taas.

No itse asiaan. Vedettiin aika pitkät lämmöt, mutta taas vaihteeks meitä oli seitsemän, joten tiedätte varmaan kuka jäi ilman paria. No meikä sitte teki pari drillien aikana jotaan kyykkyhyppelyitä, varjoa ja hakkasin vähä säkkiäkin. Vedin kunnon lämmöt ku oli monella pitempi tauko takana, ni ajattelin ettei jätkät heitä veiviä huomen aamulla sitte :lol: Tuntu keuhoissa jo noi lämmöt, mutta salilla oli ihan tajuttoman huono ilma. Ja shrimppejä tehdessä jalat raahas vaan perässä :lol:

Päivän tekniikat oli North-south kuristus, arvosana 6. Juji variaatio, arvosana 9½ ja pukukuristus samasta positiosta, arvosana 9+. Olen kumminski aika jujimies, joten ehkä tuutte huomaamaan että mä suosin niitä vaikka yritänkin välttää jujia aina sparrissa jottei kehitys laantuis!

Sparrattiin sitten ehkä joku 7x3min eriä. Ite huilin ekan ja sitten vuorotellen sai jätkät vetää henkeä. Pari ekaa meni näppärästi mutta sitten rupes tuntumaan tosi raskaalta. toka vikassa sparrissa rupes huimaamaankin jo, ei hyvää päivää! Toivotaan että vika oli vielä oksennustaudissa.

Oli kiva taas olla tatamilla vaikkei mikään kauheen hyvä fiilis jäänytkään. Tein yhden oivalluksenkin, mutta siitä en kirjota sen enempää tänne 8) Sen saatte nähdä ens kisoissa, hehee... Tänään treeneissä oli 6+ minä,
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 753
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

#10

Viesti Benu »

Ti. 8.1.2008 kl. 19.25

Kävin puntilla vähä myöhään, tarkotus oli mennä jo 17-aikaan mutta olin niin väsyny ettei siitä tullu mitään. Kerkesin vaan tekemään penkin ja vatsat ja sitten palauttelin sen 20min ennen treenejä.

Kl. 20.15

Vapari treenit. Oli aivan mahtava fiilis pitkästä aikaa ottaa pystyä. Tehtiin vähä perus lyöntikomboja, pikkusen potkuja ja sitten lopulta yhdisteltiin näitä ja tehtiin päätteks alasvientejä aika kovalla intensiteetillä. Oli tosi kivaa ku olin Riston (valmentaja) parina, joten sain kokoajan palautetta ja vinkkejä. Sain myös tehdä tekniikka kokoajan ku Risto ei lyöny/potkinu ite välissä, kävi aina lopussa neuvomassa muita sitten. Loppuun otettiin 4 erää vaparisparria nyrkkeilyhanskoilla. Vaikeuttihan se sitä työskentelyä aika paljon matossa ku on niin tottunu ottamaan ilman mitään hanskoja.

Oli ankee fiilis ekan erän jälkeen. Hehe, kädet ihan veltot penkin jäljiltä. Onnistuin jopa imuroimaan koukun suoraan leukaan, ja fiksuna miehenä mulla oli jopa suu auki koska nenä on tukossa, ni kielihän siihen väliin jäi :lol: Rinta tuntuu kestävän aika hyvin kaiken tähän asti, pikkusen paukkuu se nivel ku venyttelee, mutta se on pientä ;)

Summasumarum, tosi hyvä fiilis ottaa pystyä tooosi pitkästä aikaa taas! 8)
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 753
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

#11

Viesti Benu »

Huomaa että on ollu pikku tauko kun joka paikka on hellänä! Mutta samalla saa hyvän fiiliksen ku tietää että on tehny jotaan kunnolla taas!

Ke. 9.1.2008 BJJ 16.45-18.15

Suunittelin treenit niin että olis vähä iisimmät tänään ku joka paikka jomotti ja oli vankka tarkotus mennä ottamaan pystyä BJJn jälkeen. Nohuomasin lämpöä ottaessa että kädet on niin kipeet että en voi mennä iskemään tänään jos meinaan treenata huomennakin.

Otettiin hyvät alkulämmöt, vähä akrobatisointia ja hifistelyä :) Oli hauskaa ku meillä kävi vierailevana tähtenä Iisalmesta Huttusen Ville 8) Tekniikana tehtiin mun suosikki mount escape joka saa multa 9+ arvosanan. Half-guard sweeppi joka on aika vaikee saada toimimaan matsissa, mutta toimiessa on tosi hyvä joten se saa arvosanan 8! Ja sitten ihan jujisweeppi josta jatkettiin otteen rikkomisella, aika yhtä varma joten se saa arvosanan 9½!

Sparria otettiin vaan yks 5min erä ja 3x3min eriä (aika loppu kesken *köhkuntoköh*). Omalta osalta toi eka erä oli lukkopainia kun menin ottamaan yhden erän Maten kanssa siinä sivussa ja ajattelin että maten on saatava hiki hyvin pintaan :lol: BJJ sparrit otin aika kevyesti koska käsiä särki niin paljon, mutta jäihän siitä ihan kohtalainen fiilis Tuntuu välillä että ajatus ei kulje kunnolla painiessa enkä käytä pukua tarpeeks hyvin edukseni.

Lupasin huomenna sitten näyttää mun voittaja tekniikat että saisin Tommin huijattua treenihin... saas nähdä miten käy! Huomenna oon ainakin hyvänäkönen ku meen treenaa koska mulla on nyt uudet treenishortsit! Marcus Aurelio gladiator tjms 8)
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 753
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

#12

Viesti Benu »

To. 10.1.2008 Lukkopaini 19.15-20.45

Tänään oli hyvä fiilis lähtee vääntää päivällä. Mutta kädet oli vähän hellänä vielä. Eikä puolvoltit, arabialaiset, kärrynpyörät sun muut kauheesti auttanu asiaa... -Tuli ihan hyvä hiki, testasin uutta "paita hippaa". Eli jätkät otti paidan pois ja pistin sen roikkumaan shortseihin taakse, vähä niinku hännäks. Ja sitten nopeilla (ei puuduttavaa vääntöä) piti varastaa kaverin paita. Esim. shooteilla tai horjautuksilla. Näytti toimivan useimmilla, joillakin meni sitten lämmön ottaminen ja sparraaminen sekasin. Jos kaveri varasti paidan piti punnertaa 10!

Päivän tekniikkana oli pari guardin ohitusta jota teen useimmiten ja sitten reverse triangel + kimura ja toinen oli juji sivusidonnasta. Nää on näitä kovia mitä mä hehkutin eilen. Tommi ainakin diggas, joten eiköhän sekin saada taas käymään kunnolla treeneissä.

Iski jumalaton räkätauti eilen ja kun kädet oli vielä hellänä ni tarkotus ei ollu sparrata ollenkaan. Mutta Tommi siinä sitten ylölytti, joten otin yhden kolmosen ja hyvä niin! "Keksin" uuden sweepin ihan vahingossa 8) Loput ajasta meni "neuvoja" ja aikaa huutelemalla. Jätkät tais vääntää 7x3min!
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 753
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

#13

Viesti Benu »

Nenä on vieläkin tukossa ja räkä valuu... tänään oli tarkotus mennä vaan vähä fiilistelemään ja vetämään treenit.

Pe. 11.1.2008 BJJ 18.00-19.30

Ku tulin salille ni siellä ei ollu ketään puvun kanssa. Pystysparrin jäljiltä oli porukkaa siellä sun täällä keräilemässä itteään :D Ja tais Jukka ja Mikko vielä painia pikkusen loppulämmöiks :lol: Menin sitten Maten ja Pihliksen kanssa ihmettelemään jalkalukkoja hetkeks ku luulin ettei tuu mitään treenejä. Jalkalukot muuttu yleiseks tårta på tårta ja mietin että lähden sitten puntille ku ei näyttäny ketään tulevan. No onneks Matti myöhänen, aka. Johan tuli sitten joku 10min myöhässä treeneihin. Siinä sitten jätettiin lämmöt kokonaan väliin ja ruvettiin testailemaan kaiken maailman tekniikoita. Pohdittiin ja testailtiin eri juttuja, jauhettiin vähän tårta på tårta välillä ja taas tehtiin eri juttuja ja testailtiin mietn ne toimii. Todella antosaa puuhaa ku ei tarvii ottaa ketään muuta huomioon, tekee vaan sitä omaa juttua ja voi kokeilla eri juttuja mitä on liikkunu päässä. Lopulta sitten sparrattiin vähän.. 4.x3min ehkä tjms! Vika erä oli positiopainia, eli Johan oli kokoajan mun sivusidonnassa koska mä halusin testailla vähä eri juttuja sieltä poistumista ajatellen. Tosi kivat treeni vaikka kauheen kuitti en ollut.
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 753
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

#14

Viesti Benu »

La. 12.1.2008 BJJ 16.10...

Nuha on ruvennut vähän helpottamaan joten olin tosin hyvin mielin lähdössä treenaa. Kädet vähän jomotti, mutta se on tätä kamppailian arkea, joten eikun salille jujutsu näytöksen innoittamana (meidän hokuto kundit kävi tänään vetämässä jj näytöksen paikallisen kauppakeskuksen aukiolla 8) Sitä kävin siis seuraamassa.sitä ja innoistuin taas, hehehee...

Nojoo, ku tulin saille siellä oli tosi hiljasta ja pimeetä... Kelasin että taas tätä! Mutta onneks Johan tuli taas vaiheteeks 10min myöhässä. Kerkesin siinä välissä kuulla Riihimäen kisamenestyksen. TUFfi oli voittanu oman sarjansa ja siinä sitten löpistiin kuulumiset.

Johan tuli sitten myöhässä ja ei me jaksettu ruveta vääntää lämpöjä muuta ku kevyesti painimalla. Painittiin siinä sitten kevyesti eka ja sitte otettiin 5x3min sparria. Oli tosi hauskaa, testailin vaan kaiken maailman juttuja siinä ja kylläöhän siinä sitten oivals pari juttua taas. Vähä epäreilua ku painan sen 17-18kg enemmän ku Johan :lol: Piti sit lähtee niin et kerkeisin viideks himaan syömään synttäri kakkua :badgrin: Ja sit pitää vetää vissiin viinaa tänään...
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 753
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

#15

Viesti Benu »

Oon palautunu ihan hyvin viikonlopun rällästyksistä joten oli ihan kiva mennä treeneihin vaikka vähän väsyttikin.

Ma. 14.1.2008 BJJ 16.45-18.15

Eihän meitä ollu kun kolme treeneissä ja Johan tuli taas myöhässä joten tehtiin siinä sitten lämpöä kaksistaan. Tekniikkana tehtiin tänään omoplataa, omoplata sweeppiä ja omoplata escape. Noi meni aika nopeesti joten tehtiin sitten vielä half-guardista selkäänmeno. Ihan näppäriä noi kaikki oli. Lopuks sitten sparrattiin sillee että pistettiin kelloon 3min aikaa ja 1½min välein vaihtu yks kundi aina. En tiedä kuinka monta erää painittiin, mutta veikkaisin että otin 5x3min tai 6x3min.Jätkät sitten sparras vielä yhden ku mä rupesin vaihtaa kamoja ja vedin vähä palkkaria ennen kikkari treenejä.

Potkunyrkkeily 18.15-19.15

Heti BJJn jälkeen alko kikkari treenit. Oli hyvät lämmöt jo alla :) Vähän pelotti rupeva lyömään kun kädet aristi pikkusen. Tehtiin tosi paljon tekniikkaa. Ainoo vika oli kun lyötiin etukoukkua ni huomasin että olkapää/käsi oli aika puuduksiss jo siinä vaiheessa. Mutta muuten meni ihan mukavasti. Ei sitten sparrattu yhtään mikä harmitti suunnattomasti. Loppuun tehtiin sitten vielä vähän jumppaa, eli sprawli ja äkkiä ylös ja X-hyppy. Tehtiin pareittain niin että eka teki 5 ja sitten kaveri teki 5 millä aikaa seiso kaverin edessä kädet suoraan ylhäällä. Tehtiin siis eka 5, 10, 15 ja lopulta 20! Tuli kyllä vähän semmonen fiilis että toi oli enemmänki kunto-potkunyrkkeilyä kun potkunyrkkeilyä. No, ainakin hikivirtas ihan tajuttomasti :D

Ton jälkeen sitten katottiin Tommin kanssa vielä pari vapari ja lukkopaini tekniikkaa.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 48 kurkkijaa