Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Vanha syntymäkunta

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Muuttaisitko takaisin syntymäkuntaasi?

Asun vieläkin/jälleen
58
37%
Kyllä, kaipaan kovasti
14
9%
Ei väliä, miksikäs ei
41
26%
Ei ikipäivänä
42
27%
Pahempaa, mitä?
1
1%
 
Ääniä yhteensä: 156

DaNjA
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1591
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Ivalo

#46

Viesti DaNjA »

Kari Aittomäki kirjoitti: Suomi loppuu johonkin Rovaniemen taakse, sinne missä liikennemerkit on täynnä luodinreikiä. Mistä alkaa ylpeä ja villi Lappi. Joka ei rajoja kattele.
Miksi niissä liikennemerkeissä on luodinreikiä, ihmettelen :smt017
Ja kyllä sillä suomen villillä lapillakin on rajat, vaikka täällä ei nyt ihan sitä etelän sivistystä olekkaan :lol:
-Tanja Akujärvi-

Ei voittaminen tai häviäminen merkitse, vaan se miten ikuiseen häviämiseen suhtautuu.
Miettikääppä sitä :D
J. Suojanen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1454
Lauteille: Kesäkuu 2006

#47

Viesti J. Suojanen »

Takaisin synnyinkuntaan en muuttaisi enää hinnalla millä hyvänsä.
Pieni paikka, mutta liian suuri silti makuuni. :D
Turustakaan en tykkää ja heti kun tilaisuus tulee niin lähden täältäkin lipettiin.

Itse olen sitä mieltä, että mitä pohjoisemmassa sitä parempi (kauempana turusta :D ), mutta mitä luultavammin sitä tulee pohjoissavon takametiköihin jämähdettyä lopulta. ;)
Metsien kätköksistä olen kotoisin ja sivistyksen parista pois sitä haluaa.
Ulkomaille (naapurimaihin voisin harkita) en olisi valmis muuttamaan hinnasta mistä hyvänsä. Ruotsin jättäisin välistä jo kielen takia :D , mutta tuohon rajan taakse muutaman kilometrin Venäjän puolelle voisin harkita. ;)
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 19103
Lauteille: Helmikuu 2005

#48

Viesti Jussi Häkkinen »

Turussa nyt jokunen vuosi takana, alkaa tuntua harteista ahtaalta. Edessä muutto Helsinkiin tai ulkomaille. "Lapsuudenkuntaan" tai synnyinkuntaan...ei. Ei ikinä.

Turun pikkukaupunkimeiningissä on toki puolensakin. Negatiivisuus toki on olemassa, mutta se ei onneksi mene ihan ytimiin asti. Ainakaan savolaiselle. Savolainen herrarotu on immuuni rannikon hentoisille jäädykkeille.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
taifuuni
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1078
Lauteille: Heinäkuu 2005

#49

Viesti taifuuni »

Lakeuden pikkukaupungissa asunut ja meren rannalle muuttanut, ei väliä kunhan ei ole ihmisiä liian tiuhassa ja meri on lähellä.
Ihmiset on ihmisiä joka paikassa ja kaikki on itsestä kiinni, olen tyytyväinen elooni näin.
heian
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3164
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Sonkajärvi

#50

Viesti heian »

Jussi Häkkinen kirjoitti: Turussa nyt jokunen vuosi takana, alkaa tuntua harteista ahtaalta. Edessä muutto Helsinkiin tai ulkomaille. "Lapsuudenkuntaan" tai synnyinkuntaan...ei. Ei ikinä.

Turun pikkukaupunkimeiningissä on toki puolensakin. Negatiivisuus toki on olemassa, mutta se ei onneksi mene ihan ytimiin asti. Ainakaan savolaiselle. Savolainen herrarotu on immuuni rannikon hentoisille jäädykkeille.
Mistäs päin olet kotoisin alunperin? Mulla on jostain syystä mielikuva, että oisit puolangalta, mutta se ei kyllä ole savossa.



Ite siis Iisalmesta jonne kaipaan takaisin. En vaan viihdy täällä kajaanissa. Turussa saattaisin viihtyä, kun se on niin vanha kaupunki. Lapissakin varmaan viihtyisin, tosin siellä ei voi harrastaa tätä mun tyylisuuntaa, joten en halua sen takia muuttaa. Ukko tulis kyllä ilomielin mukaan lappiin, joten se ei ole ongelma.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 19103
Lauteille: Helmikuu 2005

#51

Viesti Jussi Häkkinen »

heian kirjoitti:
Jussi Häkkinen kirjoitti:Savolainen herrarotu on immuuni rannikon hentoisille jäädykkeille.
Mistäs päin olet kotoisin alunperin? Mulla on jostain syystä mielikuva, että oisit puolangalta, mutta se ei kyllä ole savossa.
Pieksämäen seudulta. Suomussalmella kasvanut, Kajaanissa jokusen hetken hengaillut.

Siis syntynyt Savossa, kieroutunut Kainuussa. Kainuu on muuten kansaltaan kieroin, vierasvihamielisin ja selkäänpuukottavin alue koko maassa. "Katajainen kansa" - kasvaa kieroon ja hitaasti, pistelee penteleesti ja marjatkin maistuvat pahalta (menevät toki mausteena). Ei hämmästytä, että itsemurhatilastot ovat mitä ovat.

Lajit ovat harvemmin sanelleet mitään muutossa. Aina voi viedä mukana, jos ei jossain jotain ole.

Helsinkiin muuttokin hieman arveluttaa. Joku oikeasti iso kaupunki voisi olla sopivampi. Toisaalta, Suomessa on tietyt puolensa. Pelialue on kokonsa puolesta hallittavissa. :)
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Kerkko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1613
Lauteille: Helmikuu 2006

#52

Viesti Kerkko »

Porissa asuin ensimmäiset 23 vuotta elämästäni, nyt puolitoista vuotta Turussa. Ainakin vielä toistaiseksi pidän Porista enemmän, ja jonkin verran sinne haikailenkin. Ei mitenkään mahdoton ajatus, että opiskelujen jälkeen palaan, jos siellä suunnassa sattuisi olemaan jokin jobi.

Jussi kun otti nuo ulkomaat puheeksi, niin itselleni ainakin on todella kaukainen ajatus. Aivan liian iso muutos mulle. Ei kiinnosta lyhyeksikään ajaksi.
Kaptah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1198
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Pori

#53

Viesti Kaptah »

Mika kirjoitti: Takaisin Poriin!? :shock:

:cold:


No joo, makuasia. Minun makuuni Pori on aina ollut liian pieni ja hiljainen paikka. Aina. Ja porilaiset aivan liian negatiivisia ihmisiä, kuten lounaisen Suomen ihmiset yleensäkin (isä Porista, äiti Turusta.....:roll:).
Ei me olla negatiivisia. Vaan realisteja :smt019

Porissa asunut koko ikäni lukuunottamatta valtion tarjoamaa tilapäistä majoitusta Niinisalossa ja Hämeenlinnassa aikanaan. Pori vie kyllä näistä voiton.
:lol:


Täällä ajattelin vanheta. On just sopivan kokoinen minun mieleeni. Toisaalta, Turkuun voisi muuttaa, jos jonnekin pitäisi.
Kohtuus kaikessa - kohtuudessakin
_____________________________

Sin Moo Hapkido 4.Dan
Haedong Kumdo 3.Dan
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#54

Viesti Mika »

Jussi Häkkinen kirjoitti: Lajit ovat harvemmin sanelleet mitään muutossa. Aina voi viedä mukana, jos ei jossain jotain ole.
Olen samaa mieltä. Hyvin monet suomalaiset seurat ovat saaneet alkunsa näin - jostakinhan kaiken on synnyttävä. Aina voi käydä leireillä jne. saamassa lisäoppia, sitä varmasti matkalaisille mielihyvin tarjotaan.

Oikeassa elämässä työpaikka sanoo tähän asiaan myös sanansa aika monen kohdalla.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
tänäskän
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 589
Lauteille: Heinäkuu 2006

#55

Viesti tänäskän »

Kuntaliitoksia kunnykyisin tehdään varsin paljon, niin voin taas todeta, että asustan nytkin syntymäkunnassani. Oikeastaan tässä ei ole kuin alle 10 km paikkaan, josta olen lähtöisin. Helsinkiä on tullut katseltua ja samoin Tamperetta ja sen ympäristöä. Maaseudulla kuitenkin elellään ja pysytään. Koskaan ei pidä sanoa "ei koskaan". ;)
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

#56

Viesti Polvi »

Muutama henkilö sivusi ulkomaille muuttoa viestissään, joten on pakko sanoa sananen aiheesta.

Viime aikoina alkanut tämä suomalainen meno v1tuttamaan siihen malliin, että muutto ulkomaille on alkanut pyörimään mielessä. Koulutus ja työala on sellainen, että työpaikka löytyisi luultavasti melko helposti. Nykyisellä työnantajallakin on toimintaa noin 50:ssä maassa.

Sellaisella viiden vuoden "komennuksella" ehtisi käärimään hyvät taalat taskuun ja sitten voisi tulla takaisin Suomeen perustamaan perhettä. Suomessa näet on omat etunsa, itse vain olen nyt siinä väliinputoajien ryhmässä, joka ei saa kuin kuppausta osakseen.

Tutkaillaan tilannetta..
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Jarppa
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 5549
Lauteille: Heinäkuu 2005

#57

Viesti Jarppa »

Kuulun siihen joukkoon joka ei palaisi alkuperäiselle kotipaikkakunnalle mistään hinnasta. Ei vaan kiinnosta.

Tällä hetkellä komennus ulkomailla on sen verran mielenkiintoinen, että ulkomailla voisi asustaa useammankin vuoden. Eniten haastetta antaa se, etten osaa kovinkaan hyvin saksaa ja sillä pitää pärjätä todella monessa paikassa. Ravintolasanasto ja kaupan perustarpeet on jo yllättävän hyvin muistissa, ja joskus jopa ymmärtää vastauksen kysymykseen. :D
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#58

Viesti Mika »

Polvi kirjoitti: Muutama henkilö sivusi ulkomaille muuttoa viestissään, joten on pakko sanoa sananen aiheesta.

Viime aikoina alkanut tämä suomalainen meno v1tuttamaan siihen malliin, että muutto ulkomaille on alkanut pyörimään mielessä. Koulutus ja työala on sellainen, että työpaikka löytyisi luultavasti melko helposti. Nykyisellä työnantajallakin on toimintaa noin 50:ssä maassa.

Sellaisella viiden vuoden "komennuksella" ehtisi käärimään hyvät taalat taskuun ja sitten voisi tulla takaisin Suomeen perustamaan perhettä. Suomessa näet on omat etunsa, itse vain olen nyt siinä väliinputoajien ryhmässä, joka ei saa kuin kuppausta osakseen.

Tutkaillaan tilannetta..
Kanssasi hieman samassa tilanteessa oleva vanha kaverini ajattelee asiasta samalla tavalla. Hänpä viettikin kymmenisen vuotta ulkomailla ja tienasi ihan perkeleesti. Nyt on ollut Suomessa parisen vuotta, mutta epäilen että taas pian karkaa... Muutenkin viihtyi esim. Australiassa Suomea paremmin.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Janne Puputti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 743
Lauteille: Huhtikuu 2006

#59

Viesti Janne Puputti »

Ei ole Teuron voittanutta. Jonain päivänä palaan takaisin varmasti, koska onhan se maailman napa.
Janne
tjenmyt
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 147
Lauteille: Lokakuu 2006

#60

Viesti tjenmyt »

Muutin pois Joensuusta jokunen tuokio sitten, ja karmea koti-ikävä vaivaa. Pidän koko ajan varasuunnitelmana sitä, että muutan heti takaisin ellen ala sopeutumaan pohjoisten tuulten tuiverrukseen.

Ja vaaramaisemia kaipaan! Synnyttyäni ja vartuttuani muinaisten Karelidien jäänteiden vierellä/päällä/keskellä, tuntuu tällainen tasaisuus oululaiseen malliin suorastaan kummalliselta. Pyöräilijä tosin kiittää sitä, ettei ylämäkiä juuri ole.
-Real stupidity beats artificial intelligence every time-
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 40 kurkkijaa