Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Monikulttuurisuus

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Viestiketju lukittu
Jopo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 2241
Lauteille: Lokakuu 2005
Paikkakunta: Pori

#466

Viesti Jopo »

Mika kirjoitti: BG, en oikein hokannut...
Oiskohan BG voinut tarkoittaa, että millainen haloo nousisi jos olisi uimavuoroja, jonne VAIN suomalaiset olisivat tervetulleita.
” Liiasta nestetankkauksesta seuraa ainoastaan se, että paska lentää keihästä kauemmaksi.”
Rädyn ohje kaikille urheilijoille
KukiHilli
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 463
Lauteille: Elokuu 2005

#467

Viesti KukiHilli »

Se on jännä, että pitäisi olla suvaitsevainen ihmisiä kohtaan, jotka eivät itse ole suvaitsevaisia.

Kyllä mä haluaisin tulevaisuudessa esimerkiksi joskus mennä ravintolaan, missä olisi vain valkoihoisia, eikä sillä ole rasismin kanssa mitään tekemistä.
Kaikki kirjoittamani on jokaisen seuran virallinen kanta asiaan.
Kimmo Skogberg
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 524
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#468

Viesti Paappa »

KukiHilli kirjoitti: Kyllä mä haluaisin tulevaisuudessa esimerkiksi joskus mennä ravintolaan, missä olisi vain valkoihoisia, eikä sillä ole rasismin kanssa mitään tekemistä.
Minusta sillä ei pitäisi olla merkitystä, minkävärisiä muut asiakkaat ovat.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 162
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#469

Viesti bodyguard »

Mika kirjoitti: BG, en oikein hokannut...
Että miksi yksityisen palveluntarjoajan on hyväksyttävää ja jopa kannustettavaa syrjiä valkoista kansanosaa, kun taas päinvastaisista uimavuoroista joutuisi suunnilleen roviolle.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 560
Viestit: 93839
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#470

Viesti Mika »

bodyguard kirjoitti:
Mika kirjoitti:BG, en oikein hokannut...
Että miksi yksityisen palveluntarjoajan on hyväksyttävää ja jopa kannustettavaa syrjiä valkoista kansanosaa, kun taas päinvastaisista uimavuoroista joutuisi suunnilleen roviolle.
Öö.. tuntien hieman ajatusmaailmaasi olen edelleen vähän ulalla.... :D

Mutta siis. Näen nyt kuitenkin että se on eri asia, sillä ainakaan julkisella sektorilla ei ole mitään varaa kikkailla. Kyse on veronmaksajien rahoista. Yksityinen kattaa kulunsa itse, joten siinä mielessä vapautta on enemmän. Tosin tässä tapauksessa kyse saattaisi olla sekä lain rikkomisesta että julkisten varojen käyttämisestä.

Odotan Marcuksen raporttia...
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 162
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#471

Viesti bodyguard »

Mika kirjoitti:
bodyguard kirjoitti:
Mika kirjoitti:BG, en oikein hokannut...
Että miksi yksityisen palveluntarjoajan on hyväksyttävää ja jopa kannustettavaa syrjiä valkoista kansanosaa, kun taas päinvastaisista uimavuoroista joutuisi suunnilleen roviolle.
Öö.. tuntien hieman ajatusmaailmaasi olen edelleen vähän ulalla.... :D
Minä en taas ymmärrä yhtään että mistä sinä olet ulalla :shock:

Minä itse kannatan tasa-arvoa.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
marcus
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 21
Viestit: 1117
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#472

Viesti marcus »

Mika kirjoitti: Odotan Marcuksen raporttia...
:D.. Nykyiset aikataulut on mulla senverran hulluja että olen joka päivä aamusta iltaan koulussa tai duunissa kiinni. Asian selvittäminen ei vain mahdu ajatuksiin tai luultavasti uimahallin aukioloaikaan (nimim.koulussa tänään 09-23).

Mielestäni tuossa "jos olisi valkoisille vuoro nousisi haloo"-argumentissa ei huomioida sitä että nämä vuorot eivät luultavasti pohjaa rodullisiin/kansallisiin juttuihin vaan luultavasti siihen että vähäpukeisuuteen on eri suhde (tunnen esimerkkitapauksia). Mielestäni yrjönkadun uimahallin miesten/naisten alastonvuorot on lähempänä vertailuna tähän, eikä niissäkään ole mielestäni mitään sortavaa vaikka en sinne itse menisi.
"Through violence, you may 'solve' one problem, but you sow the seeds for another."
KukiHilli
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 463
Lauteille: Elokuu 2005

#473

Viesti KukiHilli »

Paappa kirjoitti:
KukiHilli kirjoitti: Kyllä mä haluaisin tulevaisuudessa esimerkiksi joskus mennä ravintolaan, missä olisi vain valkoihoisia, eikä sillä ole rasismin kanssa mitään tekemistä.
Minusta sillä ei pitäisi olla merkitystä, minkävärisiä muut asiakkaat ovat.
Tarkoitin tällä lähinnä ns.Suomalaisen kulttuurin ravintolajuottolaa, jossa saamme elää oman kulttuurin mukaan, siksi pelkästään alkuperäisiä Suomalaisia.

Silloin Turkkilaiset eivät veisi meidän naisia, Somalit eivät perustaisi omaa ghettoa nurkkapöytään eikä Venäläiset joisi kaikkia viinoja.
Saataisiin rauhassa tapella nyrkeillä baarin ulkopuolella ja etuilla Hesburgerin nakkijonoissa, ilman että Ahmed kutsuu turpaan saatuaan 130 serkkuaan tai Sergei nappaa mutkan kainalosta.

Ravintolan ulkopuolella ehdottomasti Hesburger, koska jos ulkopuolella on normaali kebab, Turkkilainen vedettyään herneet etuilusta, pyytää kaveriaan sulkemaan kebabin, koska nämä ovat 99% todennköisyydellä sukulaisia.
Kaikki kirjoittamani on jokaisen seuran virallinen kanta asiaan.
Kimmo Skogberg
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 524
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#474

Viesti Paappa »

KukiHilli, ilmeisesti liikumme aika lailla eri piireissä, koska Turkkilainen ei ole vienyt naistani, nakkikioskilla ei minua ole uhkailtu (hampurilaisravintolan vessassa kyllä on) ja olen aina saanut kebabini ihan säällisessä järjestyksessä edellisen asiakkaan jälkeen. Sitäpaitsi Marokkolainen Tajine on hyvää, minkä minulle opetti senmaalainen ravintoloitsija. Ainut kerta kun olen joutunut ulkomaalaisen loukkaamaksi oli kahvilassa vaimon kanssa, kun joku ulkomaanelävä alkoi ns. hävyttömästi tuijottaa vaimoani. Lähinnä naureskelimme asialle eikä siitä sen enempää. Viinaakin on yleensä riittänyt ihan minun tarpeisiini.

Toisaalta en tunne myöskään tarvetta tapella baarin ulkopuolella, yleensä menen baariin ihan muista syistä. Mutta kunnioitan näkemystäsi. Niin me ihmiset ollaan erilaisia ja moninaisuus on rikkautta, vai mitä?

Edit: minusta alkaa vähitellen tuntua, että olen sanonut tästä aihepiiristä sen, mitä mitä haluankin. Toivottavasti osaan olla tulevaisuudessa tunkematta itselleni vieraan tuntuisiin aiheisiin, mutta elämä on epävarmaa niin että vannomatta paras. Keskityn siis jatkossa vaikka ilmastonmuutoksella pelotteluun ja muihin hilpeämpiin aiheisiin, jos vain maltan.

Hyvää jatkoa monikulttuurisuuden ja -arvoisuuden hengessä.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
Sylvesteri
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 1535
Lauteille: Marraskuu 2005

#475

Viesti Sylvesteri »

Kyllä minäkin viihdyn baarissa parhaiten, kun siellä suurin osa on samanlaisia kuin itse. En viihdy niin yvin, jos suurin osa muista on
a) eriväirisiä
b) puhuvat eri kieltä (liittyy kohtaan a)
c) liian nuoria (meneppä itse teinidiskoon)
d) liian vanhoja (meneppä itse bailaan viiskymppisten kanssa)
e) eri kulttuurista, ts. tavat ynnä muut ovat täysin erilaisia (liittyy kohtaan a)
f) amisviiksiä ja muita lippispäitä (en jaksa sitä juntti-öyhötyskulttuuria)

Vaihtelu virkistää, mutta noin 90%-sti vietän mieluiten aikani kaltaisteni seurassa. Olenko rasisti?
Mietinnässä.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 62
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

#476

Viesti Jussi Häkkinen »

Sylvesteri kirjoitti: Vaihtelu virkistää, mutta noin 90%-sti vietän mieluiten aikani kaltaisteni seurassa. Olenko rasisti?
Vähän harteista tiukka, mutta et rasisti. Pikkaisen separatisti.

Minä viihdyn yleensä parhaiten sangen vaihtelevassa porukassa. Toki olen siinä määrin ahdasmielinen, että kovasti ahdasmieliset eivät oikein lämmitä mieltä. Vieraissa pöydissä neki ovat OK. :)
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 162
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#477

Viesti bodyguard »

Jussi Häkkinen kirjoitti: Toki olen siinä määrin ahdasmielinen, että kovasti ahdasmieliset eivät oikein lämmitä mieltä.
Heh, juuri vähän aika sitte sanoin itsestäni melkein sanalleen noin :D

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
kkkk
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 46
Viestit: 948
Lauteille: Toukokuu 2006

#478

Viesti kkkk »

Jussi Halla-aho kiteyttää uimahallivuorojen periaatteellisen puolen niin hyvin ettei minulla ainakaan ole siihen mitään lisättävää.
http://www.halla-aho.com/scripta/muutam" onclick="window.open(this.href);return false; ... oista.html
Viimeksi muokannut kkkk, tammi 23, 2008, 15.05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 560
Viestit: 93839
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#479

Viesti Mika »

Näkisin että todellisten erojen lisäksi tässä asiassa vaikuttaa asenne-ero kahdella tasolla: suhtautuminen ja ulosanti.

Eli jotkut yrittävät pitää hauskaa totaalisen erilaisessa porukassa (syyt voivat olla hyviä tai huonoja), vaikka tietysti oikeasti viihtyvät parhaiten kaltaistensa kanssa - ja kaltainen ei sitten ole mikään ihan äärettömän lavea termi kuten vaikka homo sapiens - ja toisaalta jotkut myöntävät tämän viihtyvyysfaktan muita avoimemmin. Mutta kuten sanoin, myös todellisia eroja on, tietenkin, koska olemme ihmisiä.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Hukka
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 490
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

#480

Viesti Hukka »

Hassua, mullakin on hiukan erilainen kokemus noista
KukiHilli kirjoitti: Silloin Turkkilaiset eivät veisi meidän naisia
En kyllä tietääkseni tunne yhtään nais ihmistä joka olisi kovin helposti turkkilasten vietävissä. Tai ehkä yksittäisen turkkilaisen, mutta se riippuu sitten miten hyvä tyyppi on kyseessä.
KukiHilli kirjoitti: Somalit eivät perustaisi omaa ghettoa nurkkapöytään
Käyn varmaan väärissä baareissa kun en ole törmännyt niissä juurikaan somaleihin saatika sitten somalighettoon nurkkapöydässä. Koskapa Somaline määrä baareissa joissa olen käynyt on kovin vähäinen en ihmettelisi jos useampi somali olisi samssa pöydässä. Kyseessä olisi luultavasti tuttavaporukka, koska tuntuu todella epätodennäköiseltä että useampi somali satuisi samaan baariin eri teitä, kun ei niitä ole aiemmin laisinkaan näkynyt. Ja jos sattuisikin en ymmärrä miten se pöydällinen somaleita munpäivääni häiritsisi.
KukiHilli kirjoitti: eikä Venäläiset joisi kaikkia viinoja.
Harvoin on viinat loppuneet baarista. Pari kertaa on kyllä käynyt. En sitten tiedä onko Venäläiset olleet asialla, luulisin kuitenkin että niillä lukuisilla päihtyneillä suomalaisilla on ollut jotain tekemistä asian kanssa. Itse olen muutamaan otteeseen juonut seurueeni kanssa kaiken Finlandia vodkan loppuun baarista. Puhun kyllä venäjää että ehkä se sitten johtuu siitä.
KukiHilli kirjoitti: Saataisiin rauhassa tapella nyrkeillä baarin ulkopuolella ja etuilla Hesburgerin nakkijonoissa, ilman että Ahmed kutsuu turpaan saatuaan 130 serkkuaan tai Sergei nappaa mutkan kainalosta.
Ihan hirveesti en oo tuota baaritappelua harrastanut, mut muutaman kerran olen ollut huomaavinani moista kavereilla isoveljillä sun muilla uhkailua ihan suomalaisten parissa. Ja ainoa ase johon olen törmännyt baarissa oli ihan suomalaisella kainalokotelossa...
KukiHilli kirjoitti: Ravintolan ulkopuolella ehdottomasti Hesburger, koska jos ulkopuolella on normaali kebab, Turkkilainen vedettyään herneet etuilusta, pyytää kaveriaan sulkemaan kebabin, koska nämä ovat 99% todennköisyydellä sukulaisia.
Myöskään tahallinen etuilu ei kuulu mun baari-iltaan että ehkä siksi en oo törmännyt tällaiseen. En myöskään erityisesti välittä asioida Hesessä, kun en pidä n iidne majoneesista. Kertaakaan en ole kuitenkaan kuullut että turkkilaiset olisivat vilkkaaseen myyntiaikaan sulkeneet ravintolan koska joku on etuillut. Kai mä sit vaan käyn väärissä kebab paikoissa....

En siis sanalla sanoen laisinkaan ymmärrä noiden kommenttien valossa mihin tarvittaisiin puhtaasti suomalaista ravintolaa... Ehkä olemassa on muitakin syitä, joita en tiedä, siihen asti elän kuitenkin siinä (harha?)luulossa että sellaisia ei ole,
Verneri

"From head to heel as tough as steel, as nimble as a cat,
With every trick of twist and kick, a master of savate."

-Julot The Apache, Robert W. Service
Viestiketju lukittu

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 80 kurkkijaa