Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kasvissyönti

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
egg
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 549
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: helsinki

#31

Viesti egg »

en jaksanut lukea koko ketjua, mutta oliko täällä yhtäkään kasvissyöjää? itse en syö lihaa. vedin vikat läskit nassuuni vuonna 2000. mutsi ja faija veti sellaiset määrät nakkia ja makkaraa, että se kävi ihan ensiksi oksettamaan. sitten tajusin miten pahaa niiden tekemä jauhelihakastike on ja muut safkat olikin sen verran harvinaisia meillä päin, että lihan syönti jäi melkein itsestään. kyllä sitten myöhemmin tuli tehtyä ihan oikea päätöskin (joulu 1999) ja lopettaa kokonaan kun rupesin vastustamaan lihan massatuotantoa (kiitos sille ihanalle joulukinkku-dokumentille ja ohjelmalle kiinalaisesta keittiöstä).
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

#32

Viesti L.K. »

Joku sanoi mielestäni osuvasti: Tein sopimuksen Jänö-Jussin kanssa.
Jussi ei aja pyörälläni, enkä minä syö Jussin eväitä. :lol:
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Ch_an
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 580
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#33

Viesti Ch_an »

Minä taasen olen tottunut syömään niin Jussin ruoat kuin itse Jussinkin. Minkäs sekasyöjä itselleen mahtaa. :badgrin:
-Petri Huiskonen-
Kuvake
keskilinja
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 2609
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#34

Viesti keskilinja »

Kasvissyönti on vakavan laatuinen syömishäiriö
Hernberg Jussi

Tu tö deth!!!
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#35

Viesti sivarinlötkö »

Söin kasviksia :( Pistin tonnikalakattilaani HMP-pussin.
Kuvake
keskilinja
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 2609
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#36

Viesti keskilinja »

HMP-pussin.
Heavy Metal P*rse???
Hernberg Jussi

Tu tö deth!!!
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#37

Viesti sivarinlötkö »

keskilinja kirjoitti:
HMP-pussin.
Heavy Metal P*rse???
H_rn_-Ma___i-P__r__a
Kuvake
keskilinja
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 2609
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#38

Viesti keskilinja »

Herne-maissi-paprika... :D
Hernberg Jussi

Tu tö deth!!!
Kuvake
keskilinja
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 2609
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#39

Viesti keskilinja »

http://batman.jypoly.fi/~34469/hmp/main.php" onclick="window.open(this.href);return false;

tossa se siis miksi luulin...
Hernberg Jussi

Tu tö deth!!!
Kuvake
egg
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 549
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: helsinki

#40

Viesti egg »

hmp on aika kovis.
Kuvake
Tohtori Krabola
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 8116
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki, Finland

#41

Viesti Tohtori Krabola »

Taidat egg olla aika yksinään kasvissyönnin kanssa täällä :) . Itse kyllä syön niin paljon kasviksia kun pystyn, budjetti ei vaan aina oikein anna sille periksi. Soijarouheesta saa kaikkea namia aikaiseksi, korvaa mainiosti lihan ruoanlaitossa.
Turkka Tervonen

"Nykyisin saa olla vasenkätinenkin ilman syyttelyä ja poispakottamista, se on hyvä kehityssuunta kyllä." Tuomas Kyrö
Mii Hoo
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 41
Lauteille: Tammikuu 2005

#42

Viesti Mii Hoo »

Egg saa kaverin, eli vege olen ollut jo apaut 10 vuotta. Protskun saanti aika vaikeaa. Onneksi kananmunia syön (ja maitoa juon).
En kyllä suosittele urheilijoille (tai kenellekään) jollei ole mitään uskonnollista tai eettistä ajattelua. Helpoimmalla ylipäätään pääsee jos ei ajattele liikoja.
Kuvake
Cuculcan
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1100
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#43

Viesti Cuculcan »

Minä olen kasvissyöjän* kokki :)
Lihan jääminen ohjelmistosta johtuu pitkälti siitä, että liha on aika kallista ja se ei säily kovinkaan pitkään. Toisekseen hyvälaatuisen lihan hankkiminen on aLepa-kulttuurissa hankalaa, eikä liha ole kokkaamisen kannalta mitenkään välttämätöntä.

Tämä tosin ei tarkoita sitä, ettenkö söisi lihaa. Sen pitää vain olla jonkun muun laittamaa. Tämä tarkoittaa yleisesti ottaen sitä, että liha kuuluu ruokavalioon ehkä kerran viikossa. Tyttöystävän kanssa ravintolassa käynti usein tarkoittaa sitä, että pystymme tilaamaan melkein koko kasvisrepertuaarin (2 annosta) ja jakamaan sen.

*) tässä yhteydessä tarkoittaa kasvissyönti + kananmuna + maitotuotteet.
)) << >> ((
Kuvake
Sirpa
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 173
Lauteille: Syyskuu 2005

#44

Viesti Sirpa »

Minä olen semivegetaristi eli en syö punaista lihaa. Syitä on monia. Pääsyy on se, että kaikki jauheliha- ynnä muunlaiset pihvit näyttävät ja haisevat ihan järkyttävälle, niin kuin rasvakeko. Ei ne ainakaan terveellisiltä näytä. Maistuvatkin kamalalle mitä nyt muutaman vuoden takaisista joulukinkuista ja muista lihatuotteista muistan.

Sen lisäksi, kun jätän jauhelihan ym. pois, ruokavaliooni tulee kuin itsestään enemmän esim. kalaa ja vihanneksia, jotka molemmat ovat käsittääkseni terveellisiksi todettuja ja kevyempääkin ravintoa kuin nauta tai muu vastaava.

Olen saanut kuitenkin sellaisen kuvan, että täysi kasvissyönti olisi jollain lailla epäterveellistä. Joten maito ja kananmuna, kala ja kana ovat pysyneet ruokavaliossa.
-Sirpa Pahkuri-
Buch
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 16
Lauteille: Syyskuu 2005

#45

Viesti Buch »

Lisää kasvissyöjiä. :smt039

Perheessä kaksi wushuilijaa, molemmat lakto-ovo-vegetaristeja. Lihaa tai kalaa emme siis syö, maitotuotteita ja munia kylläkin. Kananmunia ja erityisesti soijaa pyritään käyttämään ruuanlaitossa melko paljon (tummasta soijarouheesta saa tosi hyvää, kun uskaltaa roiskia tarpeeksi mausteita - ja näyttääkin jauhelihalta), proteiininsaannin varmistamiseksi.

Toistaiseksi ei ole ollut mitään ongelmia, hyvin on pärjätty. :D
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 97 kurkkijaa