Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Koulukiusaaminen

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Olin/Olen...

...kiusattu
156
48%
...kiusaaja
23
7%
...en kumpikaan
77
24%
...kumpikin
67
21%
 
Ääniä yhteensä: 323

DaNjA
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1591
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Ivalo

#46

Viesti DaNjA »

Kiusattu olin kauan, eikä opettajatkaan tehneet ala-asteella mitään. Minusta on todella törkeää, että koulu kiusaukseen suhtaudutaan liian positiivisesti. Jotain vakavaa rangaistusta kiusaajille, eiköhän se hiukan opeta...? tai sitten ei. Minusta se on niin väärin, ettei ihmiset voi hyväksyä erilaisuutta ja omalaatuisuutta. Aina jotain erikoisesti käyttäytyvää tai pukeutuvaa ihmistä pitää aina kiusata yms. Todella törkeää... :evil:
-Tanja Akujärvi-

Ei voittaminen tai häviäminen merkitse, vaan se miten ikuiseen häviämiseen suhtautuu.
Miettikääppä sitä :D
Kuvake
Verr
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2747
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: JKL

#47

Viesti Verr »

DaNjA kirjoitti: Kiusattu olin kauan, eikä opettajatkaan tehneet ala-asteella mitään. Minusta on todella törkeää, että koulu kiusaukseen suhtaudutaan liian positiivisesti. Jotain vakavaa rangaistusta kiusaajille, eiköhän se hiukan opeta...? tai sitten ei.
Opettaahan se sen että ei pidä jäädä kiinni. Hyvä keino on kiristys.
Harva minua kestää ja minä harvaa.
kamppaaja
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 960
Lauteille: Helmikuu 2005

#48

Viesti kamppaaja »

Viime vuonna on tehty tällainen väitöskirja
koulukiusaamisesta. Aika terävää analyysia tuossa tiivistelmässä, eikä niitä iänikuisia "huono itsetunto"-selityksiä.
kamppaaja
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 960
Lauteille: Helmikuu 2005

#49

Viesti kamppaaja »

mronkain kirjoitti: Kun olin neljännellä, valmistui Länsimäen ala-aste, jonne muutimme kesken vuoden.
Tuosta koulusta mulla on parhaat muistot niistä neljästä joissa olen oppivelvollisuuttani suorittanut. Luokkakoko oli 30 mutta se ei haitannut. Hyvä henki, en muista havainneeni kiusaamista.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 139
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#50

Viesti Mika »

Karannutta koulupoikaa kiusattiin viimeksi maanantaina - samana päivänä, kun hänen luokanopettajansa oli lomautettuna kaupungin säästökuurin takia. Yltyikö kiusaaminen siksi, että tuttu opettaja oli poissa?

Haminan Keskuskoulun koulutoimikunnan puheenjohtaja Risto Tähkäpää näkee asiassa selvän yhteyden.

Hän kertoo vanhempien pelänneen, että "jotakin ikävää tulee tapahtumaan", kun oppilaat ovat omillaan.
IS
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#51

Viesti AriJ »

Mika kirjoitti:
Karannutta koulupoikaa kiusattiin viimeksi maanantaina - samana päivänä, kun hänen luokanopettajansa oli lomautettuna kaupungin säästökuurin takia. Yltyikö kiusaaminen siksi, että tuttu opettaja oli poissa?

Haminan Keskuskoulun koulutoimikunnan puheenjohtaja Risto Tähkäpää näkee asiassa selvän yhteyden.

Hän kertoo vanhempien pelänneen, että "jotakin ikävää tulee tapahtumaan", kun oppilaat ovat omillaan.
IS
Keles, toi olikin täällä meillä!!!

Jokin aika sitten juttelin parin kaupungin työntekijän kanssa noista lomautuksista, ja aika jännällä tavalla näköjään on hoidossa :( Illalla tiedossa mielenkiintoista keskustelua kun vaimo on opettaja :D
______________________
Kuvake
Minazki
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1223
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Ähtäri

#52

Viesti Minazki »

dubi kirjoitti: Tuosta puuttu vaihtoehtoa "Molempia". Ja luulisin, että se ei ole kovin harvinainen vaihtoehto...
Niin. Itse olen ehkä pieni kiusaaja nykyään, mutta yläasteella olin itse kiusattu, sillä olin niin ujo ja harvoin puhuin. Nykyään olen joskus liikaakin äänessä. Vaikka hieman kiusoittelenkin meidän luokkalaisia he ovat kaikki silti kavereitani ja näin se on hyvä. Toki tulee joskus huudeltua joillekkin jotka olen nähnyt jossain jotain, mutta onneksi kaverit eivät niin tosissaan ota minua.
HanMooDo 3.kup
syksy 2005- kevät 2009
Kuvake
Hakkyouken
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 275
Lauteille: Syyskuu 2007

#53

Viesti Hakkyouken »

No olihan se ihan kivaa kiusata niitä kiusaajia. Ja jos joku joskus päätti kiusata minua, niin tyrpaan annoin aika äkkiä. Ensimmäisinä kouluvuosina mentiin pallokentälle ja tapeltiin yks vastaan yks tappeluita, ja sillon ei kiusaamista paljon ollut.
Kuvake
remo
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 647
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#54

Viesti remo »

kiusattu.


aikanaa vesalan (kontulassa) ala-asteella oli erillinen pihaparakki 1. ja 2. luokille. parakit oli varattu meille hurreille. ruotsia sai kuulla puhuvansa joka ikinen välitunti.
ruokatunti oli aina kaikista "hauskin". vesalan koulun käytävät ovat aika pitkiä...
lisäksi hieman erilainen ulkonäkö, joka korostui pienempänä nykyistä vahvemmin, aiheutti hiertymiä joidenkin aivonystyröissä.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 139
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#55

Viesti Mika »

:?
Leenaars found the females who viewed themselves as attractive had a 35 per cent increased chance of being indirectly victimized. Conversely, for males who perceived themselves as good looking, their risk of being bullied decreased by 25 per cent. Leenaars also found older teens (aged 16–18 ) were at a 35 per cent increased risk of being victimized if they were sexually active.
>>>
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
navajas
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1173
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vihti

#56

Viesti navajas »

Koulukiusattu koko ala-asteen ajan. Ujo, kiltti, hiljainen, huono urheilussa ja hyvä lukuaineissa. Siinä koulukiusauksen perusainekset.

Yläasteella alkoi voimailutreenit ja karate. Väkivallan pelko lopetti kettuilun.
Kuvake
nassesetä
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 43
Viestit: 4597
Lauteille: Heinäkuu 2007

#57

Viesti nassesetä »

Ala-asteella oli jatkuvaa kitkaa tiettyjen luokka"kavereiden" kanssa, mutta tavallisesti se rajoittui vain painimiseen, josta yleensä selvisin voittajana. Ainoastaan kerran sain kuudennella turpaani yhdeltä luokkakaveriltani, mutta kyseessä oli puoliksi vahinko. Mitään järjestelmällistä kiusaamista en joutunut kohtaamaan, enkä sellaista päässyt edes näkemään.

Yläasteelle meno jännitti aika lailla, koska kyseessä oli kuitenkin yli 500 oppilaan koulu jossa hyvinkin vanhanaikainen äitini toimi opettajana. Jonkin verran piruilua sain kuulla vanhoilta luokkakavereilta, mutta sekin oli pääasiassa hyväntahtoista. Rinnakkaisluokan kovikset tönivät seiska- ja kasiluokalla, mutta mitään kovin vakavaa se ei ollut. Karaten aloitin kasilla ja aika merkillepantavaa on, että se tuuppinen loppui saman tien, vaikken millään lailla muuttanut käyttäytymistäni tai mainostanut "taitojani".

Yleensä kantti on kestänyt kohdata suurempiakin uhittelijoita, niin kakarana kuin myöhemmälläkin iällä, mutta varsinaista tappelijaa minusta ei saa kirveelläkään(sparrissakin tulee liian usein pyydeltyä anteeksi), koska toisen lyöminen vahingoittamistarkoituksessa on vain niin vaikeaa. Voi olla, että aikido olisi sopivampi laji tällaiselle mielenrakenteelle.

Vaikka en varsinaista kiusaamista olekaan joutunut kokemaan, olen silti kärsinyt siitä, että suurin osa lapsuus- ja nuoruusajasta olen ollut idioottikavereiden ympäröimä, joiden kanssa saman aaltopituuden löytäminen on ollut mahdotonta. Kotiseudulta hyvien kavereiden määrä onkin puolen käden sormilla laskettavissa. Muutto olikin oikeastaan aikamoinen shokki kun huomasi miten paljon mukavia ihmisiä oman pihapiirin ulkopuolelta löytyy.
Kuvake
Eppu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3297
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Hattula
Etulaji: Holismi
Takalajit: Taekwondo, BJJ/SW

#58

Viesti Eppu »

Omista kokemuksistani en kirjoita, koska suhtaudun niihin sen verran tunnepitoisesti, ettei teksti olisi nättiä.

Aika moni täällä kertoo kuinka kamppailulajin harrastaminen on auttanut. Itse aloitin taekwondon viidennellä luokalla ihan muista, kuin itsepuolustuksellisista syistä. Kohdallani tämä kuitenkin vain pahensi tilannetta, sillä nyt porukkaa tuli tuplana ja rajumpana "mitäs tekisit jos me tehtäis näin?"-asenteella, ja sävy ei ollut mitenkään lajiteknisen tiedustelun tyylistä. Muut kohdanneet samanlaista?
Ronin
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4457
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Mushroomland

#59

Viesti Ronin »

Molempia.

Ala-asteella kiusattu, yläasteella rooliksi vaihtui pikkuhiljaa kiusaaja, lukiossa ei enää kumpaakaan.

Kamppailulajit ei vaikuttanu mihinkään suuntaan kumpanakaan aikana. Ehkä jos olisin ala-asteella päässy treenaamaan jotain kovempaa lajia (nyrkkeily, judo tms) ni olis voinu saada jotain käyttökelpoista taskuun, mutta myöhemmin kun aloitin kontaktihakuisemman treenin oli jo muutenkin tullut siirryttyä pois kiusattu-statuksesta.
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
Kuvake
normaalilapsi
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 492
Lauteille: Toukokuu 2008

#60

Viesti normaalilapsi »

Kiusattu, aikalailla koko peruskoulun ajan ja eikun jatkuu...Mut kohtapa on peruskoulu ohi, muahahhaa.Mut mää en usko että toi kiusattuna oleminen olisi mitenkään vaikuttanut siihen, että kamppailulajeja aloin reenaamaan.Motiivia en edes muista, olin viä niin pikkunen...Itseasiassa olin junnujen peruskurssillakin kiusattu, mut kiusaajat lopetti reenaamisen.Ja kun muut tietää koulussa että kamppailulajeja harrastan, niin tulevat penteleet siitäkin aukomaan!! Mut eihän niitä viitti lyödä, niitä kun voi sattua...
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 81 kurkkijaa