Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

tabitha

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 66
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#61

Viesti sivarinlötkö »

joksanen kirjoitti:
sivarinlötkö kirjoitti:En kyllä ymmärrä miksi suorituksen ulkonäköä pitää arvioida.
Ulkonäkö, tai pikemminkin kehon yleisryhti on usein helpoin kohde tarttua kiinni itse arvioitavaan suoritukseen. Jokin tekniikka voi itsestä tuntua tosi kovalta ja tappavalta.
Laitetaan katsos ne hanskat ja kypärät ja kokeillaan oikeasti täydellä voimalla, niin katoaa kaikki turha kovuus ja tappavuus ;)
joksanen kirjoitti: Selkä suoraksi! Rinta rottingille! Niska takinkaulukseen!
Turpaanhan sitä tulee jos tuollaisia rupee otteluasentoonsa ottamaan.
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1010
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#62

Viesti tabitha »

Riippuu lajista. Kikkarissa ei tapella selkä suorana, vaan ryhdin pitääkin olla hieman "huono". Aikidossa taas olkapäät takana ja selkä suorana, joissain vahvoissa kokyo-liikkeissä jopa hiukan notkolla taakse.

Mutta mulla tulee turpiin kummassakin lajissa... ;)
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

#63

Viesti joksanen »

sivarinlötkö kirjoitti:
joksanen kirjoitti:Jokin tekniikka voi itsestä tuntua tosi kovalta ja tappavalta.
Laitetaan katsos ne hanskat ja kypärät ja kokeillaan oikeasti täydellä voimalla, niin katoaa kaikki turha kovuus ja tappavuus
Mieluummin mä koittaisin ensin oppia tekniikan oikean suoritustavan ja mennä vasta sitten kehään sparraamaan, mutta kukin tappelee tyylillään. Sifu Edgar sanoi joskus tuota väärää voimantunnetta sivuten, että jotkut ihmiset tekevät suorituksiaan pitäen pohjassa sekä kaasu- että jarrupoljinta. Auton, kropan ja tekniikan natiseminen liitoksissaan kuulostaa hyvältä, mutta perille pääsyyn on todennäköisesti helpompiakin tapoja.
sivarinlötkö kirjoitti:
joksanen kirjoitti:Selkä suoraksi! Rinta rottingille! Niska takinkaulukseen!
Turpaanhan sitä tulee jos tuollaisia rupee otteluasentoonsa ottamaan.
"Vesan pitäisi käyttää vähemmän sanontoja 'Miksi?' ja 'Mitä varten?'"
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 66
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#64

Viesti sivarinlötkö »

joksanen kirjoitti:
sivarinlötkö kirjoitti:
joksanen kirjoitti:Jokin tekniikka voi itsestä tuntua tosi kovalta ja tappavalta.
Laitetaan katsos ne hanskat ja kypärät ja kokeillaan oikeasti täydellä voimalla, niin katoaa kaikki turha kovuus ja tappavuus
Mieluummin mä koittaisin ensin oppia tekniikan oikean suoritustavan ja mennä vasta sitten kehään sparraamaan, mutta kukin tappelee tyylillään. Sifu Edgar sanoi joskus tuota väärää voimantunnetta sivuten, että jotkut ihmiset tekevät suorituksiaan pitäen pohjassa sekä kaasu- että jarrupoljinta. Auton, kropan ja tekniikan natiseminen liitoksissaan kuulostaa hyvältä, mutta perille pääsyyn on todennäköisesti helpompiakin tapoja.
Mistä voi tietää että mikä toimii tai mikä itselle parhaiten sopii, ellei kokeile?
joksanen kirjoitti:
sivarinlötkö kirjoitti:
joksanen kirjoitti:Selkä suoraksi! Rinta rottingille! Niska takinkaulukseen!
Turpaanhan sitä tulee jos tuollaisia rupee otteluasentoonsa ottamaan.
"Vesan pitäisi käyttää vähemmän sanontoja 'Miksi?' ja 'Mitä varten?'"
Mitä tällä yritit vihjata?
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1010
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#65

Viesti tabitha »

Hei Joksanen ja Lötkö, tapelkaa muualla... Mun päiväkirjassa on jo muutenkin liikaa viestejä...
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1010
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#66

Viesti tabitha »

LEMPITEKNIIKAT

Nyt ajattelin postata tänne omat lempitekniikkani. Tykkään eniten olla ukena kaikissa kovissa heitoissa ja sen lisäksi sellaisissa, mistä pääsee kuolleen lehden ukemiin (niin kuin kiriotoshi)

Torina olemisesta pidän eniten: kotegaeshi, yonkyo (myönnän, olen vähän sadisti), ns. "pääiriminage" (eräänlainen kova iriminage) ja tai-atari, vaikka se onkin vaikea.

Ukena inhoan lukkotekniikkaa ja suwariwazaa.

Ällöttävin tehdä on kokyuho/sokumeniriminage, koska en saa tehtyä sitä vastaan panevalle, pitkälle ukelle. Sitten hanmihandachiwaza katatedori lukkotekniikat, kun ne on niin konttausta. Ja kaikki suwariwazat.

Jowazassa/jodorissa on kiva olla ukena muttei torina. Kahden kepin tekniikat on yleensä miellyttävää treenattavaa, tachidori on vaikeaa joten siinäkin olen mieluummin ukena kuten tantodorissakin.

Miekan kanssa olen treenannut eniten, joten se on minulle helpoin ase. Tosin olen aika kakka mainstream aikidon awase-ho:ssa ja kumitachissa, kun yleensä treenaan vain Tissierin miekkajuttuja :?
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1010
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#67

Viesti tabitha »

Noh mä en nyt ole tänne mun "motivation booster"iini kirjoitellut hirveästi (johtuu siitä ettei mun motivaationi tarvitse boostausta, se kun jo nyt muistuttaa kofeiinimyrkytyksen saaneen päästäisen raivoa)

Ens viikosta kirjotan taas täyden treenipäiväkirjan, tän viikon "anteja" en kehtaa tänne pistää kaikkien nähtäville kun ne on vähän kuppaset. (alle 10 kertaa) Oli koeviikko.

Jatkuu huomenna!

(mene stana tyttö nukkumaan...)
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1010
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#68

Viesti tabitha »

Suunnittelin lihaskunto ohjelman.

4x30 jännehyppyä
3x50 vatsaa
2x30 punnerrusta
5x10 polvet rintaan (hyppyjä)

Teen sen nyt. Katsotaan miten menee.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
Panu Suominen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 909
Lauteille: Maaliskuu 2005

#69

Viesti Panu Suominen »

sivarinlötkö kirjoitti:
joksanen kirjoitti:Selkä suoraksi! Rinta rottingille! Niska takinkaulukseen!
Turpaanhan sitä tulee jos tuollaisia rupee otteluasentoonsa ottamaan.
Niin. Ottelu vain on eri asia kuin paljailla nyrkeillä käyty tappelu. Jos, et ole sattunut huomaamaan mm. nyrkkeilijät ottelivat ennen hanskoja selkä suorassa. Tähän tietysti vaikuttaa tuona aikana vallinnut sääntöjen puute, kuten että niskaan saa lyödä: kun et kyyristele, ei niskaasi päästä lyömään.
"Ei tunnu missään! Hakkaa lisää!"

Panu Suominen
Shorinji Kempo
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1010
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#70

Viesti tabitha »

Hyviä pointteja, Panu. Komppaan 100%.

Muttamutta, liittyy ihan sikaoleellisesti minun harjoittelupäiväkirjaani (no joo, pitäis noi viestit varmaan siirtää, mutta en ole mode enkä varmaan pääsiskään modeksi, joten antaa olla täällä)

No, jos olet selkä suorana tulee turpaan, ja jos kyyristelet tulee niskaan... koskaan ei ole hyvin... ;)
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
Panu Suominen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 909
Lauteille: Maaliskuu 2005

#71

Viesti Panu Suominen »

tabitha kirjoitti: Muttamutta, liittyy ihan sikaoleellisesti minun harjoittelupäiväkirjaani (no joo, pitäis noi viestit varmaan siirtää, mutta en ole mode enkä varmaan pääsiskään modeksi, joten antaa olla täällä)
Sorry. Modet siirtäköön.

Tästä päiväkirjasta ja yleisesti ajattelin jo aikaisemmin sanoa, että pakkomielteen ja päättäväisen harjoittelun ero on hiuksen hieno. Silloin, kun harjoituksista poisjääminen alkaa tuntumaan pahalta ja vaikealta, niin harjoittelu alkaa hallita tekijäänsä eikä päinvastoin niinkuin pitäisi. Kirjoituksistasi saa vähän sellaisen kuvan, että olet todella innostunut, mutta et ehkä osaa rentoutua. Tästä voi aiheutua jossakin vaiheessa ns. "kamelin selän katkeaminen". Luultavasti olen kuitenkin saanut vain väärän kuvan asiasta, mutta pääsinpähän avautumaan. :)
"Ei tunnu missään! Hakkaa lisää!"

Panu Suominen
Shorinji Kempo
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1010
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#72

Viesti tabitha »

En ole neurootikko. Tänäänkin jäin treeneistä pois ja sen sijaan nukuin koko päivän, mistä kyllä seuraa, että valvon koko yön.

Älä huolehdi, mä en tee mitään mistä mä en pidä :D .

(Paitsi perusasentoharjoitteet, ne on aika rectumista)
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
Panu Suominen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 909
Lauteille: Maaliskuu 2005

#73

Viesti Panu Suominen »

tabitha kirjoitti: Älä huolehdi, mä en tee mitään mistä mä en pidä :D .
Tästähän minä juuri varoitin. Jos ei huvita mennä harjoituksiin sinne mennään. Jos huvittaa niin ei mennä. :D
"Ei tunnu missään! Hakkaa lisää!"

Panu Suominen
Shorinji Kempo
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1010
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#74

Viesti tabitha »

Mutta mä menen aina harjoituksiin jos mua huvittaa mennä sinne. Jos mua ei huvita, yleensä menen silloinkin. Oman seuran harjoitukset käyn aina, ne muut on sitten vähän extra bonusta eikä niin "pakollisia"
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

#75

Viesti Polvi »

Aivan naurettava väite, että lyöntejä tulisi niskaan jos on "kyyryssä". Leuan pitäminen rinnassa on aivan perusjuttuja, jos on oletettavissa, että vastustaja käy lyönneillä päälle. Sillä ei ole mitään tekemistä minkään historiallisten tms seikkojen kanssa.

Mitä tulee harjoitteluun, muistelen että mainitsit juoksevasi 1-3km lenkkejä ja satunnaisesti pidempiä. Mikäli haluat lisätä juoksukuntoasi, suosittelen juoksemaan pidempiä lenkkejä. 5km ja enemmän. Mikäli olet tyytyväinen nykyiseen kuntoosi, niin hyvä. Cooper-tuloksesi on varsin mainio ikäisellesi naiselle.
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 47 kurkkijaa