Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

Kristian Hyvärinen

Potkulaisten harjoituspäiväkirjat, joiden lukeminen edellyttää kirjautumista.

Valvoja: Valvoja

Kristian Hyvärinen
päähänpotkija
Lauteille: Kesäkuu 2006

Kristian Hyvärinen

Viesti Kristian Hyvärinen »

Tässä olen nyt aikani harkinnut tämän aloittavani ja päätin sitten kokeilla harjoituspäiväkirjan kirjoittamista. Katsotaan nyt mitä tästä tulee. :)

Minä olen Kristian Hyvärinen, 17 vuotta. En ole järin pitkä, 'bout 174 senttimetriä, enkä atleettinen (paino jotakin 62 ja 65 kilogramman väliltä). Olen liikuskellut koko ikäni enemmän tai vähemmän aktiivisesti. Cooperin testissä juoksin viimeksi (toukokuu) muistaakseni 3030 metriä.

Lajitaustaa löytyy siten, että harrastin viime syystalveen saakka Tang Langia, joten sitä kertyi reilu vuosi. Sitten seurasi muutaman kuukauden treenaamaton tauko, jota seurasi huhtikuussa aloitettu nyrkkeily. Kesäkuussa en treenannut paljoa, koska olin ensimmäisen viikon töissä, toisen lomalla (:D) ja loput kaksi toipilaana. Pahuksen kesäflunssat.

Treenaaminen osaltani käsittää tällä hetkellä lähinnä seuraavia asioita:

-Nyrkkeilyharjoitukset, joita on kesällä todella vähän. 1-2 kertaa viikossa.
-Lenkki. Tarkoittaa yleensä Suolijärven lenkkipolkua, joka on 4,5 kilometriä pitkä.
-Omaehtoinen lihaskunto, joka käsittää yleensä kyykkyjä, vatsoja, selkiä ja punnerruksia eri tavoin.
-Omaehtoinen tekniikka, joka käsittää lähinnä ilmaan huitomista.
-Jalkatyön harjoittelu, joka useimmiten tarkoittaa sellaisen kahdeksikon muotoisen kuvion piirtämistä.

Tähän lisänä vielä luonnollisesti kaksi kertaa päivässä viitenä päivänä viikossa tapahtuva ~10 km pyörälenkki töihin Koukkuniemen vanhainkotiin. Matka töihin on paljon alamäkeä mutta se paluumatka... ugh.
Aloitetaanpa.

1. 7. 2008

Töihin ja takaisin. Ei treenejä. Lihaskunto, noin 20 minuuttia, ja tekniikkaa saman verran. Sateinen päivä, takaisin töistä ei ollut kivaa polkea.
... well, that aged like milk.

If you're not perfect, there's something wrong with you.

- George Carlin
Kuvake
nyyski
etupotkija
Lauteille: Huhtikuu 2005

Viesti nyyski »

Missä soot töissä?
Matti Lintula
Kristian Hyvärinen
päähänpotkija

nyyski kirjoitti: Missä soot töissä?
AnarkiaMies kirjoitti: --~10 km pyörälenkki töihin Koukkuniemen vanhainkotiin--
:D

Jos meinasit että missä siellä niin talo on Lehtelä ja osasto kolmannessa kerroksessa. Ulkoilutan niitä mummuja ja pappoja siellä pitkin päivää. Leppoisaa hommaa. :)

- George Carlin
Kristian Hyvärinen
päähänpotkija

2.7.2008

Eilen illalla silmiä kutitti aivan kamalasti. Varasin aamulla ajan lääkäriin ja soitin töihin, etten tule tänään. Sain lääkäriltä allergialääkkeitä ja lääkärintodistuksen.

Illalla pidin noin 30 minuutin treenit. 15 minuuttia lyöntien harjoittelua ja toiset 15 punnerruksia, vatsoja, selkiä ja kyykkyjä. Olen aika ylpeä siitä, että sain 5 yhden jalan kyykkyä vuoron perään kummallakin jalalla! Ihan tyylipuhtaita eivät kai olleet kun noin "hyvin" meni, mutta kelpaa sitä kai hitusen brassailla. :D

- George Carlin
Kristian Hyvärinen
päähänpotkija

3.7.2008

Töihin ja takaisin. Jotakin satunnaista huitomista, lähinnä lyöntien muistelua. Noin 30 sarjoja punnerruksissa, selissä, vatsoissa ja kyykyissä. Yhden jalan kyykkyjen harjoittelua. Meni vajaa 30 min.

Söin tänään kokonaisen suklaalevyn ja luin hitosti mangaa.

- George Carlin
Kristian Hyvärinen
päähänpotkija

Viikonlopun vedin lonkkaa.

Maanantai 7.7.2008

Pyörällä töistä kotiin. 5 kilometrin lenkki rauhallisesti lönkytellen, noin 55 minuuttia. Kotona kuntopiiri (vatsat, punnerrukset, selät ja 6 yhden jalan kyykkyä per jalka).

- George Carlin
Kristian Hyvärinen
päähänpotkija

Käytin tiistain ja keskiviikon pakaralihasten treenaamiseen tietokonetuolin avustuksella. Töissä tietenkin kävin.

10.7.2008

Lenkki, 32 minuuttia ja 5 kilometriä. Lihaskunto ilman kyykkyjä (jalkoja särki :D). Toinen lenkki illemmalla, myöskin 5 kilometriä ja 50 minuuttia.

11.7.2008

5 kilsan lenkki, 34 minuuttia. Lihaskunto, jälleen ilman kyykkyjä.

Silmät kiusaavat yhä. Sain lääkäristä silmätulehdukseen lääkkeitä. Saa nähdä auttavatko. Allergiseen sidekalvontulehdukseen tarkoitetuista ei ainakaan ole toistaiseksi ollut iloa.

- George Carlin
Kristian Hyvärinen
päähänpotkija

Olin muuten väärässä. Kaikki nuo 5 kilsan lenkit onkin olleet 6.5 kilsaa. :D Lauantaina olin itäkeskuksessa shoppailemassa. Tyylinvaihdos. Sunnuntaina kasattiin maailman vaikein kaappi tyttöystävän kanssa. Olennainen osa harjoituspäiväkirjaa, eikö?

14.8.2008

Tänään 11 kilsan lenkki, 59 minuuttia. Hyvin pitkät 59 minuuttia. Sen jälkeen kevyt lihaskunto ja peruslyöntien harjoittelua. Sit alkoi nenä vuotaa verta. Voi jumalauta kun silmätulehduksesta pääsee eroon niin sit tämä.

Vaivasta toiseen.

On sellainen olo etten treenaa tarpeeksi kovaa. Sellainen olo, että pitäisi treenata ainakin kolmesti tämä mitä teen nyt. Tuntuu kuin jokainen tekniikka hajoaisi käsiin heti kun niitä pitäisi soveltaa. Lienee seurausta siitä, etten ole sparrannut sitten kesäkuun alun. Ja sit pitäisi kai myös treenata kovempaa.

Minulla on alemmuuskompleksi luettuani endin treenipäiväkirjaa. :D

- George Carlin
Kuvake
Mika
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2004
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang

Viesti Mika »

Turha niitä on verrata. :) end on muutenkin hyvässä vauhdissa juuri nyt, Shifukin sanoi että nyt näyttää ihan erilaiselta kuin syksyllä. Ahkerastihan end on harjoitellutkin.

Vai on sulla tyttis... Mitäs me sanottiin silloin joskus... :p
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kristian Hyvärinen
päähänpotkija

Mäkin aion olla hyvässä vauhdissa. Tästä se lähtee. Mulla tapahtui jonkinlainen asenteenmuutos tuossa jokin aika sitten. Katsotaan nyt seuraako siitä mitään.

Saattoihan tästä jotakin puhetta olla joo. :D

- George Carlin
Kristian Hyvärinen
päähänpotkija

15.7.2008 - aamu

Yritin pitkästä aiaka Zhan Zhuangia. Liikkeet ovat selkärangassa, toivottavasti liikeradatkin. Vaikka harjoitus sisälsikin todennäköisesti runsaasti virheitä, tuli päämäärä saavutettua - tuntuma jaloissa. Tein sen 20 sekunnin asennoilla, eli aikaa kertyi kaiketi noin 10 minuuttia. Älä Mika listi mua. :)

Sen jälkeen kevyt lihaskunto ja varjoa / tekniikkaa.

- George Carlin
end
polveenpotkija
Lauteille: Lokakuu 2007

Viesti end »

Minulla on alemmuuskompleksi luettuani endin treenipäiväkirjaa.
:D Kertaapas mun kesä...huolella tullu oltua reenaamatta

E: Evotin quoten kanssa
E2: Lisäsin nää lisäykset
Kristian Hyvärinen
päähänpotkija

Mika sanoi että sä oot silti hyvässä vauhdissa. :D Prrkl mä hankkiudun niihin kisoihin mahdollisimman nopeasti ja palaan Tanglangiin niin pääsee teidänkin kanssa riekkumaan.

- George Carlin
Kristian Hyvärinen
päähänpotkija

15.7.2008 - ilta

Perustekniikkaa ja varjoa. Tein 100 punnerrusta -aiheesta alkutestin (50), ja sen jälkeen päivän 1 sarjan 10-10-8-6-25. 11 kilometrin lenkki, 64 minuuttia.

Korjaan muuten sitten vielä kerran että olin jälleen laskenut väärin. Kaikki ne 6.5 kilometrin lenkit joissa kesti yli 50 minuuttia, ovatkin 5.5 kilometriä. Juoksen silloin tyttöystäväni kanssa, jolloin matka on lyhyempi. Jääköön tämä nyt sitten pysyväksi muutokseksi. :D

Lenkillä tuli ihan pirullinen jano. Sylki kuivui suusta ja olin juosta järveen (lenkkipolku kulkee järven vierellä).

- George Carlin
Kristian Hyvärinen
päähänpotkija

21.7.2008

Lenkki, 11 km ja 56 min. Punnerrusohjelman punnerrukset. Varjoa.

- George Carlin

Seuraajat

Sitav Abdullah