Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Bloodycut

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

bloodycut
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 29
Viestit: 196
Lauteille: Heinäkuu 2008

Bloodycut

#1

Viesti bloodycut »

Nonii alotin JKD:n tutkimisen ja ensimmäisenä on Siu Leem Tau eli pieni idea liikesarja. Tähän kait menee aikaa opetella, mut mitäs siitä. Harjottelen kolmessa osassa ko. wing tsun sarjaa.
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

#2

Viesti joksanen »

Tässä pieni nillitys, mutta toivottavasti se säästää sut tulevaisuudessa muutamalta vaivalta. En tiedä onko JKDssa oikeasti Siu Leem Tauta vai onko se vain Hajsnarin entisestä elämästään tuoma harjoitus. Kummassakin tapauksessa (ja eritoten jälkimmäisessä) sen yhteys wing tsunin (joka viittaa aina Leung Tingin sukuhaaraan) kanssa on hatara. Vaikka ovat toki veistetty samasta juuresta.

Siu Lim Tausta (tai Siu Nim Tausta) löytyy monta versiota ja varmaan jokainen on ihan yhtä oikein siinä omassa järjestelmässään. Mutta ne eivät välttämättä mene yksi yhteen keskenään.

Suosittelisin edelleen oikean opettajan hankkimista, joka osaa sekä formin (jos tarpeellista) sekä siihen liittyvät ulkopuoliset suoritteet. Jos paikkakunnaltasi ei löydy varsinaista harjoitussalia, voit hakea oppia leireiltä ja seminaareilta. Tässä tapauksessa omaehtoinen (toivottavasti kaverin kanssa) tapahtuva harjoittelu on ensiarvoisen tärkeää.

JKDta on Suomessa tarjolla melko vähän. Sellaisen puutteessa voit koittaa korvata sen millä tahansa wingikoululla (kirjoitusasusta riippumatta).
bloodycut
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 29
Viestit: 196
Lauteille: Heinäkuu 2008

#3

Viesti bloodycut »

Iha mukava oli lukee joksanen sun kommentteja, mut mä aion treenata itekseni juuri sillä periaatteella minkä näen hyväksi. Pelkkä wingin opiskelu ei innosta vaa haluan nimenomaan kehittää itteeni monipuolisesti. Tänää aattelin käydä katteleen nunchakuja, omistan jo tanton ja bokkenin. Kritiikki on paikallaan otan sellasen vastaan kyl :puhuu:
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

#4

Viesti joksanen »

Kukaan ei kiellä sua heiluttamasta nunchakuja ja bokkeneita vaikka kävisitkin jossain oikealla salilla. Eikä harjoitussalilla käyminen vähennä harjoittelun monipuolisuutta, päinvastoin. Opettaja laittaa sut tekemään sellaisia asioita, joita sä itse et välttämättä huomaisi. Opettaja pystyy myös kertomaan miksi SLTssä juttuja tehdään niin kuin tehdään. Sen lisäksi on tosiaan vielä se oma treeni siihen päälle, kuten jo sanoin edellisessä viestissäni.

Tietysti jokainen on myös ihan vapaa puuhastelemaan harrastuksekseen ihan mitä tykkää.
Kuvake
Streetwise
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 762
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Nokia
Etulaji: Itsepuolustus
Sivulajit: Krav Maga, Jeet Kune Do, Kali, Blauer Tactical Systems
Takalajit: Karate, Kung-Fu, Nyrkkeily

#5

Viesti Streetwise »

Bloodycut, suosittelen aloittamaan harjoittelemalla nyrkkeilyä. Sitä löytyy varmasti paikkakunnaltasi.

Jos aloittelet wingin liikesarjoista ja nunchaku-kapuloista, niin et ole menossa JKD:n suuntaan.
STREETWISE - Serious Self-Defense Training
http://www.itsepuolustus.com
Facebook: @StreetwiseNokia
bloodycut
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 29
Viestit: 196
Lauteille: Heinäkuu 2008

#6

Viesti bloodycut »

STR kirjoitti: Bloodycut, suosittelen aloittamaan harjoittelemalla nyrkkeilyä. Sitä löytyy varmasti paikkakunnaltasi.

Jos aloittelet wingin liikesarjoista ja nunchaku-kapuloista, niin et ole menossa JKD:n suuntaan.
Tosta en ole samaa mieltä sun kans, mut en ala inttään että olet vääräs. Tää on mun metodini ja se tuottaa viel tulosta, vieläpä sen näette, näytän itelleni että siihen pystyn.
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#7

Viesti JanneM »

bloodycut kirjoitti:
STR kirjoitti:Bloodycut, suosittelen aloittamaan harjoittelemalla nyrkkeilyä. Sitä löytyy varmasti paikkakunnaltasi.

Jos aloittelet wingin liikesarjoista ja nunchaku-kapuloista, niin et ole menossa JKD:n suuntaan.
Tosta en ole samaa mieltä sun kans, mut en ala inttään että olet vääräs. Tää on mun metodini ja se tuottaa viel tulosta, vieläpä sen näette, näytän itelleni että siihen pystyn.
Muiatathan, että sua juuri neuvoi JKD opettaja...

Kukas sun opettaja muuten on?
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#8

Viesti bodyguard »

bloodycut kirjoitti:
STR kirjoitti:Bloodycut, suosittelen aloittamaan harjoittelemalla nyrkkeilyä. Sitä löytyy varmasti paikkakunnaltasi.

Jos aloittelet wingin liikesarjoista ja nunchaku-kapuloista, niin et ole menossa JKD:n suuntaan.
Tosta en ole samaa mieltä sun kans, mut en ala inttään että olet vääräs.
Ala nyt kuitenkin vähän ;)

STR:llä on kuitenkin ehkä "hieman" enemmän kokemusta JKD:stä. Siis muutakin kuin nettisivuilta luettua.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Sitav Abdullah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2389
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#9

Viesti Sitav Abdullah »

Antakaa miehen tehdä mitä haluaa.Jos hän tykkää opettaa itseään opettakoon, keitä me ollaan siitä hänelle valittamaan.Tai no ei tässä kukaan ole valittanut vaan ohjeistanut.Mutta kun näyttäää,että hän ei ota neuvoja/ ohjeita vastaan, antaa hänen pysyä omassa oppimis-metodissaan.
bloodycut
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 29
Viestit: 196
Lauteille: Heinäkuu 2008

#10

Viesti bloodycut »

Sitav kirjoitti: Antakaa miehen tehdä mitä haluaa.Jos hän tykkää opettaa itseään opettakoon, keitä me ollaan siitä hänelle valittamaan.Tai no ei tässä kukaan ole valittanut vaan ohjeistanut.Mutta kun näyttäää,että hän ei ota neuvoja/ ohjeita vastaan, antaa hänen pysyä omassa oppimis-metodissaan.
Olen samaa mieltä, ehkä mä oon täs suhteessa vähä vastarannan kiiski. En kiistä millään tavalla STR:n kokemusta JKD:sta se on varmasti raudan luja. Mä sain jo hyvän treenikaverinki, jonka kans ollaan treenattu aikasemminki vuosia sitten. Mä asetin jo tavoiteenki JKD:n suhteen mut se selviää täs teitil myöhemmin. Siu Leem Tau alkaa hahmottua pikkuhiljaa. Kannattaa muuten tilata toi kirja George Hajnasr: Jeet Kune Do - The System without a system. Mäkin aattelin aluks että tää kirja on varmaa iha täyttä soopaa ku homma ei auennu ko. herran nettisivuilta. Yllätyin kyl ku katoin miten yksityiskohtasesti esim. Siu Leem Tau on kuvattu kuva kuvalta miten edetään. Samoin hyvin on selitetty JKD:n asento. Sori jos käytän vääriä termejä, mut mun tietous on viel alussa. Te kokeneet treenaajat ja opettajat antakee miulle armoo mut mie käsittelen asiat näin. Olen toki erittäin kiinnostunu kokeneitte treenajien neuvoista, mut älkää pliis mä pyydän tuputtako mulle enää salille menoa vaan antakaa mielummin teknisiä neuvoja esim. By-Jonista.
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

#11

Viesti TimoS »

Öh, siis, opettelet liikesarjaa kirjasta? Tämä selvä
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#12

Viesti JanneM »

Teknisiä neuvoja ei voi antaa netissä. Ne menevät poikkeuksetta harakoille, kun kirjoittaja ei usein osaa selventää trpeeksi hyvin eikä lukija osaa ymmärtää tarpeeksi hyvin.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
bloodycut
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 29
Viestit: 196
Lauteille: Heinäkuu 2008

#13

Viesti bloodycut »

JanneM kirjoitti: Teknisiä neuvoja ei voi antaa netissä. Ne menevät poikkeuksetta harakoille, kun kirjoittaja ei usein osaa selventää trpeeksi hyvin eikä lukija osaa ymmärtää tarpeeksi hyvin.
Tarkennatko mitä oikein tarkotat, tarkottaako tämä että lukija on idiootti, joka ei ymmärrä?
Kuvake
ollih
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1278
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#14

Viesti ollih »

bloodycut kirjoitti:
JanneM kirjoitti:Teknisiä neuvoja ei voi antaa netissä. Ne menevät poikkeuksetta harakoille, kun kirjoittaja ei usein osaa selventää trpeeksi hyvin eikä lukija osaa ymmärtää tarpeeksi hyvin.
Tarkennatko mitä oikein tarkotat, tarkottaako tämä että lukija on idiootti, joka ei ymmärrä?
Varmaan JanneM hakee tässä sitä nettikirjoituksen vaikeutta. Asioita on vaikea havainnollistaa ilman, että pystyy näyttämään esim. oikeaa tekniikkaa. Ja harvoin kirjoittaja ja lukija ymmärtävät asiaa täsmälleen samalla tavalla.
Sanshou, vapaaottelu, Sin Moo Hapkido ja Wushukin taas mukana kuvioissa.

"Sanda is the ultimate evolution of kung fu."
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 93841
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#15

Viesti Mika »

Tai ehkä tässä on oikeastaan kyse siitä, että mitä pidemmällä on omassa harrastuksessaan, sen helpompi on jostakin teknisestä yksityiskohdasta käydä keskustelua.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 47 kurkkijaa