Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Lävistys kontaktilajeissa...

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

anz2trance
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 16
Lauteille: Elokuu 2008
Paikkakunta: Espoo

Lävistys kontaktilajeissa...

#1

Viesti anz2trance »

Millä teipillä yleensä ihmiset teippaavat lävistyksensä esim. nännilävistyksen kun lähtee treeneihin?
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#2

Viesti AriJ »

Itse voisin kuvitella että ne kannattaa ottaa pois... nimim. "korutetuista nänneistä treeneissä tarttunut" :shock:
______________________
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 11111
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

#3

Viesti flammee »

Ôari kirjoitti: Itse voisin kuvitella että ne kannattaa ottaa pois... nimim. "korutetuista nänneistä treeneissä tarttunut" :shock:
Jos kysyjä sattuu olemaan naispuoleinen, niin todennäköisyys tällaiseen voi olla vähän pienempi.. ;)
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
J. Suojanen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1454
Lauteille: Kesäkuu 2006

#4

Viesti J. Suojanen »

Kannattanee muuten varmaan tehdä selväksi, että ne lävistykset ovat, että porukka tietää varoa. ;) Se on vähän myöhäistä siinä vaiheessa, kun kaveri repäsee tai kiskasee. :oops:
Suosittelisin korun kokonaan poisottamista, koska ylimääräinen källi on aina ylimääräinen källi, johon takertua. ;) Itse en oikein välitä pitää kaulakoruja tai sormuksia vapaa-ajallakaan enää sen riskin takia, että jotakin tapahtuu ja liian vahvaan ketjuun / nahkanauhaan joku takertuisi kuristamaan tai huomaisi sormukset ja pääsisi tallomaan. ;)

Koruista ei siis ole kokemusta muutakuin sen verran, että olen nähnyt miten korvakoru repeää irti. :shock:
Sen sijaan mulla oli pitkään lasinsiru jalkapohjassa koteloituna, joka aina välillä tuli pinnempaan ja rupesi vaivaamaan... Tähän käytin kaupan vahvinta ilmastointiteippiä. Ennen treenien alkua vain tiukasti kiinni, jotta teipistä olisi loppupään treeneissäkin hyötyä. ;) Ainakin itselläni treenihousujen solmut, treenitakin vyö, käsisiteet etc löystyvät usein ihan tuhottomasti ja jos ne pistää "liian tiukalle" aluksi on ne hetken päästä sopivat.
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#5

Viesti JanneM »

flammee kirjoitti:
Ôari kirjoitti:Itse voisin kuvitella että ne kannattaa ottaa pois... nimim. "korutetuista nänneistä treeneissä tarttunut" :shock:
Jos kysyjä sattuu olemaan naispuoleinen, niin todennäköisyys tällaiseen voi olla vähän pienempi.. ;)
Kuin niin??? :shock:
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
normaalilapsi
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 492
Lauteille: Toukokuu 2008

#6

Viesti normaalilapsi »

JanneM kirjoitti:
flammee kirjoitti:
Ôari kirjoitti:Itse voisin kuvitella että ne kannattaa ottaa pois... nimim. "korutetuista nänneistä treeneissä tarttunut" :shock:
Jos kysyjä sattuu olemaan naispuoleinen, niin todennäköisyys tällaiseen voi olla vähän pienempi.. ;)
Kuin niin??? :shock:
Koska yleensä naiset on paita päälä reeneissä? :)
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#7

Viesti AriJ »

normaalilapsi kirjoitti:
JanneM kirjoitti:
flammee kirjoitti:
Ôari kirjoitti:Itse voisin kuvitella että ne kannattaa ottaa pois... nimim. "korutetuista nänneistä treeneissä tarttunut" :shock:
Jos kysyjä sattuu olemaan naispuoleinen, niin todennäköisyys tällaiseen voi olla vähän pienempi.. ;)
Kuin niin??? :shock:
Koska yleensä naiset on paita päälä reeneissä? :)
Niin olen minäkin... Eli kuinnii, yhä? :(
______________________
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#8

Viesti Kari Aittomäki »

Lävistyksien järjettömyys käy ilmi juurikin siinä kulminaatiopisteessä jossa imagoleijunta kohtaa kovakouraisen realismin.

Eli on hyvä ja hommaa semmoset helposti poisruuvattavat egopöhökkeet.
Salilla ne ottaa osumaa, oli metodi tai teippi mitä hyvänsä.

kaikenlaista sitä on..
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 11111
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

#9

Viesti flammee »

JanneM kirjoitti:
flammee kirjoitti:
Ôari kirjoitti:Itse voisin kuvitella että ne kannattaa ottaa pois... nimim. "korutetuista nänneistä treeneissä tarttunut" :shock:
Jos kysyjä sattuu olemaan naispuoleinen, niin todennäköisyys tällaiseen voi olla vähän pienempi.. ;)
Kuin niin??? :shock:
Noh, jos tarkoitus on jossain harjoitteessa ottaa vastustajaa rinnuksista kiinni, niin ainakin mää pyrin tarttumaan puvun kauluksesta ylempää kiinni, miespuoleisesta voi sitten vaan kahmaista reilusti rinnan kohdalta puvun otteeseensa. Ja mä olen aika varma, etten ole ainoa joka näin tekee. Joo, voi olla että olen liian häveliäs, ja se saattaa tehdä treenistä epärealistista, mutta epäilen vahvasti että parempi näin.. Jos Ooari sitten kerran on tarttunut nännikoruista, niin onko se sitten ihan yleinen treenitilanne tarttua naispuoleisen treenaajaan koruttomista nänneistä? :o
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#10

Viesti AriJ »

flammee kirjoitti: Noh, jos tarkoitus on jossain harjoitteessa ottaa vastustajaa rinnuksista kiinni, niin ainakin mää pyrin tarttumaan puvun kauluksesta ylempää kiinni, miespuoleisesta voi sitten vaan kahmaista reilusti rinnan kohdalta puvun otteeseensa.
Itse en ajattele takkiotetta ottaessani että missä se tisu kullakin on... ellen sitten tähtää juuri siihen (kuten oli tuossa itseni kuvaamassa tapauksessa 8-) ).
______________________
J. Suojanen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1454
Lauteille: Kesäkuu 2006

#11

Viesti J. Suojanen »

Yleensähän naispuolisen treenarin rinnuksia tulee jotenkin oudosti varottua, mutta onhan niitä naisia, jotka treenaavat naisten kanssa esimerkiksi... Ja toisissa lajeissa treenataan läskien päälle astumista, nännivääntöä, sormien rusikointia ja muuta pientä ilkeätä. ;) Silloin on erittäinkin todennäköistä siis, että se koru, josta ei tiedetä mitään sattuu kovakouraisen treeniparin käteen. :oops:
Käytännössä katsoen alapäänkorutkin voivat joutua koville toisinaan. ;) Itse esim treenannut tuota hipaisua kasseille. ;) Olen nähnyt tämän tehtävän myös nänninyli. Tiedä häntä miltä tuntuu mikäli ylipyyhkäistävän kohteen alle jääkin koru? :roll:

Asia on erikseen tietenkin lajeissa, joissa näin ei tehdä ollenkaan / yhtään vaan ihan suoraan vain toiseen tarttumatta tai vääntämättä lyödään / potkitaan... En kyllä siltikään tiedä miten kannattavaa se korun pitäminen sielläkään on. :?
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3398
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

#12

Viesti Jasse »

Nyyttien ja nännien hipaisuja... Ou jee. Toimii!

Eivät ne korut kontaktilajeihin kuulu, ainakaan kamppailu-urjeiluun. Thai-nyrkkeilijöillä nekee välillä kaulakoruja treeneissä, ja punttipojilla. Painilajeissa niistä on todellista haittaa. Narmuttavat ja hajoavat.

Nännikoru kuulostaa vaaralliselta. Napakoru tyskin painiessa näppeihin jää, saatika kielikoru.
Minulla oli joskus korvakorut mutta päättin antaa reikien umpeutua kun jokapäiväinen vekslailu ja paini tulehdutti reijät.

Siilitukka ja tatuoitu mutta koruton kroppa. Siinä on resepti
:D .
Kuvake
Jukka Suominen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1019
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#13

Viesti Jukka Suominen »

Luettuani otsikon odotin että täältä löytyisi jotain uusia tekniikoita. Esim. miten lävistän vastustajani ottelun/sparrin aikana ilman aseita. :D
anz2trance
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 16
Lauteille: Elokuu 2008
Paikkakunta: Espoo

#14

Viesti anz2trance »

Edellisen kerran luovuin korusta ja nyt kuitenkin halusin sen takaisin... Haluan siis lähteä kokeilemaan jotain uutta ja pitää lävistyksen ainakin aluksi. Jeesusteipillä siis kiinni ja treenaamaan... Voihan se hyvinkin olla et aikani kokeilen ja lopulta huomaan miten se on paljon helpompaa ottaa ja antaa osumaa lukkojen ja kuristusten ohella ilman lävistystä. :p
Kuvake
cheetah
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 65
Lauteille: Toukokuu 2007

#15

Viesti cheetah »

No itselläni on kulmassa lävistys, ollu jo kolmisen vuotta. Treenatessa pidän ihan normaalisti, ilman mitää teippejä. Tosin poikkeus on, että otteluun, kisoihin tai painimiseen/muuhun kovempaan kontaktiin otan pois kokonaan, on niin helppo ruuvata vain pois. Eli riippuu treenien laadusta :D napalävistyksen haluaisin, mutta en ota kontaktilajin kannalta. Paranee liian hitaasti ja se se vasta tiellä olisi! :lol: henkilökohtaisesti koen hiukset yms. pahemmiksi haitoiksi treenatessa kun ton mutterin kulmassani ;)
Tärkeintä ei ole voitto vaan se, että Ruotsi häviää!!
_________________________
2002>Kwan Nyom Hapkido
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 53 kurkkijaa