Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Jangsu / Koung Kang Do (oheisharjoittelumenetelmä)

Korealaiset lajit

Valvoja: Valvoja

stupido
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 63
Lauteille: Heinäkuu 2008
Paikkakunta: järvenpää

Jangsu / Koung Kang Do (oheisharjoittelumenetelmä)

#1

Viesti stupido »

En tiedä onko oikeessa säikeessä tai ketjussa, mutta tämän viikon paikallislehdessämme oli InSeonin haastattelu ja siinä hän ainakin mainitsi että on kehittämässä opiskeluihinsa liittyen uutta terveyttä edistävää kamppailulajia. Eli onkohan InSeon enää miten vahvasti HMD toiminnassa mukana?
Tämä uusi terveysliikuntamuoto kuulostaa mielenkiintoiselta, tuleekohan siitä jotain vastaavaa kuin esim. Asahi vai ihan aidosti kamppailullista harjoittelua?


Ylipotkija: Jaettu Han Moo Do -ketjusta.
"Your mind is a powerful magnet that will attract to you the things you identify yourself with. If you have sad thoughts, you will attract tragedies. If you are a good man, you will attract the company of good people."
S.A
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 154
Lauteille: Syyskuu 2006

Re: Han Moo Do

#2

Viesti S.A »

Meillä on Hoi Jeon Moo Soolissa käytössä tuo Inseonin kehittämä Koung Kang-Do menetelmä.Tuo lehtijuttu on varmaankin Hyvinkäällä pidettyjen OMD-kisojen aikana tehty missä Inseon kertoo juuri tästä.
hojis.fi ja lajiesittely löydät kyseisestä menetelmästä tietoa enemmän. ;)
Kuvake
delffi
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 77
Lauteille: Tammikuu 2009
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Han Moo Do

#3

Viesti delffi »

stupido kirjoitti: En tiedä onko oikeessa säikeessä tai ketjussa, mutta tämän viikon paikallislehdessämme oli InSeonin haastattelu ja siinä hän ainakin mainitsi että on kehittämässä opiskeluihinsa liittyen uutta terveyttä edistävää kamppailulajia. Eli onkohan InSeon enää miten vahvasti HMD toiminnassa mukana?
Tämä uusi terveysliikuntamuoto kuulostaa mielenkiintoiselta, tuleekohan siitä jotain vastaavaa kuin esim. Asahi vai ihan aidosti kamppailullista harjoittelua?
Tähän osaan sanoa S.A.:n lisäksi jotain. Olemme treenanneet KKD:ta jo jonkin aikaa. Aluksi se tuntui ehkä liian toistolta, joogan ja tai chin välimuodolta. Muutaman kuukauden jälkeen osaan sanoa että, ei se olekkaan niin kevyttä ja helppoa miltä aluksi vaikutti! :)

KKD:ssa tehdään tiettyjä, tarkoin harkittuja liikkeitä joiden tarkoituksena on vahvistaa mm. syviä lihaksia ja sidekudoksia. Eli kamppailullista harjoittelua siinä ei ole. Ei pariharjoituksia tai kontaktia. Mutta tehkoasta työtä se on, ja sen pitäisi olla keholle hyväksi. Eteenkin kun tekee paljon istumatyötä (konttorirotta kun olen!) on melko mukavaa päästä hallitusti avaamaan selän, niskan ja hartioiden lihaksia.

Kuvailen ihmeessä lisää jos joku haluaa tietää. Ja jos tämä 'joku' sattuu liikkumaan kirkkonummella päin, on toki tervetullut testaamaan KKD:ta. Ei tarvitse muuta kuin ottaa minuun yhteyttä.

Ja tosiaan, KKD on Hoi Jeon Moo Sool puolen asioita. (Kertokaa HMD jos olen väärässä.)

- Miikka
- delffi
Janne Puputti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 743
Lauteille: Huhtikuu 2006

Re: Han Moo Do

#4

Viesti Janne Puputti »

delffi kirjoitti: KKD:ssa tehdään tiettyjä, tarkoin harkittuja liikkeitä joiden tarkoituksena on vahvistaa mm. syviä lihaksia ja sidekudoksia.
Kuullostaa mielenkiintoiselta omasta perspektiivistä katsottuna, kun oma harjoittelu (taekwondo) on myös siirtynyt enemmän tuonne terveyttä vaalivaan suuntaan iän myötä. Aika harvoin tuota terveysvaikutusta korostetaan etenkään Suomessa, vaikka sen merkitystä ei voi vähätellä. Itse harjoittelemani lajin yksi tavoitehan on nimenomaan terveyden vaaliminen, vaikka kilpailumuodossaan laji on vähintäänkin kuluttava, eikä terveysvaikutuksia juurikaan tuoda esiin muuta kuin sivulauseissa. Näin on varmaan monissa muissakin lajeissa, jos legendoja uskoo, niin kuntojumpaksihan osa kamppailulajeja on alkujaan kehitetty.
Janne
Kuvake
Eizei
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 929
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

Kou Kang Do

#5

Viesti Eizei »

Oli Inseonin kanssa aiheesta puhetta Espoossa. Kyseinen menetelmä ei käsittääkseni ole mikään kiinteä osa esim. HJMS:lia noin niin kuin -lajina-. Vaan kyseessä on menetelmä, jota Inseon kouluttaa oikeastaan kenelle tahansa kamppailulajeja tukevana juttuna. Oli puhetta myös siitä, että menetelmä käytäisiin jossain vaiheessa mahdollisesti läpi HMD daneille.

Mulla on kuitenkin vielä kutina, että homma elää vielä jonkun verran.
Antti Junikka
Kuvake
Olppaemi
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1182
Lauteille: Joulukuu 2005

Re: Han Moo Do

#6

Viesti Olppaemi »

delffi kirjoitti: Ja tosiaan, KKD on Hoi Jeon Moo Sool puolen asioita. (Kertokaa HMD jos olen väärässä.)
Yhdellä Inseonin potkuleirillä oli alkulämmittelyissä varmaankin tähän perustuvia juttuja. Eipä tuohon muuten ole törmännyt.
“The soldier, above all other people, prays for peace, for he must suffer and bear the deepest wounds and scars of war.”
Kuvake
delffi
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 77
Lauteille: Tammikuu 2009
Paikkakunta: Kirkkonummi

Kou Kang Do

#7

Viesti delffi »

Meidän seura tosiaan on pyhittänyt yhden treenipäivän KKD:lle puhtaasti. Tuolloin ei siis tekniikkaa treenata eikä ole mitään kontaktia. Meidän seurasta myös kolme henkilöä on osallistunut KKD koulutusohjelmaan. Homma on melkosen vaativaa ja monimutkasta, mutta katsotaan mitä tämä tuo tullessaan.

Aluksi spekuloin että KKD floppaisi ainakin meidän pienessä seurassa, mutta viikon treeneissä suurin kävijämäärä on juuri KKD-treeneissä. Positiivisesti yllättävää :)

- delffi
- delffi
siru
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 19
Lauteille: Helmikuu 2009
Paikkakunta: Espoo

Kou Kang Do

#8

Viesti siru »

Aloitanpa nyt sotkemalla lusikkani tähän soppaan. :)

Eli kuten tossa jo vatvottiinkin KKD ei varsinaisesti liity HJMS:n lajina. Opettajakoulutukseen osallistui henkilöitä myös muista lajeista. On vain ehkä luonnollisinta, että tämä ensimmäinen kurssi vedetään Inseonin "oman" lajin harrastajille. Inseonin omin sanoin jos tämä kurssi onnistuu hyvin hän pitkää jatkossa täysin avoimia kursseja.

KKD on saanut vaikutteita hyvin monista lajeista mutta mielestäni myös taistelulajitausta näkyy vahvasti ja KKD varmasti toimii hyvänä treenin tukena taistelulajien harrastajille. Tällä hetkellä KKD:tä treenataan tavallaan osana HJMS-harjoittelua ainakinKirkkonummella ja Hyvinkäällä mutta kunhan opettajakoulutus etenee niin on mahdollista, että se eriytetään ihan omaksi jutukseen. Kuten Eizei tuossa arvaili niin laji on aivan uusi ja tulee varmasti elämään hyvinkin paljon. Opettajat tulevat myös todennäköisesti saamaan melko vapaat kädet toteuttaa omia ideoita. Mielenkiinnolla odotamme mitä tästä tulee. :D

Lyhykäisyydessään vielä: KKD lisää selän ja lantion seudun liikkuvuutta ja vahvistaa jalkoja ja lantion seutua. Tarkoitus ei ole niinkään vaikuttaa lihaksiin vaan sidekudoksiin. Apua saavat varmasti sekä taistelulajiharrastajat että delffin mainitsemat konttorirotat. Ainakin Kirkkonummen seurassa tästä hommasta on tullut erittäin positiivista palautetta.

Koulutuksessa oli puhetta myös tuosta aiemmin mainitusta taistelulajeissa olemassa olevasta terveyden vaalimisesta. Se on monesti todella unohdettu aihe mikä on todella sääli. Uskon ja toivon, että ainakin meillä KKD:n kautta saadaan tuolle asialle lisää huomiota. Treenaaminen kun tuppaa olemaan melko hankalaa jos kroppa pettää..

Heidi
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kou Kang Do

#9

Viesti Mika »

Tämä alkaa kiinnostaa enemmän ja enemmän :) Videoita?


Ja iita, :tervetuloa:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
stupido
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 63
Lauteille: Heinäkuu 2008
Paikkakunta: järvenpää

Kou Kang Do

#10

Viesti stupido »

Todellakin Kou Kang Doa pitää päästä kokeilemaan, kaikki sidekudoksiin liittyvä menee täälläkin suoraan kudoksiin :P Itse olen vannoutunut myofascial tekniikoiden fanittaja ja olisikin kyllä mielenkiintoista nähdä miten tästä on saatu kehitettyä ryhmäliikuntamuoto :) toivottavasti tutustumismahdollisuus vielä saapuu omalle kohdalle.
"Your mind is a powerful magnet that will attract to you the things you identify yourself with. If you have sad thoughts, you will attract tragedies. If you are a good man, you will attract the company of good people."
siru
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 19
Lauteille: Helmikuu 2009
Paikkakunta: Espoo

Kou Kang Do

#11

Viesti siru »

Mitään video- tai kuvamateriaalia ei mulla ainakaan vielä ole olemassa. Jahka opettajakoulutus etenee niin varmaan saadaan myös sellaista.

Meillä on Kirkkonummella ainakin ollut tosi avoin politiikka noitten KKD-treenien osalta. Jos kiinnostaa niin pistää mulle viestiä ja tulee paikan päälle ihmettelemään. Tarkoitushan on kuitenkin, että kaikki halukkaat saavat tästä tietoa. :D
diesel 64
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1396
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

Kou Kang Do

#12

Viesti diesel 64 »

siru kirjoitti: Mitään video- tai kuvamateriaalia ei mulla ainakaan vielä ole olemassa. Jahka opettajakoulutus etenee niin varmaan saadaan myös sellaista.

Meillä on Kirkkonummella ainakin ollut tosi avoin politiikka noitten KKD-treenien osalta. Jos kiinnostaa niin pistää mulle viestiä ja tulee paikan päälle ihmettelemään. Tarkoitushan on kuitenkin, että kaikki halukkaat saavat tästä tietoa. :D
Onko Kou Kang Do tämän suuntaista?

[youtube][/youtube]

http://wellnews.tistory.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
delffi
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 77
Lauteille: Tammikuu 2009
Paikkakunta: Kirkkonummi

Kou Kang Do

#13

Viesti delffi »

diesel 64 kirjoitti:
siru kirjoitti: Mitään video- tai kuvamateriaalia ei mulla ainakaan vielä ole olemassa. Jahka opettajakoulutus etenee niin varmaan saadaan myös sellaista.

Meillä on Kirkkonummella ainakin ollut tosi avoin politiikka noitten KKD-treenien osalta. Jos kiinnostaa niin pistää mulle viestiä ja tulee paikan päälle ihmettelemään. Tarkoitushan on kuitenkin, että kaikki halukkaat saavat tästä tietoa. :D
Onko Kou Kang Do tämän suuntaista?

[youtube][/youtube]

http://wellnews.tistory.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Minulta kun on kysytty KKD:sta niin olen kuvaillut sitä: "Joogan ja Pilateksen tyyliseksi" ja nimenomaan yrittänyt painottaa että "Ei Tai Chin tyylinen kuitenkaan" kuten tuosta videosta voisi ymmärtää. Eli minun vastaus tähän: Ei, ei ole tämän suuntaista. KKD:ssa tehdään yhtä liikettä (esim. käden tuonti eteen ja kevyt kääntö..) useita kertoja, kummallekin kädelle. Sitten siirrytään esim. selän liikeratoihin.

Pitäisköhän meidän raahaa videokamera KKD treeneihin joskus ja tehä pieni koostepätkä?;)
Selkeesti kysyntää olisi.
- delffi
IIsakki
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1624
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: E-Pohojanmaa

Kou Kang Do

#14

Viesti IIsakki »

delffi kirjoitti: Pitäisköhän meidän raahaa videokamera KKD treeneihin joskus ja tehä pieni koostepätkä?;)
Pitäisi :D
Potkuholisti
"The Art is in the Person, all we have to do is Bring it Out!"
"Kun harjoittelee ahkerasti, onni potkii useammin." -Mjölnir
"Mora. Kun sanat ei auta ja kädet ei riitä"
Kuvake
Lohikäärmepallo
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 792
Lauteille: Syyskuu 2006

Kou Kang Do

#15

Viesti Lohikäärmepallo »

En ole enää ollut muutamaan vuoteen aktiivisesti mukana HMD-touhuissa, mutta olen kuullut että nimenomaan HMD-systeemiin olisi tulossa jotain terveysharjoittelua. En tiedä onko sitten tuosta kyse vai mistä. Tosin jos In Seon on uutta terveyssysteemiä kehittelemässä, niin kyllä se varmaan HMD-oppiinkin voi tulla. Viimeisen sananhan tuossa varmaan sanoo Yunksu itse, joten nähtäväksi jää.
Terveysharjoittelu tekisi HMD:sta astetta mielenkiintoisemman lajin. Pitäisiköhän palata itsekin tatamille...

edit: typo
Viimeksi muokannut Lohikäärmepallo, helmi 24, 2009, 13.52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 18 kurkkijaa