Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Demian Maia

Kamppailu-urheilulajit eli BJJ, MMA, nyrkkeily, paini, potkunyrkkeily, thainyrkkeily jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 28
Viestit: 3400
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Demian Maia

#1

Viesti Jasse »

Kyllä Potkussakin pitää olla oma Maia keskustelu. Täällä voi puhua tästä monille suomalisille tutusta ziuzitsu-taiturista, linkittää artikkeleita, otteluita, jne. Ja fanittaa tottakai. :punkki:

Lyhyesti Demian Maiasta: ikä:31v ,pituus: 183cm , ottelupaino -84kg.
Demian aloitti kamppailulajit lapsena judolla. Teininä hän treenasi karatea ja kunfua. Jujutsun hänb aloitti vasta n.19v iässä mutta ansaitsi mustan vyön Fabio Gurgelin ohjaukssa jo vajaan viiden vuoden treenauksen jälkeen. Tätä ennen hän voitti MM-kultaa purppura ja ruskea-vöisissä, sinisissäkin tuli mitalleille. Mustavöisenä Maia on voittanut sekä MM-useasti. Vuonna 2007 mies voitti ADCCsä (lukkopainin MM) oman sarjansa.

Ensimmäisen vapaaottelunsa Demian otteli ja voitti 18v. iässä, mutta tätä ottelua ei ole noteerattu rekordissa, esim. sherdokissa. Ensimmäisen virallisen vaparin Demian otti Suomen the Cagessa muutama vuosi sitten. Vuonna 2007 mies voitti brasiliassa 8-miehen vapari-turnauksen. Demian ei ollut voittaja suosikk,i vaan tuli ns. "puskista".
Tästä lähti hänen nousunsa ammatti-vapaaottelijaksi. Otellen esin jenkeissä jossain pienemmässä illassa hän pääsi UFChen ja on voittanut siellä kaikki ottelunsa lopetuksella, tienaten samalla sievoisen summan. Tällä hetkellä Demianin virallinen rekordo on 9-0-0

Suomen mies saapui ensimmäistä kertaa noin 5 vuotta sitten. Demian tutustui Jussi Tammeliiniin (ehkä suomen legendaarisin bjj heebo) Jussin treenatessa Brasiliassa vuosituhannen vaihteessa. Demian on pyrkinut opettamaan Suomessa (Helsingissä ja Oulussa) kahdesti vuodessa. Jotkut Suomelaiset ovat myös käyneet herran salilla Sao Paulossa, itse lukeudun näihin.

Demian tulee taas kohta vetämään leiriä Ouluun ja Helsinkiin.

Demianin kotisivut: http://demianmaia.com.br/index2_english.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Wikipedia Demianista: http://en.wikipedia.org/wiki/Demian_Maia" onclick="window.open(this.href);return false;
Demian UFCn sivuilla: http://www.ufc.com/DemianMaia" onclick="window.open(this.href);return false;
Matseja MMAlinkeristä: http://www.mmalinker.com/xSearch.php?na ... tnG=Search" onclick="window.open(this.href);return false;
Youtubesta: http://www.youtube.com/results?search_q ... &aq=-1&oq=" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

Re: Demian Maia

#2

Viesti Benu »

Täytyy vaan sanoa että fanitan miestä täysin! Sairaan kovaa mies matossa, ja osaa otella vaparissa BJJ-tyylillä! Ei siis ole mikään Royce Gracie, vaan mies ei pelkää ottaa pystyä koska tietää että saa matsin mattoon tavalla tai toisella. Ihan sama jos jää alle, koska sweeppi on vaan ajan kysymys 8-) Se on vaan niin sairaan sulavaa se meno että hirvittää :)

Demian on sun idoli brushteeth
Lazy jiu-jitsu
Janney
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1008
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: ESPOO

Re: Demian Maia

#3

Viesti Janney »

Joo on munkin yks lempiottelijoista. Harvoin näkee että vaparissa vedetään half-guardiin mutta Demian teki niin viime matsissaankin. Onkos paljon tulossa porukkaa GB-gymin seminaarille? Itse olen menossa.
------------------------------------------------------
BJJ / Satunnaisesti joskus harvoin nykyään jotain muuta.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Demian Maia

#4

Viesti bodyguard »

Janney kirjoitti: Joo on munkin yks lempiottelijoista.
+1.
En seuraa mitenkään älyttömästi vaparia tms. mutta Maian ottelut olen katsonut jokaikisen.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
jussip
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2447
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Suomi

Re: Demian Maia

#5

Viesti jussip »

Itse tutustuin herraan miehen ensimmäisellä Suomen vierailulla (2003?) hänen pitäessään BJJ leirin Kuopiossa. Kivaa oli.
Jarppa
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 5549
Lauteille: Heinäkuu 2005

Re: Demian Maia

#6

Viesti Jarppa »

Itse painin miehen kanssa ekaa (ja toistaiseksi ainutta) kertaa jollain GB:n leirillä. Samanlaista kylmää kyytiä tarjottiin, vaikka mies otti todella kevyen tuntuisesti. Mäkin oon katsellut miehen matseja, eikä voi muuta sanoa ku että todella mahtavaa nähdä miten BJJ toimii. 8-)
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

Re: Demian Maia

#7

Viesti Polvi »

Janney kirjoitti: Onkos paljon tulossa porukkaa GB-gymin seminaarille? Itse olen menossa.
Tarkoitus ois. Samalle viikonlopulle on tosin tiedossa muutakin ohjelmaa, mutta yritän saada sovitettua leirin kalenteriin.
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Re: Demian Maia

#8

Viesti JanneM »

Mä oon joka kerta kun Demian on tullut suomeen suunnitellut lähteväni sen semmalle, mutta koskaan ei oo ollut aikaa/rahaa.
Demppa, Demoni Maijanen on kyllä yksi ehdottmoasti kovimpia BJJ jannuja maailmassa ja on erittäin iloista katsoa mtien hän saa maailman luokan mattojätkät näyttämään vaparissakin ihan aloittelijoilta.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

Re: Demian Maia

#9

Viesti Polvi »

JanneM kirjoitti: Demppa, Demoni Maijanen on kyllä yksi ehdottmoasti kovimpia BJJ jannuja maailmassa ja on erittäin iloista katsoa mtien hän saa maailman luokan mattojätkät näyttämään vaparissakin ihan aloittelijoilta.
Näinpä. Tuntuu, että lähes jokainen ufc-heebo on bjj bläkbeltto, mutta Maiaa seuraamalla huomaa mikä on ero "bläkbelton" ja bläkbelton välillä.
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Jarppa
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 5549
Lauteille: Heinäkuu 2005

Re: Demian Maia

#10

Viesti Jarppa »

Polvi kirjoitti:
JanneM kirjoitti: Demppa, Demoni Maijanen on kyllä yksi ehdottmoasti kovimpia BJJ jannuja maailmassa ja on erittäin iloista katsoa mtien hän saa maailman luokan mattojätkät näyttämään vaparissakin ihan aloittelijoilta.
Näinpä. Tuntuu, että lähes jokainen ufc-heebo on bjj bläkbeltto, mutta Maiaa seuraamalla huomaa mikä on ero "bläkbelton" ja bläkbelton välillä.
Demonilla onkin katsos 2. dan. :smt003
Kuvake
kenttiensankari
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 5265
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Wroclaw
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Thainyrkkeily, Vapaaottelu, BJJ, Karate

Re: Demian Maia

#11

Viesti kenttiensankari »

Polvi kirjoitti: Näinpä. Tuntuu, että lähes jokainen ufc-heebo on bjj bläkbeltto, mutta Maiaa seuraamalla huomaa mikä on ero "bläkbelton" ja bläkbelton välillä.
En siltikään lähtisi esittämään epäilyjä etteikö nämäkin kyseiset UFC-heebot olisi vöitänsä ansainneet.
"Tärkeintä ei ole voitto, vaan jalo kilpa" - Eräs häviäjä
Jarppa
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 5549
Lauteille: Heinäkuu 2005

Re: Demian Maia

#12

Viesti Jarppa »

kenttiensankari kirjoitti:
Polvi kirjoitti: Näinpä. Tuntuu, että lähes jokainen ufc-heebo on bjj bläkbeltto, mutta Maiaa seuraamalla huomaa mikä on ero "bläkbelton" ja bläkbelton välillä.
En siltikään lähtisi esittämään epäilyjä etteikö nämäkin kyseiset UFC-heebot olisi vöitänsä ansainneet.
Mä luulen että kun vastassa on BJJ:n maailmanmestari, niin helposti hyväkin BJJ:n mustavöinen voi näyttää vastaantulijalta.
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

Re: Demian Maia

#13

Viesti Benu »

Varmaan ainut fiksu asia mitä Joe Rogan on koskaan sanonut... "Demian Maia is a jiu-jitsu world champion! That means, he is a black belt who taps out other black belts!"

Ja näinhän se on!
Lazy jiu-jitsu
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Re: Demian Maia

#14

Viesti JanneM »

Juu. Noista UFCn BJJ bläkeistä ei kukaan ole millään tavoin kehno matossa. Kaikki varsin hyvin rättinsä ansainnut, mutta Demian saa ne kaikki näyttämään ihan lapsilta matossa. Se on vaan NIIN kova.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
larf
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 30
Lauteille: Marraskuu 2008

Re: Demian Maia

#15

Viesti larf »

Sen verran täytyy kommentoida Demianin UFC-vastustajista, että tietääkseni kenelläkään heistä ei ole mustaa vyötä. MacDonald on käsittääkseni kokenut ruskea (pikainen googletuskaan ei antanut 100% vastausta, mutta ainakaan missään ei puhuta siitä mustana vyönä ja muistan kuulleeni mainittavan et on ruskea), muilla ei ole ruskeaakaan. Vyötasosta riippumatta MacDonald on joka tapauksessa kova mma grappler, mutta noita muita (Herman, Quarry, Jensen) ei tosiaankaan tunneta hyvistä mattotaidoista. Eli siinä mielessä ei ole ihan korrektia puhua maailmanluokan mattojätkistä.

Taitaa Fabio Negao olla ainoa black belt, jonka Demian on lopettanu vaparissa (Ximun voitti tuomariäänin).

Ja siis tarkoitukseni ei oo mitenkään dumata, fanitan Demiania ja oon tulossa leirille joulukuussa.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 39 kurkkijaa