Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Sankukai Karate

Japanilaiset lajit

Valvoja: Valvoja

java
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 18
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Sankukai Karate

#31

Viesti java »

Heh..Mun yksi hyvä ystävä muistaa Rollen 70 luvun karate aikoina. Sanoi että olivat aivan ihmeissään, kun tulee kaveri "pullonpohja" laseissa ja vetelee menemään niin että tuntuu...hauskoja muistoja siis. Itse olen tutustellut sankukai karateen asuessani vielä lähellä Keravaa. Koivumäen leirejä niitä perinteisiä pääsiäisleirejä siis tuli koettua ainakin kerran. Koivumäestä jäi kuva mulle positiivinen kuva. Vaativa ja kova karateka joka kannusti aloittelijaa positiivisella tavalla! Muutto toiselle paikkakunnalle veikin sitten mun karatetyylin toiseen suuntaan...
Joni K
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 122
Lauteille: Kesäkuu 2007

Re: Sankukai Karate

#32

Viesti Joni K »

Illassa otteli myös Talentista tuttu wushu-Ramin. Ei pidä luulla että jos on hyvä näyttelemään niin ois huona tappelemaan ;)
Jaa Ramin otteli vai? Ei tästä löytyisi videon pätkää?
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3400
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Re: Sankukai Karate

#33

Viesti Jasse »

Minulla on Raminin matsi ja koko Tampere fight night 1 jollain levyllä, mutta enpä tiedä miten sen kopioisi saati sitten laittaisi nettiin...
Joni K
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 122
Lauteille: Kesäkuu 2007

Re: Sankukai Karate

#34

Viesti Joni K »

Jasse kirjoitti: Minulla on Raminin matsi ja koko Tampere fight night 1 jollain levyllä, mutta enpä tiedä miten sen kopioisi saati sitten laittaisi nettiin...
Ääh.. No haluatko kertoa edes että kuinka siinä ottelussa kävi? :D
IIsakki
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1624
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: E-Pohojanmaa

Re: Sankukai Karate

#35

Viesti IIsakki »

Hävisi. Sami Kulttia (noin kai kirjoitetaan?) vastaan.
Potkuholisti
"The Art is in the Person, all we have to do is Bring it Out!"
"Kun harjoittelee ahkerasti, onni potkii useammin." -Mjölnir
"Mora. Kun sanat ei auta ja kädet ei riitä"
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3400
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Re: Sankukai Karate

#36

Viesti Jasse »

Jep. Hävisi Samille mutta otteli erittäin agressiivisesti pystyssä heitellen useita osumia kääntöpotkulla. Peruspainiakin oli tainnut treenata. Iranilainen kun on... Lopuksi sippasi ja jäi jujiin.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Re: Sankukai Karate

#37

Viesti Kari Aittomäki »

Mä tuomaroin tuon matsin.
Ikävä sanoa mutta tämä kungfuhyrrä ei kyllä omannut hyvän matsaajan kellotusta.
Vaasan poika eli vastustaja oli lisäksi selvästi pienempi ja fyysisesti heikompi, ja aivan yhtä väsynyt ellei väsyneempi.

Ei yksikään niistä potkuista osunut silleen kunnolla. Vaikka vaasavägä seiso välillä vaan paikoillansa ja tuijotti.
Kyllähän ne räväköitä vetoja oli vaan kun se ajoitus oli hakusessa ja hahlotkin pituusluokkaa pesimaila niin ei niillä kyllä oikeessa matsissa suuria tehnyt.

Sami seiso myrskyssä kuin mies. Otti ilkeän löylytyksen mutta haki paikkaa ja lopulta veti jujin sisään.
Mä kattelin koko ajan että jos tuo poika ottaa yhdenkin kunnon kopin niin se on siinä sitte.
Ei ottanu.

Tuo matsi on malliesimerkki showtyylin tehottomuudesta.
Koska fyysisesti ja taidoiltaan Ramin oli tajuttomasti Samia jykevämpi.
Äippä
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2
Lauteille: Maaliskuu 2009
Paikkakunta: Järvenpää

Sankukai

#38

Viesti Äippä »

Poikani (tänä vuonna 12v) haluaa aloittaa Sankukain harrastuksen. Itse en itsepuolustuslajeista ymmärrä mitään ja en ole itseasiassa edes varma, kirjoitinko tuon sankukainkaan oikein :)
No, kuitenkin, JOS poikani aloittaa kyseisen harrastuksen, mitä minun tulisi hankkia + ottaa huomioon. Olen hiukka pihalla, mutta sehän onkin minulle ihan normaali olotila.
Kiitos kaikille apua tarjoaville.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

Sankukai

#39

Viesti Jussi Häkkinen »

Äippä kirjoitti: Poikani (tänä vuonna 12v) haluaa aloittaa Sankukain harrastuksen. Itse en itsepuolustuslajeista ymmärrä mitään ja en ole itseasiassa edes varma, kirjoitinko tuon sankukainkaan oikein :)
No, kuitenkin, JOS poikani aloittaa kyseisen harrastuksen, mitä minun tulisi hankkia + ottaa huomioon. Olen hiukka pihalla, mutta sehän onkin minulle ihan normaali olotila.
Kiitos kaikille apua tarjoaville.
Nimi on kirjoitettu ihan oikein. Peruskurssilaisille kerrotaan kyllä, mitä tarvitaan. Yleisesti menoihin kuuluvat kurssimaksu & kurssilla seuran kautta tilattava karatepuku (n. 50-100€). Tämän lisäksi mahdollisesti hankinnan eteen tulee lajilisenssi ja/tai kamppailulajit kattava vakuutus.

Suosittelen vanhempia seuraamaan harjoituksia (kun menee salille ja kysyy, saako seurata treenit, tästä harvemmin kieltäydytään) ja haistelemaan ilmapiiriä. Treenien seuraamisen jälkeen kannattaa jutella vetäjän kanssa ja samalla muodostaa tästä mielikuva. Tärkeintä on, että seura tuntuu sellaiselta, että sinne voi hyvillä mielin päästää lapsensa harjoittelemaan. Vähintään yhtä tärkeää on, että harrastus on lapsesta itsestään mukavaa ja kivaa. Mikäli laji joskus alkaa tökkiä niin paljon, että sen haluaa lopettaa, sekin on OK. Karaten ei tarvitse olla elinikäinen harrastus (vaikka se sitäkin voi olla).

Vanhempien on ehdottomasti tärkeää tutustua lapsensa harrastukseen ja pitää itsensä tietoisena siitä, mitä treeneissä tapahtuu. Säännöllinen piipahdus treenejä seuraamassa on ihan hyvä idea.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Lehe
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1196
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Saaristo

Sankukai Karate

#40

Viesti Lehe »

Jussihan tuossa jo ehti kertoilemaaan, eli kyllä vetäjät sitten kertovat mitä tarvitaan. Aika usein puku- ja muuthankinnat menee vielä seuran kautta "könttätilauksina", jolla saadaan hintoja tingattua vielä aavistuksen alaspäin. Eli ihan alkuun ei tarvita varusteiksi muuta kuin perusverkkarit, t-paita ja avointa mieltä.

Mulle on jäänyt päähän sellainen fiksaatio, että Sankukain seuroissa on erittäin vahva ja osaava juniorityö. Ja ainakin minua kiinnostaisi nähdä, mitä jälkikasvu tekee, joten ei muuta kuin seuraamaan treenejä. Tässä on muuten sitten oikea vaaranpaikka sille, että aikuinenkin löytää itsensä seuraavalta peruskurssilta :lol:
Se mikä ei tapa, sattuu s-tanasti..
Äippä
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2
Lauteille: Maaliskuu 2009
Paikkakunta: Järvenpää

Sankukai Karate

#41

Viesti Äippä »

Voi kiitoksia vastauksistanne. Asia selveni kummasti, esimerkiksi en olisi tajunnut edes ajatella mitään lisenssijuttuja :)

Ou my... Minä en taida näillä minun nivelillä uskaltaa ajattelevani huitomassa ja heilumassa itseäni muiden joukossa, mutta eihän sitä koskaan tiedä... :D
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

Sankukai Karate

#42

Viesti Jussi Häkkinen »

Äippä kirjoitti: Voi kiitoksia vastauksistanne. Asia selveni kummasti, esimerkiksi en olisi tajunnut edes ajatella mitään lisenssijuttuja :)
Ole hyvä vain. :) Lisensseistäkin kannattaa kysyä vetäjältä, samoin kuin siitä, suositteleeko hän kenties jonkun kattavamman vakuutuksen hankkimista. Näissä asioissa kannattaa aina muistaa, että kyse kuitenkin on lajista, jossa lyödään, potkitaan, painitaan ja heitetään sekä saadaan itse kokea samaa. Yleisesti ottaen lajit ovat aika turvallisia, mutta pahimmillaan voi napsahtaa hyvinkin pahasti. Tällöin vakuutus on tarpeen.

(Tuo nyt ei ollut tarkoitettu pelotteluksi, pikemminkin vakuutuksen tarpeen tähdellistämiseksi.)

Ou my... Minä en taida näillä minun nivelillä uskaltaa ajattelevani huitomassa ja heilumassa itseäni muiden joukossa, mutta eihän sitä koskaan tiedä... :D
Niinkin voi käydä - ja nivelet voivat jopa tykätä. :) Tatamin reunalta tatamille siirtymiseen ei tietenkään silti ole mitään pakkoa.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Dexter
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 282
Lauteille: Tammikuu 2006

Sankukai Karate

#43

Viesti Dexter »

Mä tykkäsin siitä menosta älyttömästi. Oli sellasta kunnon tekemisen menoa. Ei treenattu mitään hippastelua vaan ihan kunnon menolla kuitenkin, ja toi jujutsu puoli oli vaan plussaa. Tyyli oli silloin Sankukai ju-jutsu karate-do. Olisi ollut hieno treenata pidempäänkin.

Ne jutut mitä Rokesta kuuli oli sellasia ettei välttämättä olisi tehnyt mieli mennä selittämään miehelle mitään ylimääräistä. Nyt oon ymmärtänyt ettei Turussa järjestetä aikuisille karatea lainkaan?
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Sankukai Karate

#44

Viesti Andy »

http://www.sankukai.net/" onclick="window.open(this.href);return false;

Itse aloitin kamppailu-urani Sankukailla Tornion Karate-dossa. Rolle kävi usein pitämässä leirejä ja kerran kävin pääsiäisleirillä Turussa. Tämä oli siis 90-luvun alkua. Sankukai tuntui silloin olevan jonkinlaisessa jatkuvassa muutostilassa. Katat vaihtuivat muutaman vuoden välein ja lopulta ne jätettiin kokonaan pois.

Välillä Rolle esitti jotain täysin uusia tapoja tehdä tekniikkaa, mm. käsien pitämisen klassiseen thaimaalaistyyliin kämmenet kohti vastustajaa hyvin ylhäällä ja potkaisemisen "impact"-tyylillä, jossa takajalan kantapäätä ensin painetaan lattiaan ja sitten vasta potkaistaan, jolloin saadaan käytettyä hyväksi akillesjänteen elastisuutta.

Osa näistä uudistuksista tuli vyökoevaatimuksiin ja osa jäi jotenkin ilmaan, mikä aiheutti epätietoisuutta. Asetekniikoita treenattiin jonkin verran mutta vyövaatimuksissa niitä oli vasta tummemmilla vöillä. Rollehan oli siihen aikaan jonkinlainen erikoismies esim. nunchakujen kanssa, mutta meillä niitä ei treenattu käytännössä ollenkaan. Ei myöskään murskausta, joskin opettajamme ilmeisesti harjoittelivat sitä omalla ajallaan, kun pystyivät näytöksissä ihan näyttäviin murskauksiin.

Silloin en asiaa ymmärtänyt mutta myöhemmin olen päätellyt tämän johtuneen siitä että Rolle irtautui Nanbun vaikutuksesta kun ei ollut kovin vakuuttunut tämän uusista teorioista joiden pohjalle Nanbudo syntyi. Tuolloin hän varmaan jotenkin etsi sitä omaa tyyliään tehdä kamppailutaitoja ja toi näitä ideoita oppilailleen sitä mukaa kun ne kehittyivät.

Jos puhutaan vanhan liiton kamppailuguruista niin Rolle on ehkä aliarvostetuin kaikista. Nyt ajateltuna en varmaan olisi samaa mieltä ainakaan hänen senaikaisten oppiensa kanssa monessakaan suhteessa mutta yhdestä asiasta olen yhä yhtä vakuuttunut kuin silloin: Rolf Koivumäen oma taitotaso oli niin korkea että sellaista saa tässä maassa etsiä kissojen ja koirien kanssa.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Sankukai Karate

#45

Viesti Andy »

Tuo sankukai.net -osoite näyttää nykyään vievän Kalifornian Fresnossa sijaitsevan salin sivuille. Suomen sivut ovat uudistuneet ja löytyvät osoitteesta http://www.sankukai.fi/" onclick="window.open(this.href);return false; . Turun Sankukailla on myös uusi isompi sali ja varsin hieno onkin. Kuvan pääsalin lisäksi siellä on punttitilaa jne.

Kuva

Sankukaille on vasta avattu myös Facebookiin tekniikkasivut, joilla on kuvia ja videoita toiminnasta: https://www.facebook.com/Sankukai-ry-te ... 871346873/" onclick="window.open(this.href);return false;
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 37 kurkkijaa