Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kahviin koukussa?

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kristian Hyvärinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 6487
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Tampere

Kahviin koukussa?

#106

Viesti Kristian Hyvärinen »

Mä juon kahvia, ihan vain suodatinkahvia sen 2-4 mukia päivässä. Njams. Kahvi maistuu hyvältä ja tuoksuu hyvältä ja siitä tulee kodikas olo. Johtunee siitä, että mä assosioin paljon positiivisia muistoja kahvin tuoksuun. Aloitin kahvinjuonnin 7-vuotiaana sellaisena puolet kahvia, puolet maitoa -sotkuna. Äiti ei olisi kyllä halunnut, mutta sen silloinen mies tuki meidän lasten kinuamisia enemmän. Eli tässä sitä nyt ollaan.

Pari kertaa olen koittanut lopettaa, mutta jotenkin turhalta se on tuntunut, koska en ole huomannut merkittäviä haittoja elämässäni jos juon kahvia. Jos taas en joisi niin auta armias.
... well, that aged like milk.

If you're not perfect, there's something wrong with you.

- George Carlin
kamppaaja
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 960
Lauteille: Helmikuu 2005

#107

Viesti kamppaaja »

Beorn kirjoitti: Loitsussa on hämmästyttävä voima. Kone on ummessa. Ei heru. Kaikki on kunnossa (jauhatus, paahto, koneen paineet jne.), mutta esso ei vain synny.
Minun nuoruudessani esso tarkoitti jotain muuta nautintoainetta. :)
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 21
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#108

Viesti bodyguard »

kamppaaja kirjoitti:
Beorn kirjoitti: Loitsussa on hämmästyttävä voima. Kone on ummessa. Ei heru. Kaikki on kunnossa (jauhatus, paahto, koneen paineet jne.), mutta esso ei vain synny.
Minun nuoruudessani esso tarkoitti jotain muuta nautintoainetta. :)
Kyllä se tarkoittaa mielestäni vieläkin :D

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kristian Hyvärinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 6487
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Tampere

Kahviin koukussa?

#109

Viesti Kristian Hyvärinen »

Minä olen kuullut sitä käytettävän enimmäkseen ekstaasista puhuttaessa, mutta olen muutamaan otteeseen ihan espressoa kuullut sanottavan essoksi.
... well, that aged like milk.

If you're not perfect, there's something wrong with you.

- George Carlin
Kuvake
Pocari
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 611
Lauteille: Helmikuu 2005

Kahviin koukussa?

#110

Viesti Pocari »

Beorn kirjoitti:
Abe Simpson kirjoitti: Kysymys kuuluu, että mistä noita papuja kannattaisi lähteä jahtaamaan tai voisiko niitä tilata vaikkapa netitse
Esim. http://www.hasbean.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Miksi ostaa ulkomailta, kun Suomessakin on useita paahtimoita? Jos ei halua tilata eikä nurkilla ole erikoisliikkeitä, niin ihan ruokakaupasta saa noita Pauligin alkuperäiskahveja papuina 500 g pusseissa. Tuskin kyllä muuta.
Kuvake
SJR
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 941
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Kahviin koukussa?

#111

Viesti SJR »

Varsinaista kofeiiniriippuvuutta ei toistaiseksi ole, mutta kamala väsymys iskee aina jos ei saa aamulla kahvia. Yleensä juon sen 1-2 kuppillista päivässä.
Kristian Hyvärinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 6487
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Tampere

Kahviin koukussa?

#112

Viesti Kristian Hyvärinen »

SJR kirjoitti: Varsinaista kofeiiniriippuvuutta ei toistaiseksi ole, mutta kamala väsymys iskee aina jos ei saa aamulla kahvia.
:smt003
... well, that aged like milk.

If you're not perfect, there's something wrong with you.

- George Carlin
Kuvake
SJR
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 941
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Kahviin koukussa?

#113

Viesti SJR »

Joo onhan se vähän ristiriitainen lause. :lol: Toi väsymys mulla johtuu vaan varmaan enempi liian lyhyistä yöunista arkisin, jota kofeiini sitten korvaa kun viikonloppuisin ei tota ongelmaa ole.
Kuvake
Beorn
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 1880
Lauteille: Helmikuu 2007
Paikkakunta: Rauma

Kahviin koukussa?

#114

Viesti Beorn »

Pocari kirjoitti:
Beorn kirjoitti:
Abe Simpson kirjoitti: Kysymys kuuluu, että mistä noita papuja kannattaisi lähteä jahtaamaan tai voisiko niitä tilata vaikkapa netitse
Esim. http://www.hasbean.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Miksi ostaa ulkomailta, kun Suomessakin on useita paahtimoita? Jos ei halua tilata eikä nurkilla ole erikoisliikkeitä, niin ihan ruokakaupasta saa noita Pauligin alkuperäiskahveja papuina 500 g pusseissa. Tuskin kyllä muuta.
Cafeart Turussa myy omaa paahtoaan (raakanakin) ja se on todella hyvää. En tiedä, lähettävätkö. Pitäisi varmaankin kokeilla noita suomalaisia paahtimoja, niin voisi sanoa jotakin laadusta. Mitä tulee pauligin alkuperäiskahveihin, niin suosittelen vertaamaan johonkin laadukkaaseen hasbeanin papuun tai vaikkapa Cafeartin paahtoon ja suosittelemaan pauligeetä vasta sitten...
Jussi Pirnes

Rikkaus ja mahti ovat aina olleet silkkaa unta,
kirjoitukset tuoksuvat hyvältä vielä sadan vuoden kuluttua.
Ryōkan :::DIY:::
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 21
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Kahviin koukussa?

#115

Viesti bodyguard »

Testissä Helsingin erikoiskahvit
Nuori kahvinystävä testasi saako pääkaupungista kelvollista espressoa ja cappuccinoa
http://www.hs.fi/artikkeli/Testissä Hel ... 5250502633" onclick="window.open(this.href);return false;


Tulos on kutakuinkin linjassa omien havaintojeni kanssa. Eli hyvan kahvin loytaminen on varsin haastavaa.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 6441
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Kahviin koukussa?

#116

Viesti AlexMachine »

Abe Simpson kirjoitti: Kysymys kuuluu, että mistä noita papuja kannattaisi lähteä jahtaamaan tai voisiko niitä tilata vaikkapa netitse
Tampereella on ollut lähellä Koskikeskusta liike jossa on ollut kymmenittäin erilaisia papuja myynnissä, myös niitä "erittäin kalliita" lajikkeita. Muistaakseni kännytään hatanpäänvaltatieltä verkatehtaan kadulle niin siellä on se liike. Vaasassa on vanhan ajan kauppa nimeltä Liisa Koski jolla on myös laadukas valikoima papuja, en tiedä myyvätkö toimitusmyyntinä. (06) 321 1964
Liisa Kosken omistaja on myös erittäin asiantunteva ja jaksaa palvella.

Asiaan. Olen addikdi. Töissä menee noin 8 kuppia kahvia. Nykyään tosin puolikkaita kuppeja. Iltaisin en juo juuri koskaan. Viikonloppuisin herkuttelen erikoiskahveilla jotka jauhan itse ja keitän sitten pari tosi isoa kuppia itselleni.
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
Markuss
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 545
Lauteille: Maaliskuu 2008
Paikkakunta: Pori

Kahviin koukussa?

#117

Viesti Markuss »

Kouluaamu, jona en joisi kahvia? Ei stana.
Kuvake
Aleksi T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 2189
Lauteille: Kesäkuu 2009

Kahviin koukussa?

#118

Viesti Aleksi T »

Markuss kirjoitti: Kouluaamu, jona en joisi kahvia? Ei stana.
Juu ei hyvää päivää. Itse pahimmillaan ennen koulua juon kahvikupillisen, ensimmäisellä välitunnilla kävelen omaan kämppääni asuntolassa juomaan toisen ja sitten mahdollisesti toisella välitunnilla sama rundi. Koulun jälkeen kahvikupponen ja banaani naamaan.

Pahimpina aikoina join päivässä min. viisi mukillista (2,5dl) kahvia ja kehtasin vielä ihmetellä, miksi on unettomuutta ja levon olo päivisin. Nykyisin pysyy kohtuuden rajoissa, en juo kuuden jälkeen ja joskus otan kupin vihreä teetä kahvin sijaan.
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Kahviin koukussa?

#119

Viesti Elina »

Tänään justiin aloin tekemään itselleni myöhäisaamiaista ja siinä virittelin munakasta ja paahtoleipää ja kahvia...kaikki oli muuten reilassa, paitti kahvipurkki oli tyhjä. Voi sitä järkytystä!!! Ainoa ajatus, mikä päähän mahtui oli, että mitä mä nyt juon???? Join sitten laihduttavaa (voi, kyllä, KYLLÄ.) pikakahvia. Se ol pahaa.

Nyt ostin sitten lisää kaffetta. Tällaista kauheaa erhettä ei soisi tapahtuvan.
Kuvake
tinkezione
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 381
Lauteille: Syyskuu 2009
Paikkakunta: Malmö

Kahviin koukussa?

#120

Viesti tinkezione »

Ky-hyyllä...olen ollut koukussa kahviin jo pienenä. Kuulemma ihan naperona tuli aamukiukuttelut saman tien, jos ei saanut aamukahvia. 9-vuotiaana lopetin jostakin syystä kahvin juonnin, alkaakseni sen sitten yläasteella uudelleen. Sen jälkeen on mennyt tasaisesti muutama mukillinen päivässä, eikä aamu ala ilman kahvia.

Suodatinkahvivinkki: Arvid Nordquistin REKO-kahvi onpi tummaa ja riittoisaa; sitä tarvitsee lappaa suodattimeen huomattavasti pressoja ja juhlamokkia vähemmän ja lisäksi se maistuu mainiolle. S-ryhmän kaupoista saa ainakin, paketin hinta muistaakseni 3,80 euron nurkilla. Mutta se tosiaan riittää pidemmälle, kuin perussumpit. TJEU.
Eat healthy, exercise regularly, die anyway.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 122 kurkkijaa