Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Antti Koljonen

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Antti Koljonen
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 140
Viestit: 426
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Muay Boran
Takalajit: Historiallinen miekkailu
Kombatan
Sin Moo Hapkido
Thainyrkkeily

Gozo

#31

Viesti Antti Koljonen »

Torstai 26.3.
Tunnin kuntopiiri yliopistolla teki erittäin hyvää 3,5 tunnin harkkatyörupeaman jälkeen. On se vaan niin kivaa välillä vetää itsensä loppuun asti, kun ei esim. tenniksen peluu käy niin kovasti kunnon päälle.

Oon hieman kiinnittänyt huomiota hikoilun määrään, sillä jostain syystä mulla tuntuisi soija valuvan pitkin naamaa enemmän kuin vieressä jumppaavilla, vaikka olen omasta mielestäni ihan hyvässä kunnossa. Toisaalta olen kyllä aina hikoillut helposti, vaikka en edes hengästyisi. Kaipa se on vaan merkki siitä, että elimistön lämmönsäätely toimii. Joskus se vaan tuntuu tyhmältä kun mun kohdallani on aina lattia hikipisaroista märkä, mutta ei kai siitä pidä välittää.
“If liberty means anything at all, it means the right to tell people what they do not want to hear.” (George Orwell)
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Gozo

#32

Viesti Mika »

Gozo kirjoitti: Oon hieman kiinnittänyt huomiota hikoilun määrään, sillä jostain syystä mulla tuntuisi soija valuvan pitkin naamaa enemmän kuin vieressä jumppaavilla, vaikka olen omasta mielestäni ihan hyvässä kunnossa. Toisaalta olen kyllä aina hikoillut helposti, vaikka en edes hengästyisi. Kaipa se on vaan merkki siitä, että elimistön lämmönsäätely toimii. Joskus se vaan tuntuu tyhmältä kun mun kohdallani on aina lattia hikipisaroista märkä, mutta ei kai siitä pidä välittää.
:smt045

Toki on olemassa kliinisiä syitä, mutta ne tuskin koskevat sinua. Ollos siis huoleti.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Antti Koljonen
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 140
Viestit: 426
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Muay Boran
Takalajit: Historiallinen miekkailu
Kombatan
Sin Moo Hapkido
Thainyrkkeily

Gozo

#33

Viesti Antti Koljonen »

^ Okei, kiitoksia kommentista. :)
“If liberty means anything at all, it means the right to tell people what they do not want to hear.” (George Orwell)
Kuvake
Antti Koljonen
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 140
Viestit: 426
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Muay Boran
Takalajit: Historiallinen miekkailu
Kombatan
Sin Moo Hapkido
Thainyrkkeily

Gozo

#34

Viesti Antti Koljonen »

Lauantai 28.3.
Osallistuin kaverini kanssa viikonloppuna Tampereella järjestetylle veitsitekniikkaleirille ja kertoilen tässä nyt vähän mietteitäni siihen liittyen. Leirin ohjelma jakautui neljään treenisessioon (la 2 & su 2), joista ensimmäinen oli kestoltaan 2 tuntia ja muut 1,5h. Ajankäyttö oli mielestäni hyvin hoidettu, sillä aikataulut pitivät ja treeniä oli melko sopiva määrä. Ehkäpä 4x2h ei olisi ollut liikaa, mutta ihan hyvä näinkin.

Aluksi tuli vähän yleistä infoa veitsitekniikkaleireistä sekä muista käytännön asioista. Sen jälkeen tutustuttiin lyhyesti erilaisiin veitsityyppeihin, niiden taustoihin ja käyttötarkoituksiin. Veitsen käytön harjoittelu alkoi ihan perusteista, eli veitsiotteista ja niiden vaihtamisesta sekä peruspistoista, -viilloista ja niiden osumakohdista. Osaan asioista olin jo saanut vähäistä kosketusta kombatan-treeneissä, mutta tällä kertaa opetus oli yksityiskohtaisempaa ja seikkaperäisempää.

Perusjuttujen jälkeen tehtiin erilaisia pariharjoituksia mm. veitsikäden kontrollointiin ja torjuntojen kiertämiseen liittyen sekä otettiin lopuksi tuntumaa isomman veitsen (crossada) käyttöön. Ensimmäinen päivä vierähti nopeasti ja siitä jäi hyvä maku. Jos jotain olisin kaivannut, niin eri sessioiden sisältöä olisi voitu kuvailla etukäteen enemmän, jotta kokonaiskuva olisi hahmottunut alusta lähtien.

Sunnuntai 29.3.
Sunnuntain eka sessio aloitettiin tantojutsulla, josta käytiin läpi muutamia pariharjoituksia. Sen jälkeen jatkettiin crossada-harjoituksia pareittain. Valitettavasti isoja treeniveitsiä ei riittänyt kaikille, minkä takia osa porukasta joutui turvautumaan keppeihin.

Viimeinen treenisessio käytettiin eri kulmista tulevien veitsihyökkäysten torjumisen harjoitteluun. Tämä oli mielestäni leirin parasta antia, ja sitä olisi ehkä saanut olla enemmänkin. Nyt tutustuminen tantojutsuun ja crossadaan tuntuivat jotenkin kovin irrallisilta sivujuonilta, vaikka niistäkin tarttui mukaan pari hyödyllistä oivallusta. Toisaalta tällaisenaankin leiristä jäi käteen sen verran hyviä pariharjoitteita, että tekemistä riittänee seuraavaan leiriin asti.

Vähäisen kokemukseni ja näkemykseni takia mitään isompaa kritiikkiä on vaikeaa antaa. Ihan uteliaisuudesta olisin mieluusti kuullut enemmän tulevien leirien sisällöstä, sillä nyt selvisi lähinnä se, että erilaisille veitsityypeille löytyy omat leirinsä, ja että seuraavaksi jatketaan suunnilleen siitä mihin nyt jäätiin. Jos siis oikein ymmärsin, niin ideana on käydä perusteet huolellisesti läpi vähitellen syventäen ja sitten joskus ruveta soveltamaan niitä erilaisille aseille.

Kaiken kaikkiaan treeneissä vallitsi hyvä ilmapiiri, ja osallistuisin mielelläni samalla porukalla 2. leirillekin. Ja itse asiassa mikäli mitään ylitsepääsemättömiä esteitä ei tule, osallistun joka tapauksessa.
“If liberty means anything at all, it means the right to tell people what they do not want to hear.” (George Orwell)
Kuvake
Antti Koljonen
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 140
Viestit: 426
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Muay Boran
Takalajit: Historiallinen miekkailu
Kombatan
Sin Moo Hapkido
Thainyrkkeily

Gozo

#35

Viesti Antti Koljonen »

Tiistai 31.3.
Tunti sulkista nelinpelinä. Omalta osaltani olin melko tyytyväinen pelin tasoon ottaen huomioon, että en ollut pelannut kovin paljoa lähiaikoina. Tennistä sen sijaan on tullut pelailtua enemmän ja se ehkä vähän sekoitti aluksi.

Keskiviikko 1.4.
Keskiviikon keppijumppa eli 1,5 tuntia kombatania meni taas ihan mukavasti. Nyt harjoiteltiin vastustajan kepin kontrollointia ja poisottoa. Sen lisäksi käytiin aseettomia tekniikoita ja lopuksi puukkoharjoituksia. Samalla selvisi myös, että kuun lopussa tulee mahdollisuus suorittaa keltainen vyö. Siihen tulevat tekniikat lienevät jo nyt melko hyvin hallussa, joten kuukauden lisäharjoittelun jälkeen vyökoe pitäisi mennä läpi ilman ongelmia. Toukokuun lopulla on tiedossa myös varsin mielenkiintoinen leiri, jolle aion ehdottomasti osallistua, jos nyt ei mitään poikkeuksellisia esteitä ilmene.
“If liberty means anything at all, it means the right to tell people what they do not want to hear.” (George Orwell)
Kuvake
Antti Koljonen
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 140
Viestit: 426
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Muay Boran
Takalajit: Historiallinen miekkailu
Kombatan
Sin Moo Hapkido
Thainyrkkeily

Gozo

#36

Viesti Antti Koljonen »

Keskiviikko 8.4.
Neljän päivän reissu Latviaan aiheutti pienen treenitauon, mistä johtuen en ole viime päivinä kirjoitellut tänne mitään. Tänään oli kuitenkin taas kombatan-treenit, mutta jostain syystä porukkaa oli todella vähän, eikä opettajia näkynyt. Niinpä sitten kukin höntsäili mitä mieleen tuli, ja kuluihan se aika siinäkin. Itse treenasin eniten ensimmäistä yhden kepin liikesarjaa tulevaa vyökoetta silmälläpitäen. Oli kyllä erikoisimmat treenit tähän mennessä.
“If liberty means anything at all, it means the right to tell people what they do not want to hear.” (George Orwell)
Kuvake
Woodpeckress
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 76
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Nokia

Gozo

#37

Viesti Woodpeckress »

Gozo kirjoitti: Keskiviikko 8.4.
Neljän päivän reissu Latviaan aiheutti pienen treenitauon, mistä johtuen en ole viime päivinä kirjoitellut tänne mitään. Tänään oli kuitenkin taas kombatan-treenit, mutta jostain syystä porukkaa oli todella vähän, eikä opettajia näkynyt. Niinpä sitten kukin höntsäili mitä mieleen tuli, ja kuluihan se aika siinäkin. Itse treenasin eniten ensimmäistä yhden kepin liikesarjaa tulevaa vyökoetta silmälläpitäen. Oli kyllä erikoisimmat treenit tähän mennessä.
No oho. :? Korkeimman vyöarvon omaavan pitäisi kaiketi vetää reenit jos ei opettajia ole, eikö kukaan keltavöinenkään mitään opastanut (jos oli paikalla)? Ompa kumma, itse ei päästy tänään flunssaoireiden (kuumetta vähän pukkaa) vuoksi..
Mahtaakohan perjantaina olla reenejä, kun on pitkäperjantai..?
Hakkaa kuin tikka.
Kuvake
Antti Koljonen
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 140
Viestit: 426
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Muay Boran
Takalajit: Historiallinen miekkailu
Kombatan
Sin Moo Hapkido
Thainyrkkeily

Gozo

#38

Viesti Antti Koljonen »

Kyllä me saatiin neuvoja siihen liikesarjaan ja keskusteltiin vähän vyökokeesta, eli ei se aika kuitenkaan ihan hukkaan mennyt. :)

Perjantaina ei oo treenejä, koska käsittääkseni koko halli on suljettu.
“If liberty means anything at all, it means the right to tell people what they do not want to hear.” (George Orwell)
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Gozo

#39

Viesti Mika »

Woodpeckress kirjoitti: Mahtaakohan perjantaina olla reenejä, kun on pitkäperjantai..?
Minä ei tietä, mutta Näässi on ainakin gines: http://www.tampere.fi/ekstrat/liikuntat ... voinna.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Woodpeckress
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 76
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Nokia

Gozo

#40

Viesti Woodpeckress »

Joo mä mietinkin viestini jälkeen, että taitaa olla koko halli sulki. Kiitos Mikallekin :3
Hakkaa kuin tikka.
Kuvake
Antti Koljonen
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 140
Viestit: 426
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Muay Boran
Takalajit: Historiallinen miekkailu
Kombatan
Sin Moo Hapkido
Thainyrkkeily

Gozo

#41

Viesti Antti Koljonen »

Tiistai 14.4.
Viimeisten parin viikon aikana on liikkuminen ja siten myös päiväkirjan pito jäänyt tavallista vähemmälle erinäisten syiden takia (ulkomaanmatka, pääsiäisloma, jne.). Tänään sitten alkoi jo tuntua siltä, että jotain tarttee tehdä ennen kuin löysistyn totaalisesti. Kumma juttu miten liikunta voikin koukuttaa...

Eli siis kävin juoksemassa rauhallisen ja lyhyehkön lenkin (20min / 3,8km), jonka jälkeen tein pienen kuntopiirisetin (20min leukoja, punnerruksia, vatsoja ja selkiä). Heti tuli parempi olo ja halu liikkua lisää. Tällä viikolla suorituksia varmasti tuleekin lisää, ja tavoitteena on palata säännölliseen kolmen-neljän treenin viikkorytmiin.
“If liberty means anything at all, it means the right to tell people what they do not want to hear.” (George Orwell)
Kuvake
Antti Koljonen
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 140
Viestit: 426
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Muay Boran
Takalajit: Historiallinen miekkailu
Kombatan
Sin Moo Hapkido
Thainyrkkeily

Gozo

#42

Viesti Antti Koljonen »

Keskiviikko 15.4.
Kombatan 90min. Tänään lähinnä kerrattiin ekaan vyökokeeseen tulevia asioita ja samalla otettiin tuntumaa myös yhden kepin 2. liikesarjaan. Eipä tällä kertaa sen kummempaa, perussettiä.
“If liberty means anything at all, it means the right to tell people what they do not want to hear.” (George Orwell)
Kuvake
Antti Koljonen
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 140
Viestit: 426
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Muay Boran
Takalajit: Historiallinen miekkailu
Kombatan
Sin Moo Hapkido
Thainyrkkeily

Gozo

#43

Viesti Antti Koljonen »

Torstai 16.4.
Noin 20 minuutin juoksulenkki, jonka tarkoituksena oli etsiä sopiva reitti juoksukunnon testaamista varten. Ajatuksenani on tästedes juosta sama n. 3,4 kilometrin pätkä enemmän tai vähemmän säännöllisesti ja seurata kunnon kehittymistä. Varsinainen kunnon kohottaminen tapahtuu pidemmillä lenkeillä ja muun liikunnan avulla.

Perjantai 17.4.
Kombatanin perjantaitreenit. Porukkaa oli taas melko vähän, ja tällä kertaa tehtiin tavallista enemmän lihaskuntoharjoitteita sekä aseettomia tekniikoita. Uudet itsepuolustustekniikat, alapotkut ja pystypaini oli mukavaa vaihtelua, mistä johtuen alkoi taas tehdä mieli kokeilla jotain toista lajia, jossa saisi perus lyönti- ja potkutekniikat kuntoon sekä enemmän eväitä aseettomaan kamppailuun.
“If liberty means anything at all, it means the right to tell people what they do not want to hear.” (George Orwell)
Kuvake
Antti Koljonen
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 140
Viestit: 426
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Muay Boran
Takalajit: Historiallinen miekkailu
Kombatan
Sin Moo Hapkido
Thainyrkkeily

Gozo

#44

Viesti Antti Koljonen »

Maanantai 20.4.
Juoksulenkki 36min / 6,6km. Ihan hyvä lenkki muuten, mutta kylmä ja voimakas tuuli sekä siitepölyallergian aiheuttama nenän tukkoisuus vähän häiritsivät. Asfaltilla juokseminen pitkästä aikaa tuntui lenkin jälkeen vähän polvissa mutta meni onneksi nopeasti ohi.
“If liberty means anything at all, it means the right to tell people what they do not want to hear.” (George Orwell)
Kuvake
Antti Koljonen
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 140
Viestit: 426
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Muay Boran
Takalajit: Historiallinen miekkailu
Kombatan
Sin Moo Hapkido
Thainyrkkeily

Gozo

#45

Viesti Antti Koljonen »

Tiistai 21.4.
Totesin vatsalihasteni olevan aivan liian heikossa kunnossa ja päätin kokeilla two hundred sit-ups -treeniohjelmaa. Aloitin tänään keskitasolta eli tein 9+9+6+6+max toistoa minuutin tauoilla. Olen kyllä todella iloinen, jos kesäkuun alussa pääsen tavoitteeseen, eli kahteen sataan peräkkäiseen toistoon.
“If liberty means anything at all, it means the right to tell people what they do not want to hear.” (George Orwell)
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 52 kurkkijaa