Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Parhaat ravintolat

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

#16

Viesti Jussi Häkkinen »

Simpanssi kirjoitti:
Jussi Häkkinen kirjoitti:Ennenkin oli tuttu lehdistä, kirjoista ja muutaman reseptin lähteenä.
Teetkö siis tuon paikan resepteillä itsekin ruokaa?
Käytän muutamia ideoita ja joskus jopa reseptejä Ferran Adriàn kirjoista. Eli ei, en säännöllisesti tee. Setti on nimittäin aika hardcorea pahimmillaan.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#17

Viesti Kari Aittomäki »

Kun siis munmielestä koko juttu heijastaa lopultakin sitä nälkäistä alkuihmistä, joka ravaa pupun tai puhvelin kiinni ja kantaa luolalle..
Toki sen ensinälkänsä on tyynnyttänyt vertajuomalla tai jonkin sisäelimen hotkaisten. Original fastfood, munuainen.

Ja sitten katselee himoiten ja iloiten kuinka naiset valmistaa tuomingista maittavaista, nautti jokaisesta hajusta ja ilonhuudosta, jälkikasvun kipittelyistä.
Ja lopulta saalis nautitaan verrattoman hartaasti, tapoja noudattaen, antimesta nauttien.
Sitäviettiä ja kokemusta tuo kulinarismi kai ainakin joltainkohtaa tavoittelee? Koska siltä nuo kuvaukset kaikuu, minusta.

Itte olen huomannut oudon jutun tuon Riinalikan myötä.
Mulle tuottaa suunnatonta mielihyvää tehdä huolellisesti vahvaa monisyistä ruokaa ja katella kun muksu mässyää, itte vielä nälkäisenä.
Hyvin atavistinen hytinä, hyvin vahva ja palkitseva.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

#18

Viesti Jussi Häkkinen »

Kari Aittomäki kirjoitti: Ja lopulta saalis nautitaan verrattoman hartaasti, tapoja noudattaen, antimesta nauttien.
Sitäviettiä ja kokemusta tuo kulinarismi kai ainakin joltainkohtaa tavoittelee? Koska siltä nuo kuvaukset kaikuu, minusta.
Uskon, että siinä on paloja tuosta. Ruoan ritualisoinnista juhlaksi ja taiteeksi. Äärimmäisen kunnianosoituksen hakemista. Tätä tukisi jo tuossa "Decoding Ferran Adrià" -dokkarissakin esitetty huolellisuus raaka-aineiden ja niiden osaajien kohdalla. Taitavia henkilöitä jotka osaavat tuoda "saaliin" juuri oikein valmistettavaksi. Kalaa, lihaa, juureksia...kaikki siten, ettei niitä tarvitse kokin nolostella. (Täällä kun saa pentele jo jahdata urakalla saadakseen edes hyviä sipuleita ja porkkanoita kaupasta. Pikkupuodit ja luomu takaisin!)

Meikäläiselläkin ruokaskaala on aika laaja. Yleensä menee arkiruokaa, joka valmistuu säällisessä ajassa (en kuitenkaan oikeastaan edes halua käyttää pikavaihtoehtoja) ja on hyvää ravintoa. Joskus sitten, sanotaan vaikka että kun sattuu sopiva tilanne ja vaivaa arvostava henkilö, voi mennä pidempikin tovi keittiössä. Ja kauhea hinku on päästä paremmaksi siinä saralla, alkuaskelet lupailevat että edessä on jotain hienoa.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#19

Viesti Mjölnir »

Ravintola Rooster Krakowassa oli hyvä. Ruoka maistui ja olutta kului. Tulipa näin kevätfiiliksissä jostain syystä mieleen.

Liitteenä pari kuvaa ko. ravintolasta:


Kuva


Kuva

Edit:

mielestäni tuo risti Monikan kaulassa on erittäin kuvauksellinen :D
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
navajas
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1173
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vihti

#20

Viesti navajas »

Jos olisin varakkaampi, niin hakisin elämyksiä ruoan ja juoman kautta laajemmin. Nykyisellä varallisuustasolla nämä Michelin-ravintolat jäävät kyllä väliin. Joku 200+ euroa yhden hengen illallisesta on tavalliselle palkansaajalle mielestäni hieman kipukynnyksen yläpuolella.

Toisaalta kaikkihan on kiinni siitä, mikä kiinnostaa. itse voin laittaa 200 euroa kyllä surutta asioihin, jotka jonkun toisen mielestä ovat aivan turhia.

Eipä silti, olisi se kiva päästä kokeilemaan esim. 60 v vanhaa mallasviskiä tai 100-vuotiasta konjakkia.

Tällä hetkellä ruokaravintolan pitää täyttää kolme kriteeriä, että se tulee valituksi:

1. Rahat pitää riittää, eli koko-aterian hinta ei mielellään saisi ylittää 50 euroa.
2. Annosten pitää olla täyttäviä. Tiedän, että tämä on kunnon kulinaristien mielestä junttimaista, mutta vähät siitä. Jos minä maksan ruoasta, odotan, että sillä myös lähtee nälkä.
3. Ruoan pitää olla riittävän hyvää.

Yksi asia, johon toivoisin parannusta olisi ruokaravintoloiden olutlista. Hyvin monessa paikassa viinilista on pitkä kuin nälkävuosi ja asiantuntemusta riittää. Mutta kun tiedustelee oluita, niin hanassa on kuulemma Koffia, Karjalaa ja Lapparia.

Eli ei ole pienintäkään kiinnostusta tarjota edes muutamaa erilaisiin ruokiin sopivaa olutvaihtoehtoa, vaikka olut on itseasiassa paljon monipuolisempi ruokajuoma kuin viini,
Kuvake
Nauses
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1270
Lauteille: Syyskuu 2007

#21

Viesti Nauses »

navajas kirjoitti: Yksi asia, johon toivoisin parannusta olisi ruokaravintoloiden olutlista. Hyvin monessa paikassa viinilista on pitkä kuin nälkävuosi ja asiantuntemusta riittää. Mutta kun tiedustelee oluita, niin hanassa on kuulemma Koffia, Karjalaa ja Lapparia.

Eli ei ole pienintäkään kiinnostusta tarjota edes muutamaa erilaisiin ruokiin sopivaa olutvaihtoehtoa, vaikka olut on itseasiassa paljon monipuolisempi ruokajuoma kuin viini,
Kuulostaa kyllä suht karulta, vähän niinkuin viinilistassa olisi vaan sorbusta.

Siihen tulikin mieleen http://irc-galleria.net/view.php?nick=h" onclick="window.open(this.href);return false; ... d=61756960
Erillisyyden harhan pauloissa
Laredo
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 315
Lauteille: Heinäkuu 2006

#22

Viesti Laredo »

Helsingin puljuista ite suosittelisin Graniittilinnaa, Sipulia, Nokkaa ja jos on fyrkkaa niin Saslikkia. Viimenen on kovin tyyris mutta nälkä lähtee. Halvalla jos haluu syödä ni Flemarilla on Bullman ja krunassa Kolme Kruunua. Krunasta löytyy myös saksalainen rafla Zinnkeller, ja siellä on enempi oluitakin.
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 7295
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Kirkkonummi
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

#23

Viesti Tyttö »

Laredo kirjoitti: Helsingin puljuista ite suosittelisin Graniittilinnaa, Sipulia, Nokkaa ja jos on fyrkkaa niin Saslikkia. Viimenen on kovin tyyris mutta nälkä lähtee. Halvalla jos haluu syödä ni Flemarilla on Bullman ja krunassa Kolme Kruunua. Krunasta löytyy myös saksalainen rafla Zinnkeller, ja siellä on enempi oluitakin.
Graniittilinnalle täältäkin yksi ääni. :thumbsup:
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
Tapani
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1996
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Turku

#24

Viesti Tapani »

Kari Aittomäki kirjoitti: Olen päässyt mässyämään Pekinginankkaa traditionaalisin menoin, olen myös nauttinut ranskalaisen, venäläisen, englantilaisen, italialaisen ja espanjanjalaisen.. afrikkalaiset on oma juttunsa...
jne.. keittiötten taidonnäytteistä. Paikanpäällä.

ja silti en tajua koko juttua.
Siis ruokakulttuuurin kaikkia aspekteja.
Mulle ei vaan avaudu se juttu. Ruoka on ruokaa.
Häkkisjussi ja Mjölnir lienevät tarpeeks kultivoituneita näihin nyanssijuttuihín.
Minusta ruokakulttuuriin tutustuminen (siis syöminen ja juominen) on yksi parhaista keinoista tutustua muihin kulttuureihin. Me valitaan vaimon kanssa matkakohteitakin välillä ruokapohjalta.

Toisaalta ruokailu on ainakin mulle ehdottoman sosiaalinen tapahtuma, jota ei voi oikein siittä sosiaalisuudesta edes erottaa. Yksin syöty hyvä ruoka maistuu aina vähän tylsältä.


Tapani
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#25

Viesti Mika »

Tapani kirjoitti: Toisaalta ruokailu on ainakin mulle ehdottoman sosiaalinen tapahtuma, jota ei voi oikein siittä sosiaalisuudesta edes erottaa. Yksin syöty hyvä ruoka maistuu aina vähän tylsältä.
Esimerkiksi Potku-tapaamisissa koen asian näin, mutta normaalisti haluan syödä rauhassa. Työpaikoillakin olen aina pyrkinyt syömään yksin. Edes sen hetken työpäivästä saa olla rauhassa.

Toki nuorempana suhtauduin asiaan ihan eri tavalla. Silloin sitä sosiaalisuutta etsi paljon hanakammin. Tiedostamatonta piparin metsästystä kaikki tyynni... ;)


Asiaan. Star And Moonlight on mainio pieni intialaisravintola Koskikeskuksen takana. Hyvää ruokaa, hyvää palvelua, kohtuulliset hinnat. Kävin tänään ja voin heti suositella!
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 27
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#26

Viesti bodyguard »

Mika kirjoitti: Tiedostamatonta piparin metsästystä kaikki tyynni... ;)
Minäkin kävin tossa viikko takaperin corlionen kanssa syömässä. Ei varmasti ollut tiedostettua eikä tiedostamatonta piparinmetsästystä :|

Mutta olen Tapanin kanssa täysin samaa mieltä, oltiin sitten työpaikalla tai missä vaan niin yksin on tylsä syödä.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kristian Hyvärinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6487
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Tampere

Parhaat ravintolat

#27

Viesti Kristian Hyvärinen »

Vatsataudista huolimatta tuli nälkä tätä ketjua lukiessa. :D Ehkä se, että olen syönyt 2 leipää tänään, vaikuttaa asiaan.
... well, that aged like milk.

If you're not perfect, there's something wrong with you.

- George Carlin
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 27
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#28

Viesti bodyguard »

Mjölnir kirjoitti: Ravintola Rooster Krakowassa oli hyvä.
Persketti, sama rafla löytyy Varsovasta. Kattelin ekaks että kulkeeko noi neidot alushousuisillaan vai kuin mutta oli niillä tavallaan housut jalassa :D

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
vellihousu
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 155
Lauteille: Heinäkuu 2008
Paikkakunta: Espoo

#29

Viesti vellihousu »

Laredo kirjoitti: Helsingin puljuista ite suosittelisin
Lounasaikaan: Blue Peter (HSS venesatama) Lauttasaaressa.
Paikka on iltaisin aika kallis
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 27
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#30

Viesti bodyguard »

vellihousu kirjoitti:
Laredo kirjoitti: Helsingin puljuista ite suosittelisin
Lounasaikaan: Blue Peter (HSS venesatama) Lauttasaaressa.
Oon kerran käyny syömässä (eiku kaks). Ruoka oli ainakin muistaakseni ihan hyvää, joskaan ei mitään ihmeellistä. ne suomenruottalaiset purjehtijat harmittaa kyllä senverran että en menisi uudelleen.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 78 kurkkijaa