Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Unihalvaus

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Kuvake
ollih
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1278
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#31

Viesti ollih »

Ikinä en oo moista kokenut, mutta voi jeesus että kuullostaa pelottavalta :O
Sanshou, vapaaottelu, Sin Moo Hapkido ja Wushukin taas mukana kuvioissa.

"Sanda is the ultimate evolution of kung fu."
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

#32

Viesti MtJ »

Oma unihalvaukseni tuntuu kestävän pitkiä aikoja. Vieläpä siten, että se toistuu peräkkäisinä jaksoina. Onneksi niitä ei ole nyt tullut kun olen oppinut nukkumaan kyljelläni.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Ronin
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4457
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Mushroomland

#33

Viesti Ronin »

En ole satavarma oliko unihalvaus vai ei, mutta kerran kovassa univelassa ja paljon rehkineenä, mutta täysin selvin päin istuin sohvalla yksin kotona koneella ja stereoissa soi Six Feet Underin biisi This Graveyard Earth. Jossain vaiheessa ku pilkin siinä ja koitin pitää silmiä auki ni pois päältä ollu telkkari rupes laulamaan mulle Chris Barnesin äänellä (Six Feet Underin laulaja) ja olin vaan jumittunu tuijottamaan telkun mustaa ruutua täysin vakuuttuneena, että se oli se telkkari, joka laulo, ja että stereoista ei kuulunu mitään. Sit ehkä n.puolen minuutin jälkeen havahduin siihen, että musa tuleeki stereoista ja olin tuijottanu suu auki tv:n tyhjää ruutua ja sähköpostin kirjottaminen oli keskeytyny kesken lauseen. Ahdistusta ei tullu tms. hassu kokemus lähinnä. :lol:
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
Tetra
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 49
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Tampere

#34

Viesti Tetra »

Tänä-aamuna tuli ekan kerran. Huomasin vain yhtäkkiä, etten kaikesta riuhtomisesta huolimatta pääse mitenkään liikkumaan. Ei ollut kovin pelottavaa, koska tiesin ko. ilmiöstä etukäteen. Itseasiassa olin melko helpottunutkin kun huomasin unihalvautuneeni, kun samalla tajusin, ettei se olekaan niin infernaalinen tila kuin monet väittävät.

Mitään isompia hallusinaatioita ei onneksi ollut. Hengittäminen oli vaikeahkoa, mutta toisaalta tuntui siltä, etten edes tarvitse happea. :D

Kokemuksena aika neutraali.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#35

Viesti Mika »

Tetra kirjoitti: Kokemuksena aika neutraali.
Niinpä. :( Mulla oli taas yksi aiemmin tällä viikolla.

Oli paljon jännittävämpää silloin, kun niitä varjostivat kunnon painajaiset ja herääminen tuntui kestävän ikuisuuden. :p


Be careful what you wish for, Mika...
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Unihalvaus

#36

Viesti Mika »

Yleensähän unihalvauksissa joku mörkö on tulossa kohti ja sitä herättää itse itsensä hetken kuluttua oltuaan jonkin aikaa siinä halvaustilassa. No, viime yönä konsepti vähän muuttui... :D

Havaitsin olevani unihalvaustilassa, ja kuten aina, sehän on tila josta pitää päästä mahdollisimman nopeasti pois. Erotuksena oli se, että en nähnyt mörköä, vaan puolalaisen opettajamme, joka juuri vietti 10 päivää Suomessa ja joka nukkui juuri tuossa meidän sängyssämme pe-su. No, näin siis hänet ja yritin hänelle viestittää, että kosketa nyt hyvä mies minua johonkin, että pääsen pois tästä halvaustilasta :D Hetken siinä hengittelin tiheästi, minkä tietysti kuulin itse, ja sitten sain ravistettua päätäni. Pään ravistaminen on minulla se keino, jolla herään, joten pyrin siihen joka kerta.

Niin, miten muuten herätette itsenne tuosta tilasta?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Niko Vainio
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 396
Lauteille: Maaliskuu 2009

Unihalvaus

#37

Viesti Niko Vainio »

kerran olen kokenut. heräsin yöllä kun olin nukkunut kyljellään oman käteni päällä, yritin saada kättä pois kehon alta kun huomasin etten pysty liikkumaan. lisäksi kun tyyny oli... mites sen sanoisi... pehmeä tai upottava, puolet naamasta oli sen peitossa joten oli lisäksi vaikea hengittää.
hieman siinä pelästyi ja hengitys tiheni, ainoana tavoitteena oli liikauttaa kättä. kun sitten lopulta liikkui paikat, kävin juomassa ja nukahdin heti kun pääsin sänkyyn.

ärsyttävä tunne
Kuvake
Woodpeckress
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 76
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Nokia

Unihalvaus

#38

Viesti Woodpeckress »

En muista saaneeni useinkaan varsinaista halvausta, mutta monesti minulla on tuolla wikipediassakin mainittua leijumisen ja putoamisen tunnetta herätessä. On muuten moisen tunteen jälkeen vähän sellainen 'wtf' -olo kunnes taas muistaa että taisi liittyä vaan heräämiseen.
Puhun (puolison mukaan) lähes joka yö unissani ja nuorempana olin kova kävelemäänkin unissani. Ja usein äiti sai kiskoa minut sängyn alta takaisin peiton alle kun olin ensin mukavan kopsahduksen saattelemana pudonnut lattialle ja siitä sitten rullannut itseni sängyn alle. Minua on saanut hakea nukkumaan myös keittiöstä seisoskelemasta ja vessanpytyltä.. Onneksi ei enää tarvitse :D
Hakkaa kuin tikka.
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 7295
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Kirkkonummi
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

Unihalvaus

#39

Viesti Tyttö »

Mika kirjoitti: Niin, miten muuten herätette itsenne tuosta tilasta?
Mulla on tärkeintä saada kädet liikkumaan (koska ne pitää saada valmiiksi ylös/suojaksi/hyökkäykseen) eli huomaan tietoisesti yrittäväni saada kädet liikkeelle. Kun kädet liikkuvat, herään.

Olen monesti miettinyt, että johtuuko käsien liikkumattomuus siitä, että ne ovat oikeasti niin puutuneet, että en tunne niitä (kärsin käsien puutumisesta nukkuessa).

Kaikista ikävin tunne tällaisessa unihalvaustilassa on se, että silmät ovat auki ja näen kaiken, kuitenkin mietin, että olenko "hereillä" vai nukunko ja luulen silmieni olevan auki. Määrätyllä tavalla tiedostan tilan, mutta en pysty tekemään sille mitään...
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 11111
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Unihalvaus

#40

Viesti flammee »

Hö, kerrankin kun on hyvä syy jäädä vaan makaamaan levollisesti, niin porukat alkaa panikoimaan ja hötkyilemään. :x
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 7295
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Kirkkonummi
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

Unihalvaus

#41

Viesti Tyttö »

flammee kirjoitti: Hö, kerrankin kun on hyvä syy jäädä vaan makaamaan levollisesti, niin porukat alkaa panikoimaan ja hötkyilemään. :x
Jos saisi ne kaikki päälle hyökkivät kauhistukset olemaan myös ihan sillain levollisesti, niin voisi ihan rauhassa jatkaa makaamista. :smt003
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
Kristian Hyvärinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 6487
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Tampere

Unihalvaus

#42

Viesti Kristian Hyvärinen »

Tyttö kirjoitti:
flammee kirjoitti: Hö, kerrankin kun on hyvä syy jäädä vaan makaamaan levollisesti, niin porukat alkaa panikoimaan ja hötkyilemään. :x
Jos saisi ne kaikki päälle hyökkivät kauhistukset olemaan myös ihan sillain levollisesti, niin voisi ihan rauhassa jatkaa makaamista. :smt003
Mitä käy jos et voikaan suojautua? Heräät? Kuolet?
... well, that aged like milk.

If you're not perfect, there's something wrong with you.

- George Carlin
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 7295
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Kirkkonummi
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

Unihalvaus

#43

Viesti Tyttö »

Kristian Hyvärinen kirjoitti:
Tyttö kirjoitti:
flammee kirjoitti: Hö, kerrankin kun on hyvä syy jäädä vaan makaamaan levollisesti, niin porukat alkaa panikoimaan ja hötkyilemään. :x
Jos saisi ne kaikki päälle hyökkivät kauhistukset olemaan myös ihan sillain levollisesti, niin voisi ihan rauhassa jatkaa makaamista. :smt003
Mitä käy jos et voikaan suojautua? Heräät? Kuolet?
Joka kerta olen onnistunut suojautumaan tai herännyt. :D Ilmeisesti unessa (ei siis unissaan) ei voi kuolla. Korjatkaa, jos olen väärässä.

Se olisi kiva, jos unessa voisi ajatella yhtä rationaalisesti kuin hereillä. Monesti unessakin ajattelee, että tää ei nyt tosiaankaan voi olla totta, mutta silti elää väkisinkin sen unen mukana (on se kuinka päätön tahansa)...
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
Yodhi
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 995
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Unihalvaus

#44

Viesti Yodhi »

Kristian Hyvärinen kirjoitti:
Tyttö kirjoitti:
flammee kirjoitti: Hö, kerrankin kun on hyvä syy jäädä vaan makaamaan levollisesti, niin porukat alkaa panikoimaan ja hötkyilemään. :x
Jos saisi ne kaikki päälle hyökkivät kauhistukset olemaan myös ihan sillain levollisesti, niin voisi ihan rauhassa jatkaa makaamista. :smt003
Mitä käy jos et voikaan suojautua? Heräät? Kuolet?
En tiedä muista, mutta olen kerran kokenut unihalvauksen ja pari kertaa nähnyt muuten vaan niin pelottavaa painajaista, että olen miettinyt tulevani hulluksi siitä. Siinä kauhussa on jotain sellaista, jota aivot eivät pysty käsittelemään, joten ainoa asia, jota muistan kauhun lisäksi miettineeni, on se, että nyt tulen hulluksi. Kuolemanpelkoa itseään en muista.
やさしい幻
Kristian Hyvärinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 6487
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Tampere

Unihalvaus

#45

Viesti Kristian Hyvärinen »

Niin, siis mulle on tosiaan vaan jäänyt epäselväksi, että niinä hetkinä kun tiedostaa kyseessä olevan unihalvaus, miksei vain nauttisi tilanteesta. Painajaisista tulee hauskoja siinä vaiheessa kun tietää, ettei se ole totta.
... well, that aged like milk.

If you're not perfect, there's something wrong with you.

- George Carlin
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 59 kurkkijaa