Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#31

Viesti sivarinlötkö »

Olen aikaisemminkin maininnut, mutta olen kokeilemalla huomannut etten ilman hiilareita vaan pysty pitämään sykettä yli 150.
pepe
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 37
Lauteille: Tammikuu 2006

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#32

Viesti pepe »

Olen tehnyt reilun tunnin kahvakuula+soutulaite treenejä.Eli Esim 4 minuuttia soutua+sarja kuulailua.
Sykkeet kuula sarjan lopuksi n.185 ja soutaessa n.150.
Soutanut myös tunnin pätkiä keskupulssin ollessa 160.
Tämä siis VHH ruokavaliolla eikä yhtään ollut vaikeaa,tosin muutama vuosi VHH ruokavaliota takana joten kait kroppa siihen tottunut.
Hikuaa kyllä maharottomasti....
Kuvake
Clancy B.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 61
Viestit: 3386
Lauteille: Kesäkuu 2009

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#33

Viesti Clancy B. »

Mika kirjoitti:
Clancy B. kirjoitti: En mieluusti kuuntele, tai ainakaan noteeraa, vahvoja vastakkaisia mielipiteitä henkilöiöltä joilla itsellään paino-ongelma tai fyysinen suorituskyky huono. En tarkoita tällä ketjuun kirjoittaneita vaan sitä että usein nämä ohjeiden antajat eivät vakuuta omalla olemuksellaan ainakaan minua kun kasvotusten asioista puhutaan.Toki se on kaikkien oikeus niitä mielipiteitä esittää. Tässäkin pelaa satoja kertoja sivustoilla mainittu lausahdus " Talk the talk, walk the walk".
Tämä menee jo hieman ohi aiheen, mutta on pakko sanoa tästä sen verran, että tuosta puuttuu logiikka aika täysin (ja argumentoinnissa kyseessä on virhe). Asiantuntijat, jotka esittävät vähän muutakin kuin mielipiteitä, voivat aivan hyvin olla ylipainoisia ja silti puhua vankkaa asiaa. Ei noilla asioilla ole mitään syy-seuraus-suhdetta.
Mika hei, saivartelet mielestäni. Tiedän että valmentaja ei aina ole (tuskin koskaan) valmennettaviaan parempi tai paremmassa kunnossa. Puhuin nyt niistä jotka puhuu omista kokemuksistaan nykypäivänä eli ovat mielestään viimmesenpäälle kondiksessa ja tietävät "kaiken" asioista kuten ruokavaliosta ja harjoittelusta ja näytöt menneisyydessä ja nykyisyydessä mitättömät. Asiantuntija voi toki olla vaikkei kyseisellä saralla itse suorituksessa pärjäisikin, mutta kuten totesin nämä henkilöt eivät minua varten.

Mutta, lihavat on lepposia kuten tavataan sanoa ;) , ja laihuuskin muotia ainakin mallipiireissä..
Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys; look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death.

Sun Tzu
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 60
Viestit: 11111
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#34

Viesti flammee »

Mitenkään kauhean syvälle tieteellisesti vakuuttavaan perusteluun uppoamatta tahdon vain päästä sanoon että olen havainnut olevan paljon mukavampi juuri ennen nukkumaanmenoa hirmuiseen nälkään popsasta puoli kiloa lihaa, kuin syödä leipää niin kauan kuin sitä riittää ja odotella nälkäisenä aamua että saa haettua kaupasta sellasta ruokaa, jolla se nälkä oikeasti lähtee. Ts. iltapainotteista syömistä kun harrastaa, niin aika vahvasti on tuntunut että protskupainotteisuus on pop.
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Kuvake
Olppaemi
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1182
Lauteille: Joulukuu 2005

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#35

Viesti Olppaemi »

Mä en oikein ymmärrä tän keskustelun proteiini/hiilarit jaottelua,vähän ikäänkuin hiilareita syövät ei käyttäisi valkuista ollenkaan. Kyllähän normaali treenaaja vetää sen 1-2 g per painokilo proteiinia päivässä. Ylimääräisestä ei ole hyötyä eikä pelkkää rasvaakaan ihan kauheita määriä viittisi vetää, niin mistähän suuri energiantarve saadaan täytettyä jos ei hiilareista?

Sitten toinen erikoinen juttu mikä näissä vähähiilihydraattikeskusteluissa ihmetyttää on hyvien ja huonojen hiilarien sekoittaminen keskenään. Minusta ihan yhtä järkevää olisi jos proteiini-rasvadieettiä kritisoitaisiin sillä, että tyydyttynyt rasva ei ole hyvästä.
Clancy B. kirjoitti: väitän:
-Väärää hiilaria tulee syötyä helposti liikaa(=paljon energiaa) kuin huonoa proteiinin lähdettä.
Eli minusta ei vaan ole reilua vertailla hyvin koostettua vähähiilihydraattiruokavaliota huonosti koostettuun hiilihydraattiruokavalioon ja tehdä siitä päätelmiä VHH-dieetin ylivertaisuudesta.
Clancy B. kirjoitti: -Sama grammamäärä proteiinia antaa kylläisemmän olon kuin hiilihydraatit.
- proteiini rakentaa lihaskudosta enemmän kuin hiilihydraatti
Näissä ei tietääkseni ole mitään uutta. Tosin ylempään voisi lisätä, että (hitaat) hiilihydraatit antavat kylläisemmän olon kuin rasva. Lähdettä ei tosin ole ihan heti antaa kun joku sitä kuitenkin pyytää. :)

Normaalit ravitsemussuositukset sisältää riittävästi proteiinia, eli lihasten kasvussa tuskin on eroa ruokavalioiden välillä.
Tervapiru kirjoitti: Monen lajin ammattiurheilijoiden (mm. voimistelu, juoksu) kroppa on todella vähärasvainen, jonka vuoksi he varmasti tarvitsevat suorituksen aikana hiilihydraatteja, kun kehossa ei ole rasvavarastoa mitä voisi muuttaa energiaksi.
Hmm. Joku minua asiantuntevampi voisi kommentoida tuota kun kuulostaa vähän oudolta. Jos kropassa rasvaprosentti ois niinkin vähän kuin 5 %, niin 80 kiloisella urheilijalla se tekisi 4 kg rasvaa. Tuntuu vähän jännältä jos tuollainen määrä ei riitä treenin vetämiseen.

Sitten ymmärtääkseni pitkäkestoinen aerobinen treeni nimenomaan kehittää rasvan käyttöä energiaksi, mikä on tärkeää esim. maratonille treenatessa. Pitkäkestoisissa suorituksissa hiilarit loppuu jossain vaiheessa, niin sitä kehon rasvaa pitäisi pystyä käyttämään.
Clancy B. kirjoitti: Mikäli kyseessä painoluokkaurheilija ja hän ottelupainostaan kaukana niin painijat esim. pudottavat painoaan nimenomaan hiilareita vähentämällä, loppupäivät vasta nesteistä.
Niin, no. onhan se jo todettu, että urheilijat syövät paljon hiilihydraattia, niin helpoinhan se on siltä painoa pudottaa mistä energiaa saadaan eniten. Rasvaa kun ei isoja määriä välttämättä ruokavaliossa ole, niin siitä ei saada nopeaa painonpudotusta, eikä proteiien isompi vähentäminen kannata katabolian takia.
“The soldier, above all other people, prays for peace, for he must suffer and bear the deepest wounds and scars of war.”
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 76
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#36

Viesti Elina »

Sitten kun vihdoin pääsee taas töihin, niin kamala kuhina alkaa käydä Potkussa :smt003 Pahoittelut siis, tässä nyt meni muutama tunti ennen kuin ehdin tarttua tähän.
Tervapiru kirjoitti: Hiilihydraatit varastoituvat kehoon käsittääkseni glykogeenina tai rasvana. Lihaksiin niitä varastoituu 300-500g ja maksaan 75-100g (lähde: http://www.noc.fi/urheilijan_ravitsemus ... hydraatit/" onclick="window.open(this.href);return false;)
Jos glykogeenivarastot ovat jo täynnä, mitä tapahtuu ylimääräisille hiilihydraateille, eivätkös ne varastoidu rasvaksi? Tuolla linkissä oli muuten mielenkiintoinen tieto että anaerobisessa liikunnassa lihasten glykogeenivarastot poltettaisiin loppuun kahdessa minuutissa, 500g varastoilla tämä tarkoittaisi 2000kcal kulutusta 2 minuutissa, eli reippaat 60000kcal tunnissa, vai mitä olen ymmärtänyt väärin? Jos varastot tosiaan tyhjenevät 2 minuutissa, miksi hiilihydraatteja tarvittaisiin anaerobisessa liikunnassakaan, jos 2 minuutin jälkeen ollaan samalla viivalla VHH-diettaajan kanssa glykogeenivarastojen suhteen?
Tästä oli muuten puhetta Potkussa aiemminkin, en yhtäkkiä enää muista, että mikä ketju oli kyseessä. No, anywho - lihasten glykogeenivarastot ovat "lihaskohtaisia". Näin ollen harjoitettujen lihasten (tai suorituksessa tarvittavien lihasten) glykogeenivarastojen tyhjeneminen aiheuttaa sen, ettei suoritustasoa kyetä ylläpitämään. Tässä on silti sellainen mielenkiintoinen asia, että itseasiassa pääsääntöisesti anaerobista glykolyysiä hyödyntävissäkin liikuntasuorituksissa myös oksidatiivinen järjestelmä on ikään kuin alusta lähtien mukana. Tämä koskee, mielenkiintoista sekin, ilmeisesti myös kreatiinifosfaattijärjestelmää. Ergo = liikkuminen on tietenkin edelleen mahdollista, mutta suorituskyky laskee, eli liikettä ei kyetä tuottamaan tasolla, jolla sitä alun alkaen tuotettiin. Aihetta sivuten olen itse asiassa tästä jo väsännyt Potkuun artikkelin, jota pikkuisen vielä viilailen.
Rasva tosiaan varastoidaan helposti rasvaksi, mutta tämä ei ole VHH-dieetillä ongelmana, sillä elimistön rasva-aineenvaihdunta oppii käyttämään tehokkaammin kehon varastorasvoja hyödykseen (kun energiaa ei juurikaan muualta tule), eli kun rasvavarastoja täytetään toisesta päästä, niitä samalla kulutetaan toisesta päästä (tämän epäilen olevan osasyynä iho-ongelmien vähenemiseen VHH-dieetillä kun kropan rasvoja kierrätetään tiheämmin). Tuo kehon opettaminen rasvapolttoiseksi vain on tuskallinen vaihe, siihen voi mennä viikkoja ja tänä aikana liikunta on todella raskasta.
Tämä on mielestäni tärkeä pointti. Mikäänhän ei estä peruskuntoilijaa TAI normaali-ihmistä vaihtamasta vähähiilariseen ruokavalioon, varsinkaan kun hetkellisellä suorituskyvyn laskulla ei välttämättä ole merkitystä tavoitteiden kannalta. Urheilijoiden ei taas kannata uhrata aikaa siihen, että alkaisi turhaan kikkailemaan ravinnon kanssa.

Palailen näihin asioihin varmaan vielä huomenna joidenkin kysymysten osalta.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 115
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#37

Viesti Mika »

Tällaisenä välihuomiona ja oikeastaan Olppaemin viestiä jatkaen sanoisin, että jokaisen tulisi osata erottaa seuraavat toisistaan tai ainakin tiedostaa, ettei tässä ole kysymys vain kahdesta mustavalkoisesta asiasta; korkeaproteiininen ruokavalio, vähähiilihydraattinen ruokavalio, ketoosi. Noilla voi lähteä. Jos en väärin katsonut, vain Ale on listannut syömisensä yksityiskohtaisesti tässä ketjussa.

Olen lukenut tätä aihetta koskevia nettikeskusteluja useita vuosituhannen alkupuolelta lähtien satoja ja niissä yhteensä varmaan tuhansia viestejä. En muista oikeastaan yhtään varsinaisesti asiallista keskustelua aiheesta, koska melkein aina ihmiset leirityvät kahteen eri telttaan, eivätkä ymmärrä että kyseessä on monimutkaisempi kokonaisuus, jossa eri vaihtoehdot eri ihmisillä eri tilanteissa vain täydentävät toisiaan. Varsinkin alakarppijengi kansallisuudesta riippumatta on ylivoimaisesti hyökkäävintä, tieteenvastaisinta, yksisilmäisintä ja kultinomaisinta nettikeskustelijaporukkaa, johon olen koskaan törmännyt - tosin en ole ikinä käynyt esim. terroristivärvääjien keskusteluissa vaikuttamassa. Tietenkin tuollaisia pelottavia keskustelijoita on heistäkin vain murto-osa, mutta kuten kaikki tietävät, ne hullut, aiheesta riippumatta, ovat aina niitä suuriäänisimpiä. Käykääpä jollakin huonotasoisella martial aartz -foorumilla, niin voitte todeta saman hetkessä...

Jokainen voi oppia näistä keskusteluista jotakin, jos haluaa.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 21
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#38

Viesti bodyguard »

Mika kirjoitti: Varsinkin alakarppijengi kansallisuudesta riippumatta on ylivoimaisesti hyökkäävintä, tieteenvastaisinta, yksisilmäisintä ja kultinomaisinta nettikeskustelijaporukkaa, johon olen koskaan törmännyt
Juuri viikko takaperin toisaalla sanoin että nuo paleodietit yms. ovat aika lähellä uskontoja. Itsekkin "muutamaan" tuollaiseen keskusteluun osallistuneena sanoisin että usko on tiedettä tärkeämpi noitten kohdalla.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Ale
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1210
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Lahti
Etulaji: Shorin-ryu Seibukan karate-do
Sivulajit: Okinawalainen kobudo
Takalajit: JKA-Shotokan
Sin moo hapkido
Shorin-ryu (Okuhara-ha)

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#39

Viesti Ale »

Itse itse olen vähähiilihydrauttisella ruokavaliolla kun polven rasitusvamma vaivaa enkä pysty treenaamaan kovaa.

Noilla menee huominen.

Ravinnosta saatu energia 1937kcal

Hiilihydraatit 31.7g
rasva 135.5g (tyydyttyneitä 29%)
proteiini 143.3

kuituja ikävä kyllä vain 22g
kasviksia 980g

AAMIAINEN
1.00 kpl Avokado, kuorittu, kivetön
0.30 kpl Kurkku, tuore, iso
2.00 rkl Rypsiöljy, sitruunan makuinen.
1.00 rkl Pellavasiemenrouhe, ravintokuitua 37 g/100 g
100.00 g Erikoishedelmä, eksoottinen, mango/papaija tms.

LOUNAS
250.00 g Jauheliha, kevyt, atria
1.00 kpl Tomaatti, iso
1.00 rkl Creme fraiche, 28% rasvaa, ranskankerma

VÄLIPALA
1.00 annos Heraproteiinikonsentraatti, Hera 80, Fast

PÄIVÄLLINEN
250.00 g Kirjolohi, filee
200.00 g Parsakaali, brokkoli
2.00 rkl Creme fraiche, 28% rasvaa, ranskankerma
2.00 tl Rypsiöljy

ILTAPALA
10.00 kpl Parsatanko, vaalea
1.00 rkl Creme fraiche, 28% rasvaa, ranskankerma
Aleksi Isotalo
http://www.seibukanlahti.fi

"People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf."
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it. "
Kuvake
Clancy B.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 61
Viestit: 3386
Lauteille: Kesäkuu 2009

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#40

Viesti Clancy B. »

Elina kirjoitti: Urheilijoiden ei taas kannata uhrata aikaa siihen, että alkaisi turhaan kikkailemaan ravinnon kanssa.


mitä on mielestäsi tuo kikkaileminen?
Kyllä nyt sentään urheilijan pitää tutkia kroppaansa vuosien saatossa erilailla sitä ravitsemalla, niinhän sinäkin olet sanonut tehneesi, vai oliko kokemuksesi siitä nimenomaan negatiivinen?
Valmennus ei voi myöskään tietää kunkin kohdalla kuin kokeilemalla. Jos toki ollaan jo sinne aivan huipulle päästy ja hyvin menee niin silloin ei kannata ruoka-valio muutoksia kokeilemisen vuoksi tehdä.

Ylipotkija: Lainaukset korjattu.
Kuvake
Clancy B.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 61
Viestit: 3386
Lauteille: Kesäkuu 2009

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#41

Viesti Clancy B. »

Mika kirjoitti: Tällaisenä välihuomiona ja oikeastaan Olppaemin viestiä jatkaen sanoisin, että jokaisen tulisi osata erottaa seuraavat toisistaan tai ainakin tiedostaa, ettei tässä ole kysymys vain kahdesta mustavalkoisesta asiasta; korkeaproteiininen ruokavalio, vähähiilihydraattinen ruokavalio, ketoosi. Noilla voi lähteä. Jos en väärin katsonut, vain Ale on listannut syömisensä yksityiskohtaisesti tässä ketjussa.

Olen lukenut tätä aihetta koskevia nettikeskusteluja useita vuosituhannen alkupuolelta lähtien satoja ja niissä yhteensä varmaan tuhansia viestejä. En muista oikeastaan yhtään varsinaisesti asiallista keskustelua aiheesta, koska melkein aina ihmiset leirityvät kahteen eri telttaan, eivätkä ymmärrä että kyseessä on monimutkaisempi kokonaisuus, jossa eri vaihtoehdot eri ihmisillä eri tilanteissa vain täydentävät toisiaan. Varsinkin alakarppijengi kansallisuudesta riippumatta on ylivoimaisesti hyökkäävintä, tieteenvastaisinta, yksisilmäisintä ja kultinomaisinta nettikeskustelijaporukkaa, johon olen koskaan törmännyt - tosin en ole ikinä käynyt esim. terroristivärvääjien keskusteluissa vaikuttamassa. Tietenkin tuollaisia pelottavia keskustelijoita on heistäkin vain murto-osa, mutta kuten kaikki tietävät, ne hullut, aiheesta riippumatta, ovat aina niitä suuriäänisimpiä. Käykääpä jollakin huonotasoisella martial aartz -foorumilla, niin voitte todeta saman hetkessä...

Jokainen voi oppia näistä keskusteluista jotakin, jos haluaa.
Vai "jokaisen tulisi erottaa"..huoh. Oletko lukenut ketjun kirjoituksia, niistä ei välity se etteikö tässä ihmiset osaisi näitä asioita tiedostaa. Lue ketju uusiksi vaikka. Älä opasta yleisellä tasolla "jokaista" kun opastettavaa ei ole. Kiitos.
Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys; look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death.

Sun Tzu
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 7295
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Kirkkonummi
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#42

Viesti Tyttö »

Clancy B. kirjoitti:
Mika kirjoitti: Tällaisenä välihuomiona ja oikeastaan Olppaemin viestiä jatkaen sanoisin, että jokaisen tulisi osata erottaa seuraavat toisistaan tai ainakin tiedostaa, ettei tässä ole kysymys vain kahdesta mustavalkoisesta asiasta; korkeaproteiininen ruokavalio, vähähiilihydraattinen ruokavalio, ketoosi. Noilla voi lähteä. Jos en väärin katsonut, vain Ale on listannut syömisensä yksityiskohtaisesti tässä ketjussa.

Olen lukenut tätä aihetta koskevia nettikeskusteluja useita vuosituhannen alkupuolelta lähtien satoja ja niissä yhteensä varmaan tuhansia viestejä. En muista oikeastaan yhtään varsinaisesti asiallista keskustelua aiheesta, koska melkein aina ihmiset leirityvät kahteen eri telttaan, eivätkä ymmärrä että kyseessä on monimutkaisempi kokonaisuus, jossa eri vaihtoehdot eri ihmisillä eri tilanteissa vain täydentävät toisiaan. Varsinkin alakarppijengi kansallisuudesta riippumatta on ylivoimaisesti hyökkäävintä, tieteenvastaisinta, yksisilmäisintä ja kultinomaisinta nettikeskustelijaporukkaa, johon olen koskaan törmännyt - tosin en ole ikinä käynyt esim. terroristivärvääjien keskusteluissa vaikuttamassa. Tietenkin tuollaisia pelottavia keskustelijoita on heistäkin vain murto-osa, mutta kuten kaikki tietävät, ne hullut, aiheesta riippumatta, ovat aina niitä suuriäänisimpiä. Käykääpä jollakin huonotasoisella martial aartz -foorumilla, niin voitte todeta saman hetkessä...

Jokainen voi oppia näistä keskusteluista jotakin, jos haluaa.
Vai "jokaisen tulisi erottaa"..huoh. Oletko lukenut ketjun kirjoituksia, niistä ei välity se etteikö tässä ihmiset osaisi näitä asioita tiedostaa. Lue ketju uusiksi vaikka. Älä opasta yleisellä tasolla "jokaista" kun opastettavaa ei ole. Kiitos.
Minä ymmärsin Mikan kirjoituksen vähän eri tavalla. Ennemminkin näin: jokaisen olisi hyvä erottaa, kaikki eivät erota, jotkut ihmiset kylläkin. :)
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 115
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#43

Viesti Mika »

Clancy B. kirjoitti: Vai "jokaisen tulisi erottaa"..huoh. Oletko lukenut ketjun kirjoituksia, niistä ei välity se etteikö tässä ihmiset osaisi näitä asioita tiedostaa. Lue ketju uusiksi vaikka. Älä opasta yleisellä tasolla "jokaista" kun opastettavaa ei ole. Kiitos.
Ymmärsit väärin. Tyttö ymmärsi oikein. Sitä voi sitten miettiä, miksi otit tuon juuri sinulle suunnattuna.

Jos haluan kohdistaa kirjoitukseni jollekulle suoraan, osaan tehdä sen aika helkkarin selvästi - minkä kyllä tietäisit, jos olisit vaellellut täällä vähän pidempään.

Tähän ketjuun on kirjoittanut tietty määrä ihmisiä, mutta tätä ketjua on lukenut selvästi suurempi määrä ihmisiä. Minä ajattelen oikeastaan aina myös niitä lukijoita. Sitä sähköpostipalautetta ja muunlaista yhteydenottoa kun tapahtuu itse asiassa aika useasti.

Jos vielä haluat keskustella minusta tai muusta aiheeseen liittymättömästä seikasta, tiedät varmasti miten yksityisviestejä lähetetään.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 76
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#44

Viesti Elina »

Clancy B. kirjoitti: Jos toki ollaan jo sinne aivan huipulle päästy ja hyvin menee niin silloin ei kannata ruoka-valio muutoksia kokeilemisen vuoksi tehdä.
Tuota kuin myös sitä, että jos harjoittelu kärsii ruokavalion radikaalista muutoksesta niin, että kehitys lajissa hidastuu, on se turhaa kikkailua, jos ruokavalio on jo alun alkaenkin kunnossa ja ravitsemussuositusten mukainen (ts. riittävästi kuitua, mikroravinteita, proteiinia, hyviä rasvoja).

Mutta siis mikäänhän ei estä peruskuntoilijaa kokeilemasta millaista ruokavaliota tahansa. Kunhan ei terveyttään vaaranna.

Olppaemilta muuten hyviä pointteja tuossa tekstissään, jäi eilen kiireessä kommentoimatta. Muistaakseni myös rasva-aineenvaihdunnasta on jo keskusteltu, mutta jos en löydä ketjua, niin yritän tehdä tuosta jonkinlaisen pikaselvityksen tänään.
Kuvake
Clancy B.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 61
Viestit: 3386
Lauteille: Kesäkuu 2009

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#45

Viesti Clancy B. »

Mika kirjoitti:
Clancy B. kirjoitti: Vai "jokaisen tulisi erottaa"..huoh. Oletko lukenut ketjun kirjoituksia, niistä ei välity se etteikö tässä ihmiset osaisi näitä asioita tiedostaa. Lue ketju uusiksi vaikka. Älä opasta yleisellä tasolla "jokaista" kun opastettavaa ei ole. Kiitos.
Ymmärsit väärin. Tyttö ymmärsi oikein. Sitä voi sitten miettiä, miksi otit tuon juuri sinulle suunnattuna.

Jos haluan kohdistaa kirjoitukseni jollekulle suoraan, osaan tehdä sen aika helkkarin selvästi - minkä kyllä tietäisit, jos olisit vaellellut täällä vähän pidempään.

Tähän ketjuun on kirjoittanut tietty määrä ihmisiä, mutta tätä ketjua on lukenut selvästi suurempi määrä ihmisiä. Minä ajattelen oikeastaan aina myös niitä lukijoita. Sitä sähköpostipalautetta ja muunlaista yhteydenottoa kun tapahtuu itse asiassa aika useasti.

Jos vielä haluat keskustella minusta tai muusta aiheeseen liittymättömästä seikasta, tiedät varmasti miten yksityisviestejä lähetetään.
valitsetko sinä koska on yksityisviestin aika?
En ottanut itseeni suunnattuna, minusta se kuulosti yleisesti suunnatulta tähän ketjuun kirjoittaneille. Näemmä tarkoitit muuta joten minä olin väärässä tulkintani kanssa, ja osaan myös sanoa sen että olen väärässä.
Onko tuo "helkkarin selvästi" sinun mielipiteesi vai yleisesti tunnustusta saanut asia?
Joka päivä tulee uusia Potkulaisia, minä tulin kesäkuussa 2009 en sen aiemmin enkä myöhemmin.


Asiaan: tuo nesteen poistuminen kehosta keskimääräisiä ravintosuosituksia vähähiilihydraattisemmalla ruokjavaliolla kovan treenin yhteydessä on merkillepantavaa, noin litra hiilihapot lähes pois vatkattua kivennäisvettä treenin aikana hyvä juoma jos treenin kesto 60-90 min. Treenin jälkeen palautusjuomana näppärä 0,5 l maitopurkki pelaa.
Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys; look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death.

Sun Tzu
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 48 kurkkijaa