Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Clancy B.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 61
Viestit: 3386
Lauteille: Kesäkuu 2009

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#106

Viesti Clancy B. »

En muista tavanneeni mitään oppikirjaa, toki kun en opiskele alaa niin eipä ihme :lol:

Saksa tämän asian edelläkävijämaa käsitykseni mukaan, tuossa yksi linkki vielä, mutta kuten sanoit niin jankkaamiseksihan tämä menee. Voipi olla että pitää palata asiaan vaikka 5 vuoden kuluttua (kai tää foorumi on olemassa jos pallo on) ja katsoa missä menee silloin tietotaidon määrä kehon happo-emäs tasapainon osalta ja onko opit muuttuneet siihen suuntaan kun itse uskon..

http://users.jyu.fi/~mikvapa/mcgregor_h ... t_2008.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

tuokin tosin kaupallinen (pascoe-valmistajan logo) linkki mutta asiaa muutoin.

Ja sen komppaan että usko ei ole tiedon väärtti.
Kehäkettu
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 208
Lauteille: Syyskuu 2007
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#107

Viesti Kehäkettu »

Näissä ruokavalioväittelyissä muodostuu monesti ongelmaksi se että kun kaksi amatööri "ravintoexperttiä" alkaa väittelemään keskenään ja vaaditaan todisteita sekä tutkimuksia väitteiden tueksi, ei kukaan oikein osaa tulkita tutkimustuloksia ja tutkimuksia oikein. Tutkimuksia on usein samasta asiasta sekä puolesta että vastaan, osa ei täytä edes uskottavan tutkimuksen määritelmiä tai sitten ne on irroitettu asiayhteydestään. En ole itse lääkäri tai ravitsemusasiantuntija, vaan olen kokeillut erilaisia ruokavalioita ja päätynyt siihen että vähähiilihydraattinen ruokavalio on perusteltu sekä tieteellisesti, että kokemustasolla. Itselleni se sopii parhaiten ja olen löytänyt siitä avun moneen vaivaan, esim. mielialan vaihteluihin, vatsaongelmiin, alhaisiin testosteronitasoihin ja nälänpuuskiin. Noudatan suomalaisen lääkärin ruokavalio-ohjeita jotka poikkeavat rajusti virallisista ravitsemussuosituksista ja luotan hänen asiantuntemukseensa sekä siihen ettei hän halua sairastuttaa minua vääränlaisilla ohjeilla. Ruokavalio on kiteytettynä paleo maitotuotteiden(lähinnä runsasrasvaiset ja hapatetut) kanssa joten se voisi olla vaikka "Lumimies-dieetti" heh....En laske hiilareita mutta niitä tulee keskimäärin 70 grammaa päivässä.

Monet huippu-urheilijat noudattavat tänä päivänä vähähiilihydraattista ruokavaliota, enkä usko että se olisi rajoittava tekijä suorituskyvyn kannalta kunhan opettaa kehon käyttämään rasvoja polttoaineena. Tähän menee yleensä useita kuukausia ja itselläni suorituskyky palasi entiselle tasolle ja lähti nousemaan entistä korkeammalle vasta kuukausien jälkeen. Tämä on luonnollista 25 vuoden suositusten mukaisen hiilihydraatin syömisen jälkeen. Useimmat urheilijat syövät paljon hiilareita ja se on ihan oikein. Huipulle on päästy monella tavalla, kuten monilla eri treenisysteemeilläkin.

Virallisten suositusten noudattajat syyllistyvät samaan yksisilmäisyyteen kuin karppaajatkin ja kuuntelevat niitä asiantuntijoita jotka kertovat niitä asioita joita he haluavat kuulla.

Uutena asiana minulle tuli täällä Elinan esittämä väite että terveellä ihmisellä insuliinitasot eivät heittele(olisiko oikea sana kuitenkin nouse ja laske) hiilihydraattipitoisen aterian jälkeen ja se että tyydyttyneet rasvat aiheuttavat insuliinitason "heittelyä. Luulin että rasvat eivät vaikuta insuliinitasojen nousuun merkittävästi, eikä näistä asioista olisi edes kiistaa. Kolmas väite oli insuliinin anabolinen vaikutus, mikä on kiistaton, mutta millä hinnalla se tulee?Suomessa on nyt jo puoli miljoonaa diabeetikkoa ja määrä lisääntyy koko ajan.

Täällä esitettiin myös väitteitä talouspolitiikan vaikutuksista ravitsemussuosituksiin. Asiasta on tuskin mahdollista löytää mitää luotettavia ja kiistattomia tutkimuksia, mutta on loogisen ajattelun tulosta että sillä on vaikutusta. Voi vaikka ajatella eri maiden talous ja ruokakulttuureita, esim. Japanissa tuskin syödään ruisleipää, mutta silti he elävät pitkään. Sveitsissä syödään paljon tyydyttynyttä rasvaa ja heillä on korkea kolesteroli, mutta silti sydänsairauksia on vähemmän kuin monissa alhaisen kolesterolin maissa.

Tältä kertaa tähän, mutta eiköhän tämä jatku vaikka loputtomiin jos jatkaa...vastaukseni ovat sitten vain lukemani ja omien kokemuksieni perusteella kirjoitettuja. Kuten jo sanoin, en ole ammattilainen enkä jaksa/osaa/viitsi purkaa kokonaisia tutkimuksia auki.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 115
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#108

Viesti Mika »

Tätä en ihan ymmärtänyt.
Kehäkettu kirjoitti: Kolmas väite oli insuliinin anabolinen vaikutus, mikä on kiistaton, mutta millä hinnalla se tulee?Suomessa on nyt jo puoli miljoonaa diabeetikkoa ja määrä lisääntyy koko ajan.
Mitä tarkemmin ottaen tarkoitat tällä?
kehäkettu kirjoitti: Täällä esitettiin myös väitteitä talouspolitiikan vaikutuksista ravitsemussuosituksiin. Asiasta on tuskin mahdollista löytää mitää luotettavia ja kiistattomia tutkimuksia, mutta on loogisen ajattelun tulosta että sillä on vaikutusta. Voi vaikka ajatella eri maiden talous ja ruokakulttuureita, esim. Japanissa tuskin syödään ruisleipää, mutta silti he elävät pitkään. Sveitsissä syödään paljon tyydyttynyttä rasvaa ja heillä on korkea kolesteroli, mutta silti sydänsairauksia on vähemmän kuin monissa alhaisen kolesterolin maissa.
Tätä kommentoitiin tässä ketjussa jo aiemmin (ainakin Elina). Talouspolitiikalla ja ravitsemussuosituksilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa, vaan maantieteellä ja sitä kautta alueellisilla elintarvikkeilla on tekemistä ravitsemussuositusten kanssa. Näitä kahta asiaa, maantiedettä ja talouspolitiikkaa ei saisi missään nimessä sekoittaa toisiinsa tuolla tavalla, tulee muutoin täysin normaalista asiasta hauska salaliittoteoria.


Mutta hyvä oli lukea noista omista kokemuksistasi. Omia kokemuksia ainakin minä luen mielelläni, koska niistä oppii kutakuinkin joka kerta jotakin.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kehäkettu
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 208
Lauteille: Syyskuu 2007
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#109

Viesti Kehäkettu »

Ensimmäiseen. Tarkoitan 2 tyypin diabeteksen lisääntymistä, mitä on perusteltu sillä että hiilihydraatin syöminen on lisääntynyt ja rasvan käyttö vähentynyt. Peruna ja pottu ovat periaatteessa sokeria, eri muodossa vaan ja mitä enemmän sokeria syö, sitä todennäköisempää on sairastua aikuisiän diabetekseen. Haima väsyy insuliinin tuotantoon eikä toimi enää siten kun sen pitäisi. Jos joku selittäisi insuliiniresistenssin syntymekanismin niin olisi hienoa, vai meneekö nyt mulla termit sekaisin?

Toiseen, jees, oli ehkä epäselvästi sanottu. Tarkoitin sillä että meille suositellaan sellaisia ruokalajeja mitä oma maataloutemme tuottaa tällä hetkellä. Eli vaikka ravitsemussuositukset(Makrot hh60, ra 20-30, pro loput yleensä 50g riittävä määrä) ovat länsimaissa suunnilleen samat, kaikissa maissa ei suositella meillä terveelliseksi ruuaksi luokiteltua pottua ja ruisleipää...Eikö tämä ole luonnollista?

Yhtenä salaliittoteoriana voisi vielä mainita, että tieteellisen tutkimustyön sponsoroivat usein lääketehtaat, joiden intresseissä ei ole välttämättä ihmisten terveys vaan se että lääkkeitä myydään enemmän. Vrt. kolesterolilääkkeet joita syötetään terveille ihmisille jos laboratorioarvot näyttävät pientä nousua yli virallisen rajan.
Kehäkettu
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 208
Lauteille: Syyskuu 2007
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#110

Viesti Kehäkettu »

Mika kirjoitti: Tätä kommentoitiin tässä ketjussa jo aiemmin (ainakin Elina). Talouspolitiikalla ja ravitsemussuosituksilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa
Kiva että uskot noin, mutta suosittelen tutustumaan asiaan enemmän. Saatat yllättyä kuinka paljon raha vaikuttaa kaikkeen. Myös "pyhään" terveydenhoitoon ja ravintosuosituksiin.

Ylipotkija: Lainaus korjattu
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 115
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#111

Viesti Mika »

Kehäkettu kirjoitti: Ensimmäiseen. Tarkoitan 2 tyypin diabeteksen lisääntymistä, mitä on perusteltu sillä että hiilihydraatin syöminen on lisääntynyt ja rasvan käyttö vähentynyt. Peruna ja pottu ovat periaatteessa sokeria, eri muodossa vaan ja mitä enemmän sokeria syö, sitä todennäköisempää on sairastua aikuisiän diabetekseen. Haima väsyy insuliinin tuotantoon eikä toimi enää siten kun sen pitäisi. Jos joku selittäisi insuliiniresistenssin syntymekanismin niin olisi hienoa, vai meneekö nyt mulla termit sekaisin?
Luulisin ettei rasvan käyttäminen ole suomalaisessa ruokavaliossa ainakaan suositusten mukaiselle tasolle laskenut.

Mitä tulee aikuistyypin diabetekseen, osoittaisin sormella elintapoja ja ylensyöntiä. Katsoisin hiilihydraattien esille ottamisen olevan hieman harhaanjohtavaa, mikäli asiaa ei käsitellä laajemmin.
Toiseen, jees, oli ehkä epäselvästi sanottu. Tarkoitin sillä että meille suositellaan sellaisia ruokalajeja mitä oma maataloutemme tuottaa tällä hetkellä. Eli vaikka ravitsemussuositukset(Makrot hh60, ra 20-30, pro loput yleensä 50g riittävä määrä) ovat länsimaissa suunnilleen samat, kaikissa maissa ei suositella meillä terveelliseksi ruuaksi luokiteltua pottua ja ruisleipää...Eikö tämä ole luonnollista?
Mielipiteemme yhtyvät tässä täysin.
Yhtenä salaliittoteoriana voisi vielä mainita, että tieteellisen tutkimustyön sponsoroivat usein lääketehtaat, joiden intresseissä ei ole välttämättä ihmisten terveys vaan se että lääkkeitä myydään enemmän. Vrt. kolesterolilääkkeet joita syötetään terveille ihmisille jos laboratorioarvot näyttävät pientä nousua yli virallisen rajan.
Tieteellisen tutkimuksen korruptoitumisesta on omakin aiheensa Kahvilassa. Tätä voisi olla ihan mielenkiintoista jatkaa siellä.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 115
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#112

Viesti Mika »

Kehäkettu kirjoitti:
Mika kirjoitti: Tätä kommentoitiin tässä ketjussa jo aiemmin (ainakin Elina). Talouspolitiikalla ja ravitsemussuosituksilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa
Kiva että uskot noin, mutta suosittelen tutustumaan asiaan enemmän. Saatat yllättyä kuinka paljon raha vaikuttaa kaikkeen. Myös "pyhään" terveydenhoitoon ja ravintosuosituksiin.

Ylipotkija: Lainaus korjattu
Vai oikein suosittelet. Selvä. Kerropa mihin tietolähteisiin minun tulisi tutustua (mikset muuten heti maininnut niitä, vaan minun pitää erikseen pyytää niitä?). Tutustun toki.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kehäkettu
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 208
Lauteille: Syyskuu 2007
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#113

Viesti Kehäkettu »

Luulisin ettei rasvan käyttäminen ole suomalaisessa ruokavaliossa ainakaan suositusten mukaiselle tasolle laskenut.

Mitä tulee aikuistyypin diabetekseen, osoittaisin sormella elintapoja ja ylensyöntiä. Katsoisin hiilihydraattien esille ottamisen olevan hieman harhaanjohtavaa, mikäli asiaa ei käsitellä laajemmin.
Etteipä peräti olisi alle ja tilalle on tullut "terveellisiä" viljasta puristettuja öljyjä. Vähentynyt on kuitenkin, olisi hyvä saada se käppyrä.

Miksi hiilihydraattien esille ottaminen on harhaanjohtavaa. Hiilarit ovat sokeria(tai muuttuvat viimeistään elimistössä sokeriksi). Sokerin syöminen aiheuttaa sokeritautia.
Mikä on ylensyönti?Minä syön niin paljon kuin nälkä kertoo ja olen laihtunut 10 kg ja lisännyt lihasmassa, toisin kuin silloin kun söin itseni kylläiseksi hiilihydraateilla.

Miten toi quote toimii?

Ylipotkija: Lainaukset korjattu. Katso lisäohjeita esim. täältä.
Kehäkettu
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 208
Lauteille: Syyskuu 2007
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#114

Viesti Kehäkettu »

Mika kirjoitti:
Kehäkettu kirjoitti:
Mika kirjoitti: Tätä kommentoitiin tässä ketjussa jo aiemmin (ainakin Elina). Talouspolitiikalla ja ravitsemussuosituksilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa
Kiva että uskot noin, mutta suosittelen tutustumaan asiaan enemmän. Saatat yllättyä kuinka paljon raha vaikuttaa kaikkeen. Myös "pyhään" terveydenhoitoon ja ravintosuosituksiin.

Ylipotkija: Lainaus korjattu
Vai oikein suosittelet. Selvä. Kerropa mihin tietolähteisiin minun tulisi tutustua (mikset muuten heti maininnut niitä, vaan minun pitää erikseen pyytää niitä?). Tutustun toki.
No jos tiivistettynä haluat niin luulisin että selleisesta kirjasta kuin "Rahan raiskaama terveydenhuolto" voisi olla hyötyä. Tai sitten voit tehdä niin kuin minä ja tutkia itse kuka sponsoroi lääketieteellisiä seminaareja (esim. karkkitehtailija M.M.Mars) tai kysellä lääkärituttaviltasi kuinka paljon heitä on syötetty ja juotettu lääkefirmojen piikkiin.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 115
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#115

Viesti Mika »

Kehäkettu kirjoitti:
Luulisin ettei rasvan käyttäminen ole suomalaisessa ruokavaliossa ainakaan suositusten mukaiselle tasolle laskenut.

Mitä tulee aikuistyypin diabetekseen, osoittaisin sormella elintapoja ja ylensyöntiä. Katsoisin hiilihydraattien esille ottamisen olevan hieman harhaanjohtavaa, mikäli asiaa ei käsitellä laajemmin.
Etteipä peräti olisi alle ja tilalle on tullut "terveellisiä" viljasta puristettuja öljyjä. Vähentynyt on kuitenkin, olisi hyvä saada se käppyrä.
OK, haluaisin nähdä tästä virallista tietoa sitten. Tämä olisi minulle nimittäin uutta tietoa.
Miksi hiilihydraattien esille ottaminen on harhaanjohtavaa. Hiilarit ovat sokeria(tai muuttuvat viimeistään elimistössä sokeriksi). Sokerin syöminen aiheuttaa sokeritautia.
Mikä on ylensyönti?Minä syön niin paljon kuin nälkä kertoo ja olen laihtunut 10 kg ja lisännyt lihasmassa, toisin kuin silloin kun söin itseni kylläiseksi hiilihydraateilla.
En vieläkään ymmärrä mitä tarkoitat. Minkä siis näet syyksi aikuistyypin diabeteksen yleistymiseen ja miten sitä sinusta voidaan ehkäistä?


Mitä tulee viestiisi rahasta ja lääkäreistä, niin tuohan ei nähdäkseni enää liity ravitsemussuosituksiin. Ja tuostakin aiheesta on kyllä Kahvilassa keskusteltu. Keskusteluun otti osaa mm. lääkäreitä.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 115
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#116

Viesti Mika »

Mika kirjoitti:
Kehäkettu kirjoitti:
Luulisin ettei rasvan käyttäminen ole suomalaisessa ruokavaliossa ainakaan suositusten mukaiselle tasolle laskenut.

Mitä tulee aikuistyypin diabetekseen, osoittaisin sormella elintapoja ja ylensyöntiä. Katsoisin hiilihydraattien esille ottamisen olevan hieman harhaanjohtavaa, mikäli asiaa ei käsitellä laajemmin.
Etteipä peräti olisi alle ja tilalle on tullut "terveellisiä" viljasta puristettuja öljyjä. Vähentynyt on kuitenkin, olisi hyvä saada se käppyrä.
OK, haluaisin nähdä tästä virallista tietoa sitten. Tämä olisi minulle nimittäin uutta tietoa.
On tietenkin totta, että tämä katsaus on vuodelta 2005/2006, joten sinulla saattaa olla uudempaa tietoa asiasta. Tämän mukaan asia ei kuitenkaan ole esittämälläsi tavalla.

Kuva


Lähde on tämä (usein täällä linkitetty):

ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kehäkettu
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 208
Lauteille: Syyskuu 2007
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#117

Viesti Kehäkettu »

Mika kirjoitti:
Kehäkettu kirjoitti:
Luulisin ettei rasvan käyttäminen ole suomalaisessa ruokavaliossa ainakaan suositusten mukaiselle tasolle laskenut.

Mitä tulee aikuistyypin diabetekseen, osoittaisin sormella elintapoja ja ylensyöntiä. Katsoisin hiilihydraattien esille ottamisen olevan hieman harhaanjohtavaa, mikäli asiaa ei käsitellä laajemmin.
Etteipä peräti olisi alle ja tilalle on tullut "terveellisiä" viljasta puristettuja öljyjä. Vähentynyt on kuitenkin, olisi hyvä saada se käppyrä.
OK, haluaisin nähdä tästä virallista tietoa sitten. Tämä olisi minulle nimittäin uutta tietoa.
Miksi hiilihydraattien esille ottaminen on harhaanjohtavaa. Hiilarit ovat sokeria(tai muuttuvat viimeistään elimistössä sokeriksi). Sokerin syöminen aiheuttaa sokeritautia.
Mikä on ylensyönti?Minä syön niin paljon kuin nälkä kertoo ja olen laihtunut 10 kg ja lisännyt lihasmassa, toisin kuin silloin kun söin itseni kylläiseksi hiilihydraateilla.
En vieläkään ymmärrä mitä tarkoitat. Minkä siis näet syyksi aikuistyypin diabeteksen yleistymiseen ja miten sitä sinusta voidaan ehkäistä?


Mitä tulee viestiisi rahasta ja lääkäreistä, niin tuohan ei nähdäkseni enää liity ravitsemussuosituksiin. Ja tuostakin aiheesta on kyllä Kahvilassa keskusteltu. Keskusteluun otti osaa mm. lääkäreitä.
No itsehän kysyit mistä kannattaisi saada lisää tietoa. Nettikeskustelussa lääkärit eivät välttämättä tuo asioiden oikeaa kantaa esille. Vrt. mikä tahansa ammattikunta minkä toimia voisi kyseenalaistaa jonkun hämärän perusteella.

Diabeteksesta, no on se kumma kun pointti ei vieläkään tullut selväksi. Syömällä 60% energiasta hiilihydraatteja, aiheutetaan hyvin todennäköisesti 2 tyypin diabetes jossain vaiheessa elämää. Tämä lyhentää elämää paljon, olisiko ollut 17 vuotta kekimäärin.

Ratkaisu tähän on ravintopitoinen vähähiilihydraattinen ruokavalio. Hiilihydraatti ei sisällä mitään välttämättömiä ravintoaineita vrt. rasva/proteiini. Minulle on ihan sama mitä ihmiset syövät, itse menen tällä. On myös maapallon kannalta parempi että suurin osa syö viljaa koska se tuottaa vähemmän päästöjä kuin lihantuotanto.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 115
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#118

Viesti Mika »

Kehäkettu kirjoitti: Diabeteksesta, no on se kumma kun pointti ei vieläkään tullut selväksi. Syömällä 60% energiasta hiilihydraatteja, aiheutetaan hyvin todennäköisesti 2 tyypin diabetes jossain vaiheessa elämää.
Valitan, ei tämä tullut vieläkään selväksi.

Ketkä syövät 60 % hiilihydraatteja?
Mihin tuo todennäköisyys perustuu?

Katso muuten edellinen viestini.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 76
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#119

Viesti Elina »

Itse en viitsi näihin nyt kommentoida, koska noita samoja asioita on jo pyöritelty useassakin ketjussa (mm. tämä ketju, Pellinki-dieetti -ketju, Ylipaino-ketju...) ja en jaksa enää referoida omia vastauksiani uudestaan.
Kehäkettu
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 208
Lauteille: Syyskuu 2007
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#120

Viesti Kehäkettu »

Mika kirjoitti:
Mika kirjoitti:
Kehäkettu kirjoitti:
Luulisin ettei rasvan käyttäminen ole suomalaisessa ruokavaliossa ainakaan suositusten mukaiselle tasolle laskenut.

Mitä tulee aikuistyypin diabetekseen, osoittaisin sormella elintapoja ja ylensyöntiä. Katsoisin hiilihydraattien esille ottamisen olevan hieman harhaanjohtavaa, mikäli asiaa ei käsitellä laajemmin.
Etteipä peräti olisi alle ja tilalle on tullut "terveellisiä" viljasta puristettuja öljyjä. Vähentynyt on kuitenkin, olisi hyvä saada se käppyrä.
OK, haluaisin nähdä tästä virallista tietoa sitten. Tämä olisi minulle nimittäin uutta tietoa.
On tietenkin totta, että tämä katsaus on vuodelta 2005/2006, joten sinulla saattaa olla uudempaa tietoa asiasta. Tämän mukaan asia ei kuitenkaan ole esittämälläsi tavalla.

Kuva


Lähde on tämä (usein täällä linkitetty):


http://www.oulunomahoito.fi/?page=7240621&id=suo00013" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuva 2. Energiansaanti on lisääntynyt ja kulutus vähentynyt. Tämä koskee lähinnä "rasvateoriaa", eikä osoita muita väitteitä vähähiilihydraattisen ravinnon puolesta. Lienee kuitenkin uskottavampi kuin linkittämäsi tekstinpätkä.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 44 kurkkijaa