Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

BJJ-pukutietokanta

Kamppailu-urheilulajit eli BJJ, MMA, nyrkkeily, paini, potkunyrkkeily, thainyrkkeily jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Riku Ähvä
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 505
Lauteille: Elokuu 2009
Paikkakunta: Porvoo
Etulaji: BJJ/SW
Takalajit: Shukokai Karate

BJJ-pukutietokanta

#16

Viesti Riku Ähvä »

Pituus: 184,5
Paino: 66
Puku: Manto BJJ Gi 2.0
Koko: A3
Istuvuus: Takissa ja housuissa hyvä pituus ja housut muutenkin sopivan kokoiset. Takki on puolestaan vähän iso, mutta kyllä sekin menettelee ja jos painoa alkaa kertymään vyötärölle, niin on takissa ainakin varaa. :)
lruutu
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3
Lauteille: Elokuu 2009

BJJ-pukutietokanta

#17

Viesti lruutu »

Pituus: 177,5 cm
Paino: 84 kg
Puku: Koral Classic
Koko: A2
Istuvuus: Suositus A2:lle on 75-85kg ja 170-180cm, eli aika ylärajoilla kummassakin ollaan. Takki on hieman lyhyt helmoista ja hartiat ovat itselleni liian kapeat, eli puku ei pysy aina kevyemmässäkään menossa kiinni. Housut takamuksesta sopivat, mutta reisistä ja pohkeista aivan liian kireät. Pari senttiä pidemmät voisivat olla. Omaan "kuulemma" lihaksikkaat(ja karvaiset) jalat, joten normaalille spagettijalalle pöksyt menee kyllä ihan hyvin ;)
Fränä
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2
Lauteille: Lokakuu 2009

BJJ-Puku "tietokanta"

#18

Viesti Fränä »

porky kirjoitti: Pituus: 180 cm
Paino: 70 kg
Puku: Vulkan Ultra light
Koko: A2
Istuvuus: Takki on just eikä melkeen, tai siis niin justiinsa kuin nyt miehille leikatut vaatteet yleensä sopii naisille, eli menettelee. Housut auttamattomasti liian lyhyet, juurijajuuri saattaisivat mennä kisoihin mittauksista läpi, leveys ihan passeli. Pukua pesty miten sattuu ja vähän ehkä on mennyt kokoon alkuperäisestä.
Kuinkas paljon tämä Vulkan Ultra light sulla painaa? Itselläni olisi hakusessa joku kevyt puku mutta en haluaisi pelkkään Ultra light nimeen luottaa.

Upouusi kirjoittaja ja heti off-topicia... Pahoitteluni!
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

BJJ-pukutietokanta

#19

Viesti JanneM »

Tervetuloa lauteille.

Eihän tuo off topicia ole. :D

Kyllä tuo Vulkanin Ultra Light painaa tosi vähän. Siis huomattavasti vähemmän kun keskiverto puku. kiloja en osaa mennä sanomaan.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
porky
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 3610
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Espoo

BJJ-pukutietokanta

#20

Viesti porky »

Pukujen painosta on ihan oma ketjunsaki täällä kun vähä tonkii...

Siellä Benu oli ilmoittanu oman Vulkan A2:sensa painavan 1,6kg, olikohan juurikin tuo ultra light malli?

linkki

Omaani en ole punninnut, mutta kevyt se on näin näppituntumalla kun muihin vertaa. Miinuksena mainittakoon, että lyhyen mallisen takin liepeet karkaa vyön alta helposti ja kun on vielä kevyt kangas niin siihen on aika kiva tehdä kuristuksia :? . Puku on kyllä kutistunut aika lailla tässä vuoden aktiivisen käytön ja pesemisen seurauksena. Tai sitten mä oon kasvanu...
Saija Tarvainen
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

BJJ-pukutietokanta

#21

Viesti Benu »

Kyllä sä olet Porky kasvanu siinä tapauksessa :D Tai pessy sen puvun 90 asteessa :D Mulla on siis juuri tuo ultra light, käyttäny sitä 1½ vuotta. Oon just alle 180cm ja painoa nyt on sen 77-82kg. Ainoo ongelma on mun mielestä hyppiessä ylös ja alas, sillon tuo takki tahtoo vähän tulla auki sieltä vyön alta. Ei mikään ihmeellinen ongelma mun mielestä, hyvä puku. Ja painoa tosiaan tuo 1,6kg vyön kera.
Lazy jiu-jitsu
Fränä
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2
Lauteille: Lokakuu 2009

BJJ-pukutietokanta

#22

Viesti Fränä »

Kiitos tiedosta tai oikeastaan tiedoista.

Benu, pahoittelin off-topicia koska ketjun avaaja toivoi avausviestissä: "Jättäkää turhat kommentit laittamatta, jotta "kanta" pysyy siistinä". Off-topic oli toki väärä termi mutta anyway. :)
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

BJJ-pukutietokanta

#23

Viesti Benu »

Eipä kestä. Tosiaan sais varmaan painoa vielä pois, ku mulla on Keikon aika paksu vyö, ni ostais jonkun halvan pilipali vyön, ni ehkä tippuis vielä 100g :D

Minä: 178-179cm, riippuen mittaajasta. Paino vaihtelee, 77-82kg riippuen kuinka offseason olen.

Krugans Tribal A2
Pirun kestävä ja hyvä puku. Eipä oikeestaan mitään valittamista. Ostin puvun joskus 2005 keväällä ja viime syksynä oikeasta polvesta kulu pinta rikki, mutta ei läpi siis kun siinä on aika monta kerrosta kangasta. Takki vielä hyvässä kunnossa. Pirun hyvä peruspuku. Painoa vyöllä n. 2,2kg. Suht jykevä puku, mutta ei liian.

Vulkan Ultra Light A2
Niin kun täällä on tullut esille, niin takin helma ehkä hieman lyhyt. Muuten tosi hyvä puku. Kevyt ja todella kiva päällä kun kangas on ohutta mutta kestävää. Tuntuu melkeen ku vetäis pyjaman päälle :)

Lucky Gi A2 - Uus versio
Mitäs tässä nyt oon käyttäny jonkun verran treeneissä niin tosi hyvä puku! Puku tuntuu päällä tosi mukavalta, se istuu päällä ku valettu kun osas pestä neuvojen mukaan. Väri vähän kärsiny ku en tajunnu pestä etikkapesussa, mutta oma moka. Housut on todella hyvät, jalkojen etuosassa on paksu kangas, tuntuvat kun polvisuojilta. Pituus hihoissa ja lahkeissa juuri jämpti! Takin helmat ovat pidemmät kun Vulkanissa, joten alkuun tuntui oudolta, mutta kun on tottunut niin en voi kuvitella pituutta minään muuna. Pirun hyvä puku, mutta ehkä turhan kallis. Se menee vähä luksustelun puolelle. Jos on ylimäärästä niin suosittelen, en ite näillä palkoilla olis ostanu mut ku sain synttärilahjaks. Samalla hinnalla sais kaks Kruganssia :D
Lazy jiu-jitsu
Badmedicine
potkutyyny
potkutyyny
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1
Lauteille: Lokakuu 2009

BJJ-pukutietokanta

#24

Viesti Badmedicine »

Pituus: 172
Paino: kisapaino alle 65kg, muuten 70kg

Puku: Keiko raca punainen nimellä "limited edition", eli Kamppailuvarusteen puku jossa suomenlippu
Koko: A2
Istuvuus: Istuvuus hyvä. Alussa hihat pitkät, mutta kutistui pesussa jonkin verran saavuttaen täydelliset kisamitat. Väri (joka ei muuten ole virallinen kisaväri :)) haalistui ikävästi pesussa.

Puku: Krugans Tribal valkoinen.
Koko: A2
Istuvuus: Alussa mitä huonoin. Tuntui kuin olisin asentanut teltan päälle. Housuvyötärön kiristäminen alussa helvetin hankalaa...
Kutistui kuitenkin pesussa ja nykyään olen pukuun tyytyväinen.

Puku: WAR GOLD sininen
Koko: A2
Istuvuus: Muuten hyvä, muuta takki keskivartalosta kovin väljä antaen tynnyrivatsa vaikutelman. MAHAKKAIDEN PUKU! Myisin pois, ellei olisi ainut sininen puku kaapissa.

Puku: Gameness Camo-puku mustilla housuilla Lucio-importtina Brasiliasta. Käsityönä hyvälaatuisesta kankaasta.
Koko: A2
Istuvuus: Sopivasti liian pieni. Gamenesin puvuista olen saanut sellaisen kuvan, että ovat ylipäätänsäkin muita pukuja hieman pienempiä? ELÄMÄNI PARAS PUKU, KUNNES...

Puku: Koral MKM valkoinen
Koko: A2
Istuvuus: TÄYDELLINEN!!! Housuissa maailman paras vyötärö.

P.S. Suosin itse vähän löysempää, ei niin jujutsumaisen tiukkaa mallia puvuissa.
Jan Tuominen
MMA Rovaniemi
Sihteeri
http://www.mmarovaniemi.net" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
porky
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 3610
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Espoo

BJJ-Puku "tietokanta"

#25

Viesti porky »

Päivitys garderobiin.....

Pituus: 180 cm
Paino: 70 kg


Puku: Vulkan Ultra light
Koko: A2
Istuvuus: Takki on just eikä melkeen, tai siis niin justiinsa kuin nyt miehille leikatut vaatteet yleensä sopii naisille, eli menettelee. Housut auttamattomasti liian lyhyet, juurijajuuri saattaisivat mennä kisoihin mittauksista läpi, leveys ihan passeli. Pukua pesty miten sattuu ja vähän ehkä on mennyt kokoon alkuperäisestä.

Puku: Atama Mundial model #9
Koko: F4 (eli naisten malli)
Istuvuus: Takki on täydellinen :smt049 . Housut luonnollisesti liian lyhyet, mutta kehtaa niillä treeneissä vielä mytistää. Kisaamista varten laitoin tilaukseen numeroa isommat housut.

Sivuhuomautuksena, että uusin Ataman malli on sinisenä sävyltään aikaisempia tummempi. Tämä kannattaa huomioida jos tilailee varahousuja...
Saija Tarvainen
steelduck
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 923
Lauteille: Helmikuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

BJJ-pukutietokanta

#26

Viesti steelduck »

Pituus: 180cm
Paino: 82kg
Puku: Atama Mundial 9
Koko: A3
Istuvuus: Kahden 60asteessa pesun jälkeen puku on sopiva. Ei BJJ-piukea, vaan "normaalisti" sopiva. Hihat tulevat juuri ranneluun yli ja lahkeet sen "nilkkamuhkuraluun" yli. Takissa on hyvin tilaa harteikkaammallekkin kaverille, mutta puku ei kuitenkaan tule pään yli samalla lailla kuin A3 koral tuli.

Housut ovat RipStop materiaalia ja erittäin kevyet - puuvillan ja jonkun keinokuidun sekoitusta. Kuivuvat nopeasti. Olen käytänyt pukua vasta kaksi kertaa, mutta näyttää siltä, että tästä on tulossa lempipuku.
Kuvake
MikkoH
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 149
Lauteille: Lokakuu 2009
Paikkakunta: Jäke

BJJ-pukutietokanta

#27

Viesti MikkoH »

180 cm/120 kg

A4 Krugans Special Edition (Tribal parilla mainospätsillä)

Takki kutistui 90 asteen pesussa aika sopivaksi, housut jopa minun päällä verrattain tilavat, lahkeita pitää hieman lyhentää. Täällä oli jossain maininta, että housut olivat vaaleansiniset pesun jälkeen märkänä, näin myös mulla. Kuivuttuaan kuitenkin väri palautui valkoiseksi. Outo homma sinänsä, mutta veikkaan että kankaassa on jokin käsittely tai muu juttu mikä tuon tekee. Kuivana kun tarkastelin housuja tietyssä valossa olin näkevinäni pientä sinisyyttä mutta vasta märkänä se tuli selkeästi esiin. Jokin siinä valoa sen verran sitten taittaa kun veden kanssa on kosketuksissa.

Eka puku, yhdet treenit käyty, harrastuksen aloitin tänä syksynä. Toivon mukaan vuoden päästä pitää ostaa pari numeroa pienempi puku.
Aikku
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 773
Lauteille: Syyskuu 2008

BJJ-pukutietokanta

#28

Viesti Aikku »

Pituus: 167 cm
Paino: 64 kg
Puku: Keiko Raca Alliance
Koko: A1
Istuvuus: Housut suht jees, vaikka voisivat olla hitusen löysemmät. Kutistuivat pesussa jonkin verran. Ensimmäisen pesun jälkeen reiden päällä ollut pätsi alkoi purkautumaan, joten ratkoin irti.
Takissa aivan liian pitkät hihat ja istuvuus on aika oskariolematon. Kyllä kutistui ekassa pesussa hitusen, muttei läheskään yhtäpaljon kuin housut. Kyllä sen kanssa temmeltää kun ei paremmasta tiedä vaikka hermo meinaakin palaa hihojen kanssa..
"hikiset ihmissolmut pelastaa mut ihmissuhdesolmuilta"
Kuvake
tinkezione
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 381
Lauteille: Syyskuu 2009
Paikkakunta: Malmö

BJJ-pukutietokanta

#29

Viesti tinkezione »

Pituus: 192 cm
Paino: 98 kg
Puku: Krugans Tribal Blue
Koko: A4
Istuvuus: Housut on ehkä inasen verran mallia joumään, mutta takki istuu päälle hyvin eikä hihatkaan ole pesussa liikaa lyhentyneet. Muutaman sentin? Pesty kahdesti neljässäkympissä ja painoa tällä kangaskasalla on kolme kiloa.
Eat healthy, exercise regularly, die anyway.
Kuvake
aparadja
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 7
Lauteille: Marraskuu 2009

BJJ-pukutietokanta

#30

Viesti aparadja »

Pituus: 184 cm
Paino: 75 kg
Puku: Koral Light (valkoinen)
Koko: A2
Istuvuus: Takki on sopivan kokoinen ja leikkaukseltaan piukean istuva, mutta ei kiristä eikä kanita mistään vastaan. Housut on malliltaan oikeen jees, suht kapeat nekin. Lahkeet sen sijaan on mun makuun vähän liian lyhyet, mutta se taitaa ainakin mainoskuvien perusteella olla ihan tietoinen juttu valmistajalta. En silti vaihtaisi isompaan kokoon. Oon pessyt puvun monta kertaa, aina 30 asteessa, eikä se ole kutistunut yhtään. Painosta en osaa sanoa. Kai se on nimensä mukaisesti oikeasti kevyt, koska en kertaakaan ole edes ajatellut asiaa.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 67 kurkkijaa