Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kokkaaminen

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Osaatko kokata?

Olen mies ja kyllä osaan, hyvinkin
58
41%
Olen mies ja osaan jonkin verran
46
33%
Olen mies ja pystyn juuri pitämään itseni (ja läheiseni) eväissä
10
7%
Olen mies ja osaan tehdä voikkarin
8
6%
Olen nainen ja kyllä osaan, hyvinkin
13
9%
Olen nainen ja osaan jonkin verran
4
3%
Olen nainen ja pystyn juuri pitämään itseni (ja läheiseni) eväissä
1
1%
Olen nainen ja osaan tehdä voikkarin
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 140

Kuvake
AMH
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 712
Lauteille: Syyskuu 2008

Kokkaaminen

#16

Viesti AMH »

Mies ja osaan jonkin verran. Kovinkaan kummoisia ruokia en ilman reseptiä saa aikaiseksi mutta aina nyt jotain. Jossain vaiheessa olen oppinut myös maistamaan (ja tätä kautta maustamaan sopivasti) tekemääni ruokaa samalla kun kokkaan.

Leipomisesta pidän ja omasta (ja läheisteni) mielestä olen siinä yleensä onnistunutkin aika hyvin. Tosin epäilen tämän johtuvan vain ohjeiden orjallisesta noudattamisesta, eli en oikein voi sanoa 'osaavani' leipoa koska ilman ohjetta en varmaan saisi aikaiseksi edes kunnollista pullataikinaa. :D
Du sa att rädslan den går över
Men den där oron stannar kvar
Den gör mig tveksam när du behöver
snabba avslut, snabba svar
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

Kokkaaminen

#17

Viesti mronkain »

On tietysti makuasia mitä pitää hyvänä kokkaamisena, mutta pidän itse itseäni jossain määrin osaavana. Osaan oman repertuaarini hyvin ja kokeilen mielelläni, yleensä kiitellyin tuloksin. Valitettavasti vain aika ei aina anna myöten ja tuo valikoima on sitten suppeampi kuin haluaisin ja valitettavan henkilökohtaisista lähtökohdista, eli osaan tehdä ruokia joista itse pidän, mutta kun pitäisi tehdä onnistuneesti jotain uutta mistä en itse niin perusta, se jää vähän vajaaksi. Kastikkeiden teon opetteluun haluaisin panostaa, pidän itse kovasti hyvistä kastikkeista. Valitettavasti vain usein se oma perus"kastike" on paseerattu tomaatti eri mausteilla. :)

- Marko
heian
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3164
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Sonkajärvi

Kokkaaminen

#18

Viesti heian »

Jonkin verran osaan kokata. Perusjutut menee ilman reseptiä. Uusia ja vaikeampia ruokia teen sit reseptin kanssa. Tosin kastikkeet ei mulla onnistu juuri koskaan. Ne on aina liian ohuita tai liian paksuja. Siksi käytänkin valmiskastikkeita.

Leipoa en osaa kovinkaan hyvin. Yleensä maku saattaa olla ihan ok, mutta se leipomuksen ulkonäkö on sit jotain ihan muuta... Tosin pipareita osaan tehdä hyvin ja leivonkin niitä jouluisin aina myyntiin asti. :D

Tämän syksyn aikana tosin on ruuanlaitto jäänyt melko vähälle, kun on niin pitkiä päiviä ja illalla ei sit jaksa enää mitään.
aatus
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4
Lauteille: Syyskuu 2009

Kokkaaminen

#19

Viesti aatus »

Kokkaus sujuu ihan hyvin. Meidän perheessä teen lähes aina ruuan ja joskus myös jälkiruuat (Juomat aina).
Ruuanlaitto ja varsinkin liharuuat kiinnostaa paljon. Liian harvoin vaan tulee tehtyä ihan uutta.

Veitsien teroittaminen on lähes lempipuuhaa.
Kuvake
Atomic
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 390
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Espoo

Kokkaaminen

#20

Viesti Atomic »

Onnistuu hyvin, sinänsä yllätys jos on kokkaillut 10-vuotta ammatikseen. Hoidan meidän taloudessa tuon ruoantekopuolen lähes kokonaan, jo senkin takia että tuo meikäläisen daami on keittiössä täysi katastrofi. Ja nyt en puhu asiaa pelkästään kokin näkökulmasta vaan se on katastrofi ihan oikeasti. Polttaa pohjaan lähes kaiken, paistinlastoista lähtien ja hänen näkemyksensä maustamisesta on se että laitetaan jokaista maustetta mitä kaapista löytyy vähän. Ja aivan uskomattomia sovelluksia, esim. makaronilaatikko joka oli tehty kookosmaitoon ja joukosta löytyi oliiveja sekä rosepippureita. Voin kertoa että oli pahaa.
Nyt olen taas jaksanut tehdä ruokaa kotona oikein antaumuksella kun en ole niitä hommia tehnyt ammatikseni reiluun vuoteen. Innostus ruokaa kohtaan on taas herännyt ja jaksaa käyttää hommaan aikaa enemmän kuin 15 minuuttia.
Just otin pakastimesta jääkaappiin sulamaan pari teereä, lauantaina pääsee vääntämään niistä sitten jotakin herkkua. Muutenkin tämä syksy on hienoa riistaruokien aikaa.
Niin ja nyt kun on ilmat taas viilenneet niin kohta on mun ja kaverin ekoruohonleikkureilla tulleet päivät päätökseen. Meillä on ollut muutamana vuonna omat lampaat tuttujen luona ruohonleikkuu hommissa ja syksyllä on pistetty päkäpäät lihoiksi. Keväällä sitten haettu uudet lambit töihin taas. Voin kertoa että liha on aika kaukana markettien lihatiskin lampaasta.
Mamma ei ole taas tästä asiasta kovin tyytyväinen, ei niin sen lambin kohtalon takia, vaan väittää että sillä tulee lammas jo korvistakin ulos. :lol:
Ei järjellä, vaan täysillä!
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 19104
Lauteille: Helmikuu 2005

Kokkaaminen

#21

Viesti Jussi Häkkinen »

Atomic kirjoitti: teereä
Teertä. :)

Mutta meininki kuulostaa pirun hyvältä, etenkin se, että linjaninjailuhistoriasta huolimatta on ruoanlaittointo palannut.

Teinpä taannoin taas riistaruokaa minäkin. Paistiksi meni jänis, tuo metsien kauhu, luonnon oma terminaattori, samassa padassa sitten kypsymisen loppuvaiheessa porkkanaa, palsternakkaa ja sipulinneljänneksiä. Sorvasin hitusen itäisen maailman ihmeellisellä tsilillä (mikään idän ihme, perushabi) piristetyn viinimarja-puolukkasoosin seurakseen, sivulle rucola-pinjansiemen-itu-halloumisalaatti.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 315
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#22

Viesti Mjölnir »

Odottelenkin taas vesi kielellä sitä päivää, kun otan sorsat pakastimesta...
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 7295
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Kirkkonummi
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

Kokkaaminen

#23

Viesti Tyttö »

Jussi Häkkinen kirjoitti: Teinpä taannoin taas riistaruokaa minäkin. Paistiksi meni jänis, tuo metsien kauhu, luonnon oma terminaattori, samassa padassa sitten kypsymisen loppuvaiheessa porkkanaa, palsternakkaa ja sipulinneljänneksiä. Sorvasin hitusen itäisen maailman ihmeellisellä tsilillä (mikään idän ihme, perushabi) piristetyn viinimarja-puolukkasoosin seurakseen, sivulle rucola-pinjansiemen-itu-halloumisalaatti.
Porisemaan pani,
pupun ja porkkanan,
parivaljakon parhaimman...

[Tässä kohdassa pitäisi olla kuva Veli Kanista ja the Porkkanasta, mutta kun kuva ei suostunut latautumaan]
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
Atomic
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 390
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Espoo

Kokkaaminen

#24

Viesti Atomic »

Jussi Häkkinen kirjoitti:
Atomic kirjoitti: teereä
Teertä. :)

Mutta meininki kuulostaa pirun hyvältä, etenkin se, että linjaninjailuhistoriasta huolimatta on ruoanlaittointo palannut.

Teinpä taannoin taas riistaruokaa minäkin. Paistiksi meni jänis, tuo metsien kauhu, luonnon oma terminaattori, samassa padassa sitten kypsymisen loppuvaiheessa porkkanaa, palsternakkaa ja sipulinneljänneksiä. Sorvasin hitusen itäisen maailman ihmeellisellä tsilillä (mikään idän ihme, perushabi) piristetyn viinimarja-puolukkasoosin seurakseen, sivulle rucola-pinjansiemen-itu-halloumisalaatti.
Teereä/teertä tätä pohdin aikani kun kirjoitin viestiä, mut väärinhän se sit meni :D

Hyvät eväät ollut Jussilla, ei tosin varmaan Jänö-Jussi olis eläissään uskonut että joutuu rucola-pinjansiemen-itu-halloumisalaatin viereen (porkkanoista, sipuleista ja palstereista varmasti haaveili). :D
Mutta hyvältä kuulosti.

Niin paitsi toi "linjaninjailuhistoria" mulla meni ohi. Mä en tajuu? :? Mutta sen tosin saa selville sigustakin...
Ei järjellä, vaan täysillä!
Kuvake
Aleksi T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2189
Lauteille: Kesäkuu 2009

Kokkaaminen

#25

Viesti Aleksi T »

Ei se voikkarin teko helppoa ole. :cry: Itse osaan kokata nuudelit tuhansilla eri tavoilla ja lisäkkeillä. Halua olisi kyllä oppia enemmänkin, ehkä sitten joskus, kun asuu ihan omassa kämpässä.
Kuvake
Atomic
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 390
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Espoo

Kokkaaminen

#26

Viesti Atomic »

Ei se mitään omaa kämppää tarvi. Heti vaan harjoittelemaan. Tarvikkeet löytyy äipän jääkaapista.

Itsellä eka "kokkailu" muisto on ekalta luokalta. Oltiin päästy velipojan kanssa koulusta ja oltiin kahdestaan kotona (veli oli kolmannella luokalla). Meidän rupes tekeen mieli nähtävästi pullaa ja päätettiin alkaa leipomis puuhiin. Jostain keittokirjasta katsottiin ohje ja tehtiin nähtävästi litranen pullataikina. Siihen se mielenkiinto sitten loppui ja ei jaksettu enään paistaa pullia (onneks). Vähän syötiin taikinaa ja loput syötettiin koiralle. Koira oli kuulemma piereskellyt aika pahoja leijoja pari päivää. Ja äiti oli vihainen, oltiin kuulemma saatu aika sotku aikaiseksi.
Ei järjellä, vaan täysillä!
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Kokkaaminen

#27

Viesti bodyguard »

Atomic kirjoitti: Ei se mitään omaa kämppää tarvi. Heti vaan harjoittelemaan. Tarvikkeet löytyy äipän jääkaapista.
Näin, se on muutenkin helpompaa kun sen osaa jo sitten kun on pakko.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 19104
Lauteille: Helmikuu 2005

Kokkaaminen

#28

Viesti Jussi Häkkinen »

Atomic kirjoitti: Niin paitsi toi "linjaninjailuhistoria" mulla meni ohi. Mä en tajuu? :? Mutta sen tosin saa selville sigustakin...
Mietin, että jos olet linjakokannut. Lähinnä siis tuosta ammattikokkailupuolesta. Tosiaan arvostusta, tiedän useammankin linjaninjan jotka kotiin päästyään puskevat einestä mikroon ja ääntä kohti.

Salaatista täytyy todeta, että nappasin hyvin lingotut eväkset aika pieniksi ja tein kohtalaisen tiiviin setin muottirenkaassa. Maut futaavat yllättävänkin hyvin eräisten makujen seurana. Viikunat menisivät tuohon nätisti myös, mutta ei ollut tuolloin hyviä kaupassa.


Oma "harjoitteluni" alkoi kaiketi joskus hyvin pienenä (kauan ennen kouluikää) kun - isän ja äidin jossain piipahtaessa - väsäilin grahamjauhopuuron ihan itte. Ja hyvää tuli, äiti pällisteli että miten ihmeessä tuollainen pikkuisen vaikeampi onnistui vekaralta. No, kai siinä tuli näsäviisasteltua että paketissa luki ohjeet... :smt003
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
MikkeM
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 37
Viestit: 1621
Lauteille: Heinäkuu 2009
Paikkakunta: Klaukkala.

Kokkaaminen

#29

Viesti MikkeM »

Ammatikseni väännän ruokaa,kotona n 98% valmistan kaikki eväät.
Kuvake
Atomic
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 390
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Espoo

Kokkaaminen

#30

Viesti Atomic »

Jussi Häkkinen kirjoitti:
Atomic kirjoitti: Niin paitsi toi "linjaninjailuhistoria" mulla meni ohi. Mä en tajuu? :? Mutta sen tosin saa selville sigustakin...
Mietin, että jos olet linjakokannut. Lähinnä siis tuosta ammattikokkailupuolesta. Tosiaan arvostusta, tiedän useammankin linjaninjan jotka kotiin päästyään puskevat einestä mikroon ja ääntä kohti.
No nyt mä tajusin. Se kestää aina välillä aikansa. Hämeestä kun olen lähtöisin... :D

Piti just kehua kuinka en ole tuohon mikroeines shittiin juuri sortunut, kunnes tajusin että valmis pizzat on lähdössä just uuniin (ei sentään mikroon).
Kävin serkku-pojan kanssa olusilla ja tuli kauhea nälkä :oops: .
Kerran aikaisemmin olen ostanut tuollaista gradiosa osastoa, vege pizza toimii hyvänä pohjana kun siihen säveltää lisätäytteet.

Mä olen pitänyt sua Jussi aina hieman "erikoisena" mutta että vielä olet muksuna vääntänyt itsellesi vapaaehtoisesti grahampuuroa... :lol:
Eikö sieltä kaapista muuta löytynyt? :D
Ei järjellä, vaan täysillä!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 53 kurkkijaa