Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Nyt lukuvuorossa...

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 63
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Nyt lukuvuorossa...

#946

Viesti Mika »

kollegiassessori kirjoitti: Joka tapauksessa todella hooceeta kamaa, vie Potterit mennen tullen. Tulen luetuttamaan omilla muksuillani. :)
Vähän samantapaisesta syystä mutkin näiden pariin patistettiin :D Ja hyvä niin 8-)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Atomic
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 390
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Espoo

Nyt lukuvuorossa...

#947

Viesti Atomic »

Mulla alkaa olemaan "Täällä Pohjantähden Alla" trilogia muutamaa lukua vaille luettuna. Hyvää luettavaa on ollut, koukuttavaa. Nyt vaan pitää odottaa että elokuva tulee myyntiin/vuokraamoihin.
Ei järjellä, vaan täysillä!
tänäskän
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 589
Lauteille: Heinäkuu 2006

Nyt lukuvuorossa...

#948

Viesti tänäskän »

Väinö Linnan trilogia on mulla edelleenkin lukematta. Pitäisi tuokin aukko yleissivistyksessä korjata joskus.

Hiljattain osui käsiini nuortenkirjana aikanaan julkaistu Kyösti Wilkunan "Tapani Löfvingin seikkailut". Kirja perustuu sissipäällikkö Löfvingin päiväkirjaan isonvihan ajalta. Kovia aikoja on silloin eletty. Löfving teki paljon tihutöitä venäläisille sotajoukoille, mutta toisaalta venäläiset kostivat nämä teot tavalliselle rahvaalle eikä Löfving nauttinut kovin suurta suosiota oman aikansa tavallisten kansalaisten keskuudessa.
Kuvake
old padawan
potkutyyny
potkutyyny
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1
Lauteille: Tammikuu 2010

Nyt lukuvuorossa...

#949

Viesti old padawan »

Risto Isomäen Jumalan pikkusormi. Isomäki on kirjoittanut vaihteeksi suoraviivaisemman jännityskertomuksen, mutta nostelee kuitenkin erittäin tärkeitä pointteja liittyen esim. Olkiluotoon rakennettavaan, (kirjailijan mukaan) todella suuren tuhopotentiaalin sisältävään kraftwerkkiin.
Isomäen teksti saa todellakin ki:n liikkeelle, ja taas voi läpsiä itseään päähän ja miettiä miksi ei tee kuitenkaan mittään millekkään. Ehkä vähän lisää treeniä ja sit barrikadeille. Neljä tähdettä ja suositukset.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 142
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Nyt lukuvuorossa...

#950

Viesti bodyguard »

kollegiassessori kirjoitti: vie Potterit mennen tullen.
Tuo ei liene mikään kovin suuri meriitti vielä.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 70
Viestit: 11122
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Nyt lukuvuorossa...

#951

Viesti flammee »

Ehkä siinä helvetin sydämessä haittas jotenkin se että siihen oli revitty niin paljon uusia ja periaatteessa turhia juttuja mukaan.. Siis sielut, enkeli ja isommat mömmöt. Ei kai se hadaalisysteemi niitä mihinkään ihan välttämättä tarvi.. Tai en kyllä muista helvetin piireistä juuri mitään, ehkä tarviikin. Kun luen kirjan / katson elokuvan, niin ei mulla jää siitä päähän kuin vähän juonen runkoa ja joitakin kohtauksia, tarkemmat yksityiskohdat ja juoni unohtuu yleensä melkoisen pian, jos siinä on mitään monimutkaisempaa.No siis kuitenkin vielä se sielusysteemi siinä oli vaan jokseenkin outo, kun ykösessä kaikki oli kuitenkin selitettävissä tieteellisesti, niin tässä mennään tollasen huuhaan yliluonnollisen puolelle. Ei mua kyllä yleensä tuollaiset haittaa, niinku battlestar galacitcassa yliluonnollinen puoli teki sarjasta helvetin hyvän, mutta tässä se nyt vaan mulla tökkäs johonkin.


Olen jokusen Artemis Fowlin lukenut, ihan sujuvaa mukavaa luettavaa, mutta ei ihan mun juttu. Siinä on pikkusen samaistumisongelmaa aina kun on kyse kersoista sankareina, tai jotain.. :p

Nytten menossa Stephen Kingin kuoleman käytävä. Aika plääh, kun se elokuva ilmeisesti oli aika uskollinen kirjalle ja sen elokuvan tapahtumat on aika hyvin muistissa.
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 63
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Nyt lukuvuorossa...

#952

Viesti Mika »

flammee kirjoitti: Olen jokusen Artemis Fowlin lukenut, ihan sujuvaa mukavaa luettavaa, mutta ei ihan mun juttu. Siinä on pikkusen samaistumisongelmaa aina kun on kyse kersoista sankareina, tai jotain.. :p
Mä myönnän ihan avoimesti olevani täysin lapsellinen jätkä :D
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Pauli
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 2135
Lauteille: Maaliskuu 2005

Nyt lukuvuorossa...

#953

Viesti Pauli »

J.M. Coetzee: Boyhood: Scenes from Provincial Life
Helppolukuinen, fiktionalisoitu omaelämäkerta lapsuudesta.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 142
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Nyt lukuvuorossa...

#954

Viesti bodyguard »

Mika kirjoitti:
flammee kirjoitti: Olen jokusen Artemis Fowlin lukenut, ihan sujuvaa mukavaa luettavaa, mutta ei ihan mun juttu. Siinä on pikkusen samaistumisongelmaa aina kun on kyse kersoista sankareina, tai jotain.. :p
Mä myönnän ihan avoimesti olevani täysin lapsellinen jätkä :D
Normaalista poiketen tässä tuskin kuulet paljon vastaväitteitä brushteeth

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 7295
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Kirkkonummi
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

Nyt lukuvuorossa...

#955

Viesti Tyttö »

Nyt menossa Stieg Larssonin trilogian viimeinen osa Pilvilinna joka romahti. Nyt vaan ei meinaa millään löytää aikaa lukea. :(
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 64
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Nyt lukuvuorossa...

#956

Viesti Elina »

Tyttö kirjoitti: Nyt menossa Stieg Larssonin trilogian viimeinen osa Pilvilinna joka romahti. Nyt vaan ei meinaa millään löytää aikaa lukea. :(
Mulla itse asiassa myös vielä sama kolmantena tossa pyörimässä. Ja omakin aika mennyt vähän muihin juttuihin tässä viime aikoina :smt003 Mutta kaipa tässä jokunen päivä taas tuohonkin kirjaan kerkiää kiinniksensä.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 63
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Nyt lukuvuorossa...

#957

Viesti Mika »

Kolme kirjaa kesken täälläkin :D Kyllä se onnistuu kun vaan muistaa kirjaston eräpäivät (niin joo...).

Kolmantena mulla on menossa nyt tää, Artemiksen ja ton kokkauskirjan lisäksi. No jaa... ihan maalaisjärkeä, mutta olen jo vähän soveltanutkin niitä oppeja, jotka olivat uusia. En vaan tykkää tuosta kirjoitustyylistä, aika itsekehuista ja paatoksellista - ja paljon saman asian toistoa (itserakkautta?). Mutta luetaan nyt kun tuli aloitettua.

Tuollaisia kirjoja on muuten Metsossa kolmella eri osastolla. Joku voisi suositella jotakin vähän parempaa?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Aikku
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 773
Lauteille: Syyskuu 2008

Nyt lukuvuorossa...

#958

Viesti Aikku »

Kolme kirjaa kesken:
Colby Buzzel: Minun sotani
26-vuotias amerikkalaissotilas Irakissa. Piti blogia, joka pisti jenkkiarmeijan uskottavuuden koetukselle. Yllättäen Buzzelin piti sulkea sivut, mutta tekstiä syntyi silti ja lopputuloksena Generation Kill- tyylinen kirja.

Linnunradan käsikirja liftareille: Maailmanlopun ravintola
Tuskin vaatii sen enempää esittelyjä. Kesken sen vuoksi, että vaatii multa tietynlaista mielentilaa että pystyn lukemaan.

Nalle Puh ja elämisen taito
Mun sisäinen karhuni etsii inspiraatiota ja lohtua.
Luen sohvannurkassa viltin alla, sängyssä kun huolet painaa ja uni ei tule. Asuappa Puolen hehtaarin metsässä.
"hikiset ihmissolmut pelastaa mut ihmissuhdesolmuilta"
Kuvake
tinkezione
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 381
Lauteille: Syyskuu 2009
Paikkakunta: Malmö

Nyt lukuvuorossa...

#959

Viesti tinkezione »

Liitytään kerhoon ts. kolme opusta kesken:

Jeff Long - Helvetin piirit (engl. Descent)
Löysin tämän vasta kesällä ja kesken on. Jännittävä kauhuseikkailu ja sillai.

James Ellroy - Musta Dahlia (engl. Black Dahlia)
Mysteeriä setvitään 1940-luvun Los Angelesissa.

(Major) Chris Hunter - Eight Lives Down
Kyberneen retket, jossa SAS:n erikoisjoukkojen pomminpurkaja purkaa pommeja Irakissa saatanallisessa ristipaineessa.
Eat healthy, exercise regularly, die anyway.
Kuvake
Pauli
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 2135
Lauteille: Maaliskuu 2005

Nyt lukuvuorossa...

#960

Viesti Pauli »

Neil Smith: Language, Frogs and Savants: More Linguistic Problems, Puzzles and Polemics
Jatkaen samalla tavalla aikaisemman kirjansa: Language, Bananas and Bonobos: Linguistic Problems, Puzzles and Polemics:in tapaan, käsitellen erilaisia lingvistiikan aiheita kielten kuolemasta viittomakieleen.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 47 kurkkijaa