Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Tony Halme

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Mika Luostarinen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1131
Lauteille: Maaliskuu 2009

Tony Halme

#481

Viesti Mika Luostarinen »

Jussi Häkkinen kirjoitti:
Tarkoitin sillä vinkumisellani jotain vallan muuta, ehkä ajan takaa suvaitsevaisuutta.
Halme ikäänkuin lukittiin roolinsa rajojen sisään, toisin kuin jossain toisaalla.
Hänen oli oltava Viikinki ja sellaisena hänet hahmotettiin.
Korjaus: Hän itse hahmotti itsensä niissä piireissä siten ja loi itsestään kuvan sellaisena. Ihmisiä kohdellaan sen mukaan, mitä he ovat - tai joskus jopa sen mukaan, mitä he haluavat olla. Halme lukitsi aivan itse itsensä rajoihinsa, ei kukaan muu.
Kirjoitat aivan kuin tuntisit Halmeen teot ja jopa ajatukset.
kamppaaja
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 960
Lauteille: Helmikuu 2005

Tony Halme

#482

Viesti kamppaaja »

En pitänyt Halmeesta, mutta ihmetyttää väitteet joiden mukaan Hazardin kolumni ei loukannut häntä. Hazard selitteli ettei hän puhunut kolumnissaan Halmeesta vaan siitä, miten hänestä mediassa kirjoitettiin. Tänään joku jopa kirjoitti HS:n mielipidesivulla että "Todellisuudessa tekstillä ei ole mitään tekemistä edesmenneen henkilö Tony Halmeen kanssa" ja vaati lisää medialukutaidon opetusta. Ehkä osa kolumnin loasta voidaan selittää sillä että "tarkoitin vain että media antoi tällaisen kuvan". Mutta ei ainakaan esim. ekaa kappaletta.

Minusta on ihan hyvä käytäntö ettei vainajaa haukuta heti kuoleman jälkeen esim. valtakunnallisessa lehdessä, omaisten ja ystävien takia. Kun se kuolema on yleensä heille kova paikka.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 21
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

Tony Halme

#483

Viesti Jussi Häkkinen »

Mika Luostarinen kirjoitti:
Jussi Häkkinen kirjoitti:
Tarkoitin sillä vinkumisellani jotain vallan muuta, ehkä ajan takaa suvaitsevaisuutta.
Halme ikäänkuin lukittiin roolinsa rajojen sisään, toisin kuin jossain toisaalla.
Hänen oli oltava Viikinki ja sellaisena hänet hahmotettiin.
Korjaus: Hän itse hahmotti itsensä niissä piireissä siten ja loi itsestään kuvan sellaisena. Ihmisiä kohdellaan sen mukaan, mitä he ovat - tai joskus jopa sen mukaan, mitä he haluavat olla. Halme lukitsi aivan itse itsensä rajoihinsa, ei kukaan muu.
Kirjoitat aivan kuin tuntisit Halmeen teot ja jopa ajatukset.
Jos haluaa päästä irti roolistaan, siitä pääsee. Ympäristö, josta puhutaan, on nähnyt kaikenlaisia ihmisiä ja näiden ihmisten muuttumista. Harva paikka on tässä suhteessa heterogeenisempi.
Joten ainakin tunnen sen verran, että tiedän hänen jääneen rooliinsa siitä poistumisen sijaan.

Itse hän itsensä määritti.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Tony Halme

#484

Viesti Kari Aittomäki »

Pakko sanoa jotta olen samaa mieltä.
Tony jäi roolinsa katiskoimaksi.
Vain vierivä kivi ei sammaloidu.
Tuli ja liike.
Kanada.
Kuvake
Keiju
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 2054
Lauteille: Tammikuu 2005

Tony Halme

#485

Viesti Keiju »

Jarppa kirjoitti: Mä tapasin Halmeen Mikkelissä joskus tuossa vuoden 2000-2001 tienoilla baarissa. Oli tosiaan aikalailla sellainen tyyppi kuin mitä Aittomäki ja moni muukin on kuvaillut, rento ja hauska, eikä puhettakaan mistään uhoamisesta tai hillumisesta. Heitti hyvää läppää ja oli muutenkin varsin rentoa pöytäseuraa. Olin tosiaan aika yllättynyt koska odotukset oli median antamassa kuvassa, mikä ei pitänyt yhtään paikkaansa. Nykysin oon oppinut, että median antamaan kuvaan ei hirveästi kannata luottaa.
Ja minä tapasin Joensuussa jotain vuonna -99, joka tapauksessa ennen milleniumia...
"Mä olen kusipäille kusipää", kuulin Helmeen tv:ssä sanoneen. Kävelin hänen perässään juopuneita täynnä olevan terassin ohi. Tonyn jo hieman terassia ohittaneena alkoi uskomaton känniöykkäreitten huutelu kuulua perään..."mikä luulet olevasi s*atana"!!! jne.
Eipä mies tehnyt elettäkään, kun käveli tyynen rauhallisesti ohi vaan. Olisi varmasti jo yhdellä sormellaan saanut öykkärit ojennukseen, mutta eipä ollut Tony "kusipäille kusipää", vaikka aihetta mielestäni olisi voinut ollakin.
Ja koska en henk.koht. tuntenut häntä, niin minä suren ja aidosti surenkin tämän julkkiksen kuolemaa!
...mutta jospa olenkin vain oman mielikuvitukseni luomus.

Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Tony Halme

#486

Viesti Ile »

Jussi Häkkinen kirjoitti: Kiteytin sen elämäntavan aiemmin "täysillä seinään ja luovutus" -tavalla. Syvään päähän hyppääminen on toinen tapa ilmaista tämä.
Nuohan eivät välttämättä ole lainkaan samoja asioita - syvään päähän hyppääminen merkitsee uhkarohkeutta mutta ei välttämättä lainkaan luovuttamista... no joo turha tähän takertua...

... mutta tuosta luovuttamisesta piti itse asiassa jo aikaisemmin kysymäni. Voi olla, että olen missannut jotakin kun en ole kaikkiin tämän pitkän ketjun viesteihin kovin hyvin paneutunut.Tai sitten olen missannut jotakin isoa Halmeen elämäntarinasta. Mutta mihin perustuu antamasi kuva siitä, että keskeyttäminen/luovuttaminen olisi ollut jotenkin luonteenomaista Halmeelle?

Minulle tuo on nimittäin aivan uusi näkökulma, vaikka olen kuvitellut kohtuullisesti olleeni miehen keskeisistä tekemisistä perillä. Ja pitipä Halmeen saavutuksia sinänsä hienoina ja tavoittelimisen arvoisina tai sitten ei (itselleni noissa ei ulkoisesti ole kovin paljon samaistuttavaa), niin kyllä minun mielestäni ne kertovat paljon enemmän määrätietoisuudesta ja sinnikkyydestä (jopa ihan poikkeuksellisessa määrin) kuin jostakin periksiantamisesta.

Ainoa oleellinen kesken jääminen, mikä minulle tulee mieleen, on se kansanedustajan ura. Tietysti siinä kyse oli miehen omasta törttöilystä. Kuitenkin on minusta hieman kyseenalaista ja yksinkertaistavaa tulkita tätäkään suoraan "luovuttamiseksi".

Itse tosin uskon, että kansanedustajaksi lähteminen (ainakin siinä vaiheessa) oli Halmeelta virhearvio ja se syvään päähän hyppääminen kerrankin kostautui. Luultavasti se oli erittäin haastava tilanne ja raskas työ saattoi niin sanotusti vaatia raskaita huveja.

Toisaalta saattoi olla yksinkertaisesti niinkin, että Halme itsevarmaan tyyliinsä vain uskoi voivansa hoitaa hommat ja irrotella välillä rankasti niin kuin oli oikeastaan aina ennenkin tehnyt. Ja sitten yhtenä traagisena kertana vain tuli vedettyä ne överit. Ehkä niin olisi voinut käydä vuosia aiemmin tai vuosia myöhemminkin. Kaikki voi olla niin pienestä kiinni.

Kämmätty mikä kämmätty, mutta ei minulle edes sen sairaalareissun jälkeen ensimmäiseksi olisi tullut mieleen kuvata kuntoutumisen kanssa kamppailevaa Halmetta luovuttajaksi.

Tulipa pitkä.

Ylipotkija: lainaus korjattu
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Tony Halme

#487

Viesti MtJ »

Hauskinta koko rapakolumnissa on se, että tuolla medialukutaidon puutteella saadaan kohta perusteltua kenen tahansa ihmisen solvaaminen julkisesti. Laaditaan ala-arvoisia haukkumanimiä lista ja julkaistaan se, jonka jälkeen syytetään lukijoita medialukutaidon puutteesta, jos eivät tajua kokonaisuutta sieltä solvauksien välistä. Näppärä trikki, täytyy myöntää.

Eiköhän tuota samaa temppua voisi koittaa eläviinkin ihmisiin? Ja kaupan päälle voi vielä solvata toisen lukemisen ymmärtämistä, kun ei tajua pointtia kirjoituksista. Nam, herkullista :D
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
neoex
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 147
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Tampere

Tony Halme

#488

Viesti neoex »

Kari Aittomäki kirjoitti: Joo, hän ja tietysti TeemuM. Sillä on oikeestikin näkemyxiä ja siinä ei yx kissa suuria maxa.
(x;t on pikkuvinkki)
Ja minä hölmö kun luulin ettei nimi miestä pahenna. Käsitin sitten kai "tasapäistämisen" ja "raivon" väärin kun Miina Äkkijyrkkä ei muottiin sopinut. En tajunnut että taitelijan piti olla oikeaa mieltä. Noh, eipä se suoranaisesti aiheeseen liittynytkään.
So long as I have not overthrown my opponent I am bound to fear he may overthrow me.
-- Carl von Clausewitz - On War
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 54
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Tony Halme

#489

Viesti Mika »

Kaarina Hazard Pyytää anteeksi Tony Halmetta käsitelleen kolumninsa aiheuttamaa mielipahaa. Iltalehdessä keskiviikkona julkaistussa uudessa kolumnissaan Hazard myös pohdiskelee, mistä yksittäisen kolumnin pintaan nostaman vihan ja raivon volyymi kertoo.

- Ihan kärkeen pyydän anteeksi kaikilta sellaisilta, joita viime viikolla julkaistu kolumnini loukkasi, Hazard kirjoittaa.

Kolumninsa loppuosassa hän pohdiskelee, mitä hässäkästä pitäisi ajatella ja kertooko se maailmasta jotain.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 28
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Tony Halme

#490

Viesti bodyguard »

Minusta on hauskaa etta vaikka kolumnisti aikoja sitten on myontanyt etta pieleen meni niin kaikenmaailman muka intellektuelllit fiilistelevat punaviinilasi kadessa miten nerokasta mediakritiikkia tuo oli.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
ville
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 584
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Ylivieska

Tony Halme

#491

Viesti ville »

Meikäläisen näkökulmasta tuo Hazardin jatkokolumni ei mennyt yhtään sen paremmin kuin aikasempikaan. Mutta ehkä se johtuu siitä, että mulla ei oo medialukutaitoa.
Ville Kukonlehto - Ylivieska Wing Tsun

Hän joka haluaa - löytää keinot
Hän joka ei haluaa - keksii selitykset
Lehe
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 1196
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Saaristo

Tony Halme

#492

Viesti Lehe »

Nyt tässä uudessa kolumnissa on tosiaan anteeksipyyntö. Se on suunnattu "sellaisille" ihmisille, jotka suivaantuivat edellisestä kolumnista ja toteutettu aika irvaillen. Asiallista siitä ei saa millään, esimerkiksi mahtifiguurinimittely on edelleen aikamoisen ylimieliseen tyyliin kirjoitettu.

On se kumma, ettei edes yksinkertaista anteeksipyyntöä vain osata. Vai onko tämä juuri jotain älymystön anteeksipyytelyä, jolloin ei hyviä käytöstapoja tarvita?

Ja tosiaan. Oma suosikkini on tässä ollut myös se, kun ns. älymystö toteaa ylimielisyydessään valtaväestön medialukutaidottomaksi idiootiksi. Tässähän herää oikein ajatus siitä, mikä on kyseisen lehden kohderyhmä? Ilmeisesti se on siirtymässä hiljaksiin tuonne yliopistoille luettavaksi, kun rahvas ei vaan niinku tiätsä tajuu.

Maili paukahti jälleen lehden toimitukseen.
Se mikä ei tapa, sattuu s-tanasti..
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 21
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

Tony Halme

#493

Viesti Jussi Häkkinen »

Lehe: Eihän siinä ensimmäisessä kolumnissa juuri anteeksipyydettävää ollut. Anteeksi voi pyytää vain sitä, että se nostatti sen väärin käsittäneissä kielteisiä tunteita. Tämä siis tarkoittaa sitä, että Hazard pyytää edellisen kolumnin ilmaisuja anteeksi, koska ne käsitettiin väärin. Ei se sisältö mitään erityistä älymystön lukutaitoa vaadi, mutta oli silti kirjoitettu tyylillä, jota lehden pääkohderyhmä ei ehkä säännöllisesti kohtaa.

Uudesta en kyllä löydä ylimielisyyttä, enemmänkin sen toteamista että verkossa on nykyisin melkoisen helppo suuttua nimettömänä ja nostaa aaltoja. Niinhän se on, eräs helsinkiläinen kaupunginvaltuutettukin nostaa kovaa meteliä verkkokirjoituksillaan vaikka valtuutetun toimessaan onkin sangen vaisu ja vähän näkyvä hahmo.

Eikö Halmeen osalta ole ihan oikein kysyä, mitä siihen mahtifiguuriin tiivistyi? Mikä sai niin suuren ennen äänestämättömän massan liikkeelle ja mikä Halmeessa ylipäätään ihmisiin vetosi? Ei kai se voinut olla pelkästään se Hynysmäinen ilmaisutapansa?
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 54
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Tony Halme

#494

Viesti Mika »

Kun tätä termiä nyt on tässä ketjussa viljelty, niin kertokaapa sitä käyttäneet (esim. Aittosumu ja Lehe), että mitä se älymystö oikein tarkoittaa sekä millaiset ihmiset siihen kuuluvat ja millaisilla perusteilla?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

Tony Halme

#495

Viesti TimoS »

Kyllä tämä Halme-kohu tai oikeastaan pitäisi sanoa Hazard-kohu alkaa saamaan jo täysin naurettavia piirteitä: Halme-kolumni valtakunnansyyttäjänviraston ruodittavaksi
Ymmärränhän minä, että Halme oli monelle ihmiselle tärkeä hahmo, enemmistölle tämä julkkispersoona kuin se (ilmeisesti täysin erilainen) varsinainen persoona, mutta eiköhän valtakunnansyyttäjällä ole tärkeämpääkin tekemistä kuin ruotia yhtä kirjoitusta.
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 83 kurkkijaa