Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta musiikista, elokuvista, kokkaamisesta, autoista ja kaikesta muusta.

Verotus

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Mika
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2004
Etulaji: Pilates, HIIT
Sivulajit: Girya, Yin-jooga
Takalajit: Tanglang
Tykännyt: 179 kertaa
Tykätty: 64 kertaa

Verotus

Viesti Mika »

Joistakin veroista on omat ketjunsa (mm. autoverosta), mutta tämä aihe on kuitenkin yleinen verokeskusteluaihe. Aloitetaan tuoreella uutisella.

Sinnemäki ehdottaa, että listaamattomien yritysten omistajilleen maksamia osinkoja aletaan verottaa täysimääräisesti jo tämän kevään aikana.

Vihreiden mielestä on väärin, että jopa 90 000 euron osingot voi nostaa jopa verovapaasti. Osinkotuloja pitäisi verottaa samoin kuin muutakin pääomatuloa, vihreät katsovat.

Mitä mieltä olette?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Potki etuja!

Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Lauteille: Syyskuu 2005
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Verotus

Viesti Polvi »

Ihan ok, jos kohdistetaan näihin yhden hengen lääkäri/juristi/jne "yrityksiin", joiden ainoa olemassaolon tarkoitus on veronkierto. Yleisesti ottaen olen sitä mieltä, että yrittäjyyttä tulisi tukea, eikä hankaloittaa.
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou

Janne Puputti
munillepotkija
Lauteille: Huhtikuu 2006

Verotus

Viesti Janne Puputti »

Polvi kirjoitti: Ihan ok, jos kohdistetaan näihin yhden hengen lääkäri/juristi/jne "yrityksiin", joiden ainoa olemassaolon tarkoitus on veronkierto. Yleisesti ottaen olen sitä mieltä, että yrittäjyyttä tulisi tukea, eikä hankaloittaa.
Sen mitä erialojen yrittäjiä olen sivusta seurannut, niin kyllä sitä "veronkiertoa" tehdään aikalailla järjestäen, joten vähän naivia osoitella syyllisiä ammattikunnan mukaan. Toki mittasuhteet vaihtelevat tuloluokan mukaan, mutta periaatteessa kysymys on samasta asiasta ja lakien pitää kohdella ihmisiä tasapuolisesti, olivat he sitten juristeja tai putkimiehiä. Kokonaan toinen asia on sitten vielä selkeät verovilpit, jotka nekään eivät ole mitenkään harvinaisia, kepeimpänä esimerkkinä vaikka yrittäjäperheiden vessoista löytyvät firman Embot. :D

Verot on muuten hieno asia, sillä on jotensakiin viihdyttävän haasteellista koittaa keksiä, miten vähistään saisi mahdollisimman paljon jäämään itselleen.
Janne

halmehe
munillepotkija
Lauteille: Elokuu 2009
Tykätty: 2 kertaa

Verotus

Viesti halmehe »

http://www.privanet.fi/1" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuohon voi vaikuttaa. Nythän tuo osinkopuoli on ollut yksi etu sijoittaa listaamattomiin.
Vain teot ratkaisee...

Kuvake
Polvi
päähänpotkija

Verotus

Viesti Polvi »

Janne Puputti kirjoitti:
Polvi kirjoitti: Ihan ok, jos kohdistetaan näihin yhden hengen lääkäri/juristi/jne "yrityksiin", joiden ainoa olemassaolon tarkoitus on veronkierto. Yleisesti ottaen olen sitä mieltä, että yrittäjyyttä tulisi tukea, eikä hankaloittaa.
Sen mitä erialojen yrittäjiä olen sivusta seurannut, niin kyllä sitä "veronkiertoa" tehdään aikalailla järjestäen, joten vähän naivia osoitella syyllisiä ammattikunnan mukaan. Toki mittasuhteet vaihtelevat tuloluokan mukaan, mutta periaatteessa kysymys on samasta asiasta ja lakien pitää kohdella ihmisiä tasapuolisesti, olivat he sitten juristeja tai putkimiehiä.
Sen takia tuossa olikin tuo "jne". ;) (lihavointi lisätty)

Olen siis ihan samaa mieltä, että oli se titteli mikä tahansa, niin tuo on tuomittavaa. Nuo lääkäreiden ja juristien kynäilyt nyt ovat eniten olleet julkisuudessa, joten siksi mainitsin ne erikseen. Käsittääkseni tuolla "raksa"-osastolla suurimpana ongelmana on verojen maksamatta jättäminen erilaisten kuittikauppojen ja vastaavien avulla.

Esa Tyynismaa
kylkeenpotkija
Lauteille: Elokuu 2007

Verotus

Viesti Esa Tyynismaa »

Oliskohan ihan pässi idea tukea verotuksella työllisyyttä?
Elikkäs yritysverotukseen työntekijämäärän ja liikevoiton mukaan suhteutettu progressiivinen verotus.Elikkäs tehtäisiin kerrankin jonkinlainen verolaki joka kannustaisi työllistämään...
Nykyinen järjestelmähän tuntuu rankaisevan enemmän työllistäviä raskaammin kuin yhden miehen yksin pyörittämiä "yrityksiä".Lainausmerkit ihan tarkoituksella,koska jokainen varmasti ymmärtää,ettei yksin omaa työtä varten perustettu esim.asianajotoimisto ole mitään muuta varten laitettu,kuin sen 90000€ verovapaan tulon vuoksi.
Sosiaaliturvamaksutkin on ihan nurinpäin.Jos työllistät enemmän kuin kymmenen henkeä,ei yritys saa enää käyttää julkista terveydenhuoltoa työterveydenhuoltoon,vaan on sosiaaliturvamaksujen lisäksi maksettava yksityiselle terveysasemalle.Elikkäs tuplamaksatus samasta asiasta.

Kuvake
Mika
etupotkija

Verotus

Viesti Mika »

Keskuskauppakamarin varatoimitusjohta Pauli K. Mattilan vastine tuohon Sinnemäen eiliseen kommenttiin:
– Vihreiden kiristys on raju, koska heti ensimmäisestä osinkoeurosta alkaen maksettaisiin 47 prosentin vero. Yhtiö maksaa voitostaan 26 ja saaja osingostaan 20,7 prosenttia.

Mattilan mukaan vihreät ovat unohtaneet kokonaan yhtiön maksaman veron.

– Jotta yhtiö voi jakaa maksimin eli 90 000 euroa verovapaata osinkoa, sen on pitänyt tehdä niin paljon voittoa, että veroa on jo maksettu 31 600 euroa, Mattila laskee.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Potki etuja!

Kuvake
Mika
etupotkija

Verotus

Viesti Mika »

Tiedoksenne:
RKP:n puheenjohtaja Stefan Wallin varoittaa, että Suomen kokonaisveroaste nousee vuoden 2011 eduskuntavaalien jälkeen.

Wallinin mukaan tulevat eduskuntavaalit ovat mittari poliittiselle rehellisyydelle.

-Ne puolueet, jotka sanovat ei korkeammalle veroasteelle, antavat tukensa automaattisesti selvästi huonommalle vaihtoehdolle eli hyvinvointipalvelujen leikkauksille, sanoo Wallin lehdistötiedotteessaan.
http://tinyurl.com/ycbkt44" onclick="window.open(this.href);return false;
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Potki etuja!

Kuvake
Polvi
päähänpotkija

Verotus

Viesti Polvi »

"Ne puolueet, jotka sanovat ei korkeammalle veroasteelle, antavat tukensa automaattisesti selvästi huonommalle vaihtoehdolle eli hyvinvointipalvelujen leikkauksille, sanoo Wallin lehdistötiedotteessaan."

Mitä ihmettä? Tuohan on selvästi parempi vaihtoehto! :?

Kuvake
Mika
etupotkija

Verotus

Viesti Mika »

Polvi kirjoitti: Mitä ihmettä? Tuohan on selvästi parempi vaihtoehto! :?
Voisitko perustella?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Potki etuja!

Kuvake
Polvi
päähänpotkija

Verotus

Viesti Polvi »

Mika kirjoitti:
Polvi kirjoitti: Mitä ihmettä? Tuohan on selvästi parempi vaihtoehto! :?
Voisitko perustella?
Näkemykseni mukaan on parempi, että ihmiselle jää työnteosta verotuksen jälkeen mahdollisimman paljon käteen, jolloin hän voi itse maksaa niistä palveluista, joita haluaa käyttää. Eikä siis niin, että kaikki maksaa h*lvetisti veroja ja niillä kustannetaan kaikkea kivaa kaikille mahdollisimman epätehokkaasti.

Kuvake
Mika
etupotkija

Verotus

Viesti Mika »

Okei. Mutta mitenkä vähävaraiset sitten käyttäisivät esim. terveydenhuoltopalveluja?

Vai miten ajattelit että hyvinvointiyhteiskuntamme toimisi, jos julkisen sektorin palveluja leikattaisiin?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Potki etuja!

Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2005
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Tykännyt: 38 kertaa
Tykätty: 78 kertaa

Verotus

Viesti Mjölnir »

Olen sitä mieltä, että osinkotuloja pitäisi verottaa kuten muutakin ansiota. Ja ansiotulojen verotusta keventää. Vanhasen esittämästä "kateusverosta" en edes viitsi kantaani ilmoittaa, lienee itsestään selvää :)

Mitenkähän sellainen malli, esim terveydenhuollossa, toimisi, että vain vähävaraiset saisivat halvan terveydenhuollon, ja isompituloiset ottaisivat itse sairausvakuutuksen ja käyttäisivät yksityisiä terveyspalveluja. Saataisiin liikevaihtoa vakuutusyhtiöille, yksityiset lääkäriasemat menestyisivät, raha kiertäisi, ja valtio saa joka käyteytystä eurosta omansa välistä.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi

Kuvake
Mika
etupotkija

Verotus

Viesti Mika »

Mjölnir kirjoitti: Mitenkähän sellainen malli, esim terveydenhuollossa, toimisi, että vain vähävaraiset saisivat halvan terveydenhuollon, ja isompituloiset ottaisivat itse sairausvakuutuksen ja käyttäisivät yksityisiä terveyspalveluja. Saataisiin liikevaihtoa vakuutusyhtiöille, yksityiset lääkäriasemat menestyisivät, raha kiertäisi, ja valtio saa joka käyteytystä eurosta omansa välistä.
Kuulostaa muuten hyvältä, mutta tässä piilee sellainen vaara, että osa jättäisi tämän vakuutuksen ottamatta syystä tai toisesta. Kansanterveyden kannalta tällainen sitten taas ei olisi suotavaa.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Potki etuja!

Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2005
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Tykännyt: 38 kertaa
Tykätty: 78 kertaa

Verotus

Viesti Mjölnir »

Mika kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti: Mitenkähän sellainen malli, esim terveydenhuollossa, toimisi, että vain vähävaraiset saisivat halvan terveydenhuollon, ja isompituloiset ottaisivat itse sairausvakuutuksen ja käyttäisivät yksityisiä terveyspalveluja. Saataisiin liikevaihtoa vakuutusyhtiöille, yksityiset lääkäriasemat menestyisivät, raha kiertäisi, ja valtio saa joka käyteytystä eurosta omansa välistä.
Kuulostaa muuten hyvältä, mutta tässä piilee sellainen vaara, että osa jättäisi tämän vakuutuksen ottamatta syystä tai toisesta. Kansanterveyden kannalta tällainen sitten taas ei olisi suotavaa.
Totta on. Mutta missä menee holhouksen raja? Paljonko vapauksia voidaan kansalaiselle antaa?

Mielestäni on välillä varsin yllättävää, että yhteisöt, jotka ajavat minimaalisia velvollisuuksia ja maksimaalisia oikeuksia, kannattavat kuitenkin holhousta joissain asioissa.

Itse en ole terveyskeskuspalveluja juurikaan käyttänyt, jos ei työterveyshuollon piiriin mene, niin sitten menen yksityiselle. Ja vakuutukset on. Onneksi on sen verran perusterve, että ei ole tarvinnut mitään laajempaa.

Kunpa keksittäisiin joku keino, että yhteiskunta pystyisi huolehtimaan heikoistaan ja meitä "isotuloisia" ei tarvitsisi rankaista kohtuuttomasti tehdystä työstä.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi

Seuraajat

Kuvake
Dojon Jäykin
halmehe
katar
Kehäkettu
kimmokammo
MikkeM